SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 06-01-2013 23:16:39 ]
Prima idee, doe maar een leuke centrale vuurwerk show zoals bv in Londonquote:Op zondag 6 januari 2013 20:29 schreef Bluezz het volgende:
Wat vinden jullie van het idee om vuurwerk voor consumenten te verbieden?
Ik zou het inderdaad verbieden willen om in de sauna af te steken...quote:Op zondag 6 januari 2013 20:29 schreef Bluezz het volgende:
Niet zo goed het nieuws bijgehouden deze weekquote:Op zondag 6 januari 2013 20:29 schreef Bluezz het volgende:
Heb je de TT niet gelezen golferquote:Op zondag 6 januari 2013 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zou het inderdaad verbieden willen om in de sauna af te steken...
De knallers zijn vervelend, sier vuurwerk mag wel wat mij betreft. Dat is duur en word dan ook niet zomaar afgeschoten.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:29 schreef Bluezz het volgende:
Economisch gezien gaan dan de achterstands wijken er weer vet op vooruit, want dat is waar altijd het meeste wordt afgestokenquote:Op zondag 6 januari 2013 20:31 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben niet zo van het verbieden, maar ik vind het elk jaar weer triest de ellende die het aanricht bij mensen en dieren.
Die hebben ook de tijd om helemaal naar België te tuffen met een bak volquote:Op zondag 6 januari 2013 20:33 schreef chufi het volgende:
[..]
Economisch gezien gaan dan de achterstands wijken er weer vet op vooruit, want dat is waar altijd het meeste wordt afgestoken
En dat hoeven ze dan ook niet meer te doen en scheelt dat ook weer een volle tank benzinequote:Op zondag 6 januari 2013 20:39 schreef Soury het volgende:
[..]
Die hebben ook de tijd om helemaal naar België te tuffen met een bak vol
Ik heb het ook een keer gedaan. Een vriend van me wilde vuurwerk kopen. Man echt honderden euro's kocht ie, maar mijn kenteken werd opgeschreven.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:44 schreef chufi het volgende:
[..]
En dat hoeven ze dan ook niet meer te doen en scheelt dat ook weer een volle tank benzine
Ik zou zeggen dat het pas mag buiten toezicht van der ouders boven de 12...quote:Op zondag 6 januari 2013 20:29 schreef Bluezz het volgende:
Voorlichtingquote:Op zondag 6 januari 2013 20:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het pas mag buiten toezicht van der ouders boven de 12...
En als je dan boven de 12 bent dat je minimaal een cursusje gehad moet hebben oid?
Ongelukjes kunnen altijd gebeuren, maar de voorlichting die we er nu over krijgen is eigenlijk verwaarloosbaar. Er mag serieuzer mee omgegaan worden.
Ik probeer wel gewoon inhoudelijk op je te reageren Soury, maar zou het prettig vinden als je die sneren achterwege laat.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Voorlichting, je loopt te trollen nu. Bedtijd
Persoonlijke dingen uhh ? En verder blaat je maar op niks af. Vuurwerk bewijs kom op zegquote:Op zondag 6 januari 2013 21:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik probeer wel gewoon inhoudelijk op je te reageren Soury, maar zou het prettig vinden als je die persoonlijke dingen achterwege laat.
Voorlichting... Dat zeg ik dan wel verkeerd eigenlijk omdat dat toch geen reet helpt..
Ik bedoel echt dat je er een bewijsje voor moet halen... Laat het net zoals bij auto theorie gewoon een boekje leren zijn ofzo... Genoeg mensen die dat wel willen doen.
En dan zeg ik dat er een persoon aanwezig moet zijn die dat vuurwerk-bewijs heeft... Dat je het niet perse hoeft te hebben om vuurwerk af te steken, als er maar iemand bij is die wel een bewijs heeft.
Dus vanaf leeftijd X kan je zo een bewijs halen, en als er vuurwerk afgestoken wordt moet er altijd iemand bij zijn met een vuurwerk-bewijs.
Ik vind het geen slecht idee... Beter dan dat krampachtige verbieden constant... Sowieso doe je daar de helft van Nederland geen plezier mee...
Vuurwerk verbieden, kom op zeg!quote:Op zondag 6 januari 2013 21:10 schreef Soury het volgende:
[..]
Persoonlijke dingen uhh ? En verder blaat je maar op niks af. Vuurwerk bewijs kom op zeg
Het gaat niet om de ongelukjes, het gaat om de lui die er sowieso als idioten mee omgaan. Dan helpt een cursusje ook niet.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het pas mag buiten toezicht van der ouders boven de 12...
En als je dan boven de 12 bent dat je minimaal een cursusje gehad moet hebben oid?
Ongelukjes kunnen altijd gebeuren, maar de voorlichting die we er nu over krijgen is eigenlijk verwaarloosbaar. Er mag serieuzer mee omgegaan worden.
Tjah, er zijn mensen die het verneuken.. Maar dat is met alles zo... Alles verbieden is echt geen oplossing.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat niet om de ongelukjes, het gaat om de lui die er sowieso als idioten mee omgaan. Dan helpt een cursusje ook niet.
En in china?quote:Op zondag 6 januari 2013 21:13 schreef chufi het volgende:
Ja gewoon verbieden in hoeveel landen steken ze vuurwerk af op oud en nieuw ... Ik bedoel dan persoonlijk vuurwerk... In Spanje niet in Engeland niet ...
Niemand heeft het over alles verbieden. Dat is een drogreden.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah, er zijn mensen die het verneuken.. Maar dat is met alles zo... Alles verbieden is echt geen oplossing.
Voor wie dan een cursusquote:Op zondag 6 januari 2013 21:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah, er zijn mensen die het verneuken.. Maar dat is met alles zo... Alles verbieden is echt geen oplossing.
Daar zijn ze blij met een aantal minder mensenquote:
Ik vraag me af of je consumentenvuurwerk moet verbieden omdat er van die sukkels rondlopen.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Voor wie dan een cursus. Volwassen mensen raken hun ledematen kwijt door dom geknutsel en dom gebruik
Kijk dat is wat andersquote:Op zondag 6 januari 2013 21:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je consumentenvuurwerk moet verbieden omdat er van die sukkels rondlopen.
Ik vind vermaak en vrijheid beide een groot belang.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:20 schreef Lienekien het volgende:
Consumentenvuurwerk dient geen belang.
Dat kan ook op genoeg andere manieren.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vind vermaak en vrijheid beide een groot belang.
Ik weet niet hoe de meeste ongelukken ontstaan...quote:
Het ongeluk zit bij vuurwerk in een klein hoekje, het hoeft niet eens iemands schuld te zijn, maar kan ook domme pech zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de meeste ongelukken ontstaan...
Als ik van mensen hoor dat er veel mensen zijn die een onverzwaarde fles neerzetten die zo omgewaaid kan worden dan schort er wat aan de kennis van mensen en is het niet zozeer bewust wangebruik van vuurwerk.
Vrijheid afnemen is voor een liberaal geen leuk instrument, begrijpelijk ook want ik wil gewoon de keuze hebben wat ik kan doen in deze wereld.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:22 schreef Lienekien het volgende:
Dat kan ook op genoeg andere manieren.
Het kan inderdaad domme pech zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het ongeluk zit bij vuurwerk in een klein hoekje, het hoeft niet eens iemands schuld te zijn, maar kan ook domme pech zijn.
Jij bedoelt dat jij het verbieden van consumentenvuurwerk een belemmering is in je vrijheid?quote:Op zondag 6 januari 2013 21:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vrijheid afnemen is voor een liberaal geen leuk instrument, begrijpelijk ook want ik wil gewoon de keuze hebben wat ik kan doen in deze wereld.
Zolang ik daar anderen niet mee hinder.
Je trekt het uit zijn verband nu.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:24 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het kan inderdaad domme pech zijn.
Maar dat heb je met alles.. Echt met alles...
Je valt van je fiets af... Hoofd op de stoeprand... Dood, het kan.
Uiteraard, geen grote belemmering of iets waar ik voor zou gaan protesteren ofzo, het maakt mij persoonlijk vrij weinig uit dat vuurwerk.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:24 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jij bedoelt dat jij het verbieden van consumentenvuurwerk een belemmering is in je vrijheid?
Ooit wel eens een bommetje tegen je aan gehad terwijl je niets vermoedend over straat liep.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de meeste ongelukken ontstaan...
Als ik van mensen hoor dat er veel mensen zijn die een onverzwaarde fles neerzetten die zo omgewaaid kan worden dan schort er wat aan de kennis van mensen en is het niet zozeer bewust wangebruik van vuurwerk.
Je spreekt jezelf tegen, je zegt dat je het een beperking in je vrijheid vindt en dat het je vrij weinig uitmaaktquote:Op zondag 6 januari 2013 21:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Uiteraard, geen grote belemmering of iets waar ik voor zou gaan protesteren ofzo, het maakt mij persoonlijk vrij weinig uit dat vuurwerk.
Maar dat zijn de risico's van op straat lopenquote:Op zondag 6 januari 2013 21:26 schreef Soury het volgende:
[..]
Ooit wel eens een bommetje tegen je aan gehad terwijl je niets vermoedend over straat liep.
Zwaar kut en beangstigend, plus een brandwond
Eensch. Het zijn nl niet altijd degenen die het vuurwerk afsteken die in het brandwondenzkh terecht komen bijv.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:20 schreef Deisyy het volgende:
Van mij mogen ze het vuurwerk verbieden, laat de gemeentes het maar organiseren en er dan wel strenge boetes op zetten als er wel vuurwerk wordt afgestoken. In mijn familie hebben 3 mensen hele vervelende vuurwerkongelukken gehad, waarvan 2 geheel buiten hun eigen schuld om.
Dat weet ik wel.quote:
Dat ligt eraan hoe jij dan ''beperking in je vrijheid'' definieerd.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:27 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen, je zegt dat je het een beperking in je vrijheid vindt en dat het je vrij weinig uitmaakt
Ik zou er als ik minister was graag naar kijken met alle gegevens die beschikbaar zijn over die ongelukken.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:28 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat weet ik wel.
Vuurwerk is ter vermaak, maar er zitten teveel risico's aan, het gaat te vaak fout. Heel iets anders dan van je fiets vallen dus.
Ah. een principekwestie dusquote:Op zondag 6 januari 2013 21:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe jij dan ''beperking in je vrijheid'' definieerd.
De optie ergens toe hebben ook al dient het voor mij persoonlijk geen belang vind ik belangrijk.
Ik hoef niet perse te karten, maar ik zou het achterlijk vinden als ik het niet zou kunnen.
Of doelbewust naar mensen gooien.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:28 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat weet ik wel.
Vuurwerk is ter vermaak, maar er zitten teveel risico's aan, het gaat te vaak fout. Heel iets anders dan van je fiets vallen dus.
Je hoeft ook geen heroïne te spuiten, maar je kan het wel..... en toch is het verboden. Ernstige beperking van jouw vrijheid ook?quote:Op zondag 6 januari 2013 21:29 schreef kingtoppie het volgende:
Dat ligt eraan hoe jij dan ''beperking in je vrijheid'' definieerd.
De optie ergens toe hebben ook al dient het voor mij persoonlijk geen belang vind ik belangrijk.
Ik hoef niet perse te karten, maar ik zou het achterlijk vinden als ik het niet zou kunnen.
Huh, wat?!quote:Op zondag 6 januari 2013 21:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zou er als ik minister was graag naar kijken met alle gegevens die beschikbaar zijn over die ongelukken.
Mensen en dieren ja. Opbokken met dat vuurwerk!quote:
Hoogmoed moet worden genegeerd.quote:
Negeren zijn sommigen hier héél goed in, dus waarom ook geen hoogmoed, mocht die worden tentoongespreid. Ik heb het nog niet gezien overigens.quote:
Nou even serieus. KT zit met een stijve piem achter zijn aldi pc. Ik reageer niet meer. Die lacht in zijn vuistje. Doet ie goed, ik ben klaar met die zak.quote:
Je kunt best volwassen reageren golfer.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen heroïne te spuiten, maar je kan het wel..... en toch is het verboden. Ernstige beperking van jouw vrijheid ook?
Ga eens ergens anders kleuteren met je drogredenen?
Ik begrijp jouw vijandigheid al helemaal niet eigenlijk.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou even serieus. KT zit met een stijve piem achter zijn aldi pc. Ik reageer niet meer. Die lacht in zijn vuistje. Doet ie goed, ik ben klaar met die zak.
Ik ook niet. Wat heb jij toch misdaan?quote:Op zondag 6 januari 2013 21:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik begrijp jouw vijandigheid al helemaal niet eigenlijk.
Komop zeg...quote:
Je mag me er een PM over sturen, ik ben weg.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ook niet. Wat heb jij toch misdaan?
Dat vraag ik me ook steeds afquote:Op zondag 6 januari 2013 21:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ook niet. Wat heb jij toch misdaan?
quote:Op zondag 6 januari 2013 21:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Komop zeg...
Alsof jij nooit een ''als ik jou was zou ik'' opmerking gemaakt heb, ga dat niet verwarren met hoogmoed, ik heb nergens gezegd dat ik minister zal worden whatsoever, maar ik heb er genoeg van... Vijandig gebral...
Neuh, ik doe niet aan PMquote:Op zondag 6 januari 2013 21:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je mag me er een PM over sturen, ik ben weg.
Als dat zo was was ik hier sowieso nietquote:
quote:Op zondag 6 januari 2013 21:49 schreef Soury het volgende:
[..]
Als dat zo was was ik hier sowieso niet
De fijne input die ik verwachtquote:
quote:Op zondag 6 januari 2013 21:59 schreef chufi het volgende:
Vraag ik om een nieuw topic/onderwerp ,,,, krijgen we dit
Ik doe nergens vijandig Kingtoppie.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Komop zeg...
Alsof jij nooit een ''als ik jou was zou ik'' opmerking gemaakt heb, ga dat niet verwarren met hoogmoed, ik heb nergens gezegd dat ik minister zal worden whatsoever, maar ik heb er genoeg van... Vijandig gebral...
oh jah... da's waar Bluezz is de boosdoenerquote:Op zondag 6 januari 2013 22:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Bluezz begon over vuurwerk![]()
Ik ga weer ff de sauna in
Je weet toch dat ik van je hou.quote:
Heb je geen facebook, kan je je lunch laten zienquote:Op zondag 6 januari 2013 22:05 schreef just me het volgende:
Tuurlijk weet ik dat van jou ElizabethR
Vanmiddag met dochterlief de stad in geweest en dat was super gezellig, daarna lekker bij haar gegeten.
Ik bof
hahahahaha wat ben je grappigquote:Op zondag 6 januari 2013 22:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Heb je geen facebook, kan je je lunch laten zien
Volgens mij gaat hier om dinerquote:Op zondag 6 januari 2013 22:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Heb je geen facebook, kan je je lunch laten zien
Ongelooflijk stuk sjagrijn!quote:Op zondag 6 januari 2013 22:14 schreef Soury het volgende:
Maakt me geen zak uit. Dat soort persoonlijke gesprekken doe je maar over de telefoon, skype, sms whatever
Kloptquote:
Oh leuk!!! Doe Mereltje maar de groeten van me. Is ze nog steeds zo mooi met die violetkleurige ogen??quote:Op zondag 6 januari 2013 22:05 schreef just me het volgende:
Tuurlijk weet ik dat van jou ElizabethR
Vanmiddag met dochterlief de stad in geweest en dat was super gezellig, daarna lekker bij haar gegeten.
Ik bof
Als je intellectueel inhoudelijke discussies wilt, wat doe je dan in een slowchat?quote:Op zondag 6 januari 2013 22:14 schreef Soury het volgende:
Maakt me geen zak uit. Dat soort persoonlijke gesprekken doe je maar over de telefoon, skype, sms whatever
Rot op naar oud met je intellectueel inhoudelijke discussiesquote:Op zondag 6 januari 2013 22:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als je intellectueel inhoudelijke discussies wilt, wat doe je dan in een slowchat?
Wil je weer in de OP?quote:Op zondag 6 januari 2013 22:14 schreef Soury het volgende:
Neequote:Op zondag 6 januari 2013 22:24 schreef Soury het volgende:
[..]
Rot op naar oud met je intellectueel inhoudelijke discussies
Oh ja Merel, mooie dame hoorquote:Op zondag 6 januari 2013 22:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh leuk!!! Doe Mereltje maar de groeten van me. Is ze nog steeds zo mooi met die violetkleurige ogen??
Dat zeg ikquote:
Mijn dochter is al bijna 30, dat gaat echt wel snel.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:37 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee PP maar wat maakt dat toch uit ... Het is een volwassen dame
De mijne bijna 23 al weer .. Ja echtquote:Op zondag 6 januari 2013 22:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mijn dochter is al bijna 30, dat gaat echt wel snel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |