abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121224602
Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie willen vragen wat jullie vinden van de volgende stelling:
Emancipatie van de vrouw leidt tot criminele kinderen.

Zijn jullie het ermee eens of oneens en waarom?
Ik ben op het moment bezig met een belangrijk project en daarbij heb ik jullie mening nodig.

Tegenwoordig werken werken (bijna) alle vrouwen. Doordat ze werken is er minder tijd voor de opvoeding, waardoor de mogelijkheid bestaat dat de opvoeding te kort schiet. Dit zou weer kunnen leiden tot criminele kinderen.

Ik heb ook een Facebook pagina waar jullie eventueel jullie mening kunnen geven.

http://www.facebook.com/E(...)TotCrimineleKinderen

Alvast bedankt!
Emancipatie van de vrouw leidt tot criminele kinderen
pi_121224670
Lakse frivole ouders die hun kinderen 'vrij' opvoeden leiden tot criminele kinderen.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121224823
Onzin, als je ziet dat er binnen de marokkaanse gemeenschap zich juist een hoog percentage jongeren bevinden die zich crimineel gedragen. En juist daar is nog een conservatieve situatie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_121224869
Wat een onzin. Als deze kwestie echt zo zwart-wit zou zijn, zou het allang opgelost zijn. Denk alsjeblieft na, damn.
Who motivates the motivator?
pi_121224891
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:56 schreef truthortruth het volgende:
Onzin, als je ziet dat er binnen de marokkaanse gemeenschap zich juist een hoog percentage jongeren bevinden die zich crimineel gedragen. En juist daar is nog een conservatieve situatie.
Uitzetten die handel
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121224999
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:58 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Uitzetten die handel
Daar los je het probleem niet mee op.
Who motivates the motivator?
  zondag 6 januari 2013 @ 13:04:59 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_121225143
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:50 schreef xdionnetje het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben op het moment bezig met een belangrijk project en daarbij heb ik jullie mening nodig.

Tegenwoordig werken werken (bijna) alle vrouwen. Doordat ze werken is er minder tijd voor de opvoeding, waardoor de mogelijkheid bestaat dat de opvoeding te kort schiet. Dit zou weer kunnen leiden tot criminele kinderen.

Ik heb ook een Facebook pagina waar jullie eventueel jullie mening kunnen geven.

http://www.facebook.com/E(...)TotCrimineleKinderen

Alvast bedankt!
Hoe kom je er trouwens bij dat (bijna) alle vrouwen werken? Waar haal je die cijfers vandaan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_121225262
Het is erg lastig om een lijn te trekken. Er zijn veel meer factoren die hier een rol spelen. Denk aan verkeerde vriendje, sociale armoede, puberteit etc. De ouders zijn er samen voor verantwoordelijk voor de kinderen. Daarbij moeten we ouders wel het goede voorbeeld geven met de daarbij horende waarden en normen. Ze moeten ook altijd geïnteresseerd zijn en blijven in hun eigen kinderen. Zodat ze ook weten wat ze allemaal doen.
pi_121225271
Ik ben het er niet mee eens. En laat ik nou eens NIET Islamitische jongeren nemen, maar Protestantse jongeren.

In de jaren '70 was de emancipatie nog helemaal niet zo ver doorgevoerd. Veel Protestantse jongeren werden opgevoed in strenge gezinnen. Veel van die jongeren zijn 'mislukt' volgens hun ouders. Ze werden door hun ouders afgewezen, omdat ze homo waren, of gewoon niet naar de kerk wilden, of op andere manieren zich niet aan 'de regels' wilden of konden houden. Daardoor zijn veel van die jongeren op het zelfvernietigingspad terecht gekomen, drugs, criminaliteit, noem maar op.

Als hun moeder nou geemancipeerd was geweest, en dus minder thuis was geweest, dan waren ze minder repressief opgevoed. En hadden ze zich minder sterk afgezet tegen hun ouders, en de samenleving (zoals ze die van hun ouders hadden geleerd).

Dan was de kans dat ze goed terecht waren gekomen dus veel groter geweest.

Dus repressie in de opvoeding is een grote factor in het 'mislukken' van kinderen. Geemancipeerde vrouwen zijn gewoon niet vaak genoeg thuis om hun kind zo ontzettend repressief op te voeden.

Dus ik denk dat het bij geemancipeerde gezinnen juist MINDER vaak voorkomt.

Repressie is de oorzaak voor het afwijzen van de ouders. En omdat de ouders het maatschappijbeeld hebben gevormd, wijzen ze daarmee ook dat maatschappijbeeld af. En dan is de stap naar criminaliteit, zelfvernietiging of ander maatschappij-asociaal gedrag nog maar heel klein.

Edit:

Als je iets wil begrijpen over die Protestantse respressie in gezinnen, hoef je gewoon je Nederlandse literatuurlijst te lezen. Dan krijg je een beetje een idee. Jan Wolkers, Gerard Reve, Hugo Claus, Maarten 't Hart, al die schrijvers uit die tijd.

Edit2:

Truthortruth zegt in feite hetzelfde, maar dan gericht op Marokkanen. Dat is waarom ik in mijn tweede zin 'Islamitische jongeren' aanhaalde. Die leven in eenzelfde repressieve situatie. Noem het maar 'conservatief opgevoed worden'.
pi_121225328
:')
Heerlijk academisch dit.
  zondag 6 januari 2013 @ 13:13:20 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_121225440
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:08 schreef RetepV het volgende:
Ik ben het er niet mee eens. En laat ik nou eens NIET Islamitische jongeren nemen, maar Protestantse jongeren.

In de jaren '70 was de emancipatie nog helemaal niet zo ver doorgevoerd. Veel Protestantse jongeren werden opgevoed in strenge gezinnen. Veel van die jongeren zijn 'mislukt' volgens hun ouders. Ze werden door hun ouders afgewezen, omdat ze homo waren, of gewoon niet naar de kerk wilden, of op andere manieren zich niet aan 'de regels' wilden of konden houden. Daardoor zijn veel van die jongeren op het zelfvernietigingspad terecht gekomen, drugs, criminaliteit, noem maar op.

Als hun moeder nou geemancipeerd was geweest, en dus minder thuis was geweest, dan waren ze minder repressief opgevoed. En hadden ze zich minder sterk afgezet tegen hun ouders, en de samenleving (zoals ze die van hun ouders hadden geleerd).

Dan was de kans dat ze goed terecht waren gekomen dus veel groter geweest.

Dus repressie in de opvoeding is een grote factor in het 'mislukken' van kinderen. Geemancipeerde vrouwen zijn gewoon niet vaak genoeg thuis om hun kind zo ontzettend repressief op te voeden.

Dus ik denk dat het bij geemancipeerde gezinnen juist MINDER vaak voorkomt.

Repressie is de oorzaak voor het afwijzen van de ouders. En omdat de ouders het maatschappijbeeld hebben gevormd, wijzen ze daarmee ook dat maatschappijbeeld af. En dan is de stap naar criminaliteit, zelfvernietiging of ander maatschappij-asociaal gedrag nog maar heel klein.

Edit:

Als je iets wil begrijpen over die Protestantse respressie in gezinnen, hoef je gewoon je Nederlandse literatuurlijst te lezen. Dan krijg je een beetje een idee. Jan Wolkers, Gerard Reve, Hugo Claus, Maarten 't Hart, al die schrijvers uit die tijd.
Och, mijn familie komt uit die hoek en het grappige is dat, voor zover ik weet, er niemand het criminele pad bewandeld en ze toch allemaal inmiddels een andere kerk aanhangen ;) Iets met generaliseren +1 ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_121225503
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:13 schreef Troel het volgende:

[..]

Och, mijn familie komt uit die hoek en het grappige is dat, voor zover ik weet, er niemand het criminele pad bewandeld en ze toch allemaal inmiddels een andere kerk aanhangen ;) Iets met generaliseren +1 ofzo.
Hmm, ik gaf een voorbeeld. Ik was nergens aan het generaliseren. Het was maar 1 voorbeeld omdat ik niet de hele middag kan wijden aan het schrijven van een heel boekwerk.
  zondag 6 januari 2013 @ 13:15:43 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_121225515
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:15 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hmm, ik gaf een voorbeeld. Ik was nergens aan het generaliseren. Het was maar 1 voorbeeld omdat ik niet de hele middag kan wijden aan het schrijven van een heel boekwerk.
Je zou het moeten doen, wellicht beter leesbaar dan de boeken van Hugo Claus :P ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_121225551
Er is een onderzoek van de Erasmus Universiteit in Rotterdam (31 augustus 2009) dat aantoont dat er wel degelijk een verband bestaat tussen de emancipatie van de vrouw en de stijging van de criminaliteit.

http://oaithesis.eur.nl/ir/repub/asset/5805/Joram%20de%20Does.pdf
pi_121225619
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Je zou het moeten doen, wellicht beter leesbaar dan de boeken van Hugo Claus :P ;)
Waar het op neerkomt is de repressieve opvoeding, wat wij 'conservatief' noemen. Die kan ook prima in andere hoeken voorkomen. Sterker nog, die KOMT in veel andere hoeken voor.

Repressieve opvoedingen beschadigen kinderen. Het zorgt voor extremen. Veel kinderen zullen er in meegaan. Maar sommige kinderen zullen het afwijzen.

Er is geen middenweg mogelijk in zo'n situatie, dus de kinderen die het afwijzen zijn op zichzelf aangewezen. Ze weten niets over de maatschappij, behalve wat hun ouders hen geleerd hebben. Dus hun kijk op de maatschappij is compleet verwrongen. Dan is het een hele kleine stap om die maatschappij af te wijzen en crimineel te worden.
  zondag 6 januari 2013 @ 13:20:36 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_121225669
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:19 schreef RetepV het volgende:

[..]

Waar het op neerkomt is de repressieve opvoeding, wat wij 'conservatief' noemen. Die kan ook prima in andere hoeken voorkomen. Sterker nog, die KOMT in veel andere hoeken voor.

Repressieve opvoedingen beschadigen kinderen. Het zorgt voor extremen. Veel kinderen zullen er in meegaan. Maar sommige kinderen zullen het afwijzen.

Er is geen middenweg mogelijk in zo'n situatie, dus de kinderen die het afwijzen zijn op zichzelf aangewezen. Ze weten niets over de maatschappij, behalve wat hun ouders hen geleerd hebben. Dus hun kijk op de maatschappij is compleet verwrongen. Dan is het een hele kleine stap om die maatschappij af te wijzen en crimineel te worden.
Ow, ik wil het zeker van je aannemen hoor, ik vind het heel logisch klinken. Hoe conservatiever, hoe sterker je wilt afzetten. Maar ik denk dat een deel ook in het karakter van een persoon zit, en dan met name welke kant je je op gaat afzetten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 6 januari 2013 @ 13:21:03 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_121225686
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:04 schreef Troel het volgende:

[..]

Hoe kom je er trouwens bij dat (bijna) alle vrouwen werken? Waar haal je die cijfers vandaan?
Ik wil hier overigens nog wel graag antwoord op van TS :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_121225749
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:17 schreef xdionnetje het volgende:
Er is een onderzoek van de Erasmus Universiteit in Rotterdam (31 augustus 2009) dat aantoont dat er wel degelijk een verband bestaat tussen de emancipatie van de vrouw en de stijging van de criminaliteit.

Nou heb ik het niet gelezen, maar ik kan me voorstellen dat het er indirect aan bijdraagt. Door meer ruimte over te laten voor andere groepen om zich crimineel te gedragen.

Dat emancipatie het op de één of andere manier faciliteert, daar wil ik wel in meegaan. Maar dat emancipatie een OORZAAK is van crimineel gedrag, dat geloof ik niet. Je wijst niet de maatschappij af omdat je moeder vaak niet thuis was.
pi_121225848
quote:

Heb je dat stuk zelf gelezen? Dat gaat erover dat vrouwen zelf procentueel vaker het criminele circuit ingaan, niet hun kinderen.

Verder dalen de criminaliteitscijfers volgens mij, dus ik zie niet in waarom je over een 'stijging' zou spreken.
pi_121225937
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:20 schreef Troel het volgende:

[..]

Ow, ik wil het zeker van je aannemen hoor, ik vind het heel logisch klinken. Hoe conservatiever, hoe sterker je wilt afzetten. Maar ik denk dat een deel ook in het karakter van een persoon zit, en dan met name welke kant je je op gaat afzetten.
Als je je afzet tegen je ouders, zet je je ook af tegen het maatschappijbeeld dat zij jou hebben gegeven. Je wil niet zo leven als hen.

Vanaf dat moment ga je je eigen maatschappijbeeld proberen te vormen, tenslotte heeft iedereen een maatschappijbeeld.

Maar vanaf dat moment ligt het er maar helemaal aan met wie je in aanraking komt, hoe je nieuwe maatschappijbeeld er uit komt te zien. En wat zo'n jongere ook kiest, het zal zo ver mogelijk van dat maatschappijbeeld van zijn ouders af liggen.

Even voor de duidelijkheid: ik ben maar amateurpsycholoog. Maar ik ben als katholiek opgegroeid in een protestants dorp. Ik ben niet repressief opgevoed, integendeel. Ik heb dit soort dingen zien gebeuren bij mijn vrienden. Noem het maar levenservaring. :)
  zondag 6 januari 2013 @ 13:49:55 #21
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121226802
Wat voor opleiding doe je en hoe gaat deze discussie bijdragen aan een (meetbaar) resultaat?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 6 januari 2013 @ 13:53:58 #22
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121226970
Je aannames zijn raar: hoezo werken bijna alle vrouwen? En hoezo gaat de opvoeding dan verkeerd? Crimineel gedrag is altijd een gevolg van een slechte of verkeerde opvoeding? Een kinderdagverblijf of buitenschoolse opvang maakt criminele kinderen?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121227236
Ik ben 2e jaars student van de opleiding Social Management aan de Hogeschool van Utrecht.
Social Management is een nieuwe Social Work (cultuur maatschappelijk werk) gerelateerde opleiding.

We hebben voor het vak social media de opdracht gekregen om een stelling te bedenken en die gekozen stelling vervolgens online te zetten, zodat er een online discussie ontstaat.
Het gaat ook meer om de manier waarop je te werk gaat met de social media.
Natuurlijk is de stelling daarbij ook van toepassing, want je moet er een plan over schrijven met daarbij een conclusie.

Ik heb overal geschreven dat het zo zou kunnen zijn, maar het hoeft dan nog niet te betekenen dat een slechte opvoeding ook meteen leidt tot criminele kinderen.
Er komen veel meer factoren bij kijken dan alleen de opvoeding.
pi_121227390
quote:

De conclusie uit dat onderzoek is;
quote:
Nog onduidelijk is hoe deze relatie tussen emancipatie en criminaliteit in elkaar zit. De richting is negatief wat betekent dat hoe geëmancipeerder iemand is, hoe minder vaak diegene crimineel gedrag vertoont.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 6 januari 2013 @ 14:08:14 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_121227462
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:01 schreef xdionnetje het volgende:
Ik ben 2e jaars student van de opleiding Social Management aan de Hogeschool van Utrecht.
Social Management is een nieuwe Social Work (cultuur maatschappelijk werk) gerelateerde opleiding.

We hebben voor het vak social media de opdracht gekregen om een stelling te bedenken en die gekozen stelling vervolgens online te zetten, zodat er een online discussie ontstaat.
Natuurlijk is de stelling daarbij ook van toepassing, want je moet er een plan over schrijven met daarbij een conclusie.

Ik heb overal geschreven dat het zo zou kunnen zijn, maar het hoeft dan nog niet te betekenen dat een slechte opvoeding ook meteen leidt tot criminele kinderen.
En toch geef je nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je erbij komt dat (bijna) alle vrouwen werken...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_121227932
De voorwaarde voor crimineel gedrag is volgens mij het afwijzen van de samenleving. Jezelf er buiten of boven stellen, in plaats van er aan mee te doen.

Daar zijn meerdere oorzaken voor te bedenken, ik gaf een hoofdoorzaak aan.

De vraag wordt dan hoe emancipatie er voor zorgt dat kinderen de maatschappij gaan afwijzen.

Ik kan wat antwoorden bedenken.

- Misschien dat deze kinderen niet juist geleerd wordt om met de maatschappij om te gaan, omdat de moeder dat niet doet. Daardoor raken ze teleurgesteld en gefrustreerd.
- Misschien dat de moeder te weinig met haar kind is omgegaan om te merken dat het een geestelijke afwijking heeft. Of misschien had ze het te druk om er iets aan te (laten) doen.
- Misschien dat de moeder altijd zo gestressed was dat het kind nog nooit een geduldige moeder heeft gehad.

Maar volgens mij zijn er in de maatschappij genoeg opvangnetten om dit soort zaken op te vangen.

Dus ik denk nog steeds dat deze stelling niet waar is. Of in ieder geval onbeduidend ten opzichte van andere oorzaken.
pi_121228305
Dat klopt, ik heb de informatie gebruikt uit het onderzoek van de universiteit van Rotterdam en talloze andere sites als bron.
Daaruit heb ik de conclusie kunnen trekken dat van de nieuwe generatie autochtonen Nederlandse vrouwen bijna allemaal werken.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:32:47 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121228361
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:31 schreef xdionnetje het volgende:
Dat klopt, ik heb de informatie gebruikt uit het onderzoek van de universiteit van Rotterdam en talloze andere sites als bron.
Daaruit heb ik de conclusie kunnen trekken dat van de nieuwe generatie autochtonen Nederlandse vrouwen bijna allemaal werken.
Leren lezen en dat wat je hebt gelezen correct leren interpreteren is er niet meer bij?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_121228873
Ik zou zeggen dat eerder het niet mee-emanciperen van de man het probleem is.

Er is m.i. niets mis met een werkende vrouw. Maar als je kinderen neemt, dan moeten beide ouders daar hun steentje aan bijdragen. Helaas zie ik nog al te vaak dat manlief dan naar de vrouw gaat kijken.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:49:18 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_121229110
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:31 schreef xdionnetje het volgende:
Volgens het CBS ligt de arbeidsparticipatie van vrouwen rond de 60% Dat is dus iets meer dan de helft. Dat is heel wat anders dan "(bijna) alle vrouwen".
Bovendien kan ik me zo voorstellen dat alle parttime werkende vrouwen, zelfs die maar een uur per week werken, meetellen bij deze 60 %.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 6 januari 2013 @ 17:59:50 #31
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121233254
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:01 schreef xdionnetje het volgende:

ik vind persoonlijk de gedachtestap dat werken automatisch betekent dat je slecht opvoed een rare, alsof thuisblijvende moeders al hun tijd steken in het opvoeden van hun kinderen.
Sterker, ik durf te denken dat werkende moeders hun tijd bewuster met hun kinderen doorbrengen.
In hoeverre moet je ook onderzoeken bij jongeren die bij buro halt lopen hoeveel er een werkende moeder hebben? En doe je ook onderzoek naar opleidingsniveau bijvoorbeeld? Of moet je gewoon een stelling poneren? En ga je dan dit topic bespreken?

Ik vind het een vage opdracht. :/
  zondag 6 januari 2013 @ 19:49:09 #32
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_121238433
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:50 schreef xdionnetje het volgende:
Hallo allemaal,

Zo zo, een belangrijk project !! Belangrijk voor jou, neem ik aan?
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 6 januari 2013 @ 20:20:52 #33
11682 Moonah
Jolie femme
pi_121240354
quote:
15s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:49 schreef phluphy het volgende:

[..]

Zo zo, een belangrijk project !!
Gheghe! :D
Ik dacht het ook!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_121243082
Het is inderdaad voornamelijk voor mij erg belangrijk. Ik moet die opdracht voltooien en om die opdracht tot een goed einde te kunnen brengen heb ik jullie mening nodig.
  zondag 6 januari 2013 @ 21:07:20 #36
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121243628
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:00 schreef xdionnetje het volgende:
Het is inderdaad voornamelijk voor mij erg belangrijk. Ik moet die opdracht voltooien en om die opdracht tot een goed einde te kunnen brengen heb ik jullie mening nodig.
Maar hoe dan? En hoezo dan? En wat doe je daar dan mee? E hoe maak je dat meetbaar?
pi_121254609
Ik lees in het onderzoek ook niet dat emancipatie zorgt voor meer criminaliteit, alleen maar dat dit bij mannen juist tot minder criminaliteit leidt.

Maar los daarvan wil ik graag mijn mening geven: ik ben het oneens met de stelling. De reden hiervoor is dat de stelling suggereert dat degene die voor het kind zorgt als de moeder werkt, er niets van bakt. Daarnaast dacht ik dat alle discussies over werkende moeders nu zo onderhand een keer achter de rug waren en dan zie ik weer zo'n stelling, jammer.
pi_121262800
Voor mij draait het helemaal niet om het onderzoek, het gaat mij er alleen om, om anderen mensen te vragen naar hun mening. Wat zij vinden van de stelling. Opdracht voor mij was alleen om een stelling te bedenken en aan de hand van die stelling een online discussie te creëren. Het gaat niet zo zeer over de inhoud, maar de discussie. :)
  maandag 7 januari 2013 @ 12:48:22 #39
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121265701
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:00 schreef xdionnetje het volgende:
Voor mij draait het helemaal niet om het onderzoek, het gaat mij er alleen om, om anderen mensen te vragen naar hun mening. Wat zij vinden van de stelling. Opdracht voor mij was alleen om een stelling te bedenken en aan de hand van die stelling een online discussie te creëren. Het gaat niet zo zeer over de inhoud, maar de discussie. :)
ja leuk. En dan? Hoe evalueer je een discussie die op onjuiste feiten is gebasseerd?
pi_121269491
Ik ben het er niet mee eens dat het is gebaseerd op onjuiste feiten.
Alle informatie die ik heb gevonden heb ik goed bestudeerd. Verder staat er ook dat het mogelijk zo zou kunnen zijn, dat wil dan niet meteen zeggen dat het ook daadwerkelijk gebeurd. Het zou kunnen dat kinderen sneller in de criminaliteit terecht komen, doordat de moeder geëmancipeerd is en werkt, maar het hoeft niet.
  maandag 7 januari 2013 @ 15:01:08 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_121270202
Ow, je hebt gewoon de informatie van het CBS over werkende vrouwen niet gevonden en dus heb je het niet bestudeerd :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 7 januari 2013 @ 21:28:55 #42
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_121287723
Diederik Stapel begeleidt jou met dit onderzoek?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_121316668
Het is niet eens een officieel onderzoek, het gaat helemaal niet om de resultaat en het enige waar het wel om draait is de online discussie.
Er zal ook geen echt onderzoek plaatsvinden, het gaat puur over de meningen van andere mensen.
Of de stelling waar is of niet dat is niet van toepassing, het gaat om de discussie die er aan de hand van de stelling ontstaat...
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:57:21 #44
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121316870
Maar snap je echt niet dat het slimmer is om van een stelling uit te gaan die je met feiten kunt onderbouwen? En niet iets te roepen wat met een paar muisklikken finaal onder tafel te beargumenteren is?

Want nu ontstaat er dus een discussie over de nogal domme stelling ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_121316968
Gaat het niet gewoon over de manier van discussieren op een forum? Of iedereen de normale omgangs- en beleefdheidsvormen aanhoudt oid?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121317614
Het is helemaal niet zo dat de stelling helemaal niet klopt.

Het vak heet ook Social Media.
Het gaat erom om een discussie op gang te zetten op een forum/Facebook en om vervolgens af te wachten op reacties.
Hoe ga je mensen aanzetten tot het reageren, welke creatieve inputs gebruik je, hoe creëer je diepgang etc.
Ik was zelf ook gewoon nieuwsgierig hoe andere mensen hier overdenken, vandaar ook mijn keuze voor deze stelling.
Niet meer, niet minder.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 januari 2013 @ 17:53:16 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121319300
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:16 schreef -Spring het volgende:
Die diepgang is iig gelukt. :P
de creatieve input ook...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:06:06 #49
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121319886
En welke opleiding is dit precies zei je? :')

zag je dat vliegen? dat was mijn vertrouwen in het nederlands onderwijssysteem. :+
pi_121321162
Social Management, hogeschool Utrecht. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')