omdat iemand vast zit?quote:
Ze heeft gewoon gelijk. In Nederland belanden maar bijzonder mensen onterecht in de bak. En zo te lezen is het voor langere duur, anders was er geen probleem.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:41 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
omdat iemand vast zit?
jij kent verhaal toch nietmisschien gewoon even hossel gezet om te leven of onterecht vast of gesnitched. niet oordelen
vrouwen
Die krijg je er gratis bij, misschien iets om in overweging te nemen.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:42 schreef nannie82 het volgende:
ik vraag tips in verband met de hypotheek.
op andere opmerkingen zit ik niet op te wachten.
Ja, omdat iemand vastzit!quote:Op zondag 6 januari 2013 23:41 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
omdat iemand vast zit?
jij kent verhaal toch nietmisschien gewoon even hossel gezet om te leven of onterecht vast of gesnitched. niet oordelen
vrouwen
Ok. Ga met je vriend samen voor advies naar de notaris.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:42 schreef nannie82 het volgende:
je verlaat iemand toch ook niet als ie ziek is?quote:
Dan had je niet moeten posten!quote:Op zondag 6 januari 2013 23:42 schreef nannie82 het volgende:
afraden is toch ook met betrekking op die hypotheek?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:42 schreef nannie82 het volgende:
Dat ook geen HRA. Maar niet jouw probleem, is het wel?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:43 schreef nannie82 het volgende:
ja dat kan maar hoe zit het dan met de hypotheekrente aftrek want hij heeft geen inkomsten.....
En ik zit al de hele avond te zoeken naar oplossingen....
Zo snel mogelijk trouwen, dan ben je fiscaal partners en dan kun jij het aftrekken van jouw inkomen.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:43 schreef nannie82 het volgende:
ja dat kan maar hoe zit het dan met de hypotheekrente aftrek want hij heeft geen inkomsten.....
En ik zit al de hele avond te zoeken naar oplossingen....
Of, als de huizenprijzen verder dalen, moet zij hem gaan betalen voor het waardeverlies. Dat is op dit moment een realistischer scenario.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:44 schreef Innisdemon het volgende:
Ik zou in dit geval de hypotheek op jullie beider naam laten zetten. In dat geval bouw jij persoonlijk een recht op, omdat je dan vast hebt gelegd dat je delen van de hypotheeklasten hebt betaald.
Worst case scenario, als jullie ooit uit elkaar zouden gaan, heeft je vriend wel recht om in het huis te blijven wonen, maar zal hij jou moeten compenseren.
wel handig voor hem, met die dalende huizenprijzenquote:Op zondag 6 januari 2013 23:44 schreef Innisdemon het volgende:
Ik zou in dit geval de hypotheek op jullie beider naam laten zetten. In dat geval bouw jij persoonlijk een recht op, omdat je dan vast hebt gelegd dat je delen van de hypotheeklasten hebt betaald.
Worst case scenario, als jullie ooit uit elkaar zouden gaan, heeft je vriend wel recht om in het huis te blijven wonen, maar zal hij jou moeten compenseren.
En zwanger raken natuurlijk. Anders is het zielig.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk trouwen, dan ben je fiscaal partners en dan kun jij het aftrekken van jouw inkomen.
Nee, aangezien je niks van hem bentquote:Op zondag 6 januari 2013 23:46 schreef nannie82 het volgende:
maar als het huis met verlies word verkocht delen we toch ook de schuld?
ah ik zie dat lxiv hetzelfde denkt als ikquote:Op zondag 6 januari 2013 23:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wel handig voor hem, met die dalende huizenprijzen
mag je bijleggen
Leg dat eens uit? Dat wist ik nl. niet.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:46 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ah ik zie dat lxiv hetzelfde denkt als ik
Hoezo dat? Zit hij in voorarrest?quote:Mijn vriend zit in detentie voor hoelang dat weet nog nietmand.
die vriend heeft een hypotheek voor dat huis.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:47 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Leg dat eens uit? Dat wist ik nl. niet.
Is waarschijnlijk het goedkoopste!quote:Op zondag 6 januari 2013 23:48 schreef Strell het volgende:
Je hoeft toch niet te trouwen om mede-eigenaar te worden
Als die ziekte door eigen schuld komt, bijvoorbeeld door vreemd te gaan met iemand met een SOA, lijkt me dat best een goede reden om die persoon te verlaten.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:44 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
je verlaat iemand toch ook niet als ie ziek is?
maar hieruit blijkt maar weer wie de eckte eckte zijn en wie niet.
OPEN ER HIER DAN GEEN TOPIC OVERquote:Op zondag 6 januari 2013 23:51 schreef nannie82 het volgende:
ja zit nog in voorarrest en of er een straf volgt is nog niet zeker....in tussen zitten WIJ wel met het huis.
Ik laat iemand niet zomaar vallen!!!
Is dat ook het geval als een partner later in de hypotheek wordt bijgeschreven, en dus niet de gehele periode verantwoordelijk is voor genoemde?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:50 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
die vriend heeft een hypotheek voor dat huis.
stel dat dat 100% van de waarde van toen is. (bijv. 100.000 euro)
huizenprijzen zijn nogal aan het dalen op dit moment.
vriendin neemt 50 procent van de hypotheek over (= 50.000 euro)
huis moet verkocht worden en brengt uiteindelijk 80.000 euro op
restschuld = 20.000
ieder 10.000
ergo: vriend heeft 10.000 minder restschuld dan wanneer hij de volledige hypotheek nog had
Hoe lang hebben jullie al een relatie?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:53 schreef nannie82 het volgende:
ik heb gnoeg spaar geld om 2 jaar de hypotheek te betalen....
hoe lang zijn jullie al samen?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:53 schreef nannie82 het volgende:
ik heb gnoeg spaar geld om 2 jaar de hypotheek te betalen....
Ga gewoon iemand anders pesten... ik vraag advies....quote:Op zondag 6 januari 2013 23:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
OPEN ER HIER DAN GEEN TOPIC OVER
men wil dan nog wel eens reageren
gewoon naar een makelaar stappen en daar de boel aankaarten (of een bank)
Voor een ziekte kies je niet, slimme. Wel om die wietplantage aan te leggen of die koevoet ergens tussen te wurmen.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:44 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
je verlaat iemand toch ook niet als ie ziek is?
maar hieruit blijkt maar weer wie de eckte eckte zijn en wie niet.
waar slaat dat nou op?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:54 schreef Strell het volgende:
Ahh de FOK!-sensatieploeg is weer aanwezig
Ok. Volgens de gouden regel zou je dan inderdaad tot 2,5 jaar zijn hypotheek moeten mogen kunnen betalen.quote:
je weet toch niet of die dat heeft gedaan.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor een ziekte kies je niet, slimme. Wel om die wietplantage aan te leggen of die koevoet ergens tussen te wurmen.
niet stoppen met lezen bij de eerste regel, doos.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:54 schreef nannie82 het volgende:
[..]
Ga gewoon iemand anders pesten... ik vraag advies....
Dit.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:57 schreef teckna het volgende:
Het lijkt mij dat de hypotheekverstrekker deze hypotheek gaat onderbrengen bij bijzonder beheer zelfs al zou je rare fratsen uithalen als trouwen en dergelijke je nog steeds kans hebt dat de bank er geen heil in ziet als er niet snel wat duidelijkheid is.
Ik zou hierdoor uiterst voorzichtig zijn met je eigen woning opzeggen of radicale beslissingen nemen waar je achteraf spijt van gaat krijgen. Stel je trouwt en de bank besluit alsnog dat jouw inkomsten niet toereikend zijn en het huis in de executieveiling gooien nadat je getrouwd bent sta jij ineens op straat met een gedeelde restschuld waar je niet blij van wordt.
en dat is nummer drie die je waarschuwt voor . restschuld.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:57 schreef teckna het volgende:
Het lijkt mij dat de hypotheekverstrekker deze hypotheek gaat onderbrengen bij bijzonder beheer zelfs al zou je rare fratsen uithalen als trouwen en dergelijke je nog steeds kans hebt dat de bank er geen heil in ziet als er niet snel wat duidelijkheid is.
Ik zou hierdoor uiterst voorzichtig zijn met je eigen woning opzeggen of radicale beslissingen nemen waar je achteraf spijt van gaat krijgen. Stel je trouwt en de bank besluit alsnog dat jouw inkomsten niet toereikend zijn en het huis in de executieveiling gooien nadat je getrouwd bent sta jij ineens op straat met een gedeelde restschuld waar je niet blij van wordt.
quote:Op zondag 6 januari 2013 23:41 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
omdat iemand vast zit?
vrouwen
Een indirecte tip dan maar.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:42 schreef nannie82 het volgende:
We weten nog helemaal niks.... Dus een indicatie van een straf kan ik niet geven, maar goed in het leven is niks zeker en ik ga niet zo maar iets opgeven en als ik kan helpen dan help ik!!! Ik vind het geen raar besluit dat ik ga helpen maar blijkbaar is niet iedereen het zelfde!!!quote:Op zondag 6 januari 2013 23:56 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
je weet toch niet of die dat heeft gedaan.
misschien situatie om hossel te moeten zetten of onterecht vast
mensen die oordelen
en zelfs als ie heeft gedaan, mensen soms gewoon fout maken in leven, gelukkig zijn er nog vrouwen die beetje loyaal zijn.
Hoe lang kan hij blijven zitten dan? Dat bepaalt jouw risico natuurlijk voor het grootste deel. Als het maar 2 maanden is, dan betaal je dat geld gewoon (en schrijf je het voor de zekerheid gewoon af). Als het meer dan 2 jaar is dan wordt het een ander verhaal.quote:
heb gewoon respect hoor, vind goed dat je mensen niet zomaar door het ijs laat vallenquote:Op zondag 6 januari 2013 23:59 schreef nannie82 het volgende:
[..]
We weten nog helemaal niks.... Dus een indicatie van een straf kan ik niet geven, maar goed in het leven is niks zeker en ik ga niet zo maar iets opgeven en als ik kan helpen dan help ik!!! Ik vind het geen raar besluit dat ik ga helpen maar blijkbaar is niet iedereen het zelfde!!!
Ik neem aan dat je weet waarvan hij verdacht wordt? Dan weet je dus ook wat de maximale strafeis is en kun je op basis van vonissen in vergelijkbare zaken een indicatie krijgen van de te verwachten straf indien schuldig bevonden.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:59 schreef nannie82 het volgende:
[..]
We weten nog helemaal niks.... Dus een indicatie van een straf kan ik niet geven, maar goed in het leven is niks zeker en ik ga niet zo maar iets opgeven en als ik kan helpen dan help ik!!! Ik vind het geen raar besluit dat ik ga helpen maar blijkbaar is niet iedereen het zelfde!!!
Vaak komt dit soort zorgzame vrouwen op termijn in de problemen. Omdat ze te goed en te zacht zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
heb gewoon respect hoor, vind goed dat je mensen niet zomaar door het ijs laat vallen
wat een stom wijf ben jij bahquote:Op zondag 6 januari 2013 23:56 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
niet stoppen met lezen bij de eerste regel, doos.
hou je het vol tot de derde regel?
Ok, als het zoiets is, is het natuurlijk een andere zaak. Was het zogenaamde 'witteboordencriminaliteit'? Dan moet je het van geval tot geval bekijken.quote:
oke dat wel, maar je zou hem ook helpen als hij zijn huis kwijt zou zijn, door hem bij jou te laten wonen.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
heb gewoon respect hoor, vind goed dat je mensen niet zomaar door het ijs laat vallen
Om een goed oordeel te kunnen geven moeten we dus eerst weten wat die man gedaan heeft.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:05 schreef klipper het volgende:
TS het goede antwoord ga je hier waarschijnlijk niet krijgen, beter kun je naar een financieel tussenpersoon gaan en
Dus een wittenboordcrimineel is volgens jouw betrouwbaarder dan iemand die, ik zeg maar wat, dronken achter het stuur heeft gezeten en iemand heeft aangereden?quote:Op maandag 7 januari 2013 00:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om een goed oordeel te kunnen geven moeten we dus eerst weten wat die man gedaan heeft.
Ja ga morgen even rondbellen want hier word ik idd niet echt veel wijzer.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:05 schreef klipper het volgende:
Het zal fok weer eens niet zijn om gelijk te veroordelen.
Het zal waarschijnlijk wel iets met het verkeer te maken hebben, dat is zo'n beetje het enige waar je hier in Nederland zwaar voor wordt gestraft.
Als je oude bejaarden verkracht ben je voor het avondeten alweer thuis.
Ze hebben al 5 jaar een relatie, zou lekker zijn als iedereen zoals Sylvia en Rafael gelijk uit elkaar gaan na de eerste de beste tegenslag.![]()
TS het goede antwoord ga je hier waarschijnlijk niet krijgen, beter kun je naar een financieel tussenpersoon gaan en hem wat berekeningen laten doen en aangeven waar je op moet letten.
Je hoeft niet te weten wat die man gedaan heeft, hooguit wat de maximale straf is die hij kan krijgen, en trek daar een flink deel vanaf, minstens een derde.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om een goed oordeel te kunnen geven moeten we dus eerst weten wat die man gedaan heeft.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Dat dronken achter het stuur kan ook éénmalig zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:07 schreef Strell het volgende:
[..]
Dus een wittenboordcrimineel is volgens jouw betrouwbaarder dan iemand die, ik zeg maar wat, dronken achter het stuur heeft gezeten en iemand heeft aangereden?
quote:
omdat ik je probeer te behoeden voor dezelfde fout die ik gemaakt heb?quote:
Ja, hoevaak je ook klappen krijgt, wat hij ook op zijn geweten heeft, hoe slecht hij je ook behandeld, hoe vaak ook hij vreemdgaat, hoe lui hij ook is. BLIJF ACHTER JE MAN !!quote:Op maandag 7 januari 2013 00:07 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat geweldig dat dit soort vrouwen nog bestaan![]()
Gewoon achter je man blijven staan hoor, voor altijd
Dat wel, kan je nog is stomme dingen doen zonder risico, geweldig!quote:Op maandag 7 januari 2013 00:07 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat geweldig dat dit soort vrouwen nog bestaan![]()
Gewoon achter je man blijven staan hoor, voor altijd
als je een "geschikte" notaris te pakken krijgt kun je er ook voor zorgen dat jullie samen het huis kunnen kopen zonder dat de bank hoeft te weten van zijn detentie. Kost iets meer, maar minder gezeurquote:Op maandag 7 januari 2013 00:08 schreef nannie82 het volgende:
[..]
Ja ga morgen even rondbellen want hier word ik idd niet echt veel wijzer.
Dalijk heeft hij zijn schoonmoeder vermoordquote:Op maandag 7 januari 2013 00:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, hoevaak je ook klappen krijgt, wat hij ook op zijn geweten heeft, hoe slecht hij je ook behandeld, hoe vaak ook hij vreemdgaat, hoe lui hij ook is. BLIJF ACHTER JE MAN !!
Ja want zolang de bank niet weet dat hij vast zit is er toch nog niks aan de hand?quote:Op maandag 7 januari 2013 00:10 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
als je een "geschikte" notaris te pakken krijgt kun je er ook voor zorgen dat jullie samen het huis kunnen kopen zonder dat de bank hoeft te weten van zijn detentie. Kost iets meer, maar minder gezeur![]()
dan is het voor jou ook gunstiger want staat het ook op jouw naam en dan kun je beide hypotheekrente aftrekken
klopt, dus snel handelen is gewenstquote:Op maandag 7 januari 2013 00:14 schreef nannie82 het volgende:
[..]
Ja want zolang de bank niet weet dat hij vast zit is er toch nog niks aan de hand?
hij zit nu al 2,5 maand dus ik kijk het al een tijdje aanquote:Op maandag 7 januari 2013 00:20 schreef ElisaB het volgende:
Misschien een domme opmerking, maar waarom de paniek? Als hij op zich voldoende geld heeft om een poosje te kunnen doorbetalen, doe jezelf dan een lol en kijk het even een maandje of 2-3 aan. Dan is er wellicht meer zekerheid over de toekomst en heb je nog wat te kiezen.
maar na 2,5 maand weet je toch wel beetje waarvoor hij moet zitten/voorkomen?quote:Op maandag 7 januari 2013 00:30 schreef nannie82 het volgende:
[..]
hij zit nu al 2,5 maand dus ik kijk het al een tijdje aan
Er moet echt knopen worden doorgehakt!
Dan is ie niet zomaar door rood geredenquote:Op maandag 7 januari 2013 00:30 schreef nannie82 het volgende:
Estelle???quote:Op maandag 7 januari 2013 00:30 schreef nannie82 het volgende:
[..]
Dan weet je vast ook dat iedereen die in de PI zit "onschuldig" is...quote:Op maandag 7 januari 2013 05:12 schreef Jandirk het volgende:
Wat een dwazen hier zeg.. Misschien heeft hij wel iemand verrot geslagen omdat ze aan zn zusje hebben gezeten? Misschien jarenlang gepest en heeft zn pester de kop ingedrukt? Ik werk in een PI, en geloof me er zitten heel wat helden in de bak.
Ja duh, in de bak zitten alleen onschuldige mensen. Dat weet iedereen. Ze zijn zelfs zo lief dat als ze per ongeluk aan de aandacht van hun begeleider ontsnappen dat ze dan de kortste weg zoeken om deze weer terug te vinden. De beste manier daarvoor is gewoon een overvalletje, onschuldig en doeltreffend.quote:Op maandag 7 januari 2013 05:12 schreef Jandirk het volgende:
Wat een dwazen hier zeg.. Misschien heeft hij wel iemand verrot geslagen omdat ze aan zn zusje hebben gezeten? Misschien jarenlang gepest en heeft zn pester de kop ingedrukt? Ik werk in een PI, en geloof me er zitten heel wat helden in de bak.
Waar lees je dat ?quote:Op maandag 7 januari 2013 08:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja duh, in de bak zitten alleen onschuldige mensen. Dat weet iedereen. Ze zijn zelfs zo lief dat als ze per ongeluk aan de aandacht van hun begeleider ontsnappen dat ze dan de kortste weg zoeken om deze weer terug te vinden. De beste manier daarvoor is gewoon een overvalletje, onschuldig en doeltreffend.
Nee, niks mis met mensen die in een PI zitten. Het zijn allemaal schatjes.
Als ik dat vond was ik wel humanist gewordenquote:Op maandag 7 januari 2013 07:41 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Dan weet je vast ook dat iedereen die in de PI zit "onschuldig" is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |