abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121383520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:31 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is een mogelijkheid, er zijn wel redelijk wat gevallen bekend van sporters die tijdens of na hun carrière naar recreatieve drugs grijpen. In sommige gevallen zoals bij Johan van der Velde is dat direct terug te leiden op het gebruik van opwekkende middelen tijdens de sportcarrière.

Bij Pantani lijkt het eerder te herleiden naar zijn depressies waardoor hij een vlucht nam in opwekkende middelen Mogelijk werden die depressies wel verergerd door het gebruik van middelen tijdens de sportcarrière.
:o

quote:
Aan zijn wielercarrière hield Van der Velde een amfetamineverslaving over. Om dit te bekostigen belandde hij op het criminele pad. Hij kickte later af en zat een korte gevangenisstraf uit wegens verschillende inbraken.
Wist ik helemaal niet. Eens kijken of ik die biografie nog ergens kan vinden.
  donderdag 10 januari 2013 @ 08:50:40 #152
14505 OProg
A Life in Music
pi_121383635
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:o

[..]

Wist ik helemaal niet. Eens kijken of ik die biografie nog ergens kan vinden.
Ik heb nog ergens een boek van een jaar of 18 terug waarin Jan Siebelink interviews heeft met oud renners, waaronder Breukink, Post en ook Van der Velde. Het gaat ook nog even over die verslaving maar verder blijkt toch ook vooral dat hij een vreemde kruimeldief is. Zo komt er een stukje voorbij dat hij paaltjes met reflectoren langs de weg had zien staan 's avonds en stopte om ze eruit te slopen. Ze zouden het namelijk zo leuk doen in de kinderkamer. :')

http://www.omroepmax.nl/t(...)/johan-van-der-velde

Dit vanavond eens kijken. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_121384720
quote:
Usada-baas Travis Tygart heeft op de Amerkaanse tv meer uitleg gegeven over het onderzoek dat leidde tot de levenslange schorsing van Lance Armstrong. "In 1999 was hij al gloeiend positief", zegt Tygart.

"De zes stalen uit Armstrongs eerste Tourzege in 1999 bleken bij een controle in 2005 met de vernieuwde epo-test "gloeiend positief", zegt Tygart.

"In 2010 heeft Martial Saugy, de baas van het laboratorium van Lausanne, me gezegd dat Armstrong in 2001 betrapt was in de Ronde van Zwitserland. De UCI heeft Saugy toen gevraagd om Armstrong en Johan Bruyneel uit te leggen hoe de epo-test werkte."

"Saugy heeft me gezegd dat hij op die vraag is ingegaan. Het is toch ongezien dat een sporter uitleg krijgt over hoe hij aan een dopingcontrole kan ontsnappen!"

Tygart vertelde in 60 Minutes Sports ook over de druk op het Usada tijdens het onderzoek tegen Armstrong. "Ik heb zelfs moeten aanhoren dat ik met een kogel in mijn hoofd zou eindigen als ik niet zou stoppen. Het leek wel de maffia. De zaak is nu in handen van de FBI", zegt Tygart.

Na het onderzoek van het Usada werd Armstrong levenslang geschorst. Hij verloor ook zijn zeven Tourzeges. Armstrong is altijd blijven ontkennen. Op 17 januari is hij te gast in de show van tv-icoon Oprah Winfrey.
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/130110_tygart_armstrong

Wordt tijd dat het verhaal van Armstrong verfilmd wordt. Mooie maffiafilm van te maken.
pi_121384760
Als je dit weer leest, is het zoals Tygart al eens eerder zei, onbegrijpelijk dat het strafrechtelijke onderzoek naar Lance Armstrong niks opleverde
pi_121385926
quote:
Garmin-Sharp rider feels let down by Dutch Federation

Thomas Dekker is trying a new approach to his preparation for the 2013 season, opting to train in Greece with a new personal trainer. The Garmin-Sharp rider has seen his plans to discuss his experience of doping blocked by the Dutch cycling federation, which had earlier agreed to help organise his visits to cycling clubs across the country.

Dekker and teammate Johan Vansummeren are in Kalamata, Greece, working with Vasilis Anastopoulos, the Greek national trainer and an official UCI certified coach. He is working with the two riders as personal coach, in co-operation with Garmin's training manager Adrie van Diemen, supervised by Garmin team manager Jonathan Vaughters.

“It's important to have a daily coach next to your team coach,” Dekker's manager Martijn Berkhout told Cyclingnews. “For the team training manager, it's difficult to provide one-on-one work, because he needs to look after all the 30 riders.”

Berkhout met Anastopoulos through the UCI trainer coaching course, and set up the contact. “They've been working together since October and so far everything is working out great. We prefer that coach and rider work one-on-one as much as possible, that's why Thomas is training in Greece instead of for example in Spain alone. The conditions are perfect in Greece, it's just that you need to know someone local from there.”

Dekker and Vansummeren are training together wit the Greek Continental team SP Tableware and the current World MTB Marathon champion, Periklis Ilias. Anastopoulos trains both the team and Ilias. Later this month the two will join their Garmin-Sharp teammates for a team training camp in Calpe, Spain.

Dekker will open his season at the Tour Mediterranean in early February, and take on the Tour du Haut Var, Strade Bianche, Tirreno-Adriatico, Criterium International and the Circuit de la Sarthe before targeting the Ardennes Classics. He will ride the Fleche Brabanconne, Amstel Gold Race, Fleche Wallonne and Liege-Bastogne-Liege. From there, the 28-year-old moves to Italy and the GP Industria & Artigianato and the Giro della Toscana, before riding the Giro d'Italia for the first time since 2005.

Conflicts with the Dutch Federation

Dekker has served a two-year suspension for violations of the biological passport. Berkhout said Dekker's difficult past is behind him. “It is behind him now. The come back process with Garmin was his proof to show he wanted to change and come back different. That worked out and resulted in a new contract for 2013 and 2014."

“He supports the team and its philosophy in the fight against doping. Like every other member of the team, he is open to co-operate in any official investigation to help the future of cycling.”

However, recent headlines in the Dutch press have focused on his participation in an alleged blood doping scheme at Team Rabobank.

“It's logical that the Dutch newspapers focus on Thomas. He is the only one who confessed he was involved with doping, who served a two-year ban,” Berkhout said.

But it would better, he said, to “ask Thomas if he is ever asked to co-operate with any investigation or if any official federation of anti-doping authority asked him to explain his past. The answer is NO. Never! Thomas initiated a meeting with WADA by himself. And the UCI president Pat McQuaid was the only other person, as representative of a federation, who took the time to listen to Thomas. To give him advice, to discuss with him, how he could help cycling after he damaged cycling with his doping violations.”

Dekker had hoped to share his experiences with local riders in the Netherlands, in the hope of discouraging young riders from making the same mistakes he made. He had arranged with the Dutch federation to make a 'club tour'.

“During this club tour, Thomas would visit cycling clubs throughout Holland to tell them about his past, to start discussions on doping and youth development. Almost every cycling club in Holland made a request for joining the club tour. This had to take place during the 2012-2013 winter," Berkhout said.

“But after Jonathan Vaughters gave more insight on Dekker's doping past in the Dutch newspaper AD Sportwereld, the director of the federation sent us a mail that the federation no longer wanted to be associated with Thomas Dekker on anti-doping education!”

Berkhout decried the “hypocrisy” of the federation.

“He is the only one who is ready to explain and let young riders learn from his mistakes. He is still the only rider who served a ban, who came back clean and confessed his mistakes. So we ask ourselves, 'How hypocritical is the Dutch Cycling Federation and their battle against doping? How will they ever reach their members, make them understand things? with the ideal son-in-law?' No, with the son who made a big mistake and learned from it.”

Dekker regrets not being able to carry out the plan, “because it's one of the things he discussed with Mr. McQuaid. So for now he supports his team and focus on performing clean on a high level. Because that's for him the best advertising he can give to clean cycling,” Berkhout said.

And for the rest, “he is just very happy to be a cyclist, to be part of the Slipstream family, to compete clean and to build a career for the next 10 years.”
http://www.cyclingnews.co(...)h-new-personal-coach

De KNWU komt er niet heel goed vanaf in dit verhaal en als het klopt ook wel terecht. Ben geen Dekker-fan maar het is redelijk schandalig dat hij niet de kans krijgt om zijn verhaal te doen bij diverse wielerclubs. Dekker is 1 van de weinige die nog enige openheid heeft gegeven, geef hem dan ook de kans om anderen te informeren over de fouten die hij heeft gemaakt.
pi_121386430
Beetje lullig inderdaad, vooral goodwill van Dekker z'n kant om dat toch maar te doen en dan gaan ze er zo mee om, erg onhandig.

Wel grappig dat hij in Kalamata traint, de Peleponessos heeft genoeg venijnige heuveltjes om goed te kunnen trainen ja, alleen wel slecht wegdek vaak en Grieken zijn idioot in het verkeer. Maar qua landschap zou het perfect zijn om ook een heuvelronde te organiseren daar, dat zou echt wel potentie hebben, Ronde van Griekenland! :P
Jack does it in real time...
pi_121386548
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:00 schreef DeeBee het volgende:
Beetje lullig inderdaad, vooral goodwill van Dekker z'n kant om dat toch maar te doen en dan gaan ze er zo mee om, erg onhandig.

Wel grappig dat hij in Kalamata traint, de Peleponessos heeft genoeg venijnige heuveltjes om goed te kunnen trainen ja, alleen wel slecht wegdek vaak en Grieken zijn idioot in het verkeer. Maar qua landschap zou het perfect zijn om ook een heuvelronde te organiseren daar, dat zou echt wel potentie hebben, Ronde van Griekenland! :P
Dat stuk rondom Kalamata is echt heerlijk om te fietsen. Wanneer je onderweg ben van Kalamata naar Sparta voelt het gewoon alsof je door de Alpen fietst. Wegdek viel over het algemeen wel mee, alhoewel het niet top was. Sindsdien mij afgevraagd waarom men daar niet meer traint, zeker aangezien het vrij rustig is buiten het hoogseizoen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:34:19 #158
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_121387330
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:31 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is een mogelijkheid, er zijn wel redelijk wat gevallen bekend van sporters die tijdens of na hun carrière naar recreatieve drugs grijpen. In sommige gevallen zoals bij Johan van der Velde is dat direct terug te leiden op het gebruik van opwekkende middelen tijdens de sportcarrière.

Bij Pantani lijkt het eerder te herleiden naar zijn depressies waardoor hij een vlucht nam in opwekkende middelen Mogelijk werden die depressies wel verergerd door het gebruik van middelen tijdens de sportcarrière.
Ja, met nog als toevoeging dat Pantani in Rimini woonde wat bekend staat als uitgaanscentrum en strandparadijs. Zeg maar het Ibiza van Italië. Pantani is na zijn wielercarriere waarschijnlijk in aanraking gekomen met verkeerde figuren en is zo aan de coke verslaafd geraakt.
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:52:30 #159
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_121387905
Vie et mort de Marco Pantani
Philippe Brunel
https://webshop.blz.nl/We(...)8&ProductID=10716150

Alleen in Frans of Italiaans te lezen.

Ook verschenen in het Nederlands:
http://www.wielersportboeken.nl/boek.php?boekid=3005
pi_121392289
quote:
'Armstrong kreeg uitleg over dopingtest'

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM -
"Hij vertelde me dat er een positief EPO-staal van Lance Armstrong was van de Ronde van Zwitserland van 2001", doelde USADA-voorzitter Travis Tygart op uitspraken van Martial Saugy, de baas van het antidopingagentschap van Lausanne, met hij in 2010 een gesprek had.

"Saugy zei me ook dat de UCI hem gevraagd had om Armstrong en Johan Bruyneel uit te leggen hoe de EPO-test werkt", vervolgde Tygart in het televisieprogramma '60 Minutes Sports'.
"Saugy bevestigde me dat hij op die vraag is ingegaan. Dit is toch ongezien en absoluut niet correct om een sporter uitleg te geven over de manier waarop hij aan een dopingcontrole kan ontsnappen", sloot Tygart af.

Het vernietigende rapport van USADA, dat in oktober van 2012 openbaar werd gemaakt, betekende het einde van Lance Armstrong. De UCI nam de uitkomsten over en besloot om de 41-jarige Texaan uit alle uitslagen te schrappen. Daardoor raakte Armstrong dus alle zeven Tourtitels kwijt en tevens werd hij levenslang geschorst.

Armstrong zelf geeft volgende week een anderhalf uur durend interview met televisiester Oprah Winfrey. Het interview, waarin The Boss in zijn eigen huis in Austin voor het eerst uitgebreid zal reageren op de dopingaffaire, wordt op 17 januari omstreeks 3 uur (Nederlandse tijd) uitgezonden.

Telesport
Die positieve test is dus niet alleen verdoezeld, hij heeft van de UCI ook gewoon uitleg gehad over hoe de epotest werkt _O-
pi_121392920
Wazig gedoe als je in 2010 al weet dat Armstrong in 2001 een positieve staal heeft afgeleverd en er in 2010 niet is ingegrepen. Toen reed Armstrong nog rond of was tenminste nog een actieve renner tot het einde van het jaar.
pi_121393784
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:25 schreef Ericr het volgende:
Wazig gedoe als je in 2010 al weet dat Armstrong in 2001 een positieve staal heeft afgeleverd en er in 2010 niet is ingegrepen. Toen reed Armstrong nog rond of was tenminste nog een actieve renner tot het einde van het jaar.
Ik denk dat Tygart persoonlijk toen al wel is begonnen. Maar kan me voorstellen dat er aardig wat tijd overheen gaat voordat zo'n rapport er daadwerkelijk ligt (zelfs voordat er met zo'n rapport kan worden begonnen).
pi_121394476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:25 schreef Ericr het volgende:
Konden ze dan wat doen met die informatie?
pi_121394517
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die positieve test is dus niet alleen verdoezeld, hij heeft van de UCI ook gewoon uitleg gehad over hoe de epotest werkt _O-
Het blijft toch wel erg zorgelijk hoe de UCI heeft gehandeld hoor in al die jaren... :{

En ik vrees dat het nu nog niet echt veel beter is geworden, ze treden nog steeds veel te vaak maar wat halfjes op en doen eigenlijk vooral waar ze zin in hebben...

Het argument dat van level playing field kan nu wel definitief de prullenbak in (als Lance dat nu alsnog bij Oprah zou durven beweren bijvoorbeeld :')), als je de werking van (nieuwe) dopingtesten door de internationale wielerbond krijgt uitgelegd samen met je teambaas. :')_
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:21:07 #165
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_121394877
Waarom brengt die Tygart steeds van die kleine brokjes informatie naar buiten. Hij geniet er volgens mij duidelijk van dat ie de grote Lance ten val heeft gebracht. Zijn mediaoptredens zorgen er bij mij echter niet bepaald voor dat hij geloofwaardiger wordt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_121395176
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:21 schreef Szura het volgende:
Waarom brengt die Tygart steeds van die kleine brokjes informatie naar buiten. Hij geniet er volgens mij duidelijk van dat ie de grote Lance ten val heeft gebracht. Zijn mediaoptredens zorgen er bij mij echter niet bepaald voor dat hij geloofwaardiger wordt.
Hij lijkt inderdaad wel media geil, waarbij hij Lance zo lang en zo veel mogelijk wil laten lijden.
En dan moeten we in het achterhoofd houden dat niet eens alles naar buiten komt :{
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:30:43 #167
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_121395186
quote:
Ah, nog iemand die doorheeft dat Tygart dit allemaal puur voor zijn eigen eer en glorie doet.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:40:51 #168
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_121395531
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ah, nog iemand die doorheeft dat Tygart dit allemaal puur voor zijn eigen eer en glorie doet.
Dat wil ik nou ook niet beweren maar deze manier van 'openheid' geven vind ik toch een beetje verdacht, vreemd. Ik word er achterdochtig van.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:43:26 #169
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_121395638
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik vind het wel een gevalletje het doel heiligt de middelen. En als er een egocentrische narcist ( alhoewel ik dat zelf nu niet onmiddellijk vind van Tygart maar ik heb die beelden dan ook nog niet gezien) voor nodig was, dan is dat maar zo. Lance is in dat opzicht nog net een niveautje erger denk ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door kl1172 op 10-01-2013 16:05:51 ]
pi_121396257
quote:
Het was tot nu toe pas een preview van 60 minutes sports waar die korte quotes uitkwamen. :)

Vannacht is pas de gehele aflevering uitgezonden, dus vandaar dat de nieuwsberichten nu nog niet zo uitgebreid zijn.

Hier zijn al iets uitgebreidere statements te zien, maar nog steeds alleen een preview: http://socalcycling.com/2(...)ts-premiere-episode/

De hele episode kan ik zo snel niet online vinden, maar het is dus vooral gemakzucht van Nederlandse sites om 1 quote te gebruiken uit het interview, want hij geeft gewoon aardig wat details vrij in z'n antwoorden en ze hebben overduidelijk nog niet het hele interview gekeken...

En verder staat de meeste relevante info toch al in het USADA-rapport? :) Ze vragen heel specifiek of Tygart bijv. bedreigd is, tsja, hoeveel meer moet hij erop antwoorden dan hij nu doet? Ook vertelt hij duidelijk over die positieve test en rol van dat lab (informatie die bijv. nog niet in het USADA rapport stond). Wat voor informatie moet hij nog meer vrijgeven dan of wat denk je dat hij evt. achterhoudt dan?

En als je gewoon in 60 minutes of sports je verhaal gaat zitten doen, dan kick je echt niet zo op jezelf hoor. Dan had Tygart zich allang eens kunnen gaan hoereren bij alle andere nieuwszenders, DeGeneres- / Oprah-shows, maar dat heeft hij juist niet gedaan. Verder lopen de zaken tegen Bruyneel en Del Moral o.a. ook nog natuurlijk, dus daarom is hij af en toe ook voorzichtig in z'n antwoorden. :)
pi_121397720
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Konden ze dan wat doen met die informatie?
Het is geen onderknuppel van wie hij de info had gekregen. Maar waarschijnlijk was de verjaringstermijn al verstreken, dat maakt ingrijpen wel een stuk moeilijker inderdaad.

Blijft het nog vreemd dat Tygart heeft gewacht tot na de federale zaak tegen US Postal. Die info had Novitzky waarschijnlijk graag in handen gehad. Nu lijkt het er meer op dat Tygart zelf het liefst de credits wilde hebben om Armstrong te kunnen aanpakken.
pi_121397889
Novitsky had toch dezelfde info als Tygart? En gingen die stalen van Zwitserland niet om 'suspect values' en niet zozeer om 'positive values'?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_121400174
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:38 schreef marcodej het volgende:
Novitsky had toch dezelfde info als Tygart? En gingen die stalen van Zwitserland niet om 'suspect values' en niet zozeer om 'positive values'?
quote:
"Hij vertelde me dat er een positief EPO-staal van Lance Armstrong was van de Ronde van Zwitserland van 2001", doelde USADA-voorzitter Travis Tygart op uitspraken van Martial Saugy, de baas van het antidopingagentschap van Lausanne, met hij in 2010 een gesprek had.
Kan best een gevalletje gare vertaling zijn natuurlijk maar als er in 2010 een positief geval bekend zou zijn geweest uit 2001 dat is weggemoffeld hadden ze toen al moeten ingrijpen. Zeker bij een renner die onderdeel uit maakte van een ploeg waar een federaal onderzoek tegen liep.

Verjaringstermijnen heeft de Usada daarna ook lak aan gehad.
pi_121400360
quote:
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:18:25 #175
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_121401666
En wat maakt het uit dat Tygart ook een egotripper is? Als hij zijn job goed doet, dan zal zijn motivatie me worst wezen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')