Nee.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:09 schreef FF het volgende:
Dit houdt dan toch in dat alle voorgaande snelheidsbeperkingen opgeheven zijn en dat de snelheid dan 80 km/uur geworden is?
80, tenzij zone 30.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:17 schreef FF het volgende:
Vergelijk met het verhaal van het bord 30 km/uur voor het bord einde bebouwde kom.
Na het bord einde bebouwde kom zou je dan 30 blijven rijden of gewoon 80 omdat het bord einde bebouwde kom dat impliceert.
Was een tijdelijk bord 30 geloof ik.quote:
De 120 km/h indien spitsstrook gesloten is is ook een mooi voorbeeld.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Ach, ik kwam ooit bij Haarlem tegen: "Maximumsnelheid 70, adviessnelheid 80"... Bordenplaatsers kennen de regels vaak niet, ik kom regelmatig borden tegen die ronduit fout geplaatst zijn.
Dat klopt. Einde weg, of het passeren van een gelijkwaardige kruising betekent einde snelheidsbeperking. Daarom zie je na kruispunten ook altijd evt beperkende snelheidsborden als die op een weg van toepassing zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:09 schreef FF het volgende:
Situatie:
Autosnelweg (bord G1), het bord max snelheid (bord A1) wordt getoond.
Vlak na dit bord komt het bord einde autosnelweg (bord G2).
Dit houdt dan toch in dat alle voorgaande snelheidsbeperkingen opgeheven zijn en dat de snelheid dan 80 km/uur geworden is?
Stel A1 geeft 100 aan dan moet je bij G2 toch 80 gaan rijden.
Maar nu geeft A1 70 aan, moet je dan 70 blijven rijden of wettelijk juist 80?
Uit de situatie komt wel naar voren dat ze 70 bedoelen, maar volgens mij hebben ze de bebording daar dus niet goed geplaatst.
Alleen niet vreemd opkijken als je dan toch een boete krijgt en bakzeil haalt bij de rechter.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:34 schreef z80 het volgende:
deze blijft leuk met de wegwerkers die het bord vlak voor een zijstraat plaatsen en dan gek vinden dat er zonder te remmen wordt door gereden.
Waarom bakzeil halen? Dat de rechter je niet gelijk geeft, wil niet zeggen dat je niet gelijk hèbt!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alleen niet vreemd opkijken als je dan toch een boete krijgt en bakzeil haalt bij de rechter.
Nee daar komt het wel op neer.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:05 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Waarom bakzeil halen? Dat de rechter je niet gelijk geeft, wil niet zeggen dat je niet gelijk hèbt!
Of bedoel je wat anders?
Het ging mij meer om de uitdrukking 'bakzeil halen' . Dat slaat nl op je ongelijk toegeven, iets wat je in zo'n geval bij de rechter niet hoeft te doen (die boete krijg je toch welquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee daar komt het wel op neer.
Maar stel, er zijn wegwerkzaamheden, er staat netjes een 30 km/h bord.
Na de kruising niet meer, maar je ziet overduidelijk dat er nog steeds wegwerkzaamheden zijn. Zou jij dan 30 km/h blijven rijden of de normale max. snelheid geldig voor die weg.
Je hebt gelijk, niet het juiste woord.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:09 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Het ging mij meer om de uitdrukking 'bakzeil halen' . Dat slaat nl op je ongelijk toegeven, iets wat je in zo'n geval bij de rechter niet hoeft te doen (die boete krijg je toch wel)
Wat is daar precies fout aan ?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
De 120 km/h indien spitsstrook gesloten is is ook een mooi voorbeeld.
dat klopt gewoon toch?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De 120 km/h indien spitsstrook gesloten is is ook een mooi voorbeeld.
Dan mag je dus 130 km/h als hij open is.quote:
Het is 130 tenzij anders staat aangeven.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
dat klopt gewoon toch?
-spitsstrook open --> 100
-spitsstrook dicht --> 120
Als er géén bord had gestaan mocht je nl 130 bij dichte spitsstrook
quote:Op zondag 6 januari 2013 12:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dan mag je dus 130 km/h als hij open is.
Het is 130 tenzij anders staat aangegeven.quote:
jaquote:Op zondag 6 januari 2013 12:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is 130 tenzij anders staat aangeven.
Dat lijkt mij behoorlijk 'anders aangegeven'.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het is 130 tenzij anders staat aangegeven.
quote:Op zondag 6 januari 2013 12:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan mag je dus 130 km/h als hij open dicht is.
^^ Dat. Maar het wordt er niet duidelijker op... Leg gewoon een strook asfalt neer i.p.v. op de vluchtstrook te rijden!quote:Op zondag 6 januari 2013 12:18 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat lijkt mij behoorlijk 'anders aangegeven'.
nee als hij dicht is dan mag je dus 120 bij dat bordquote:
^^ En dit is nou precies de reden dat mensen klagen over die borden... Veel mensen snappen het niet.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nee als hij dicht is dan mag je dus 120 bij dat bord
allemaal leuk en aardig maar op zich is het duidelijk imho, mensen moeten er gewoon aan wennenquote:Op zondag 6 januari 2013 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ En dit is nou precies de reden dat mensen klagen over die borden... Veel mensen snappen het niet.
quote:Op zondag 6 januari 2013 12:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nee als hij dicht is dan mag je dus 120 bij dat bord
Als hij spitsstrook dicht is, geldt er geen besperking (en dus 130 km/h) tenzij er andere borden staan die aangeven dat de snelheid is beperkt tot bijv. 100 km/h of 120 km/h.quote:
Alleen staat dat bord vaak pas een paar honderd meter verder of verkeerd geplaatst waardoor het niet telt.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:18 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat lijkt mij behoorlijk 'anders aangegeven'.
wij reageerden op de post over '120 indien spitsstrook gesloten' en daar zit geen foto bijquote:Op zondag 6 januari 2013 13:06 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
[..]
Als hij spitsstrook dicht is, geldt er geen besperking (en dus 130 km/h) tenzij er andere borden staan die aangeven dat de snelheid is beperkt tot bijv. 100 km/h of 120 km/h.
En ik zie nergens een bord van 120 km/h op de foto.
Als je mijn quote had gezien geen het niet over de snelheid maar om de vraag of de strook dicht is of niet.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:06 schreef tombolafan het volgende:
[..]
wij reageerden op de post over '120 indien spitsstrook gesloten' en daar zit geen foto bij
Dat dusquote:Op zondag 6 januari 2013 18:49 schreef ManAtWork het volgende:
Kun je maar op een manier lezen: optie 2.
De vraag is echter of dit bedoelt is als 2 onderborden of als 1 onderbord.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:46 schreef Piger het volgende:
Jammer alleen dat in de verkeersregels staat dat onderborden betrekking hebben op verkeersborden.
Onderborden worden niet gezien als verkeersborden. Dat zou betekenen dat beide borden betrekking hebben op de snelheid van 120 km/u. Dat is situatie 1.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |