Blijft vreemd hoe lief ze waren voor de Jappies na WOII, ik zal er verder niet op ingaan want ligt bere gevoeligquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:32 schreef Ajacied422 het volgende:
Godsamme, zitten we met Geschiedenis een film over de atoombom op Nagasaki & Hiroshima te kijken. Eerst zo'n voorstuk over het verloop van de oorlog, daarna een heel gelul over hoe het bedenken van de atoombom tot stand komt, en dan gaan ze 'm gereed maken, gaat de bel
Hoezo?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft vreemd hoe lief ze waren voor de Jappies na WOII, ik zal er verder niet op ingaan want ligt bere gevoelig
Duitsers zijn ook weer overeind geholpen door hun vijanden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft vreemd hoe lief ze waren voor de Jappies na WOII, ik zal er verder niet op ingaan want ligt bere gevoelig
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Duitsers zijn ook weer overeind geholpen door hun vijanden.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hier moet ik ook altijd zo om lachen:
[ afbeelding ]
Binnen 3 dagen knock-out, relatief meeste ss-ers geleverd, vooraf neutraal, bijdrage aan alliantie minimaal en dan met een eis komen om half Duitsland over te nemen![]()
Mwa. Het anti-japan sentiment voert hier hoogtij en ga ik toch niet winnen. Maar ik vind niet dat Japan minder zwaar is gestraft dan Duitsland. Je moet niet vergeten dat men geleerd had van WO1, te harde sanctie's creëert juist onrust en weer toekomstige conflicten. Amerika heeft meer dan voldoende geprofiteerd van de wederopbouw van Japan.quote:
Dat is gelul. De wehrmacht had inderdaad een aantal kritische officieren en uiteraard was niet iedere wehrmacht soldaat een nazi, maar na de blitz succesen in Polen, Frankrijk en Joegoslavië werd Hitler op handen gedragen. Zeker door een meerderheid van de bevolking.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:02 schreef Smoofie het volgende:
De normale duitser heeft super veel geleden, terwijl een meerderheid NIET pro-hitler was. Vooral de normale duitse soldaat(Wehrmacht bijv) en burger.
En de jappen...die hebben flink huisgehouden in China enz ja. Maar de japanse bevolking....de VS heeft flink huisgehouden.
Was alleen om jou een beetje te stangen vandaar het BERE gevoelig, maar daar las je overheenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mwa. Het anti-japan sentiment voert hier hoogtij en ga ik toch niet winnen. Maar ik vind niet dat Japan minder zwaar is gestraft dan Duitsland. Je moet niet vergeten dat men geleerd had van WO1, te harde sanctie's creëert juist onrust en weer toekomstige conflicten. Amerika heeft meer dan voldoende geprofiteerd van de wederopbouw van Japan.
Als je kijkt naar de verkiezingen.... heeft Hitler telkens verloren. En de Wehrmacht was de normale oostfront soldaat in Stalingrad oid. De Waffen SS was vooral van de executies en massamoorden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is gelul. De wehrmacht had inderdaad een aantal kritische officieren en uiteraard was niet iedere wehrmacht soldaat een nazi, maar na de blitz succesen in Polen, Frankrijk en Joegoslavië werd Hitler op handen gedragen. Zeker door een meerderheid van de bevolking.
Nee, daar las ik niet overheenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was alleen om jou een beetje te stangen vandaar het BERE gevoelig, maar daar las je overheen
Nee hoor. 1933:quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de verkiezingen heeft hitler telkens verloren.
Wel één heel groot verschil is dat de Keizer mocht blijven terwijl hij de leider was, is het met Hitler toch wat anders afgelopen (tenminste daar ga ik vanuit)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mwa. Het anti-japan sentiment voert hier hoogtij en ga ik toch niet winnen. Maar ik vind niet dat Japan minder zwaar is gestraft dan Duitsland. Je moet niet vergeten dat men geleerd had van WO1, te harde sanctie's creëert juist onrust en weer toekomstige conflicten. Amerika heeft meer dan voldoende geprofiteerd van de wederopbouw van Japan.
Maar Hitler werd steeds belangrijk met zijn partij omdat de rest er niet uit kwam met de economische crisis.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de verkiezingen heeft hitler telkens verloren.
Ja 1932 en 1933 had hij gewonnen. Maar nog steeds geen meerderheid, en toen waren zijn machtspelletjes volop gaande.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, daar las ik niet overheen
[..]
Nee hoor. 1933:
[ afbeelding ]
De Keizer was juist niet de "leider" in Japan. Conflict in het Oosten weet ik veel minder van, maar als ik me niet vergis was hij zelfs tegen de oorlog, of iig tegen de stoot richting het zuiden/VS.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel één heel groot verschil is dat de Keizer mocht blijven terwijl hij de leider was, is het met Hitler toch wat anders afgelopen (tenminste daar ga ik vanuit)
Japanners moesten wel, oorlog met de VS. Ze werden min of meer geforceerd door de VS. Pearl Harbor was een flinke mislukking en ze hadden zelfs nog bericht gestuurd dat ze zouden aanvallen(kwam wel te laat aan). Maar ook de Jappen had verkeerde "leiders" met al hun oorlogsmisdaden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De Keizer was juist niet de "leider" in Japan. Conflict in het Oosten weet ik veel minder van, maar als ik me niet vergis was hij zelfs tegen de oorlog, of iig tegen de stoot richting het zuiden/VS.
Ik ben wel benieuwd hoe de oorlog was afgelopen als Japan had afgemaakt waar het aan begonnen was namelijk oorlog tegen de Sovjet Unie. Japan vanuit het Oosten en Duitsland vanuit het Westen. Ik denk dat het dan toch snel afgelopen was met mr Stalin.
Daar zit je wel fout, zijn werkelijk macht is pas na WOII afgenomen, voor die tijd nam hij de beslissingen of keurde ze goed.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De Keizer was juist niet de "leider" in Japan. Conflict in het Oosten weet ik veel minder van, maar als ik me niet vergis was hij zelfs tegen de oorlog, of iig tegen de stoot richting het zuiden/VS.
Ik ben wel benieuwd hoe de oorlog was afgelopen als Japan had afgemaakt waar het aan begonnen was namelijk oorlog tegen de Sovjet Unie. Japan vanuit het Oosten en Duitsland vanuit het Westen. Ik denk dat het dan toch snel afgelopen was met mr Stalin.
Don't fuck with the Russiansquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:15 schreef Smoofie het volgende:
En de Duitsers.....was benieuwd hoe het was afgelopen als het wel was gelukt om hitler te doden. Rommel aan de macht dan? Samen tegen de soviets.
Patton wilde nog na duitsland meteen verder en de russen aanvallen met de overgebleven duitsers. Achteraf gezien was dat niet eens zo'n slecht idee.
Niet in de mate waarin Hitler verantwoordelijk was imo.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar zit je wel fout, zijn werkelijk macht is pas na WOII afgenomen, voor die tijd nam hij de beslissingen of keurde ze goed.
Maar goed, ik moet al wiki-en. Ik weet van dit conflict veel minder af. Gelukkig nu aan het bijleren met Beevor - The second world war.quote:According to the traditional view, Emperor Shōwa was deeply concerned by the decision to place "war preparations first and diplomatic negotiations second", and he announced his intention to break with tradition. At the Imperial Conference on the following day, the Emperor directly questioned the chiefs of the Army and Navy general staffs, which was quite an unprecedented action.
Nevertheless, all speakers at the Imperial Conference were united in favor of war rather than diplomacy.[citation needed] Baron Yoshimichi Hara, President of the Imperial Council and the Emperor's representative, then questioned them closely, producing replies to the effect that war would only be considered as a last resort from some, and silence from others.
At this point, the Emperor astonished all present by addressing the conference personally, and in breaking the tradition of Imperial silence left his advisors "struck with awe." (Prime Minister Konoe's description of the event.) Emperor Shōwa stressed the need for peaceful resolution of international problems, expressed regret at his ministers' failure to respond to Baron Hara's probings, and recited a poem written by his grandfather, Emperor Meiji which, he said, he had read "over and over again":
The seas of the four directions—
all are born of one womb:
why, then, do the wind and waves rise in discord? [16]
Recovering from their shock, the ministers hastened to express their profound wish to explore all possible peaceful avenues. The Emperor's presentation was in line with his practical role as leader of the Shinto religion.
Lijkt me stug dat die oorlog gewonnen wasquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:15 schreef Smoofie het volgende:
En de Duitsers.....was benieuwd hoe het was afgelopen als het wel was gelukt om hitler te doden. Rommel aan de macht dan? Samen tegen de soviets.
Patton wilde nog na duitsland meteen verder en de russen aanvallen met de overgebleven duitsers. Achteraf gezien was dat niet eens zo'n slecht idee.
Rommel was juist 1 van de grootste vertrouwelingen van Hitler. Die had nooit de macht gekregen van het kliekje wat hem wilde doden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:15 schreef Smoofie het volgende:
Als de Jappen gelijk van het Oosten hadden aangevallen zeker wel. Maar het had in die eerste zomer moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:19 schreef Saind het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat die oorlog gewonnen was
Dat is waar maar wel meer dan voldoende om gestraft te worden en dat is niet gebeurdquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet in de mate waarin Hitler verantwoordelijk was imo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |