Dont worry bro, dont know that feelquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:41 schreef Tchock het volgende:
Oh, jullie zijn aan het vertellen hoe fijn het is om op kamers te wonen.
Okay.[ afbeelding ]
Hij is verzekerd, dus qua financiën is het niet vervelend. Maar het is wel een teringstreek en bovendien gruwelijk onhandig.quote:
Kut is dat.quote:
In Amsterdam is mijn fiets ook gejatquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:42 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Kut is dat.
Wonderbaarlijk genoeg is dat mij in 5 jaar Amsterdam nog niet één keer overkomen. Ik was alleen één keer mn voorwiel kwijt
aan de kant van de kloveniersburgwal?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
In Amsterdam is mijn fiets ook gejatOf nouja, ik vermoed in de gracht gegooid ofzo. Hij stond met een groot kettingslot op een enorm druk punt voor de Poort.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
aan de kant van de kloveniersburgwal?
Niet helder maar ne bis in idem betekent dat voor hetzelfde feit niet 2 keer gestraft kan worden, gaat dus niet op in het geval van cumulatie van 2 verschillende sancties (naar doel)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:42 schreef Valid het volgende:
Wie legt even helder het verschil tussen het una via- en het ne bis in idem-beginsel uit?
Daar heeft mijn fiets ook een keer in zo'n boot gelegen. Omgewaaid of weggegooid, wie zal het zeggenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:45 schreef Tchock het volgende:
[..]Tegen die boom aan zeg maar. Edit: of nee wacht, andere kant. Oudezijds achterburgwal is dat?
Zit heel duidelijk al in de termen. Una via (denk aan Italiaans ofzo) is "één weg" en ne bis in idem betekent ''niet twee maal voor hetzelfde''.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:42 schreef Valid het volgende:
Wie legt even helder het verschil tussen het una via- en het ne bis in idem-beginsel uit?
Valt niet mee he, het ochtendbestaan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:51 schreef Ties02 het volgende:
Pfoe ik ga even een middagdutje doen denk ik
Slappeling.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:51 schreef Ties02 het volgende:
Pfoe ik ga even een middagdutje doen denk ik
quote:
Dat kun je wel stellen jaquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:52 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Valt niet mee he, het ochtendbestaan.
Dat laatste klopt volgens mij juist niet. Een strafsanctie en een herstelsanctie kunnen júist naast elkaar bestaan, omdat ze een ander doel dienen (bijvoorbeeld een boete + last onder dwangsom). Una via is volgens mij dat een bestraffende bestuurlijke sanctie niet kan bestaan naast een strafrechtelijke vervolging bijvoorbeeld, omdat beide sancties punitief zijn en dus niet naast elkaar kunnen bestaan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:45 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet helder maar ne bis in idem betekent dat voor hetzelfde feit niet 2 keer gestraft kan worden, gaat dus niet op in het geval van cumulatie van 2 verschillende sancties (naar doel)
una via verplicht het bestuur te kiezen voor een straf of herstelsanctie niet beiden, eenmaal genomen beslissing moet ook worden vastgehouden
Nee man gekkerd, je zit totaal niet in de stof waar heb je het overquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:55 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Ik zit niet in de stof maar gaat het niet om een keuzeverplichting voor het BO voor een bestuurlijke of een strafrechtelijke procedure?
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:56 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee man gekkerd, je zit totaal niet in de stof waar heb je het over
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |