Dat dacht ik ook, ik heb gewoon van die slagvaste armaturen van de gamma (10,- per stuk ofzo), maar ten eerste hingen die er uiteraard al, dus dat scheelt de meuk naar beneden halen en de nieuwe ophangen, en ten tweede, zoek maar eens een low cost T5 armatuur in slagvaste uitvoering. Ik kon ze niet onder 39,- per stuk vinden. Ik was nu voor 13,95 per stuk (adapter incl. buis) klaar, en installeren duurt 1 minuut. Werkt perfect.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:30 schreef Tikbalang het volgende:
Dan had ik in huis hier dus alleen ouwe TL verlichting, nou ja zijn nu weg en of je nou je geld aan een nieuw armatuurtje met lampje uitgeeft of nieuwe TL-buis met adapter en starter lijkt mij niet veel verschil inzitten.
Ik heb ze nu 2 jaar in gebruik. 1 gaat hooguit 30 x per jaar een half uur aan. 1 een keer of 3 per week een paar minuten, en een setje van 4 gemiddeld 20 x per dag (totaal 6 uur per dag schat ik). Ik merk geen verschil, buizen branden gewoon netjes over heel de lengte, geen verkleuringen aan de uiteinden. Overigens gloeien ze volgens mij wel degelijk heel kortstondig voor, je merkt er alleen niks van.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:53 schreef Made-In-Holland het volgende:
Instant-start is dan wel handig en gemakkelijk, het is bijzonder slecht om fluorescentielampen vaak (direct) te starten met koude lampelectroden. Dat zou hoogstens 3x per dag mogen.
Aha dan was ik wel iets meer kwijt. Maar dat mag de pret niet drukken wat er hing was toch lelijk en aan vervanging toe. Zoals wel meer lampen in mijn huis die de vorige bewoners hadden laten hangen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, ik heb gewoon van die slagvaste armaturen van de gamma (10,- per stuk ofzo), maar ten eerste hingen die er uiteraard al, dus dat scheelt de meuk naar beneden halen en de nieuwe ophangen, en ten tweede, zoek maar eens een low cost T5 armatuur in slagvaste uitvoering. Ik kon ze niet onder 39,- per stuk vinden. Ik was nu voor 13,95 per stuk (adapter incl. buis) klaar, en installeren duurt 1 minuut. Werkt perfect.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |