abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121210492
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_121210783
Oh, gisteren heb ik allemaal nieuwe make-upjes gekocht (niks spannend verder: nieuw oogpotlood, oogschaduw, en rouge). Vandaag eens een beetje getut en ik vond mezelf voor het eerst sinds tijden er best wel weer eens leuk uitzien *O* Nog lang niet wat het moet zijn, maar in ieder geval niet blergh :s)

Oh, en ik heb nieuwe lippenstift. Sort of. Is meer een soort gloss; ik vind 'm awesome!

Dees! Is van Maybelline. Ziet er tof uit, geeft mooi glansje en ruikt lekker zoet O+
  Vis een optie? zaterdag 5 januari 2013 @ 23:32:52 #3
70532 loveli
N
pi_121213226
Pfft.. nauwelijks tijd gehad om te ademen vanavond.
/weekend!
crap in = crap out
pi_121213607
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, gisteren heb ik allemaal nieuwe make-upjes gekocht (niks spannend verder: nieuw oogpotlood, oogschaduw, en rouge). Vandaag eens een beetje getut en ik vond mezelf voor het eerst sinds tijden er best wel weer eens leuk uitzien *O* Nog lang niet wat het moet zijn, maar in ieder geval niet blergh :s)

Oh, en ik heb nieuwe lippenstift. Sort of. Is meer een soort gloss; ik vind 'm awesome!

[ afbeelding ]

Dees! Is van Maybelline. Ziet er tof uit, geeft mooi glansje en ruikt lekker zoet O+
Tof! Wacht maar tot je mijn koffer ziet. Dan wil je helemaal los O+ ;)
pi_121214914
Kut Alduin!

Zaterdagavond T is geen zalm geworden... Overvallen door de hepies lol. C besprong me van achter, B vluchtte met het gevallen viswaar.

Vind het knap hoe je nog geen foto van Saar in d'r berenpakje hebt gepost, Coco. _O_
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121215754
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:11 schreef V1z0R het volgende:
Kut Alduin!
Na hulp van google:
:') :') :') :')
pi_121216197
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:35 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

Na hulp van google:
:') :') :') :')
:6
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121216475
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[ afbeelding ]

Ik heb niks met lippenstift, maar die ziet er leuk uit zeg! :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_121216623
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb niks met lippenstift, maar die ziet er leuk uit zeg! :o
Ik ook niet! Vind t vies aanvoelen em t staat me niet. Maar gewoon een glansje vind ik tof :Y En dit ziet er ook nog eens nice uit O+
pi_121216752
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ook niet! Vind t vies aanvoelen em t staat me niet. Maar gewoon een glansje vind ik tof :Y En dit ziet er ook nog eens nice uit O+
lijkt me fijn spul!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_121217293
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:11 schreef V1z0R het volgende:
Vind het knap hoe je nog geen foto van Saar in d'r berenpakje hebt gepost, Coco. _O_
Laat mijn baby erbuiten jah! :{w
pi_121217315
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:02 schreef Skoap het volgende:

[..]

lijkt me fijn spul!
Ja, ik voel me echt een dame. Want lippenstift op. Terwijl het alleen maar wat glimt. Maar dan nog he! Extra sexy enzo :+

:')

Tis wel echt fijn en mooi overigens.
pi_121217439
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Laat mijn baby erbuiten jah! :{w
_O-
pi_121217446
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, ik voel me echt een dame. Want lippenstift op. Terwijl het alleen maar wat glimt. Maar dan nog he! Extra sexy enzo :+

:')

Tis wel echt fijn en mooi overigens.
Rrrrrr :9
pi_121218431
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:40 schreef An24 het volgende:

[..]

Tof! Wacht maar tot je mijn koffer ziet. Dan wil je helemaal los O+ ;)
Lol! Kunt mij beter niet zelf los laten gaan though. Wordt het een beetje dit effect:

pi_121218441
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:23 schreef Skoap het volgende:

[..]

Rrrrrr :9
:9 *;
pi_121220837
Ik wist wel dat ik commentaar zou krijgen op de margarine. Shoot me. Boter vind ik lekkerder, maar dat smeert zo beroerd dat ik nauwelijks brood overhoud. En ik heb geen grote aversie tegen margarine. Gewoon een dun laagje, veel beleg en dan proef je het nauwelijks meer ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121220865
Oldschool in een botervloot buiten de koelkast bewaren Phaidra. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? zondag 6 januari 2013 @ 08:52:50 #19
70532 loveli
N
pi_121220867
^^
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 6 januari 2013 @ 08:54:34 #20
70532 loveli
N
pi_121220869
moeite om uit bed te rollen :O
crap in = crap out
  zondag 6 januari 2013 @ 09:17:56 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121220954
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 08:39 schreef Phaidra het volgende:
Ik wist wel dat ik commentaar zou krijgen op de margarine. Shoot me. Boter vind ik lekkerder, maar dat smeert zo beroerd dat ik nauwelijks brood overhoud. En ik heb geen grote aversie tegen margarine. Gewoon een dun laagje, veel beleg en dan proef je het nauwelijks meer ;).
Dat. Hier ook altijd gewoon iets becel-achtigs in huis. Boter wel tijdje geprobeerd, maar idd dat smeren, en er staat toch gewoon op dat het in de koelkast bewaard moet worden. Ik merk het wel als de boter-polizei op de stoep staat :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121220973
Even jullie advies gevraagd! O+ Gisteren gleed ik bijna uit, maar dus net niet omdat ik me goed schrap zette. Ik heb hierbij alleen per ongeluk mijn knie "op slot" gezet, volgens mij. Als ik gewoon een poosje zit, of in bed lig of een stukje wandel dan gaat het prima. Maar als ik dus bijv. op wil staan na een poosje gezet/gelegen te hebben, dan doet het een paar minuutjes echt verrekte veel zeer. }:|

Nu wilde ik vandaag naar de sportschool gaan.. Doen of niet doen?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 6 januari 2013 @ 09:22:09 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121220976
Wij snijden een pakje boter doormidden. Doen de ene helft in de botervloot buiten de koelkast rn bewaren de rest in de koelkast zodat het niet ranzig wordt.

Overigens hebben wij meerdere soorten boter in het vlootje. De kinderen houden van zware boter met een volle smaak, ik ga voor een lichtere boter met een fris zuurtje en mijn man heeft het liefst licht gezouten boter.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_121220997
Ook zoiets. En als het te geel wordt, gooi ik het weg. In NL verkopen ze helaas geen yoghurt-boter.
  Vis een optie? zondag 6 januari 2013 @ 09:31:11 #25
70532 loveli
N
pi_121221018
/duffe kop & andere browser.
crap in = crap out
pi_121221037
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 09:31 schreef loveli het volgende:
/duffe kop & andere browser.
Ga dan ook gewoon op tijd naar bed! :D
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? zondag 6 januari 2013 @ 09:39:38 #27
70532 loveli
N
pi_121221068
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 09:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ga dan ook gewoon op tijd naar bed! :D
Ken je van die dagen dat je echt op tijd naar huis wilt, maar dat niks op werk soepel gaat zodat het uitloopt? En dat je als je thuis bent snel nog een was wit draaien en te veel wasmiddel in het bolletje mikt zodat het overstroomt? Waarna je vervolgens de fles wasmiddel omtikt zodat er een dikke laag op je badkamervloer ligt?

Vandaag is beter, koffie is schoon op (schoon, yup) en ontbijt bijna.
crap in = crap out
pi_121221086
Het overkomt me regelmatig. B-)
Gelukkig heb ik een wasmachine met een uitgestelde start timer, dus kan ik het ding gewoon aanzetten, gaan slapen en dan hang ik 's ochtends gelijk de was op die net klaar is. :)
Doe wat je niet durft.
pi_121221101
Mogge ladies!

Snotter inmiddels lichtjes met jullie mee. Irritant maar te verdragen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_121221118
Mogge!
Zoveel ongezond eten in huis, eant gekregen met de kerstdagen (denk aan 2 chocomarsepeinrepen, 4 bonbonblocs, 3 pakken speculaas en nog veel meer). Het is niet dat zoonlief vetgemest moet worden, want die betrap ik tegenwoordig ook op een rolletje in zn hemd.

Oplossing is veel water drinken. En terwijl ik griesmeel pap maak voor de meneer, lepelde ik slechts de pan uit achteraf :9

Leuke lippenstift coco! zoiets mis ik nog wel, zweempje kleur. Blijft ie wel een beetje zitten?
Die 24h van maybelline met twee kanten is ook fantastisch, blijft erg goed zitten en voelt niet vies. Maar wel stukken opvallender dan die hierboven!
  Vis een optie? zondag 6 januari 2013 @ 09:50:08 #31
70532 loveli
N
pi_121221125
Marsepein = amandel = noten :9
en een klein beetje suiker

Sinds ik op de verpakking van bonbonbloc las dat er gehard vet in zit, skip ik het. Daarvoor lukte het niet zo :')
crap in = crap out
pi_121221202
Wat ik alweer vergeten was, maar wel meerwaarde had, waren kleine lebkuchen. Die had ik nog nooit op en waren lekker :)
Gelukkig zit het nu verstopt, net als de kerstspullen die we gister opgeruimd hebben.

Vanavond mosselen, waren in de aanbieding bij ap. :)
pi_121221651
Mogguh!

Ik weet niet wat ke gaat doen in de sportschool GB? Ik zou iig geen huppellesje gaandoen, maar bojv. Met spinning merk je vanzelf wel of het gaat.

Ik lijk het weer een beetje beter te doen w/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_121221712
Botervloot. O+

Mogge :z
Ja doei.
pi_121221798
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 08:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Oldschool in een botervloot buiten de koelkast bewaren Phaidra. :)
Jaaaaaah.
pi_121221818
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:46 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

Ik weet niet wat ke gaat doen in de sportschool GB? Ik zou iig geen huppellesje gaandoen, maar bojv. Met spinning merk je vanzelf wel of het gaat.

Ik lijk het weer een beetje beter te doen w/
Normaal ga ik altijd hardlopen, maar heb net besloten om morgen of dinsdag maar te gaan. Ga nu even een stukje wandelen buiten, een beetje frisse lucht kan ook geen kwaad.

Fijn dat het weer beter gaat O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121221846
Het is lekker buiten :Y niet zo miezerig als het hier gister was :)

Lig weer even lekker te dommelen en te laptoppen O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_121221999
Ik ga de kerstmeuk weer in de doos stoppen en mijn lief mag het allemaal naar de kelder slepen *;
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_121222493
Hier gisteren ook de kerstspullen weer opgeruimd. Dat is even kaal, maar daarna ook wel weer lekker fris :)
Ja doei.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:38:13 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121222570
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Hier gisteren ook de kerstspullen weer opgeruimd. Dat is even kaal, maar daarna ook wel weer lekker fris :)
Hier ook weer die zooi er uit.
Als je boom op half zeven hangt heb je er ook niks meer aan.

Sporten in het nieuwe jaar moet ik nog even uitstellen -O-
Gisteravond lag vanuit het niets mijn knieschijf er opeens naast :X
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121222632
Een dag bijna niet eten en 2,5 kilo kwijt, en dan verbaasd zijn dat ik niet in staat ben om op mijn werk te komen :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_121222716
quote:
5s.gif Op zondag 6 januari 2013 09:21 schreef Goodbye het volgende:
Even jullie advies gevraagd! O+ Gisteren gleed ik bijna uit, maar dus net niet omdat ik me goed schrap zette. Ik heb hierbij alleen per ongeluk mijn knie "op slot" gezet, volgens mij. Als ik gewoon een poosje zit, of in bed lig of een stukje wandel dan gaat het prima. Maar als ik dus bijv. op wil staan na een poosje gezet/gelegen te hebben, dan doet het een paar minuutjes echt verrekte veel zeer. }:|

Nu wilde ik vandaag naar de sportschool gaan.. Doen of niet doen?
Wat Aurum zegt GB, afhankelijk van wat je gaat doen. Misschien even gaan en dan testen met roeien hoe je knie reageert? Je gebruikt hem dan wel, maar als je dat goed doet, gaat hij niet op slot en voel je of de pezen geirriteerd zijn. En anders gewoon een rondje bovenlijf doen :Y
pi_121222864
:O werd wakker gebeld door een vriend, zijn schouder lag uit de kom. Of ik hem ff naar de SEH wilde brengen. De arts die hem hielp had wel een fijne manier om die schouder weer goed te krijgen, deed hem ook helemaal geen pijn. Dat heb ik ook wel eens anders gezien (dit is al zijn 5de of 6x keer....)
pi_121222889
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:53 schreef Skoap het volgende:
:O werd wakker gebeld door een vriend, zijn schouder lag uit de kom. Of ik hem ff naar de SEH wilde brengen. De arts die hem hielp had wel een fijne manier om die schouder weer goed te krijgen, deed hem ook helemaal geen pijn. Dat heb ik ook wel eens anders gezien (dit is al zijn 5de of 6x keer....)
:o Kan je die manier uitleggen? :+
pi_121222935
Morning!

Bijgelezen :D
Lijkt me niet echt gezond om altijd low carb te eten toch? Met name door het hoge aandeel van vet...
Maar misschien kan je wel gewoon een broekje kopen wat je nu past :7
Die gloss ziet er tof uit Coco!

Ik ga zo mn kerstspullen opruimen.
Vanochtend naar de sportschool gaan hardlopen, uurtje trainen en toen weer terug gehuppeld.
Net ontbijtje op. Goed begin van de dag :P
Be someone that makes you happy
pi_121222972
Hier gister ook de kerstboom eruit, net zo als de boekenkasten. Met pijn in m'n hart alle boeken ingepakt en naar m'n ouders gebracht (bij sommige boeken stond ik echt met de tranen in de ogen :') ), om het huis verkoopklaar te maken. Hopelijk kunnen we ze weer heel snel ophalen. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_121223035
Ik wilde vanochtend wentelteefjes maken, maar bij gebrek aan melk heeft T croissantjes en pain au chocolat gehaald bij de bakker :9 bakkers die open zijn op zondagochtend O+

Nu beetje meh met hoofdpijn en zere heupen? Misschien van het iets te enthousiaste hardlopen? Straks wandelen naar de bieb voor wat beweging!
pi_121223070
Ik heb gisteren een nieuw boek over voedsel gekocht:http://www.bol.com/nl/p/d(...)ADNLGOO0020083762bn2

Een jonge arts die de laatste wetenschappelijke ideeen over voedsel op een rij zet. Geen dieetboek maar lifestyle eten over het gezond ouder worden. Ik laat nog wel weten wat ik er van vind. Moet eerst nog even Dick Swaab uitlezen O+
  zondag 6 januari 2013 @ 12:04:17 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121223095
Ow als iemand nog interesse heeft in dat boek van Swaab, ik had m voor mn vader gekocht voor kerst, maar hij heeft m al. Gloednieuwe pocket.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121223412
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:54 schreef An24 het volgende:

[..]

:o Kan je die manier uitleggen? :+
I wish!
pi_121223559
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:16 schreef Skoap het volgende:

[..]

I wish!
Jammer -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')