abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121273427
Aha ok, kwam het tegen op Twitter en ik dacht, share het even ;-)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 16:35:17 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121273550
Driek _O_

NSH er op Amsterdam - Brussel uit willen gooien en dan Arriva laten rijden :P

http://www.at5.nl/artikel(...)illen-fyra-niet-meer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121274046
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Driek _O_

NSH er op Amsterdam - Brussel uit willen gooien en dan Arriva laten rijden :P

http://www.at5.nl/artikel(...)illen-fyra-niet-meer
Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen..
  maandag 7 januari 2013 @ 16:50:47 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121274070
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen..
Wat? Na 2 weken wel toch?

V250 zou in mei 2007 al hebben moeten rijden 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 16:51:51 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121274106
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen..
ze lijken het nu behoorlijk op orde te hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121274246
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ze lijken het nu behoorlijk op orde te hebben
Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:56:25 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121274301
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
Tenminste, rijdtdefyra.be meldt geen noemenswaardige vertragingen meer :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 7 januari 2013 @ 16:56:58 #108
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_121274320
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Driek _O_

NSH er op Amsterdam - Brussel uit willen gooien en dan Arriva laten rijden :P

http://www.at5.nl/artikel(...)illen-fyra-niet-meer
Iets met enorme belastingstrop als HSA van de HSL wordt gegooid.

Probeer dan voor elkaar te krijgen dat de Beneluxtrein (tijdelijk) weer gaat rijden ofzo.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:56:59 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121274322
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
Eh, nee.
pi_121274380
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eh, nee.
Want?

Dat ze afgelopen week stil stonden bij de grens is volledig niet te wijten aan NSH. Dat zijn de prutsers aan de wal die zichzelf de infra mensen noemen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 16:59:09 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121274431
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
mja, ze rijden een behoorlijk uitgeklede dienstregeling. Ze komen in de verste verte nog niet in de buurt bij wat ze beloofd hebben ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 januari 2013 @ 16:59:11 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121274437
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Want?

Dat ze afgelopen week stil stonden bij de grens is volledig niet te wijten aan NSH. Dat zijn de prutsers aan de wal die zichzelf de infra mensen noemen.
Iedere dag vallen er treinen stil, niet alleen op de grens. Er heeft er vandaag nog eentje een half uur stilgestaan op lijn 25 (Brussel - Antwerpen)...

En, zoals Peterselieman al aangeeft: ze rijden de helft (plus een beetje) van wat contractueel is afgesproken. De levering van treinen is wel gewoon doorgegaan, dus inmiddels staat er best wel wat reservematerieel.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:01:58 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121274569
oh ja, en de hele kermis is 6 jaar te laat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 7 januari 2013 @ 17:02:08 #114
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_121274577
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Iedere dag vallen er treinen stil, niet alleen op de grens. Er heeft er vandaag nog eentje een half uur stilgestaan op lijn 25 (Brussel - Antwerpen)...

En, zoals Peterselieman al aangeeft: ze rijden de helft (plus een beetje) van wat contractueel is afgesproken. De levering van treinen is wel gewoon doorgegaan, dus inmiddels staat er best wel wat reservematerieel.
Dat er nu 10 treinen rijden is natuurlijk tijdelijk, worden er 16 per dag. Dat zal later dit jaar het geval zijn. Vanaf maart geloof ik al 13 per dag. Dat lijkt me nu niet de belangrijkste reden om NSH van de HSL te schoppen. Dan had er al eerder ingegrepen moeten worden. Veel eerder.
pi_121274656
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ze rijden een behoorlijk uitgeklede dienstregeling. Ze komen in de verste verte nog niet in de buurt bij wat ze beloofd hebben ...
En dat is maar een reden om zomaar iemand weg te schoppen?
Heden dagen wordt er uitstekend gereden, vertragingen hooguit oplopend naar 10-15 minuten. (Vandaag uitgezonderd 2 treinen met +29 en +44, maar was in de benelux net zo rampzalig).
Er wordt geroepen dat die Benelux altijd zo'n gouden inzet was, dat ding viel ook meer uit dat dan dat hij reed en als hij reed vrijwel altijd met vertraging. Ik vind, en dat is mijn mening, dat de huidige Fyra beter presteert dan de oude Benelux.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 17:05:26 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121274709
ze hebben hun verleden iig niet mee ...

het belangrijkste is dat NSH het woord Reiziger weer met hoofdletter R gaat schrijven
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 januari 2013 @ 17:08:19 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121274815
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Er wordt geroepen dat die Benelux altijd zo'n gouden inzet was, dat ding viel ook meer uit dat dan dat hij reed en als hij reed vrijwel altijd met vertraging. Ik vind, en dat is mijn mening, dat de huidige Fyra beter presteert dan de oude Benelux.
De Beneluxtrein was ook een kuttrein als het aankomt op betrouwbaarheid. Het ding legde een lange afstand af, er was amper reservematerieel en de spoorwegen deden er de laatste jaren helemaal niks meer aan om de betrouwbaarheid aanzienlijk te verbeteren.

Dat de Fyra nu procentueel gezien beter presteert dan de Beneluxtrein toen ligt aan de hoeveelheid treinen versus het beschikbare materieel. Zou men de volledige, beloofde dienstregeling uitvoeren dan zou het alsnog een rampenplan zijn.
pi_121274828
En verder vind ik het erg laf van de beste heren van Rover en Voor beter OV dat ze ook niet ingrepen dat de Benelux zo vaak uitviel. Hoe vaak dat hier ook gemeld is, nog wel vaker dan de Fyra grafiekjes. Maar als iets nieuw is en mensen nog geen kans gehad hebben om te laten zien is het altijd lekker makkelijk om af te kraken en een ander het maar te laten doen. Want ojah, Arriva heeft natuurlijk binnen twee weken even x aantal hogesnelheid treinstellen met toelating die ze even heen en weer scheuren tussen Amsterdam en Brussel. Complete nonsens in mijn visie die hier gescandeerd worden.
pi_121274889
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Beneluxtrein was ook een kuttrein als het aankomt op betrouwbaarheid. Het ding legde een lange afstand af, er was amper reservematerieel en de spoorwegen deden er de laatste jaren helemaal niks meer aan om de betrouwbaarheid aanzienlijk te verbeteren.

Dat de Fyra nu procentueel gezien beter presteert dan de Beneluxtrein toen ligt aan de hoeveelheid treinen versus het beschikbare materieel. Zou men de volledige, beloofde dienstregeling uitvoeren dan zou het alsnog een rampenplan zijn.
En daarom wordt een dienstregeling gereden waarvan gezegd wordt dat die met huidig materieel te rijden is. Had je dan liever nog een jaar die ramp benelux gehad of dat ze alsnog de volledige dienstregeling zouden aanbieden waarvan je zeker wist dat 45% van de treinen zou gaan uitvallen? Wees wel even realistisch hč, we moeten het doen met wat we hebben.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 17:14:35 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121275053
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
En verder vind ik het erg laf van de beste heren van Rover en Voor beter OV dat ze ook niet ingrepen dat de Benelux zo vaak uitviel. Hoe vaak dat hier ook gemeld is, nog wel vaker dan de Fyra grafiekjes. Maar als iets nieuw is en mensen nog geen kans gehad hebben om te laten zien is het altijd lekker makkelijk om af te kraken en een ander het maar te laten doen.
het testen van het Italiaanse barrel heeft wel erg lang in beslag genomen. Daarnaast is er in Nederland langdurig aan gesleuteld om zover te komen dat ie eindelijk kan rijden. Zegt toch wel iets over de kwaliteit van het product. Maar goed, ze rijden inmiddels, maar echt vol ambitie is het nog niet. helaas
quote:
Want ojah, Arriva heeft natuurlijk binnen twee weken even x aantal hogesnelheid treinstellen met toelating die ze even heen en weer scheuren tussen Amsterdam en Brussel. Complete nonsens in mijn visie die hier gescandeerd worden.
nee, ook Arriva zal minstens 2 jaar nodig hebben om een materieelpark op te bouwen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121275095
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, ook Arriva zal minstens 2 jaar nodig hebben om een materieelpark op te bouwen.
Dat dacht je, het moet wel volgens de concessie eisen dus er zal van de grond af aan een eigen trein ontworpen moeten worden. Of een andere HST met een ander neusje maar dat verwacht ik niet. Zit je weer met dezelfde ellende..
  maandag 7 januari 2013 @ 17:16:55 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121275140
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:10 schreef b2py het volgende:
Wees wel even realistisch hč, we moeten het doen met wat we hebben.
Een goed begin zou zijn om zowel de benelux als de Fyra te laten rijden. Dan doe je tenminste iets aan capaciteit. En heb je in geval van nood een alternatief. Gewoon logisch boerenverstand.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 17:18:56 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121275212
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat dacht je, het moet wel volgens de concessie eisen dus er zal van de grond af aan een eigen trein ontworpen moeten worden. Of een andere HST met een ander neusje maar dat verwacht ik niet. Zit je weer met dezelfde ellende..
vanwege gewijzigde omstandigheden denk ik dat het misschien iets simpeler kan dan de route die NSH nu gekozen heeft. Maar goed, het is niet realistisch om te denken dat Arriva/DB de boel op korte termijn over zal gaan nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121275285
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vanwege gewijzigde omstandigheden denk ik dat het misschien iets simpeler kan dan de route die NSH nu gekozen heeft. Maar goed, het is niet realistisch om te denken dat Arriva/DB de boel op korte termijn over zal gaan nemen.
En jij dacht dat als Arriva/DB een simpelere route krijgen dat ze bij NSH niet aan de bel trekken?
  maandag 7 januari 2013 @ 17:22:53 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121275377
Daar ODEG haar KISS-treinstellen wel zijn goedgekeurd, heeft ODEG de afname nog steeds geweigerd.
Er schijnen nog een aantal dingen niet naar wens te zijn. ODEG tovert nu overal het materieel weg: RTS, Metronom, SETG/Raildox ...


Maar ook:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')