abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121337936
...of andersoortig geestelijk gehandicapt.

Ik bedoel, ik ben nu wel best een slimme jongen, maar of ik daar gelukkig van wordt? Niet echt... Ik zie dingen in de wereld, ik denk er bij na over de eventuele problemen, en de enige conclusies die ik kan trekken is dat het kut wordt en slecht gaat.

Tel daar ook nog eens bij op dat je als hoogopgeleide een zekere prestatiedruk krijgt en later met een hogere werkdruk te maken zult krijgen. Je druk maakt om de economie terwijl Henk en Ingrid zich druk maken om TVOH. Maar Henk en Ingrid wél gelukkiger zijn. Trek dat door tot in den extreme en je komt, inderdaad, op een mongool uit.

Want zo erg hebben ze het niet hoor... Kijk, ze zijn wel simpel, maar ze zijn gelukkig. Je ziet het aan ze. Ze hebben het helemaal niet door, ze denken er niet bij na. Ze kunnen gewoon van het moment genieten. Prestatiedruk? Tentamenstress? Houd toch op, ze krijgen al applaus als ze hun veters kunnen strikken. En over hun hypotheek hoeven ze zich ook al helemaal niet druk te maken aangezien ze toch begeleid gaan wonen.

Kijk, ze hebben dan wel andere dingen die ze minder goed of zelfs niet kunnen, maar de meeste van die dingen hebben ze niet door. En wat niet weet wat niet deert, toch? En voor hun fysieke behoeften, als ze die al hebben, kunnen ze gewoon naar de dames van plezier gaan.

Volgens mij is het zo dat hoe dommer je bent hoe gelukkiger, lijkt het wel...
pi_121337958
Lang verhaal
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_121337985
OP niet gelezen, wel uitgeprint voor morgenvroeg.
pi_121337994
Alweer dit?
pi_121337996
Een beetje mongool woont met zijn pgb in de binnenstad en krijgt 24/7 bijstand van psychologie stagiaires.
pi_121338003
Je definieert slimheid verkeerd.
Slimheid is ook gelukkig zijn terwijl je veel over dingen nadenkt. Bijvoorbeeld nadenken hoe je gelukkig kan zijn.
Ipv werk/opleiding/prestatiedruk met slimheid te vergelijken.
Digo
pi_121338013
Ik zou soms wel eens een hont willen zijn. Wat een leven man, hele dag slapen, nooit hoeven werken. Eten en drinken wordt netjes iedere dag voor je gereserveerd. Af en toe een beetje draven in het gras. Geen financiële zorgen o.i.d.
pi_121338072
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:22 schreef Trebo het volgende:
Ik zou soms wel eens een hont willen zijn. Wat een leven man, hele dag slapen, nooit hoeven werken. Eten en drinken wordt netjes iedere dag voor je gereserveerd. Af en toe een beetje draven in het gras. Geen financiële zorgen o.i.d.
:') Kom op man. Wees blij dat je een mens bent.
Een hond :')
Die kan bijvoorbeeld niet eens in een boom klimmen, laat staan over die boom nadenken.
Hij kan er alleen tegenaan pissen.
Digo
pi_121338073
Liever een tevreden zwijn, dan een ontevreden mens. :)
pi_121338086
Volgens mij is er iemand toe aan een flinke beurt.
pi_121338105
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:21 schreef EvanStone het volgende:
OP niet gelezen, wel uitgeprint voor morgenvroeg.
Zo hoort dat, schijttopics lees je sochtens vroeg op de plee
-XOXO-
pi_121338128
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:24 schreef VMSDKR het volgende:
Volgens mij is er iemand toe aan een flinke beurt.
Uiteraard, de dierlijke afleiding van de menselijke tragedie.
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:28:20 #13
242879 Onnoman
The On And Only
pi_121338176
maar TS je bent ook een mongos...
Ik ook.. waarom maak ik anders van die kansloze topics LD
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_121338187
Neem een simpel baantje van 9 tot 5 waar je elke dag hetzelfde mag doen, moet jij eens opletten hoe gelukkig je daar bij gaat voelen. *O*
pi_121338189
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:19 schreef MAHL het volgende:
En voor hun fysieke behoeften, als ze die al hebben, kunnen ze gewoon naar de dames van plezier gaan.
Hoef je geen mongool voor te zijn.
pi_121338199
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:19 schreef MAHL het volgende:
. Je druk maakt om de economie terwijl Henk en Ingrid zich druk maken om TVOH. Maar Henk en Ingrid wél gelukkiger zijn.
Henk en Ingrid maken zich elke dag zorgen hoe ze morgen weer brood op de plank krijgen of dat ze morgen nog wel werk hebben. Je wou dat je een mongool was? Wel, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat met die tunnelvisie van jou, je het al bent. Gefeliciteerd w/
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:29:30 #17
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_121338210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:22 schreef Trebo het volgende:
.

Oja joh??

pi_121338214
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:21 schreef Tropanzia het volgende:
Je definieert slimheid verkeerd.
Slimheid is ook gelukkig zijn terwijl je veel over dingen nadenkt. Bijvoorbeeld nadenken hoe je gelukkig kan zijn.
Ipv werk/opleiding/prestatiedruk met slimheid te vergelijken.
Maar waarom is het dan zo dat de mensen die het minst nadenken het gelukkigst zijn?
pi_121338250
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:28 schreef lol_wut het volgende:

[..]

Hoef je geen mongool voor te zijn.
Klopt, maar de meer intelligente mensen vinden het toch moreel bezwaarlijk danwel ethisch verwerpelijk om dit te doen.
pi_121338253
Topic opgeslagen voor offline lezen, lees ik morgen wel.
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:31:56 #21
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_121338270
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:29 schreef MAHL het volgende:

[..]

Maar waarom is het dan zo dat de mensen die het minst nadenken het gelukkigst zijn?
Omdat ze te dom zijn om bepaalde zaken in te zien.
pi_121338304
quote:

[..]

Ze zijn van minder dingen bewust. Alleen dingen die voor hun van belang zijn.
Slimheid is ook wel weten waar je je wel/niet bewust van moet zijn om gelukkig te zijn. En volgens mij ben je op die manier nog vele malen gelukkiger dan een ''onbenul'' die dolblij is omdat hij de wc heeft doorgespoeld en even later moet huilen omdat hij alsnog verstopt raakt. (om maar even een dom voorbeeld te noemen)
Digo
pi_121338326
quote:

[..]

Het is maar net hoe snel je gelukkig bent, ik heb een huisje rij motor.
Kan me biertjes drinken en geld over als alle vaste lasten eraf zijn.

Ik hoef geen 10k in de maand elk jaar een nieuwe q8, en terwijl je "vrij" bent toch maar even mailen.
Of dacht je echt dat je de economie kon veranderen :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_121338395
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:33 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Ze zijn van minder dingen bewust. Alleen dingen die voor hun van belang zijn.
Slimheid is ook wel weten waar je je wel/niet bewust van moet zijn om gelukkig te zijn. En volgens mij ben je op die manier nog vele malen gelukkiger dan een ''onbenul'' die dolblij is omdat hij de wc heeft doorgespoeld en even later moet huilen omdat hij alsnog verstopt raakt. (om maar even een dom voorbeeld te noemen)
Maar die onbenul weet dan wel hoe hij gelukkig moet worden: de wc-pot ontstoppen en schoonmaken. Terwijl de intellectueel zich bezighoudt met pak hem beet de economische crisis, iets waar geen kant-en-klare oplossing voor te vinden is, laat staan eentje die hij zelf kan uitvoeren.
pi_121338431
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:36 schreef MAHL het volgende:

[..]

Maar die onbenul weet dan wel hoe hij gelukkig moet worden: de wc-pot ontstoppen en schoonmaken. Terwijl de intellectueel zich bezighoudt met pak hem beet de economische crisis, iets waar geen kant-en-klare oplossing voor te vinden is, laat staan eentje die hij zelf kan uitvoeren.
Hopelijk maakt deze ''intellectueel'' zich daar alleen druk over tijdens z'n baan en niet tijdens z'n vrije tijd.
Volgens mij is het ook van intellectueel belang om hier onderscheid in te zien... en om, zoals iemand hierboven al zei: te weten wat je wel en wat je niet kunt veranderen.
En als intellectueel zijnde is het ook handig om te weten dat je geluk meer waar is dan geld en je dus een baan hebt waar dit niet lukt er vanaf te zien.
Digo
pi_121338471
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:38 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Hopelijk maakt deze ''intellectueel'' zich daar alleen druk over tijdens z'n baan en niet tijdens z'n vrije tijd.
Volgens mij is het ook van intellectueel belang om hier onderscheid in te zien... en om, zoals iemand hierboven al zei: te weten wat je wel en wat je niet kunt veranderen.
En als intellectueel zijnde is het ook handig om te weten dat je geluk meer waar is dan geld en je dus een baan hebt waar dit niet lukt er vanaf te zien.
Tja, helaas is dat onderscheid maken en vervolgens ook uitvoeren makkelijker gezegd dan gedaan. Dan hebben de zwakbegaafden het toch makkelijker, die hoéven niet eens onderscheid te maken.
pi_121338522
als je je vrijwillig druk maakt om de eco crisis ben je gewoon een doemdenkende control freak
pi_121338523
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:39 schreef MAHL het volgende:

[..]

Tja, helaas is dat onderscheid maken en vervolgens ook uitvoeren makkelijker gezegd dan gedaan. Dan hebben de zwakbegaafden het toch makkelijker, die hoéven niet eens onderscheid te maken.
Ik denk dat je ook niet zomaar gelukkig wordt, als intellectueel moet je daar wat voor doen.
Zwakbegaafden ervaren geluk op een andere manier en die moeten daar minder voor doen.
Nog-zwakker-begaafden zijn intellectueel en streven ernaar om zwakbegaafd te zijn.
*nog-zwakker-begaafd is in deze kwestie natuurlijk niet chronisch. Voordat ik iemand kwets.
Digo
pi_121338546
Had je maar niet hooggeleid moeten worden.
Gelukkig ben ik wel gewoon achterlijk, nooit problemen niks :7
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
pi_121338559
Jezelf slim noemen, kom op man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')