ik vraag me af hoe lang de competitie in turkije nog bestaat. De topclubs hebben een omzet vergelijkbaar met die van Ajax, maar kunnen wel salarissen van >4 miljoen bieden....quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:23 schreef Mercan het volgende:
[..]
De voorzitter heeft de cijfers bekend gemaakt om de geruchten tegen te gaan.
En hij verwacht dat er binnen 3 a 4 dagen meer duidelijkheid komt.
Transferbedrag: ¤ 7.5 miljoen
Salaris: ¤ 4.3 miljoen per jaar.
Ik denk dat hij nog wel even wacht.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:57 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ook heeft hij nog vertelt dat hij niet "hoeft" te komen en dat er binnen de selectie 28 Sneijders zijn en dat plan B al klaar ligt.
Allemaal politiek!
Ik denk dat hij wel gaat tekenen.
Is hij niet echt geschikt voor, qua voetbal zou Dortmund beter kunnen maar zie beide niet gebeurenquote:Op donderdag 17 januari 2013 09:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij nog wel even wacht.
Zou wel een stunt zijn als hij nu naar Bayern gaat. Met Guardiola als trainer volgend jaar zouden ze dan echt een aardig elftal hebben, maar ze hebben al wel wat goede opties voor die positie.
quote:Liverpool is de reden dat Wesley Sneijder nog altijd niet heeft getekend bij Galatasaray. “De interesse van Liverpool is serieus en Wesley wil afwachten of men doorzet. Dit is belangrijke stap in zijn carrière”, zegt een bron. Naar verluidt staan er de komende 24 uur weer gesprekken op het programma met de clubleiding van Liverpool, dat ruimte heeft in het salarishuis sinds het vertrek van Joe Cole en Nuri Sahin.
Klopt niks van wat je zegt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:28 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
ik vraag me af hoe lang de competitie in turkije nog bestaat. De topclubs hebben een omzet vergelijkbaar met die van Ajax, maar kunnen wel salarissen van >4 miljoen bieden....
Dan zouden ze hier toch bij moeten staan Forbes'_list_of_the_most_valuable_football_clubsquote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:27 schreef Mercan het volgende:
[..]
Klopt niks van wat je zegt.
Fenerbahce heeft een groter budget dan Ajax, Feyenoord en PSV bij elkaar.
Er zullen vast lijstjes op internet zijn waarin het wel staat, kwam er een keer een tegen, maar ga het nu niet zitten zoeken.quote:
Dat was me al duidelijkquote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:34 schreef Mercan het volgende:
[..]
Er zullen vast lijstjes op internet zijn waarin het wel staat, kwam er een keer een tegen, maar ga het nu niet zitten zoeken.
Anyway, de Turkse top clubs hebben een groter budget dan de Nederlandse top clubs.
Ben je het nu wel met me eens?
Galatasaray had in 2010 een budget van $180 miljoen. De omzet van Ajax, de grootste club van Nederland, bedroeg in 2011 ¤100 miljoen. De omzet van Feyenoord bedraagt ¤38 miljoen. Galatasaray is niet de grootste club van Turkije. Fenerbahce heeft een groter budget.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:28 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
ik vraag me af hoe lang de competitie in turkije nog bestaat. De topclubs hebben een omzet vergelijkbaar met die van Ajax, maar kunnen wel salarissen van >4 miljoen bieden....
Interessant , de Turkse clubs staan echter nooit op de forbes lijstjesquote:Op zondag 20 januari 2013 13:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Galatasaray had in 2010 een budget van $180 miljoen. De omzet van Ajax, de grootste club van Nederland, bedroeg in 2011 ¤100 miljoen. De omzet van Feyenoord bedraagt ¤38 miljoen. Galatasaray is niet de grootste club van Turkije. Fenerbahce heeft een groter budget.
Die lijst is een ranking gebaseerd op (beurs)waarde, niet op omzet. Mijn bron is de Turkse krant Milliyet. Ik kan de link nu even niet vinden.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Interessant , de Turkse clubs staan echter nooit op de forbes lijstjes
http://en.wikipedia.org/wiki/Forbes'_list_of_the_most_valuable_football_clubs
Wat is je bron voor die budget cijfers?
Overigens kunnen de Turkse clubs sowieso hogere salarissen betalen door de lagere belastingen in Turkije.
Revenue staat er bij maar de lijst is niet compleet. Met een omzet van 180 miljoen zou een Turkse ploeg zeker in die lijst komen.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Die lijst is een ranking gebaseerd op (beurs)waarde, niet op omzet. Mijn bron is de Turkse krant Milliyet. Ik kan de link nu even niet vinden.
Revenue staat er bij, maar daar heeft de rangschikking niet op plaatsgevonden. Ik weet niet wat de nettowaarde van Galatasaray is. Ze hebben ook dikke schulden. De omzet van Ajax bedraagt 100 miljoen euro. Daarmee zou Ajax toch ook op die lijst moeten staan? Misschien heeft Forbes zijn werk niet goed gedaan. Of ze hebben Turkse en Russische clubs niet meegenomen. Ik weet het niet. Galatasaray bestaat ook uit een basketbalploeg en andere ploegen. Misschien zijn die ook meegenomen in de cijfers.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Revenue staat er bij maar de lijst is niet compleet. Met een omzet van 180 miljoen zou een Turkse ploeg zeker in die lijst komen.
In het Deloitte rapport (football money league oid) komen ze ook niet voor,quote:Op zondag 20 januari 2013 16:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Die lijst is een ranking gebaseerd op (beurs)waarde, niet op omzet. Mijn bron is de Turkse krant Milliyet. Ik kan de link nu even niet vinden.
Wel in 2009:quote:Op zondag 20 januari 2013 17:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In het Deloitte rapport (football money league oid) komen ze ook niet voor,
Gaat om Gala toch?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:56 schreef xminator het volgende:
[..]
Wel in 2009:
According to the Football Money League 2009 report, the world’s richest soccer club in terms of income is Real Madrid, while Turkey’s Fenerbahçe comes in at 19th with an annual income of 111.3 million euros.
Persoonlijk denk ik dat ze nu wel meer ontvangen dan toen..
Betreft omzet, daarom staat Arsenal bijvoorbeeld ook hoger dan Chelsea en Man City.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:55 schreef BlaZ het volgende:
Een Zenith komt ook niet in die lijsten voor overigens terwijl ze bakken met geld uitgeven. Dus waarschijnlijk worden de Turkse ploegen gewoon niet in het onderzoek meegenomen.
Ik zou wel eens een lijst willen zien met een top 100 ploegen op basis van salaris en transferuitgaven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |