Toejuichen niet, gewoon het uitwisselen van ervaringen, een discussie op een normaal niveau zonder schelden en tips over hoe om te gaan met de positie als tweede vrouw.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:53 schreef trovey het volgende:
Wat verwacht je nou van ons. Moeten we je toejuichen of zo? Jij hebt de verantwoordelijkheid genomen om met die man wat te beginnen, die man is niet eerlijk naar zijn vrouw toe en jij accepteert dat, einde verhaal.
Haar ziekte is wel progressief maar niet dodelijk. Wel is het zo dat ze op een dag weinig meer zal kunnen doen.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:55 schreef Newbie114 het volgende:
Wachtwat...
Zijn vrouw is chronisch ziek en jij zegt tegen die kerel van: 'ja is goed laten we lekker samen blijven in het geheim als ze dood is ben je toch geheel van mij'
Beetje lullige actie van jullie allebei tegenover die vrouw. Dus eisen dat hij het vertelt (doet hij niet) en anders uitmaken. Al is het maar voor z'n vrouw
Of ze wel of niet iets verschuldigd is aan die vrouw, lijkt me in hoofdzaak een morele kwestie.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
TS is niets verschuldigd aan die vrouw van hem.
Die man neemt zijn eigen beslissingen.
Of het moreel verwerpelijk is, is een andere zaak.
Ik denk niet dat je die hier zal krijgen aangezien je zelf ook al aangeeft dat mensen het blijkbaar niet accepteren. Denk niet dat iemand zal toegeven dat zij of wellicht hij zich in dezelfde situatie zal bevinden, simpelweg omdat men ook niet hetzelfde wil beleven wat jij heb ervaren in het andere topic.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:56 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Toejuichen niet, gewoon het uitwisselen van ervaringen, een discussie op een normaal niveau zonder schelden en tips over hoe om te gaan met de positie als tweede vrouw.
Dat het moreel verwerpelijk van beide kanten is, ben ik me zeker van bewust. Dat is niet de vraag.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of ze wel of niet iets verschuldigd is aan die vrouw, lijkt me in hoofdzaak een morele kwestie.
Je zou niet de eerste zijn. Maar het lijkt me op de lange duur heel eenzaam.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:01 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Dat het moreel verwerpelijk van beide kanten is, ben ik me zeker van bewust. Dat is niet de vraag.
Is het mogelijk om te leven als "tweede" vrouw, altijd in de schaduw te blijven? Kun je dat volhouden op lange termijn?
In bepaalde landen komt het voor ja, als je datzelfde wilt nastreven vertel dat zijn vrouw wat haar man allemaal uitspookt naast haar. Dat je met zulke achterbaksheid kunt levenquote:Op maandag 7 januari 2013 11:05 schreef Evi888 het volgende:
Misschien is het beter om in het algemeen te discussieren over het hebben van een tweede vrouw. In bepaalde culturen/landen komt het regelmatig voor, het is dus niets nieuws. Ik was me bewust van de negatieve reacties die ik zou krijgen, maar los van het moreel verwerpelijke aspect, zoek ik serieuze reacties. En dat mogen ook reacties zijn die het niet met mij eens zijn, daar is het tenslotte een discussie voor! Schelden vind ik respectloos, het is een anoniem forum, jullie kennen mij niet, dus het is al te makkelijk om iemand compleet af te zeiken.
Juist, op momenten dat ik hem nodig heb, kan hij er niet altijd zijn. Hij probeert het overigens wel, en biedt zoveel steun als hij kan mocht ik hem nodig hebben. Maar midden in de nacht bellen bij een acute situatie (om maar eens iets te noemen) zit er niet in.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou niet de eerste zijn. Maar het lijkt me op de lange duur heel eenzaam.
Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen, dan maar liever alleen dan altijd op de tweede plaats te komen. Ik wil nummer 1 zijn en hem zeker niet delen.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:01 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Dat het moreel verwerpelijk van beide kanten is, ben ik me zeker van bewust. Dat is niet de vraag.
Is het mogelijk om te leven als "tweede" vrouw, altijd in de schaduw te blijven? Kun je dat volhouden op lange termijn?
Zij krijgt bijv eerste kerstdag, ik de tweede. Zij oudjaarsavond, ik nieuwjaarsdag. Enz.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:08 schreef Tim_G het volgende:
Hoe kan je nu gezamelijk de feestdagen vieren als hij dit ook met zijn huidige vrouw doet?
Dat je je daarvoor leent trouwens?
Maar wat vertelt hij bij zijn vrouw? Die is toch ook niet gek, of gewoon goedgelovig?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:09 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Zij krijgt bijv eerste kerstdag, ik de tweede. Zij oudjaarsavond, ik nieuwjaarsdag. Enz.
Ja....dat kan je doen als beide vrouwen ervanaf weten. Vlieger gaat niet op als je stiekum aan de gang bent.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:09 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Zij krijgt bijv eerste kerstdag, ik de tweede. Zij oudjaarsavond, ik nieuwjaarsdag. Enz.
Goedgelovig denk ik. Ze is niet gek nee, en voelt wel dat er iets aan de hand is. Maar het gaat al een jaar "goed". Voorlopig komt hij ermee weg.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:10 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Maar wat vertelt hij bij zijn vrouw? Die is toch ook niet gek, of gewoon goedgelovig?
Hij is niet de enige man die er bestaat op de wereld, je kunt beter bij hem weggaan en op zoek gaan naar iemand die er geen dubbelleven op nahoudt en jou op de voorgrond kan hebben in plaats van tweede keus te zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:11 schreef Evi888 het volgende:
[..]
Goedgelovig denk ik. Ze is niet gek nee, en voelt wel dat er iets aan de hand is. Maar het gaat al een jaar "goed". Voorlopig komt hij ermee weg.
Over het eigenwaarde punt heb je zeker gelijk. Ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn positie, op de logische aanvallen van jaloezie na, heb geaccepteerd. Omdat hij vanaf dag 1 duidelijk is geweest dat ik niet meer kan verwachten.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Is dit onderwerp echt serieus want lijkt meer op zo'n verhaaltje uit de Mijn Geheim of de Anoniem. Iig ik zou me niet zo laten gebruiken door zo'n kerel want dan schort er iets aan je eigenwaarde. Maar ja als je er niet mee zit om zo gebruikt te worden why not?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |