abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2013 @ 10:50:59 #1
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121262591
Het topic gisteren liep nogal uit de hand, dus graag nu alleen inhoudelijke reacties!

Samenvatting van vorige topic:

Relatie met man die getrouwd is met chronisch zieke vrouw. De levens van de man en TS zijn inmiddels financieel en zakelijk helemaal met elkaar verweven. Zijn vrouw weet van niets.
TS erkent dat ze fout zit door met een getrouwde man te gaan, echter vind ze dat het zijn verantwoordelijkheid is, omdat hij degene is die thuis verantwoording af moet leggen.
Man is polyamoureus, wat inhoudt dat hij liefst met twee vrouwen zou willen samenleven. Zijn vrouw accepteert dit niet. TS weet dat hij nooit bij zijn vrouw weggaat en vindt het niet erg om hem met een andere vrouw te delen. Man houdt er een complete tweede relatie op na, inclusief gezamenlijke financiën, het vieren van feestdagen en alle "normale" dingen die bij een relatie horen.
TS twijfelt of ze hier mee door moet gaan. Ze houden oprecht van elkaar, maar ze zal nooit een toekomst met hem hebben zolang hun relatie geheim moet blijven. TS zoekt daarom ervaringen van iemand die ook een relatie heeft (gehad) met een getrouwd persoon, hoe voel(de) je daarbij en hoe is e.e.a. afgelopen?

Ja, TS voelt zich schuldig naar zijn vrouw
Ja, TS weet dat ze beter niet aan deze relatie had kunnen beginnen
Nee, de financiën doen er niet toe
Nee, TS is geen troll

Graag serieuze reacties dit keer!
Met veel dank, Evi888
pi_121262594
Wat een verhaal :'(

-SH
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_121262638
Wat verwacht je nou van ons. Moeten we je toejuichen of zo? Jij hebt de verantwoordelijkheid genomen om met die man wat te beginnen, die man is niet eerlijk naar zijn vrouw toe en jij accepteert dat, einde verhaal.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 7 januari 2013 @ 10:55:21 #4
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_121262683
Wachtwat...
Zijn vrouw is chronisch ziek en jij zegt tegen die kerel van: 'ja is goed laten we lekker samen blijven in het geheim als ze dood is ben je toch geheel van mij :9 '

Beetje lullige actie van jullie allebei tegenover die vrouw. Dus eisen dat hij het vertelt (doet hij niet) en anders uitmaken. Al is het maar voor z'n vrouw
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  maandag 7 januari 2013 @ 10:56:22 #5
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121262708
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:53 schreef trovey het volgende:
Wat verwacht je nou van ons. Moeten we je toejuichen of zo? Jij hebt de verantwoordelijkheid genomen om met die man wat te beginnen, die man is niet eerlijk naar zijn vrouw toe en jij accepteert dat, einde verhaal.
Toejuichen niet, gewoon het uitwisselen van ervaringen, een discussie op een normaal niveau zonder schelden en tips over hoe om te gaan met de positie als tweede vrouw.
pi_121262730
TS is niets verschuldigd aan die vrouw van hem.

Die man neemt zijn eigen beslissingen.

Of het moreel verwerpelijk is, is een andere zaak.
  maandag 7 januari 2013 @ 10:59:10 #7
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121262774
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:55 schreef Newbie114 het volgende:
Wachtwat...
Zijn vrouw is chronisch ziek en jij zegt tegen die kerel van: 'ja is goed laten we lekker samen blijven in het geheim als ze dood is ben je toch geheel van mij :9 '

Beetje lullige actie van jullie allebei tegenover die vrouw. Dus eisen dat hij het vertelt (doet hij niet) en anders uitmaken. Al is het maar voor z'n vrouw
Haar ziekte is wel progressief maar niet dodelijk. Wel is het zo dat ze op een dag weinig meer zal kunnen doen.
Man gaat het niet vertellen tegen z'n vrouw. Hij is altijd eerlijk geweest tegen mij dat ik niet "geupgrade" word naar de "eerste" positie. Nu niet en in de toekomst ook niet.
  maandag 7 januari 2013 @ 10:59:33 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121262783
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
TS is niets verschuldigd aan die vrouw van hem.

Die man neemt zijn eigen beslissingen.

Of het moreel verwerpelijk is, is een andere zaak.
Of ze wel of niet iets verschuldigd is aan die vrouw, lijkt me in hoofdzaak een morele kwestie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121262815
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:56 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Toejuichen niet, gewoon het uitwisselen van ervaringen, een discussie op een normaal niveau zonder schelden en tips over hoe om te gaan met de positie als tweede vrouw.
Ik denk niet dat je die hier zal krijgen aangezien je zelf ook al aangeeft dat mensen het blijkbaar niet accepteren. Denk niet dat iemand zal toegeven dat zij of wellicht hij zich in dezelfde situatie zal bevinden, simpelweg omdat men ook niet hetzelfde wil beleven wat jij heb ervaren in het andere topic.
Optimist tot in de kist
  maandag 7 januari 2013 @ 11:01:37 #10
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121262820
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of ze wel of niet iets verschuldigd is aan die vrouw, lijkt me in hoofdzaak een morele kwestie.
Dat het moreel verwerpelijk van beide kanten is, ben ik me zeker van bewust. Dat is niet de vraag.
Is het mogelijk om te leven als "tweede" vrouw, altijd in de schaduw te blijven? Kun je dat volhouden op lange termijn?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:03:28 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121262866
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:01 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Dat het moreel verwerpelijk van beide kanten is, ben ik me zeker van bewust. Dat is niet de vraag.
Is het mogelijk om te leven als "tweede" vrouw, altijd in de schaduw te blijven? Kun je dat volhouden op lange termijn?
Je zou niet de eerste zijn. Maar het lijkt me op de lange duur heel eenzaam.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:05:51 #12
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121262926
Misschien is het beter om in het algemeen te discussieren over het hebben van een tweede vrouw. In bepaalde culturen/landen komt het regelmatig voor, het is dus niets nieuws. Ik was me bewust van de negatieve reacties die ik zou krijgen, maar los van het moreel verwerpelijke aspect, zoek ik serieuze reacties. En dat mogen ook reacties zijn die het niet met mij eens zijn, daar is het tenslotte een discussie voor! Schelden vind ik respectloos, het is een anoniem forum, jullie kennen mij niet, dus het is al te makkelijk om iemand compleet af te zeiken.
pi_121262961
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:05 schreef Evi888 het volgende:
Misschien is het beter om in het algemeen te discussieren over het hebben van een tweede vrouw. In bepaalde culturen/landen komt het regelmatig voor, het is dus niets nieuws. Ik was me bewust van de negatieve reacties die ik zou krijgen, maar los van het moreel verwerpelijke aspect, zoek ik serieuze reacties. En dat mogen ook reacties zijn die het niet met mij eens zijn, daar is het tenslotte een discussie voor! Schelden vind ik respectloos, het is een anoniem forum, jullie kennen mij niet, dus het is al te makkelijk om iemand compleet af te zeiken.
In bepaalde landen komt het voor ja, als je datzelfde wilt nastreven vertel dat zijn vrouw wat haar man allemaal uitspookt naast haar. Dat je met zulke achterbaksheid kunt leven :r
  maandag 7 januari 2013 @ 11:08:08 #14
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121262983
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zou niet de eerste zijn. Maar het lijkt me op de lange duur heel eenzaam.
Juist, op momenten dat ik hem nodig heb, kan hij er niet altijd zijn. Hij probeert het overigens wel, en biedt zoveel steun als hij kan mocht ik hem nodig hebben. Maar midden in de nacht bellen bij een acute situatie (om maar eens iets te noemen) zit er niet in.
pi_121262984
Hoe kan je nu gezamelijk de feestdagen vieren als hij dit ook met zijn huidige vrouw doet?

Dat je je daarvoor leent trouwens?

en welke gezamelijke financieën hebben jullie dan? Of zijn die juist de reden dat je deze situatie accepteert?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_121262988
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:01 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen, dan maar liever alleen dan altijd op de tweede plaats te komen. Ik wil nummer 1 zijn en hem zeker niet delen.
Optimist tot in de kist
pi_121263007
belachelijk, gewoon netjes op je beurt wachten
  maandag 7 januari 2013 @ 11:09:08 #18
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263023
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:08 schreef Tim_G het volgende:
Hoe kan je nu gezamelijk de feestdagen vieren als hij dit ook met zijn huidige vrouw doet?

Dat je je daarvoor leent trouwens?
Zij krijgt bijv eerste kerstdag, ik de tweede. Zij oudjaarsavond, ik nieuwjaarsdag. Enz.
pi_121263044
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:09 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Zij krijgt bijv eerste kerstdag, ik de tweede. Zij oudjaarsavond, ik nieuwjaarsdag. Enz.
Maar wat vertelt hij bij zijn vrouw? Die is toch ook niet gek, of gewoon goedgelovig?
All management is Strategic Management.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:10:31 #20
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121263059
Is dit onderwerp echt serieus want lijkt meer op zo'n verhaaltje uit de Mijn Geheim of de Anoniem. Iig ik zou me niet zo laten gebruiken door zo'n kerel want dan schort er iets aan je eigenwaarde. Maar ja als je er niet mee zit om zo gebruikt te worden why not?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_121263063
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:09 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Ja....dat kan je doen als beide vrouwen ervanaf weten. Vlieger gaat niet op als je stiekum aan de gang bent.

Verhaal boekt gelijk enorm aan zijn geloofwaardigheid in. Zijn huidige vrouw is toch ook niet achterlijk?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:11:20 #22
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263087
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:10 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Maar wat vertelt hij bij zijn vrouw? Die is toch ook niet gek, of gewoon goedgelovig?
Goedgelovig denk ik. Ze is niet gek nee, en voelt wel dat er iets aan de hand is. Maar het gaat al een jaar "goed". Voorlopig komt hij ermee weg.
pi_121263144
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:11 schreef Evi888 het volgende:

[..]

Goedgelovig denk ik. Ze is niet gek nee, en voelt wel dat er iets aan de hand is. Maar het gaat al een jaar "goed". Voorlopig komt hij ermee weg.
Hij is niet de enige man die er bestaat op de wereld, je kunt beter bij hem weggaan en op zoek gaan naar iemand die er geen dubbelleven op nahoudt en jou op de voorgrond kan hebben in plaats van tweede keus te zijn.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:13:25 #24
393098 Evi888
Right back at ya
pi_121263146
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Is dit onderwerp echt serieus want lijkt meer op zo'n verhaaltje uit de Mijn Geheim of de Anoniem. Iig ik zou me niet zo laten gebruiken door zo'n kerel want dan schort er iets aan je eigenwaarde. Maar ja als je er niet mee zit om zo gebruikt te worden why not?
Over het eigenwaarde punt heb je zeker gelijk. Ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn positie, op de logische aanvallen van jaloezie na, heb geaccepteerd. Omdat hij vanaf dag 1 duidelijk is geweest dat ik niet meer kan verwachten.
pi_121263149
Ik vraag me wel af op welke manier alles verweven is op dit moment. Gezamelijke bankrekening? Woon je in zijn huis, is het jullie huis?

Hoe werkt dit, ik snap niet hoe het werkt op het moment. Hoe je dit geregeld krijgt en wat je verwacht naar de toekomst toe.

Je geeft aan dat de vrouw ziek is, progressief, maar wat voor "verwachtingen" heb je daarbij, hoe lang is de levensverwachting van zijn vrouw?
All management is Strategic Management.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')