abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121210492
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_121210783
Oh, gisteren heb ik allemaal nieuwe make-upjes gekocht (niks spannend verder: nieuw oogpotlood, oogschaduw, en rouge). Vandaag eens een beetje getut en ik vond mezelf voor het eerst sinds tijden er best wel weer eens leuk uitzien *O* Nog lang niet wat het moet zijn, maar in ieder geval niet blergh :s)

Oh, en ik heb nieuwe lippenstift. Sort of. Is meer een soort gloss; ik vind 'm awesome!

Dees! Is van Maybelline. Ziet er tof uit, geeft mooi glansje en ruikt lekker zoet O+
  Vis een optie? zaterdag 5 januari 2013 @ 23:32:52 #3
70532 loveli
N
pi_121213226
Pfft.. nauwelijks tijd gehad om te ademen vanavond.
/weekend!
crap in = crap out
pi_121213607
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, gisteren heb ik allemaal nieuwe make-upjes gekocht (niks spannend verder: nieuw oogpotlood, oogschaduw, en rouge). Vandaag eens een beetje getut en ik vond mezelf voor het eerst sinds tijden er best wel weer eens leuk uitzien *O* Nog lang niet wat het moet zijn, maar in ieder geval niet blergh :s)

Oh, en ik heb nieuwe lippenstift. Sort of. Is meer een soort gloss; ik vind 'm awesome!

[ afbeelding ]

Dees! Is van Maybelline. Ziet er tof uit, geeft mooi glansje en ruikt lekker zoet O+
Tof! Wacht maar tot je mijn koffer ziet. Dan wil je helemaal los O+ ;)
pi_121214914
Kut Alduin!

Zaterdagavond T is geen zalm geworden... Overvallen door de hepies lol. C besprong me van achter, B vluchtte met het gevallen viswaar.

Vind het knap hoe je nog geen foto van Saar in d'r berenpakje hebt gepost, Coco. _O_
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121215754
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:11 schreef V1z0R het volgende:
Kut Alduin!
Na hulp van google:
:') :') :') :')
pi_121216197
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:35 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

Na hulp van google:
:') :') :') :')
:6
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121216475
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[ afbeelding ]

Ik heb niks met lippenstift, maar die ziet er leuk uit zeg! :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_121216623
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb niks met lippenstift, maar die ziet er leuk uit zeg! :o
Ik ook niet! Vind t vies aanvoelen em t staat me niet. Maar gewoon een glansje vind ik tof :Y En dit ziet er ook nog eens nice uit O+
pi_121216752
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ook niet! Vind t vies aanvoelen em t staat me niet. Maar gewoon een glansje vind ik tof :Y En dit ziet er ook nog eens nice uit O+
lijkt me fijn spul!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_121217293
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:11 schreef V1z0R het volgende:
Vind het knap hoe je nog geen foto van Saar in d'r berenpakje hebt gepost, Coco. _O_
Laat mijn baby erbuiten jah! :{w
pi_121217315
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:02 schreef Skoap het volgende:

[..]

lijkt me fijn spul!
Ja, ik voel me echt een dame. Want lippenstift op. Terwijl het alleen maar wat glimt. Maar dan nog he! Extra sexy enzo :+

:')

Tis wel echt fijn en mooi overigens.
pi_121217439
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Laat mijn baby erbuiten jah! :{w
_O-
pi_121217446
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, ik voel me echt een dame. Want lippenstift op. Terwijl het alleen maar wat glimt. Maar dan nog he! Extra sexy enzo :+

:')

Tis wel echt fijn en mooi overigens.
Rrrrrr :9
pi_121218431
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:40 schreef An24 het volgende:

[..]

Tof! Wacht maar tot je mijn koffer ziet. Dan wil je helemaal los O+ ;)
Lol! Kunt mij beter niet zelf los laten gaan though. Wordt het een beetje dit effect:

pi_121218441
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:23 schreef Skoap het volgende:

[..]

Rrrrrr :9
:9 *;
pi_121220837
Ik wist wel dat ik commentaar zou krijgen op de margarine. Shoot me. Boter vind ik lekkerder, maar dat smeert zo beroerd dat ik nauwelijks brood overhoud. En ik heb geen grote aversie tegen margarine. Gewoon een dun laagje, veel beleg en dan proef je het nauwelijks meer ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121220865
Oldschool in een botervloot buiten de koelkast bewaren Phaidra. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? zondag 6 januari 2013 @ 08:52:50 #19
70532 loveli
N
pi_121220867
^^
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 6 januari 2013 @ 08:54:34 #20
70532 loveli
N
pi_121220869
moeite om uit bed te rollen :O
crap in = crap out
  zondag 6 januari 2013 @ 09:17:56 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121220954
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 08:39 schreef Phaidra het volgende:
Ik wist wel dat ik commentaar zou krijgen op de margarine. Shoot me. Boter vind ik lekkerder, maar dat smeert zo beroerd dat ik nauwelijks brood overhoud. En ik heb geen grote aversie tegen margarine. Gewoon een dun laagje, veel beleg en dan proef je het nauwelijks meer ;).
Dat. Hier ook altijd gewoon iets becel-achtigs in huis. Boter wel tijdje geprobeerd, maar idd dat smeren, en er staat toch gewoon op dat het in de koelkast bewaard moet worden. Ik merk het wel als de boter-polizei op de stoep staat :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121220973
Even jullie advies gevraagd! O+ Gisteren gleed ik bijna uit, maar dus net niet omdat ik me goed schrap zette. Ik heb hierbij alleen per ongeluk mijn knie "op slot" gezet, volgens mij. Als ik gewoon een poosje zit, of in bed lig of een stukje wandel dan gaat het prima. Maar als ik dus bijv. op wil staan na een poosje gezet/gelegen te hebben, dan doet het een paar minuutjes echt verrekte veel zeer. }:|

Nu wilde ik vandaag naar de sportschool gaan.. Doen of niet doen?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 6 januari 2013 @ 09:22:09 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121220976
Wij snijden een pakje boter doormidden. Doen de ene helft in de botervloot buiten de koelkast rn bewaren de rest in de koelkast zodat het niet ranzig wordt.

Overigens hebben wij meerdere soorten boter in het vlootje. De kinderen houden van zware boter met een volle smaak, ik ga voor een lichtere boter met een fris zuurtje en mijn man heeft het liefst licht gezouten boter.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_121220997
Ook zoiets. En als het te geel wordt, gooi ik het weg. In NL verkopen ze helaas geen yoghurt-boter.
  Vis een optie? zondag 6 januari 2013 @ 09:31:11 #25
70532 loveli
N
pi_121221018
/duffe kop & andere browser.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')