Ik heb ook niet het idee dat postbezorgers echt een werkplek hebben.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:04 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
... Zoals Jesse_ hierboven al zei, het is geen werkplek.
Als we allemaal in CVL's zitten wordt dat wel beter, dan moet alles om 10 uur af zijn. Lekker diensten draaien van 04:00 tot 10:00quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:10 schreef Rafierafie het volgende:
We kregen vandaag weer een leuk sms'je. Dat we niet meer voor 11 uur op de depots mogen verschijnen. Want officieel worden de ritten niet voor 11:00 en 13:30 uur beleverd.
Dit is naar aanleiding van een wachttijd van 50 minuten vorige week. Door dit op deze manier te stellen hoeven ze dan maar hooguit 20 minuten wachttijd i.p.v. 50 uit te betalen.
Ik zie het nog gebeuren dat er straks wordt gezegd dat de "officiële" aanlevertijden naar 16:00 uur worden verschoven. Dan komt de post nooit meer te laat en hoeven ze nooit meer wachttijden te betalen.
Hoe laat beginnen de ochtendwijken bij jullie?
op mijn depot pas vanaf 11:30.. wel frapant.. mijn functie is weer beschikbaar (als in, ze zoeken nog iemand voor een wijk die dat op depot wordt afgeleverd) en in de functie omschrijving staat letterlijk: je bent flexibel en kan zelf kiezen wanneer je werkt. Als je wilt uitslapen, kun je 'smiddags bezorgen, als je smiddags plannen hebt, kun je in de ochtend werken.. blijkbaar is het een wijk die in een halfuur klaar is dusquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:10 schreef Rafierafie het volgende:
We kregen vandaag weer een leuk sms'je. Dat we niet meer voor 11 uur op de depots mogen verschijnen. Want officieel worden de ritten niet voor 11:00 en 13:30 uur beleverd.
Dit is naar aanleiding van een wachttijd van 50 minuten vorige week. Door dit op deze manier te stellen hoeven ze dan maar hooguit 20 minuten wachttijd i.p.v. 50 uit te betalen.
Ik zie het nog gebeuren dat er straks wordt gezegd dat de "officiële" aanlevertijden naar 16:00 uur worden verschoven. Dan komt de post nooit meer te laat en hoeven ze nooit meer wachttijden te betalen.
Hoe laat beginnen de ochtendwijken bij jullie?
Ik heb een middagwijk......staat om 13:00 klaar op t depotje....quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:44 schreef lololo het volgende:
Zo lang je niet eerder dan 11 uur kan beginnen vind ik het ook nogal vreemd om nog van ochtendwijken te spreken. Op onze postcode zijn de wijken zo groot dat je eigenlijk altijd het merendeel van de wijk in de middag bestelt.
Vorig jaar werd er ook nog geopperd om de levertijden maar naar 11:30 te zetten door de VM. Dat ging gelukkig voor de postbezorgers niet door.
daarom gaan er met de tijd een hoop stoppen en nieuwe zullen er niet bijkomen onder deze conditie's(of het moet met dwang ivm bww e.d.)quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:53 schreef Deezertje het volgende:
Ik ben altijd pas klaar na 15:00 uur, dus is niet echt een ochtendwijk meer te noemen nee. Vroeger kon ik gewoon nog om half 10 beginnen, toen meestal mooi rond een uur of 13/13.30u klaar. Nu is alles uitbesteed aan Autobedrijf en staat ie er pas om 11:00 uur... (ze rijden álle wijken maar één keer). Kostenbesparing, maar ik ben wel me halve dag erdoor kwijt... Heb je alleen nog de avond over, 's ochtends kan je ook niks meer doen omdat je toch moet werken later op de dag.
En dat werd van tevoren zeker ook niet even gemeld?quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:51 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons was de aanlevertijd toen het autobedrijf net begon nog uiterlijk 11 uur, inmiddels hebben ze het verzet naar 12 uur.
Bij ons was laatst de code van het depot veranderd. Ook niet van tevoren doorgegeven aan de PBZ's. Dat is dan maar een klein iets en in 2 minuten opgelost met een telefoontje maar het geeft prima aan hoe het bedrijf communiceert: kut!quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
En dat werd van tevoren zeker ook niet even gemeld?
Het is altijd zo mooi hoe dit soort dingen altijd van de ene op de andere dag opeen worden gewijzigd zonder daar vooraf ook maar iets over te laten weten.
Zo lang alles bij hetzelfde blijft en er geen grote incidenten zijn zit je dan goed idd. Maar oh wee als er weer iets gaat veranderen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
Communicatie is niet altijd het sterkste punt van het bedrijf geweest.
maar goed, daar heb ikzelf op dit moment weinig problemen mee, omdat mijn rooster iig duidelijk is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |