quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:22 schreef Trebo het volgende:
Ik zou soms wel eens een hont willen zijn. Wat een leven man, hele dag slapen, nooit hoeven werken. Eten en drinken wordt netjes iedere dag voor je gereserveerd. Af en toe een beetje draven in het gras. Geen financiële zorgen o.i.d.
Zo hoort dat, schijttopics lees je sochtens vroeg op de pleequote:Op woensdag 9 januari 2013 00:21 schreef EvanStone het volgende:
OP niet gelezen, wel uitgeprint voor morgenvroeg.
Uiteraard, de dierlijke afleiding van de menselijke tragedie.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:24 schreef VMSDKR het volgende:
Volgens mij is er iemand toe aan een flinke beurt.
Hoef je geen mongool voor te zijn.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:19 schreef MAHL het volgende:
En voor hun fysieke behoeften, als ze die al hebben, kunnen ze gewoon naar de dames van plezier gaan.
Henk en Ingrid maken zich elke dag zorgen hoe ze morgen weer brood op de plank krijgen of dat ze morgen nog wel werk hebben. Je wou dat je een mongool was? Wel, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat met die tunnelvisie van jou, je het al bent. Gefeliciteerdquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:19 schreef MAHL het volgende:
. Je druk maakt om de economie terwijl Henk en Ingrid zich druk maken om TVOH. Maar Henk en Ingrid wél gelukkiger zijn.
.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:22 schreef Trebo het volgende:
Ik zou soms wel eens een hont willen zijn. Wat een leven man, hele dag slapen, nooit hoeven werken. Eten en drinken wordt netjes iedere dag voor je gereserveerd. Af en toe een beetje draven in het gras. Geen financiële zorgen o.i.d.
Maar waarom is het dan zo dat de mensen die het minst nadenken het gelukkigst zijn?quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:21 schreef Tropanzia het volgende:
Je definieert slimheid verkeerd.
Slimheid is ook gelukkig zijn terwijl je veel over dingen nadenkt. Bijvoorbeeld nadenken hoe je gelukkig kan zijn.
Ipv werk/opleiding/prestatiedruk met slimheid te vergelijken.
Klopt, maar de meer intelligente mensen vinden het toch moreel bezwaarlijk danwel ethisch verwerpelijk om dit te doen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:28 schreef lol_wut het volgende:
[..]
Hoef je geen mongool voor te zijn.
Omdat ze te dom zijn om bepaalde zaken in te zien.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:29 schreef MAHL het volgende:
[..]
Maar waarom is het dan zo dat de mensen die het minst nadenken het gelukkigst zijn?
Ze zijn van minder dingen bewust. Alleen dingen die voor hun van belang zijn.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:29 schreef MAHL het volgende:
[..]
Maar waarom is het dan zo dat de mensen die het minst nadenken het gelukkigst zijn?
Het is maar net hoe snel je gelukkig bent, ik heb een huisje rij motor.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:29 schreef MAHL het volgende:
[..]
Maar die onbenul weet dan wel hoe hij gelukkig moet worden: de wc-pot ontstoppen en schoonmaken. Terwijl de intellectueel zich bezighoudt met pak hem beet de economische crisis, iets waar geen kant-en-klare oplossing voor te vinden is, laat staan eentje die hij zelf kan uitvoeren.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:33 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Ze zijn van minder dingen bewust. Alleen dingen die voor hun van belang zijn.
Slimheid is ook wel weten waar je je wel/niet bewust van moet zijn om gelukkig te zijn. En volgens mij ben je op die manier nog vele malen gelukkiger dan een ''onbenul'' die dolblij is omdat hij de wc heeft doorgespoeld en even later moet huilen omdat hij alsnog verstopt raakt. (om maar even een dom voorbeeld te noemen)
Hopelijk maakt deze ''intellectueel'' zich daar alleen druk over tijdens z'n baan en niet tijdens z'n vrije tijd.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:36 schreef MAHL het volgende:
[..]
Maar die onbenul weet dan wel hoe hij gelukkig moet worden: de wc-pot ontstoppen en schoonmaken. Terwijl de intellectueel zich bezighoudt met pak hem beet de economische crisis, iets waar geen kant-en-klare oplossing voor te vinden is, laat staan eentje die hij zelf kan uitvoeren.
Tja, helaas is dat onderscheid maken en vervolgens ook uitvoeren makkelijker gezegd dan gedaan. Dan hebben de zwakbegaafden het toch makkelijker, die hoéven niet eens onderscheid te maken.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:38 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Hopelijk maakt deze ''intellectueel'' zich daar alleen druk over tijdens z'n baan en niet tijdens z'n vrije tijd.
Volgens mij is het ook van intellectueel belang om hier onderscheid in te zien... en om, zoals iemand hierboven al zei: te weten wat je wel en wat je niet kunt veranderen.
En als intellectueel zijnde is het ook handig om te weten dat je geluk meer waar is dan geld en je dus een baan hebt waar dit niet lukt er vanaf te zien.
Ik denk dat je ook niet zomaar gelukkig wordt, als intellectueel moet je daar wat voor doen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:39 schreef MAHL het volgende:
[..]
Tja, helaas is dat onderscheid maken en vervolgens ook uitvoeren makkelijker gezegd dan gedaan. Dan hebben de zwakbegaafden het toch makkelijker, die hoéven niet eens onderscheid te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |