Dan te bedenken dat 9.79 jarenlang onbereikbaar bleef maar nu door gasten als Gatlin gelopen wordt.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:31 schreef THEFXR het volgende:
Ze hebben Ben keihard genaaid, positief binnen 1 dag, no way, dat is nog nooit gebeurt.
Gatlin en Greene (1 keer 9.79), Carter (1 keer 9.78), Blake (4 keer), Gay (7 keer), Powell (8 keer) en Bolt (10 keer) zijn wel de enigen die die tijd überhaupt ooit hebben kunnen evenarenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan te bedenken dat 9.79 jarenlang onbereikbaar bleef maar nu door gasten als Gatlin gelopen wordt.
Zit wel wat in, maar de corruptie in de UCI ontmaskeren vind ik uiteindelijk een doel dat die middelen rechtvaardigt. Het zou mooi zijn als we nu eens eindelijk van Oom Hein en Pat af zouden komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
Beetje dubbel gevoel als Lance echt het UCI gaat aanklagen, of dat hij alleen gaat getuigen/helpen.
Blijft natuurlijk een rare actie als je ze zelf hebt omgekocht.
Volgens zijn toenmalige coach, Charly Francis (in zijn boek 'Speed trap', een leuk boek over doping en sport in die tijd) hadden ze Ben eigenlijk schuldig bevonden gebaseerd op een soort van biologisch paspoort avant la lettre, de waarden van verschillende testen over een langere periode. Maar ik geloof dat men eigenlijk nog niet met absolute zekerheid kon zeggen of deze methode volledig correct was. Dat werd nochtans voor geen enkele andere atleet zo gedaan en had Ben eigenlijk wel een kans om er onderuit te komen als het enkel en alleen over die ene test van Seoul zou gaan volgens de advocaat die toen voor Canada voor die commisie in Seoul verscheen, Maar de advocaat werd door de commissie 'koud' gepakt omdat deze werkwijze nog nooit eerder toegepast werd en hij er dan ook geen retoriek aan kon geven.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:31 schreef THEFXR het volgende:
Ze hebben Ben keihard genaaid, positief binnen 1 dag, no way, dat is nog nooit gebeurt.
Dat zou wat zijn inderdaad. Ben benieuwd wat hij eerder deze maand tegen USADA heeft gezegd.quote:
Ben had daar 9.75 kunnen lopen als ie niet had uitgelopen maar vol had bleven gaan en dat op iets mindere schoenen, iets tragere baan (vergeleken met nu) Ik denk dat Ben uiteindelijk wel een 9.6 in zich had met nog een jaartje (of 2) training.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gatlin en Greene (1 keer 9.79), Carter (1 keer 9.78), Blake (4 keer), Gay (7 keer), Powell (8 keer) en Bolt (10 keer) zijn wel de enigen die die tijd überhaupt ooit hebben kunnen evenaren
Je zin klonk een beetje alsof elke suptopper op de sprint die tijden uit z'n mouw schudt tegenwoordig
Hij zou dus in december met Tygart hebben gesproken. Neem aan dat ze hem zullen vragen te getuigen tegen Hein en Pat, in de rechtszaal. Een Oprah-interview heeft niet veel juridische waarde...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
Sinds wanneer kom je uberhaupt in aanmerking voor strafvermindering als alle uitspraken al zijn gedaan?
Ik vind ook dat Armstrong aangaande strafvermindering zijn kans gewoon gemist heeft. Tygart opende de deur, maar Armstrong deed die op zijn gemakje terug dicht. Tja, ...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
Sinds wanneer kom je uberhaupt in aanmerking voor strafvermindering als alle uitspraken al zijn gedaan?
Voor mij is het duidelijk dat al die jongens van de 100m nog steeds aan de dope zitten....die Bolt kan daar in Jamaica makkelijk mee wegkomen gok ik. Eén en al corruptie. Geen wonder dat hij zo ongelooflijk snel loopt. En doe mijn woord niet te snel van de hand want ik was degene die hier tien jaar geleden al riep dat álle wielrenners aan de dope zaten!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:07 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ben had daar 9.75 kunnen lopen als ie niet had uitgelopen maar vol had bleven gaan en dat op iets mindere schoenen, iets tragere baan (vergeleken met nu) Ik denk dat Ben uiteindelijk wel een 9.6 in zich had met nog een jaartje (of 2) training.
Toen Bolt potten begon te breken, was het in Jamaica inderdaad nog altijd wat minder qua dopingautoriteiten vergeleken met Europa/Amerika. Dat is ondertussen wel al bijgetrokken, maar het fijne weet je er nooit van natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:12 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Voor mij is het duidelijk dat al die jongens van de 100m nog steeds aan de dope zitten....die Bolt kan daar in Jamaica makkelijk mee wegkomen gok ik. Eén en al corruptie. Geen wonder dat hij zo ongelooflijk snel loopt. En doe mijn woord niet te snel van de hand want ik was degene die hier tien jaar geleden al riep dat álle wielrenners aan de dope zaten!
Lance is een walgelijk figuur, maar op deze manier kan hij toch nog iets goed voor de wielersport betekenen. Namelijk dat de sport wordt gezuiverd van die net zo huichelachtige bobo's.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:06 schreef JohnDDD het volgende:
Inderdaad: http://nos.nl/artikel/461(...)uigen-tegen-uci.html
Dit wordt echt smullen
Wat een baas is het toch ook
Als hem zijn titels worden afgenomen, zal hij in de strijd tegen doping wel eens even flink reguleren
Ja net als na OP (en Festina, etc).. Dat werkte toen ook zo goed.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:20 schreef franklop het volgende:
Kan me er niet meer druk om maken, zou bijna zeggen; dikke streep onder het verleden en verder met de orde van de dag..
naja wel even nog de lijst met andere sporters die bij Fuentes liepen publiceren...
Ik kan me toch haast niet voorstellen dat hij vrienden als Bruyneel erbij gaat lappen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:23 schreef kl1172 het volgende:
Ik hoop dat Lance, net zoals hij aan sport doet, tot aan het gaatje gaat met zijn bekentenissen.
Mja vind het inderdaad nogal makkelijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Hij zou dus in december met Tygart hebben gesproken. Neem aan dat ze hem zullen vragen te getuigen tegen Hein en Pat, in de rechtszaal. Een Oprah-interview heeft niet veel juridische waarde...
Dat verleden laten rusten heeft al veel goeds voortgebracht moet ik zeggen... vraag maar aan de dames in de atletiek met name de werp-, spring- en sprintnummers. Zoek de WR's maar eens op wanneer ze werden behaald.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:20 schreef franklop het volgende:
Kan me er niet meer druk om maken, zou bijna zeggen; dikke streep onder het verleden en verder met de orde van de dag..
naja wel even nog de lijst met andere sporters die bij Fuentes liepen publiceren...
Daarom dat ik het hoop, dat het daadwerkelijk zo zal zijn is inderdaad erg twijfelachtig.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:25 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik kan me toch haast niet voorstellen dat hij vrienden als Bruyneel erbij gaat lappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |