abonnement Unibet Coolblue
pi_121342428
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Een compleet distorded beeld. Ik kan er niet langer dan vijf minuten naar kijken. Laat staan luisteren.
1:17 toen hij schreeuwde: I will tell you, 1776 wil commence again when you...


Maar goed heb die 13 minuten daarna toch maar even afgezien... Mijn gedachte daarbij: dit kan niet waar zijn, en toch is het waar. Blijkbaar worden dit soort types zo wanhopig dat hun vuurwapens worden afgepakt dat ze dus idd het soort sprookjes gaan verzinnen als gebeurt in dit topic. Dat de Sandy Hook shooting een false flag is. Zelfs als ze met hun neus op de statistieken worden gedrukt, dat het bezit van vuurwapens slechts schijnveiligheid oplevert... Kennelijk bestaat er echt een vrij tastbare, weliswaar ongegronde en dus irrationele angst bij veel mensen in de VS. Angst om voor je raap geschoten te worden door bad guys? En aangezien de federale overheid, eenmaal in handen van Democraten, restricties wil instellen mbt vuurwapen bezit, wordt de federale overheid gezien als een tiran, wordt er de grondwet bij gepakt en het recht op bezit van vuurwapens en het vormen van (burger)milities...?
Vanuit de geschiedenis van de VS is een dergelijke redenatie an sich nog wel te volgen, echter waarom Nederlanders dit soort dingen zouden geloven? Onze vuurwapens worden niet afgepakt, want over het algemeen hebben wij geen vuurwapens. Wij zijn niet de nazaten van mensen die de religieuze c.q. politieke oorlogen van dit continent zijn ontvlucht. We zijn de nazaten van de mensen die het hebben uitgezeten en die langzaam maar zeker zijn komen te leven onder omstandigheden die redelijk goed humaan te noemen zijn, met regeringen/overheden die via allerlei checks en balances niet (althans de laatste 68 jaar niet meer) veranderen in een tirannie... We hebben dus ook niet de neiging om ons zelf (zonder overheid) te beschermen tegen the bad guys dmv vuurwapen bezit. De overheid beschermt ons als het goed is tegen the bad guys. En zonder dat de overheid zelf een bad guy wordt an sich...

[ Bericht 29% gewijzigd door Ryan3 op 09-01-2013 10:09:22 ]
I´m back.
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:20:49 #27
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_121342639
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 07:30 schreef Iblardi het volgende:
En dan?

[..]

Ik geloof er geen ene hol meer van al ging bea een krans leggen :W
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_121342698
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:20 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik geloof er geen ene hol meer van al ging bea een krans leggen :W
De datum die bij de website staat is niet per sé de datum waarop het artikel is geplaatst, die google data zeggen dus helemaal niets.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:34:38 #29
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_121342936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:20 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik geloof er geen ene hol meer van al ging bea een krans leggen :W
Dit is een grapje, toch?
pi_121343473
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:23 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De datum die bij de website staat is niet per sé de datum waarop het artikel is geplaatst, die google data zeggen dus helemaal niets.
Dat wilde ik gisteren ook al zeggen, maar het heeft geen zin.
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:00:58 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121343582
Over oogkleppen gesproken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:03:32 #32
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_121343642
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:34 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dit is een grapje, toch?
nee , er is tot nu toe niks wat wel klopt van het verhaal , de msm steekt zijn kop in het zand en alleen op social media stellen mensen vragen over tegenstrijdigheden en arrestanten . De MSM is een schande geworden over de hele wereld en diep gezonken .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_121343817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:03 schreef Summers het volgende:

[..]

nee , er is tot nu toe niks wat wel klopt van het verhaal , de msm steekt zijn kop in het zand en alleen op social media stellen mensen vragen over tegenstrijdigheden en arrestanten . De MSM is een schande geworden over de hele wereld en diep gezonken .
Over diep gezonken gesproken.
Ik vraag me af hoe mensen zo kunnen worden dat ze voorbijgaan aan leed van medemensen omwille van een vermoed complot.
pi_121344044
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:03 schreef Summers het volgende:

[..]

nee , er is tot nu toe niks wat wel klopt van het verhaal , de msm steekt zijn kop in het zand en alleen op social media stellen mensen vragen over tegenstrijdigheden en arrestanten . De MSM is een schande geworden over de hele wereld en diep gezonken .
Mm, ik vind anders dat filmpje van Bobbie Parker (ik heb het nu pas gezien) waarin wordt gesteld dat de man een acteur is, een redelijk staaltje hineininterpretieren. Aan het begin van het filmpje zie je dat Parker iets op zijn gezicht heeft wat misschien als een lach zou kunnen worden gezien. Echter ik zie iemand die dood op is van de zenuwen, daarbij heeft-ie een nogal geprononceerd gebit waarbij een grimas al snel lijkt op een lach. Kun je adhv o.m. een dergelijk filmpje stellen dat de man een acteur is, de shooting niet heeft plaatsgevonden, de mainstream media diep gezonken is en de federale regering van de VS verandert in het Duitsland van Adolph Hitler, door wapens af te pakken...?
Het enige eigenaardige is natuurlijk de uitgebalanceerde speech die hij houdt. Die zit wel goed in mekaar. Maar daar heeft-ie een tijdje over na kunnen denken en ik verwacht dat het beroep en de opleding van Parker er iets mee te maken heeft dat het zo'n uitgebalanceerde text is. (Overigens wel een text met redelijk wat clichés, wat hem uiteraard vergeve zij...)
I´m back.
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:43:48 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121344622
Nieuwe theorie: De NRA heeft het op de touwen gezet om meer wapens te verkopen. Kijk maar naar de cijfers!!
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:54:45 #36
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_121345000
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Over diep gezonken gesproken.
Ik vraag me af hoe mensen zo kunnen worden dat ze voorbijgaan aan leed van medemensen omwille van een vermoed complot.
De waarheid niet achterhalen is voorbij gaan aan al het leed van medemensen en voorbijgaan aan jezelf en je eigen verantwoordelijkheid . Dat gaan mensen dus niet doen . De enige levens die je kan redden en leed die je kan voorkomen is door de waarheid boven tafel te krijgen , de waarheid en rechtvaardigheid en de verantwoordelijken aanwijzen is het hoogste respect die je kan geven voor alle slachtoffers en nabestaanden . Er worden elke dag mensen gedood door leugens en misleiding , je doet niemand een plezier op de wereld door je schouders op te halen en iets zomaar aan te nemen voor waar zonder bewijs .

We zijn als mensheid op een punt gekomen dat de waarheid noodzaak is geworden voor iedereen op aarde , dit is geen luxe- interesse . Dit is onze verantwoordelijkheid want dit is onze aarde en ons volk en onze toekomst en onze kinderen . Wat je toelaat in de wereld komt morgen op jouw deur kloppen , als je leugens in stand houd zal dat naar je toekomen . Gelukkig worden mensen over de hele wereld nu wakker met dat besef en zien niet meer alleen hun eigen achtertuin maar de wereld als hun achtertuin en we zijn met z'n allen verantwoordelijk voor wat we wel en niet in stand houden en voor wat we wel en niet steunen .

Voorbijgaan aan al het leed ? juist NIET . Diep gezonken ? We zijn met z'n allen diep gezonken als je om je heenkijkt in de wereld .

[ Bericht 2% gewijzigd door Summers op 09-01-2013 11:00:45 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_121346158
Ook leuk : Lt Paul Vance verwijst naar informatie afkomstig van de Social Media ...

Hij heeft trouwens ervaring in Fake School Drills
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:35:52 #38
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_121346382
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, ik vind anders dat filmpje van Bobbie Parker (ik heb het nu pas gezien) waarin wordt gesteld dat de man een acteur is, een redelijk staaltje hineininterpretieren. Aan het begin van het filmpje zie je dat Parker iets op zijn gezicht heeft wat misschien als een lach zou kunnen worden gezien. Echter ik zie iemand die dood op is van de zenuwen, daarbij heeft-ie een nogal geprononceerd gebit waarbij een grimas al snel lijkt op een lach. Kun je adhv o.m. een dergelijk filmpje stellen dat de man een acteur is, de shooting niet heeft plaatsgevonden, de mainstream media diep gezonken is en de federale regering van de VS verandert in het Duitsland van Adolph Hitler, door wapens af te pakken...?
Het enige eigenaardige is natuurlijk de uitgebalanceerde speech die hij houdt. Die zit wel goed in mekaar. Maar daar heeft-ie een tijdje over na kunnen denken en ik verwacht dat het beroep en de opleding van Parker er iets mee te maken heeft dat het zo'n uitgebalanceerde text is. (Overigens wel een text met redelijk wat clichés, wat hem uiteraard vergeve zij...)
maar zulke conclusies zijn toch niet nav 1 filmpje ? Het is alles bij elkaar waarvan hier een paar http://www.oilfreefun.com(...)-government-gun.html
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_121346719
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:54 schreef Summers het volgende:

[..]

De waarheid niet achterhalen is voorbij gaan aan al het leed van medemensen en voorbijgaan aan jezelf en je eigen verantwoordelijkheid . Dat gaan mensen dus niet doen . De enige levens die je kan redden en leed die je kan voorkomen is door de waarheid boven tafel te krijgen , de waarheid en rechtvaardigheid en de verantwoordelijken aanwijzen is het hoogste respect die je kan geven voor alle slachtoffers en nabestaanden . Er worden elke dag mensen gedood door leugens en misleiding , je doet niemand een plezier op de wereld door je schouders op te halen en iets zomaar aan te nemen voor waar zonder bewijs .

We zijn als mensheid op een punt gekomen dat de waarheid noodzaak is geworden voor iedereen op aarde , dit is geen luxe- interesse . Dit is onze verantwoordelijkheid want dit is onze aarde en ons volk en onze toekomst en onze kinderen . Wat je toelaat in de wereld komt morgen op jouw deur kloppen , als je leugens in stand houd zal dat naar je toekomen . Gelukkig worden mensen over de hele wereld nu wakker met dat besef en zien niet meer alleen hun eigen achtertuin maar de wereld als hun achtertuin en we zijn met z'n allen verantwoordelijk voor wat we wel en niet in stand houden en voor wat we wel en niet steunen .

Voorbijgaan aan al het leed ? juist NIET . Diep gezonken ? We zijn met z'n allen diep gezonken als je om je heenkijkt in de wereld .
En wat ALS de waarheid is dat er een gek was met een wapen die kinderen doodschoot. Als dat de simpele maar wrede waarheid is? Waarom gaan mensen dan alsnog doen alsof het een complot is, en vergeten ze daarbij de situatie van de nabestaanden. Want jullie doen alsof de nabestaanden ook in het complot zitten, sterker nog: Het zijn slechte acteurs.
Als ik jullie was zou ik mij gewoon diep schamen en mijn pillen innemen die mij tegen waanbeelden zouden moeten beschermen.

Dit doet mij sterk denken aan die gestoorde mensen die nu de vader van Marianne Vaatstra lastigvallen omdat ze de verkeerde persoon te pakken hebben. Walgelijk.

En er zijn hier ook nog mensen die beweren dat het afpakken van wapens slecht is voor de maatschappij. Terwijl we nu zien wat er gebeurd als er mensen zijn die geestelijk labiel zijn en die een wapen bij de hand hebben. Dus de verscherping van de wapenwet is wenselijk, maar mij inziens te laat. Men moet voordat het kalf verdronken is de put dempen en niet pas achteraf.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:01:19 #40
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_121347101
quote:
Je gaat je toch afvragen wie van de twee nu eigenlijk een bedreiging voor de vrijheid is: Pierce Morgan die vindt dat de VS eindelijk eens wat moeten doen aan hun wapenregulering, of Alex Jones die Pierce Morgan uit de VS wil verbannen vanwege het hebben van een politiek onwelgevallige mening... Freedom of speech anyone?
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:03:33 #41
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_121347190
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:49 schreef BerjanII het volgende:

[..]

En wat ALS de waarheid is dat er een gek was met een wapen die kinderen doodschoot. Als dat de simpele maar wrede waarheid is? Waarom gaan mensen dan alsnog doen alsof het een complot is, en vergeten ze daarbij de situatie van de nabestaanden. Want jullie doen alsof de nabestaanden ook in het complot zitten, sterker nog: Het zijn slechte acteurs.
Als ik jullie was zou ik mij gewoon diep schamen en mijn pillen innemen die mij tegen waanbeelden zouden moeten beschermen.

Dit doet mij sterk denken aan die gestoorde mensen die nu de vader van Marianne Vaatstra lastigvallen omdat ze de verkeerde persoon te pakken hebben. Walgelijk.

En er zijn hier ook nog mensen die beweren dat het afpakken van wapens slecht is voor de maatschappij. Terwijl we nu zien wat er gebeurd als er mensen zijn die geestelijk labiel zijn en die een wapen bij de hand hebben. Dus de verscherping van de wapenwet is wenselijk, maar mij inziens te laat. Men moet voordat het kalf verdronken is de put dempen en niet pas achteraf.
Of jij moet je schamen dat je je zo makkelijk alles aan laat praten omdat een " autoriteit " het zei ipv zelf je hersenen te gebruiken en vragen te stellen bij een gebeurtenis met alleen maar tegenstrijdigheden . -edit-

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 09-01-2013 12:24:19 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:09:19 #42
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_121347396
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:03 schreef Summers het volgende:

[..]

Of jij moet je schamen dat je je zo makkelijk alles aan laat praten omdat een " autoriteit " het zei ipv zelf je hersenen te gebruiken en vragen te stellen bij een gebeurtenis met alleen maar tegenstrijdigheden . -edit-
Wat ben jij eigenlijk van plan met de schaapjes en de zombies als jij het voor het zeggen zou krijgen?

[ Bericht 20% gewijzigd door Lavenderr op 09-01-2013 12:49:49 ]
pi_121347454
Zullen we de eventuele pillen die mensen wel of niet slikken buiten de discussie houden?

Dank u :)
pi_121347755
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:03 schreef Summers het volgende:

Of jij moet je schamen dat je je zo makkelijk alles aan laat praten omdat een " autoriteit " het zei ipv zelf je hersenen te gebruiken en vragen te stellen bij een gebeurtenis met alleen maar tegenstrijdigheden .
Wie zegt dat ik mijn hersenen niet gebruik? Ik zie enkel geen tegenstrijdigheden. Want met een beetje mensenkennis zijn die tegenstrijdigheden zo te begrijpen. Iemand die lacht? Zenuwen doen je ook lachen. En reken maar dat je zenuwen krijgt van de tv die er bij is.
Ik lachte ook toen mijn opa was overleden, en ik begreep niet waarom. Het duurde dagen voordat ik kon huilen om zijn dood. En dat zie ik bij veel meer mensen in mijn omgeving. Eerst lachen en grappen maken, en daarna ineens allemaal janken. Maar daar was de tv niet bij.

quote:
Misschien ben jij wel aan de pillen en neem je als een zombie alles aan , kan ook .
Dus als ik dingen anders zie ben ik een zombie?

quote:
Ook bij jou weten we niet wat je achter je scherm doet of slikt en wat je geestelijke toestand is . Lekker boeiend ook . Internet psychiater die mensen adviseert pillen in te nemen omdat ze een andere mening hebben :')
Ehhh, ik geloof dat jij het niet zo goed begrepen hebt. Jij doet alsof jouw waarheid de enige waarheid is, en dat mensen die anders denken het niet goed begrepen hebben.
Even wat citaten om het je te helpen herinneren:

quote:
De waarheid niet achterhalen is voorbij gaan aan al het leed van medemensen en voorbijgaan aan jezelf en je eigen verantwoordelijkheid . Dat gaan mensen dus niet doen . De enige levens die je kan redden en leed die je kan voorkomen is door de waarheid boven tafel te krijgen , de waarheid en rechtvaardigheid en de verantwoordelijken aanwijzen is het hoogste respect die je kan geven voor alle slachtoffers en nabestaanden . Er worden elke dag mensen gedood door leugens en misleiding , je doet niemand een plezier op de wereld door je schouders op te halen en iets zomaar aan te nemen voor waar zonder bewijs .
-edit-

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 09-01-2013 12:23:01 ]
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_121347824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:10 schreef Lavenderr het volgende:
Zullen we de eventuele pillen die mensen wel of niet slikken buiten de discussie houden?

