Eens.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:50 schreef PizzaGeit het volgende:
Godverdomme, het is zo goed als zeker dat we gaan winnen joh. We hebben Pellè![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
, Immers
![]()
, Clasie
![]()
![]()
, BMI
![]()
![]()
, De Vrij
![]()
, Boetius
![]()
![]()
, Vilhena
![]()
![]()
, Janmaat
![]()
![]()
, Mathijsen
![]()
![]()
, Achahbar
![]()
![]()
en Mulder
![]()
![]()
Komt Ajax aan met hun Blind![]()
Boerrigter![]()
Alderweireld
Met een beetje pech sta je anders wel tegen een middenveld met Poulsen EN Enoh hoor. Berg je dan maar!quote:Op zondag 20 januari 2013 11:50 schreef PizzaGeit het volgende:
Godverdomme, het is zo goed als zeker dat we gaan winnen joh. We hebben Pellè![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
, Immers
![]()
, Clasie
![]()
![]()
, BMI
![]()
![]()
, De Vrij
![]()
, Boetius
![]()
![]()
, Vilhena
![]()
![]()
, Janmaat
![]()
![]()
, Mathijsen
![]()
![]()
, Achahbar
![]()
![]()
en Mulder
![]()
![]()
Boerrigter![]()
Alderweireld
Feyenoord maar 1 punt gepakt in de topwedstrijden.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:50 schreef PizzaGeit het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
, Immers
![]()
, Clasie
![]()
![]()
, BMI
![]()
![]()
, De Vrij
![]()
, Boetius
![]()
![]()
, Vilhena
![]()
![]()
, Janmaat
![]()
![]()
, Mathijsen
![]()
![]()
, Achahbar
![]()
![]()
en Mulder
![]()
![]()
Boerrigter![]()
Alderweireld
Ajax dat thuis verliest tegen Vitessequote:Op zondag 20 januari 2013 11:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Feyenoord maar 1 punt gepakt in de topwedstrijden.
Kansloos ten onder tegen Twente met 3-0.
Kansloos ten onder tegen PSV met 3-0
nee... Feyenoord heeft het goed gedaan tegen fietstasquote:Op zondag 20 januari 2013 11:53 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Ajax dat thuis verliest tegen Vitesse![]()
Dat was uit en zeer onverdiend.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
nee... Feyenoord heeft het goed gedaan tegen fietstas
Een trage Deen van 32 en een matige Afrikaanquote:Op zondag 20 januari 2013 11:53 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Met een beetje pech sta je anders wel tegen een middenveld met Poulsen EN Enoh hoor. Berg je dan maar!
Ja, in de 96ste minuut een ongelofelijke aidsgoal tegen, waardoor ze verloren. Dat was zo onterechtquote:Op zondag 20 januari 2013 11:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
nee... Feyenoord heeft het goed gedaan tegen fietstas
Blijft het niet de slimste wedstrijd van Ajax om mee te schermenquote:Op zondag 20 januari 2013 11:55 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat was uit en zeer onverdiend.
Precies. Die worden er nog uitgelopen door Joris.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:55 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Een trage Deen van 32 en een matige Afrikaan
4-2quote:Op zondag 20 januari 2013 11:55 schreef Syntix het volgende:
kakkerlakken die denken dat ze gaan winnen
ze winnen nooit van de joden![]()
![]()
Sjoerd Mossouquote:Ze springen achterstevoren in blote bast, ego's rollen over elkaar heen
Bij ons in de stad werd je geacht een schurfthekel aan Feyenoord te hebben, maar hoe hard je dat ook probeert: De Kuip overweldigt ons vroeg of laat allemaal. Feyenoord heeft iets onweerstaanbaar tragisch bovendien. Het is lastig om een underdog te haten, want iemand die lijdt, gun je vreugde. Juist dat tragische maakt Feyenoord tot een schitterend subject om over te schrijven
In het AD van gisteren stond een fijn stuk over de Klassieker. Collega Chris van Nijnatten zette uiteen wat de Klassieker nu precies zo klassiek maakt, en wat ons zo oneindig blijft fascineren aan Feyenoord tegen Ajax, onze nationale broedertwist. De kern van het betoog zat hem in een stelling.
Iedere Nederlander, verklaarde Chris, heeft diep in zijn hart een voorkeur voor één van de twee. Een keuze voor Feyenoord of Ajax bepaalt een deel van je identiteit, van je karakter en van je levensvreugde. Je móet kiezen.
'De keuze voor één van de twee zegt soms meer dan een stelling in een essay, de keuze van een filmrol of een paragraaf in een partijprogramma.'
Ik vind dat een erg intrigerende gedachte, maar tegelijk verontrust het nogal. Want als iedere Nederlander kiest, óók de supporters van al die andere clubs, dan kunnen u en ik niet achterblijven. Dan is het de hoogste tijd voor een finaal oordeel.
Vroeger, als klein jongetje, was ik erg voor NAC en een beetje voor Ajax. Ongeveer vanaf je puberteit mag dat niet meer, dan kies je trots en resoluut voor één club, maar kinderen mogen gerust een tijdje schipperen. Ik ging met een vriendje mee naar Ajax - FC Twente in De Meer, Bryan Roy stiftte de bal fenomenaal in het doel en sindsdien was ik voor Ajax. Een beetje.
Later werd dat allemaal iets ingewikkelder. Je smaak krijgt vorm en je ontwikkelt je voorkeuren.
Bij ons in de stad werd je geacht een schurfthekel aan Feyenoord te hebben, maar hoe hard je dat ook probeert: De Kuip overweldigt ons vroeg of laat allemaal.
Feyenoord heeft iets onweerstaanbaar tragisch bovendien. Het is lastig om een underdog te haten, want iemand die lijdt, gun je vreugde. Juist dat tragische maakt Feyenoord tot een schitterend subject om over te schrijven, maar minstens zo graag schrijf ik over Ajax. Geen club in Nederland kent zo weinig zelfspot en zelfrelativering.
Ze dragen er stropdassen met nummer 1. Ze springen er achterstevoren in hun blote bast zoals Argentijnen dat doen en dat is niet lollig bedoeld, maar heel ernstig juist.
Alle ego's en mannetjes rollen over elkaar heen zo op zijn tijd, en allemaal nemen ze zichzelf oneindig serieus. Het spijt mij zeer, maar dat maakt Ajax nu eenmaal erg geschikt voor ironie.
Ik ben hoe dan ook verdacht, dat begrijp ik, want ik werk voor een krant met een van oudsher Rotterdams signatuur. Wat je ook schrijft of beweert, je komt nooit helemaal los van die context. Ik bewonder Ajax om zijn gevoel voor esthetiek en stijl.
Nooit genoot ik intenser van een Nederlands voetbalelftal dan van het Ajax van 1995. De bravoure en de bluf, het is om te lachen soms, maar het is óók een wezenlijk onderdeel van ons voetbalerfgoed.
U mag het laf vinden, of quasi-objectief, maar het lukt me domweg niet te kiezen. Ajax en Feyenoord, ze zijn me allebei even lief. Bij de ene mis ik de zelfspot, bij de ander mis ik relativering in bredere zin; een onsje minder haat, argwaan en woede zou ze goed doen in Rotterdam. Wie er wint zondag, het zal me worst wezen. En het mooiste van alles is: u gelooft daar geen snars van.
quote:Op zondag 20 januari 2013 11:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Feyenoord maar 1 punt gepakt in de topwedstrijden.
Kansloos ten onder tegen Twente met 3-0.
Kansloos ten onder tegen PSV met 3-0
Als hij niet over Ajax schrijft dan vind ik zijn columns meestal wel goed.quote:
4 topwedstrijden ,feyenoord maar 1 puntquote:Op zondag 20 januari 2013 11:59 schreef Helpmefok het volgende:
[..]. Wat ben je ook een enorme mongool.
Je vergeet wel even voor het gemak dat Ajax de 3 wedstrijden thuisspeelde, en uit werd weggespeeld door Feyenoord?quote:Op zondag 20 januari 2013 12:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
4 topwedstrijden ,feyenoord maar 1 punt
4 topwedstrijden, ajax 7 punten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |