quote:
Op dinsdag 5 februari 2013 11:08 schreef kevindonzel het volgende:@Tanin:
Het vreemde is dat mijn reflexen werken. Ondanks dat ik veel moeite heb met lopen en een zwak gevoel heb vanaf knie tot voet. Ik weet ook niet of mijn knie echt zwak is of dat dat voor mijn gevoel zo lijkt zeg maar.
Wat bedoel je met mechanisch in het stukje over MS?
@Krullenbolletje:
Als ik naar de symptomen van MS kijk komen daar zeker dingen van overeen.
Maar ja je kan niet zonder onderzoek zeggen dat het MS is. Wie weet, hopelijk niet.
Maar is een complexe ziekte waar veel onderzoek naar nodig is.
@All:
Zou het ook kunnen zijn dat bijvoorbeeld mijn SI gewricht vast zit, en dat dit dan bekken scheefstaand creëert en dan bv toch een zenuw bekneld? (de zenuw die zorgt voor een goeie beweging etc).
Werken ze ook gelijk links tov rechts?
Nog een interessante vraag (en ga dit alsjeblieft nu niet proberen) maar weet je toevallig of je pijn erger wordt bij hoesten, niezen, lachen of als je zit te persen op het toilet?
MS is een ziekte waar de hoes van een zenuw wordt weggegeten om het even heel simpel te zeggen. Hierdoor ontstaan er rare singalen in de zenuw. Deze signalen zouden geen (tot zeer weinig) betrekking moeten hebben op jouw activiteiten, houding, etc.
Daarentegen zeg je zelf dat je klacht erger wordt als je op je rug/linker zij ligt, dat het beter wordt met lichte activiteit (ergste 's ochtends), erger wordt met lopen etc. dit duidt op (maar is geen bewijs voor) een meer mechanische aandoening, zoals bijvoorbeeld een ontstoken SI gewricht of een hernia.
En ja, wat je beschrijft kan. Die beknelling is *vaak* echter niet zo erg dat je het gevoel hebt dat je been slap wordt. Maar het is nog steeds de meest logische verklaring na een hernia wat mij betreft.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"