Dank u :)
Waarom? Als mijnheer het niet leuk vind dat ik dat zeg moet hij de tegenstanders van zijn verhalen niet als zombies neerzetten en als mensen die niet denken. alsof er maar een waarheid is, en dat is zijn waarheid. Lijkt wel een religieus iemand })
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_121347987
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:21 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Waarom? Als mijnheer het niet leuk vind dat ik dat zeg moet hij de tegenstanders van zijn verhalen niet als zombies neerzetten en als mensen die niet denken. alsof er maar een waarheid is, en dat is zijn waarheid. Lijkt wel een religieus iemand })
U heeft een punt, maar laten we psychiaters en medicatie er buiten houden.
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 12:34:03 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_121348199
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

U heeft een punt, maar laten we psychiaters en medicatie er buiten houden.
maar wat ik me dan wel afvraag, als ik zo vrij mag zijn een puntje van kritiek aan te dragen, is waarom je nu dan Berjanll op de vingers tikt vanwege de opmerking over psychiaters en medicatie, terwijl je ook had kunnen ageren tegen de opmerking dat hij een zombie zou zijn.

Dit is namelijk waar het idee vandaan komt dat de 'aluhoedjes' de hand boven het hoofd gehouden worden, terwijl die medicatie-opmerking (die niet goed te praten is omdat je altijd verantwoordelijk bent voor je eigen daden, dus ook uitspraken doen) een reactie is op de zombie-opmerking?

Gewoon even iets wat me opvalt. Voor de rest is mijn vorige post in dit topic inhoudelijk geweest en daar sta ik nog steeds achter. Het is te walgelijk voor woorden wat er in dit topic geroepen wordt door mensen die stellen dat het allemaal nep is.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:36:07 #48
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_121348255
quote:
5s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:09 schreef Terecht het volgende:

[..]

Wat ben jij eigenlijk van plan met de schaapjes en de zombies als jij het voor het zeggen zou krijgen?
Niks , ten eerste zijn we allemaal schaapjes en zombies gemaakt van kleins af aan en iedereen moet daar zelf wakker uit worden en ik denk niet meer in termen van leiden en volgen , dat is niet meer van deze tijd . Wie graag in het oude wilt blijven wat maar een illusie was , komt zichzelf echt wel tegen tot het punt dat ze de illusie los moeten laten .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_121348350
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Niks , ten eerste zijn we allemaal schaapjes en zombies gemaakt van kleins af aan en iedereen moet daar zelf wakker uit worden en ik denk niet meer in termen van leiden en volgen , dat is niet meer van deze tijd . Wie graag in het oude wilt blijven wat maar een illusie was , komt zichzelf echt wel tegen tot het punt dat ze de illusie los moeten laten .
Hoezo zijn we allemaal zombies en schaapjes? Je fantasie gaat met je op de loop.
Hou je eens een beetje in en denk eens na voor je weer eens zo'n rant post.
pi_121348457
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

maar wat ik me dan wel afvraag, als ik zo vrij mag zijn een puntje van kritiek aan te dragen, is waarom je nu dan Berjanll op de vingers tikt vanwege de opmerking over psychiaters en medicatie, terwijl je ook had kunnen ageren tegen de opmerking dat hij een zombie zou zijn.

Dit is namelijk waar het idee vandaan komt dat de 'aluhoedjes' de hand boven het hoofd gehouden worden, terwijl die medicatie-opmerking (die niet goed te praten is omdat je altijd verantwoordelijk bent voor je eigen daden, dus ook uitspraken doen) een reactie is op de zombie-opmerking?

Gewoon even iets wat me opvalt. Voor de rest is mijn vorige post in dit topic inhoudelijk geweest en daar sta ik nog steeds achter. Het is te walgelijk voor woorden wat er in dit topic geroepen wordt door mensen die stellen dat het allemaal nep is.
Ben het 100% met je eens en heb dat ook al eerder gepost.

Maar daarom moet ik nog wel proberen het topic zo netjes mogelijk te houden en vandaar de algemene oproep om pillen en psychologen er buiten te houden.
En zoals je kunt zien heb ik Summers ook geedit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')