quote:Op maandag 7 januari 2013 21:16 schreef Vaseline_ het volgende:
Volgens mij valt dit echt wel meeIk weet wel dat dit voor vooral moslims geldt
Gaan we nu op basis van de eigen ervaring een SCP-onderzoek ontkrachten?quote:
De piramide van Maslow is nog nooit wetenschappelijk onderschreven.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:21 schreef cempexo het volgende:
Maslow, een klinisch psycholoog, geeft in zijn pyramide heel duidelijk aan dat mensen andere mensen zoeken die bij hun passen, het groepsgebeuren.
Cempexo: Mensen selecteren zelf maar worden ook zelf geselecteerd
Hoe betrouwbaar is zo'n onderzoek volgens jou?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:21 schreef TNA het volgende:
[..]
[..]
Gaan we nu op basis van de eigen ervaring een SCP-onderzoek ontkrachten?
Ik heb dat op de uni zo nog niet gehoord. Wel kun je bij veel onderdelen in de psychologie sneller een verschil maken tussen een axioma en een academisch bewijs. Het is een alpha wetenschap, geen bèta wetenschap.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:21 schreef TNA het volgende:
De piramide van Maslow is nog nooit wetenschappelijk onderschreven.
waarom ga je de boodschapper analyseren en dus niet de inhoud ?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:26 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar is zo'n onderzoek volgens jou?
Maar we wilden toch ook helemaal niet dat mensen hier zouden integreren?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:15 schreef cempexo het volgende:
Kortom: de vraag is steeds actueler of intergratie überhaupt bestaat. Kennelijk niet.
Betrouwbaarder dan de persoonlijke ervaring.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:26 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar is zo'n onderzoek volgens jou?
Ik weet niet op welke universiteit je zit, maar het is niet best als docenten de piramide van Maslow doceren zonder de uitvoerige kritiek erop.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:28 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb dat op de uni zo nog niet gehoord. Wel kun je bij veel onderdelen in de psychologie sneller een verschil maken tussen een axioma en een academisch bewijs. Het is een alpha wetenschap, geen bèta wetenschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |