Novitsky werd toch om redelijk vage redenen buiten spel gezet. Zou deze info dat voorkomen hebben of had ie deze info wel maar mocht het toch niet baten?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is geen onderknuppel van wie hij de info had gekregen. Maar waarschijnlijk was de verjaringstermijn al verstreken, dat maakt ingrijpen wel een stuk moeilijker inderdaad.
Blijft het nog vreemd dat Tygart heeft gewacht tot na de federale zaak tegen US Postal. Die info had Novitzky waarschijnlijk graag in handen gehad. Nu lijkt het er meer op dat Tygart zelf het liefst de credits wilde hebben om Armstrong te kunnen aanpakken.
Ik weet nog dat ik dat las in een column van De Mart himself, toen in 2005.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:50 schreef marcodej het volgende:
Grote opening in het sportjournaal: "Armstrong al in 1999 positief!"
Dat wisten we toch al lang?
Misschien legt de UCI Vaughters wel uit hoe je het biologisch paspoort moet omzeilen, wie zal het zeggen...twitter:Vaughters twitterde op donderdag 10-01-2013 om 19:07:50Day 3, UCI working groups. I could tell you, but then I'd have to kill you. Good news is, they are much more collaborative than ever before. reageer retweet
Een 'basic right' om te weten hoe tests werken?twitter:inrng twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 15:01:27Saugy said it's a basic right to explain how tests work but denies giving clues to get around EPO test. Says Tygart misunderstood him reageer retweet
Die kennis vergaren 'an sich' , kun je moeilijk iets op tegen hebben. Natuurlijk bij Armstrong en Bruyneel is het, terugblikkend op het verleden, totaal 'not done' om hen die info te geven. Dat is hetzelfde gebleken alsof je een doosje lucifers en een jerrycan benzine aan een pyromaan zou geven, hij zou er niets fout mee kunnen doen, maar hoogstwaarschijnlijk...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:08 schreef marcodej het volgende:
Een 'basic right' om te weten hoe tests werken?twitter:inrng twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 15:01:27Saugy said it's a basic right to explain how tests work but denies giving clues to get around EPO test. Says Tygart misunderstood him reageer retweet
Zo vreemd is dat toch niet? Het zou pas raar zijn als renners onderhevig zijn aan tests maar niet mogen weten hoe die tests werken. Dan zou het onmogelijk voor een renner worden om zich te beschermen tegen een vals-positief resultaat. Of het hoofd van een WADA-geaccrediteerd lab dat dan persoonlijk moet uitleggen aan die renner is een andere vraag...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:08 schreef marcodej het volgende:
twitter:UCI_Overlord twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 16:33:11And here comes revisionist history: "Lance was just curious about the science. I swear. Nothing more." Saugy spins http://t.co/OAPEJ7cz reageer retweet
twitter:UCI_Overlord twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 16:47:30Saugy "I've seen him perhaps 20 minutes my entire life." Translation: we talk on the phone all the time, email frequently, I get funds. reageer retweet
idd, die marion jones zat ook al te janken, dat ze er niks vanaf wist en dat ze zonder ook gewonnen zou hebben. Oprah is feel good amusament en geen 60 minutes.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:46 schreef kikoooooo het volgende:
Denken dat Armstrong gaat bekennen bij Oprah
Ik denk dat hij een typische bekentenis gaat doen, in de trant van: iedereen deed het, als je wilde winnen moest je het doen bla bla. En verder zal hij benadrukken dat hij iedereen bedrogen heeft, wat hem heel veel pijn heeft gedaan, maar puur voor dat ene doel: de strijd tegen kanker.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
idd, die marion jones zat ook al te janken, dat ze er niks vanaf wist en dat ze zonder ook gewonnen zou hebben. Oprah is feel good amusament en geen 60 minutes.
ik denk dat hij ontkent en verklaard rechtszaken te zullen aanspannen.
Hij is nog in staat een soort halfslachtige bekentenis in het genre van "Ik heb gedaan wat iedereen gedaan heeft" te doen , waar Oprah géén enkele diepere vraag op gaat stellen. Om toch maar geen rechtzaken extra tegen hem te krijgen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een typische bekentenis gaat doen, in de trant van: iedereen deed het, als je wilde winnen moest je het doen bla bla. En verder zal hij benadrukken dat hij iedereen bedrogen heeft, wat hem heel veel pijn heeft gedaan, maar puur voor dat ene doel: de strijd tegen kanker.
Maar ik ben zeer benieuwd.
http://edition.cnn.com/vi(...)w.cnn?iref=allsearchquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een typische bekentenis gaat doen, in de trant van: iedereen deed het, als je wilde winnen moest je het doen bla bla. En verder zal hij benadrukken dat hij iedereen bedrogen heeft, wat hem heel veel pijn heeft gedaan, maar puur voor dat ene doel: de strijd tegen kanker.
Zelfs in Amerika zijn er weinig mensen meer die hem geloven, dus ontkennen zal hem geen goed doen. Maar ik ben zeer benieuwd.
Gelukkig is Lance altijd eerlijk geweest in interviews.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:39 schreef marcodej het volgende:
"I told her (Winfrey) to go wherever she wants and I'll answer the questions directly, honestly and candidly. That's all I can say."
Sms van Lance Armstrong aan AP.
Ik snap ook niet wat hij wil bereiken. Dit is alleen maar genoegdoening voor de mensen die tegen hem zijn. Terwijl hij die in eerste instantie juist op de kast wilde jagen, met die beroemde foto van z'n zeven truien op Twitter.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lijkt me sterk dat hij hier goed kan uitkomen, begrijp dan ook niet goed waarom hij het doet.
Als hij blijft ontkennen, dan wordt het wel heel triest en dan wordt hij helemaal een schertsfiguur. Anderzijds is hij zo agressief te werk gegaan in zijn onschuld-mantra dat hij bij een bekentenis alleen maar als een ontzettende klootzak kan overkomen. Zelfs degenen die gewoon zeiden "ach, Lance deed alleen maar wat de rest ook deed" moesten hun bek houden om zijn sprookje in stand te houden, dan moet je nu zelf niet meer met dat excuus komen aanzetten.
Wanneer komt die nu eens met z'n verhaal? Dat had hij toch beloofd?quote:Op zondag 13 januari 2013 12:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat vindt Bruyneel hiervan trouwens? Die is toch nog bezig z'n onschuld te bewijzen?
quote:"I didn't love myself enough to tell the truth," he said. "I have hidden behind my obvious talent for much of my life for fear that the weak, sad, hurt and vulnerable Lance would emerge and ruin the plan for my life.''
He said that, since losing his titles, he felt reborn. "There were moments, Oprah, where I felt like my world was over… [But] there were remarkably days where I just felt empowered, almost. It's almost like I got this renewed energy where I felt that: 'I'm here for a reason.' The searching for that reason, I think, is what really changed my life."
Armstrong added that he thought he would still have won his Tour titles even without doping. "I still think I would have won. It wasn't as difficult to give back the titles because it's not about the hardware. But it's the memory that will be tarnished."
He concluded: "I'm trying to move on. I hope that everybody else can move on, too."
quote:Atlete Marta Dominguez krijgt dopingcontrole in Spaanse Senaat
Het Spaanse parlementslid Marta Dominguez moest de voorbije week een antidopingcontrole ondergaan in de Spaanse Senaat.
De tweevoudige Europese ex-kampioene is niet langer afstandsloopster op de piste, maar doet nu nog wat aan stadslopen.
Volgens radiozender Once was het de Internationale Atletiekfederatie die deze controle uitvoerde. De 37-jarige Dominguez, ondertussen verkozen tot beste Spaanse atlete aller tijden, werd in 2010 gearresteerd in het kader van de antidopingonderzoek ‘Operacion Galgo'. Op de Olympische Spelen van Londen werd ze nog twaalfde in de 3000 meter steeple.
bron: www.sportwereld.be
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |