quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:04 schreef Armageddon het volgende:
16,50 ? Wat dacht je van je omzetbelasting.
Volgens de medewerker van de KVK hoeft dat niet als je onder een bepaald bedrag blijft en dat bedrag haal ik niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:04 schreef Armageddon het volgende:
16,50 ? Wat dacht je van je omzetbelasting.
Belastingdienstquote:Vrijstelling in het onderwijs
Onderwijs is vrijgesteld van btw. Dat geldt voor basisonderwijs tot hoger onderwijs, ook wanneer dat uitgevoerd wordt door een zelfstandig ondernemer. Over de vergoeding brengt u geen btw in rekening. U doet over deze omzet geen btw-aangifte. De btw over inkopen en kosten kunt u niet aftrekken.
Je moet altijd je 21% btw betalen tenzij je onder de drempel blijft:quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:12 schreef lsf1993 het volgende:
[..]
Volgens de medewerker van de KVK hoeft dat niet als je onder een bepaald bedrag blijft en dat bedrag haal ik niet.
wat voor voordelen heeft dat dan?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:20 schreef n00b13 het volgende:
Laat de mensen die je inhuurt ook een eigen bedrijf oprichte
Volgens mij is TS familie van Danny.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:13 schreef Murdera het volgende:
zelf 20 euro binnenharken, en mensen "vrijwilligerswerk" voor je laten doen.
Zodat je ook al hun geld kan houden.
Het was werkelijk het eerste dat ik dacht. Nou ja, ik dacht: "Hallo FOK!"quote:
Behalve eventueel een fictief dienstverband.....quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dan moeten hun zelf hun shit regelen en jij hebt dus geen gezeik.
Wat is het verschil dan? Een zzp'er is gewoon iemand met een eenmanszaak.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:44 schreef ElisaB het volgende:
Hoe zit dat 'eigen bedrijfje' verder in elkaar? Waarom niet gewoon ZZP'en?
De kracht van de grote getallen. Een beetje marge per student, maar heel veel studenten zorgen nog steeds voor een leuke marge in totaalquote:Anderen inhuren en er zelf nog iets aan overhouden, lijkt me vrij onmogelijk van een uurtarief van ¤ 20 incl btw.
NIet waar. Je kunt in een vrijgestelde branche zitten (zoals bijvoorbeeld onderwijs), BTW verleggingsregel toepassen (indien hje in de juiste sectoren daarvoor zit) of door de Belastingdienst niet als ondernemer voor de OB worden aangemerkt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:14 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Je moet altijd je 21% btw betalen tenzij je onder de drempel blijft.
Dat klopt....mijn fout het was te zwart/witquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:52 schreef sanger het volgende:
[..]
NIet waar. Je kunt in een vrijgestelde branche zitten (zoals bijvoorbeeld onderwijs), BTW verleggingsregel toepassen (indien hje in de juiste sectoren daarvoor zit) of door de Belastingdienst niet als ondernemer voor de OB worden aangemerkt.
Ik zeg niet dat het op TS van toepassing is, maar de stelling dat je altijd 21% BTW moet toepassen is niet juist.
Dat moeten dan wel héle grote getallen zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:15 schreef sanger het volgende:
De kracht van de grote getallen. Een beetje marge per student, maar heel veel studenten zorgen nog steeds voor een leuke marge in totaal
Dat is de theorie ookquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:55 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat moeten dan wel héle grote getallen zijn
ah! jij kijkt ook TV?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:43 schreef rdwilbrink het volgende:
Op dit moment is heel lastig om een eigen bedrijf te beginnen die goed loopt lijkt me
Wie weet heeft ie dat ook.. ik vind het geen gek plan!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:48 schreef GoobyPls het volgende:
TS denkt goudmijntje gevonden te hebben.
Oh ja, ieder bedrijf moet altijd maar een goudmijntje zijn of anders niet? Ook als het gewoon normale inkomsten oplevert, is het de moeite waard om te doen, wat mij betreft. Altijd dat geneuzel dat een eigen bedrijf per definitie een goudmijn moet zijn...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:48 schreef GoobyPls het volgende:
TS denkt goudmijntje gevonden te hebben.
Ja we betalen toch ook Ted om de Thaise slaven aan de site te laten werken. Krijgen die Thaise mensen dan ook niks?quote:
TS denkt dat hij het licht uitgevonden heeft.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:13 schreef Murdera het volgende:
zelf 20 euro binnenharken, en mensen "vrijwilligerswerk" voor je laten doen.
Zodat je ook al hun geld kan houden.
Als jij hun werk uit handen kan nemen...quote:
Op zaterdag 12
januari 2013 22:06 schreef
artm het
volgende:
Dus je zou dan 20 euro per uur rekenen aan "de klant" right? Dus met een
beetje pech gaat jouw inhuurkracht buiten jou om werken voor 15 euro,
waardoor hij meer verdiend en je klant minder betaald.. Not exactly
rocketscience om te realiseren dat het niet gaat werken..
Je laat je werknemers toch gewoon een relatiebeding tekenen. Probleem opgelost.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:06 schreef artm het volgende:
Dus je zou dan 20 euro per uur rekenen aan "de klant" right? Dus met een beetje pech gaat jouw inhuurkracht buiten jou om werken voor 15 euro, waardoor hij meer verdiend en je klant minder betaald.. Not exactly rocketscience om te realiseren dat het niet gaat werken..
Vertel mij dan eens hoe het kan dat er nog steeds IT consultants bij grote bedrijven werken?quote:
Op zaterdag 12
januari 2013 22:06 schreef
artm het
volgende:
Dus je zou dan 20 euro per uur rekenen aan "de klant" right? Dus met een
beetje pech gaat jouw inhuurkracht buiten jou om werken voor 15 euro,
waardoor hij meer verdiend en je klant minder betaald.. Not exactly
rocketscience om te realiseren dat het niet gaat werken..
omdat banken en verzekeraars niet in zee gaan met Piet Kut VoF die 0.6 fte kan leveren buiten de papadagen omquote:Op zondag 13 januari 2013 10:31 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens hoe het kan dat er nog steeds IT consultants bij grote bedrijven werken?
Alsof je geld moet lenen voor het uitvoeren van ICT-projecten.quote:
Op zondag 13
januari 2013 10:37 schreef
eleusis het
volgende:
[..]
omdat banken en verzekeraars niet in zee gaan met Piet Kut VoF die 0.6
fte kan leveren buiten de papadagen om
Dat en omdat kwaliteitsgarantie belangrijk is voor een bedrijf. Als een Accenture bijvoorbeeld de opdracht krijgt weet je wat voor kwaliteit kan verwachten.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:37 schreef eleusis het volgende:
[..]
omdat banken en verzekeraars niet in zee gaan met Piet Kut VoF die 0.6 fte kan leveren buiten de papadagen om
Alsof bij de Logica's en Accentures van deze wereld niet de helft van de projecten mislukt!quote:
Op zondag 13
januari 2013 17:03 schreef
artm het
volgende:
[..]
Dat en omdat kwaliteitsgarantie belangrijk is voor een bedrijf. Als een
Accenture bijvoorbeeld de opdracht krijgt weet je wat voor kwaliteit kan
verwachten.
En @Kapt-ruigbaard: relatiebeding is leuk, voor een echte fulltimebaan,
maar niet voor dit soort bijbaantjes. Denk je dat iemand vanwege een
bedrag van 20 euro/uur een complete juridische procedure gaat doorlopen
met het risico dat het arbeidscontract ongeldig wordt verklaard en de
eigenaar met hoge kosten blijft zitten?
Spammert!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:11 schreef HVNG het volgende:
Je kan hier wat meer tips vinden over hoe je dat precies regelt. Succes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |