abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 januari 2013 @ 17:42:21 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121232427
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:37 schreef James1988 het volgende:

3 locs in triple-tractie? Gaaf! Maar... waarom?
Gaaf is het zeker, dat zie je zelden (wilde bijna zeggen 'Nooit', maar de foto bewijst het tegendeel) in Nederland. Waarom? Mag je vragen aan HTRS / de Mcn. Dat weet ik niet.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:47:41 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121232679
Ik ben absoluut geen kenner van goederentreinen, maar als ik een trein zie met zo'n lading hangt er meestal maar één locomotief voor. Zeker met een krachtpatser als de ES64F4...

Ik heb echt geen flauw idee wat je in een Fallns vervoert :')

[ Bericht 35% gewijzigd door James1988 op 06-01-2013 17:54:40 ]
  zondag 6 januari 2013 @ 17:55:07 #203
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121233017
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..
Een reiziger die een vertraging oploopt die zelfs een veelvoud is van de beloofde reistijd, die mag klagen. Altijd, no matter what.

Vind ik.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:59:26 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121233233
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:20 schreef Monopoly het volgende:
Nog een kleine. De regiosprinter tussen Mönchengladbach en Dalheim! Ik heb de eer hier in te hebben gezeten met Watertornado en Greavy. Was ook een klein ding. Onderste 2 foto's zelf gemaakt.
Dat zijn trouwens de snelst accelererende reizigerstreinen In The World [/diepe stem]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 18:01:05 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121233321
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:47 schreef James1988 het volgende:
Ik ben absoluut geen kenner van goederentreinen, maar als ik een trein zie met zo'n lading hangt er meestal maar één locomotief voor. Zeker met een krachtpatser als de ES64F4...

Ik heb echt geen flauw idee wat je in een Fallns vervoert :')
Sommige treinen met een ES64F4 rijden met 2 lokken, en als er een derde zit, bijna altijd in opzending.

Fallns wordt kolen en/of erts in vervoerd.
pi_121233333
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:55 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Een reiziger die een vertraging oploopt die zelfs een veelvoud is van de beloofde reistijd, die mag klagen. Altijd, no matter what.

Vind ik.
Eens. Maar je bent onwijs dom als je voor zoiets (schijnbaar) belangrijks vertrouwt op de Fyra. Toch? :')
pi_121233379
Kolen en erts zie ik regelmatig voorbij komen met multiple geschakelde 189 locs van DB schenker.
Rurtalbahn rijdt met een class'66 en ik meen RRF met 2 V-100 multiple (weet dat laatste niet zeker).
pi_121233398
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:55 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Een reiziger die een vertraging oploopt die zelfs een veelvoud is van de beloofde reistijd, die mag klagen. Altijd, no matter what.

Vind ik.
En de mevrouw des reiziger had voorkennis. Welke gemiddelde nederlandse reiziger gaat zonder extra tijd te nemen naar zijn werk terwijl er sneeuw op komst is. Of welke no-brain student neemt geen extra speling als je naar een tentamen moet. Als je daar niet over nadenkt verdien je het niet om te klagen.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:02:47 #209
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121233406
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:01 schreef Viezze het volgende:

[..]

Eens. Maar je bent onwijs dom als je voor zoiets (schijnbaar) belangrijks vertrouwt op de Fyra. Toch? :')
Ik zou het ook anders hebben aangepakt. Maar dat ontneemt die mevrouw dus niet het recht om te klagen. ;)
pi_121233421
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zijn trouwens de snelst accelererende reizigerstreinen In The World [/diepe stem]
Sneller dan metro's? :o
  zondag 6 januari 2013 @ 18:04:07 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121233478
Gaan we nou lopen kissebissen of iemand ergens over MAG klagen? :? :')

Puh-lease guys :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 18:05:25 #212
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121233534
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:02 schreef b2py het volgende:

[..]

En de mevrouw des reiziger had voorkennis. Welke gemiddelde nederlandse reiziger gaat zonder extra tijd te nemen naar zijn werk terwijl er sneeuw op komst is. Of welke no-brain student neemt geen extra speling als je naar een tentamen moet. Als je daar niet over nadenkt verdien je het niet om te klagen.
Er was in het geheel geen sprake van extreem weer, een eerdere trein was die dag niet beschikbaar en Fyra presenteert zichzelf als een premium-dienst.

Nogmaals: de vertraging was niet een kwartiertje ofzo, maar vele uren. Ongeacht de persoonlijke omstandigheden of reismotivatie mag een reiziger dan klagen.
pi_121233577
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaan we nou lopen kissebissen of iemand ergens over MAG klagen? :? :')

Puh-lease guys :')
Klaag jij nou over het feit dat we kissebissen of iemand mag klagen?
  zondag 6 januari 2013 @ 18:06:47 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121233590
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:02 schreef Monopoly het volgende:
Kolen en erts zie ik regelmatig voorbij komen met multiple geschakelde 189 locs van DB schenker.
Rurtalbahn rijdt met een class'66 en ik meen RRF met 2 V-100 multiple (weet dat laatste niet zeker).
Kolentreinen beladen rijden altijd met dubbeltractie 189(Schenker, TXL), een losse Class66(HGK (RTB reed in opdracht van HGK)), dubbeltractie 186 (Captrain), 3x6400 in Triple Tractie (DBS), 2xV100 dubbeltractie (RRF), 189+G1206(CapTrain). Zo moet ik ze wel aardig gehad hebben.

Alleen DBS rijdt met ertstreinen in Nederland dacht ik.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:07:05 #215
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121233609
quote:
16s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:06 schreef Viezze het volgende:

[..]

Klaag jij nou over het feit dat we kissebissen of iemand mag klagen?
Maar jij klaagt over het feit dat iemand klaagt over het klagen over klagen. Geloof ik. :?
  zondag 6 januari 2013 @ 18:07:40 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121233636
quote:
16s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:06 schreef Viezze het volgende:

[..]

Klaag jij nou over het feit dat we kissebissen of iemand mag klagen?
Nee ik vraag gewoon iets, pikomhoog :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 6 januari 2013 @ 18:14:40 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121233941
Ook klein: de baureihe 670
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 6 januari 2013 @ 18:15:20 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121233972
De RRF105 (stond op de Waalhaven) en de RRF107 (stond op Pernis) hebben een nieuw leven in de Amsterdamse Houtrakpolder. Daar gaan ze voor RRF rangeren met treinen.
CapTrain heeft RRF met deze locomotieven niet meer nodig, nu CapTrain zelf de ritten van- en naar de PCT-terminal rijdt met een diesellok.

Zijn midden overdag met 60kmh naar Amsterdam getuft op eigen kracht :)
  zondag 6 januari 2013 @ 18:15:33 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121233982
Dat heeft niet lang geduurd inderdaad. Wel jammer, het idee was leuk op zich :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 18:15:33 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121233983
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Kolentreinen beladen rijden altijd met dubbeltractie 189(Schenker, TXL), een losse Class66(HGK (RTB reed in opdracht van HGK)), dubbeltractie 186 (Captrain), 3x6400 in Triple Tractie (DBS), 2xV100 dubbeltractie (RRF), 189+G1206(CapTrain).
Waarom 2 elektrische loks en maar 1 66'iger? De e-locs hebben meer vermogen dan de 66. Heeft dit te maken met de aanzettrekkracht die bij een 66 (409 kN) hoger is dan bij een 186/189 (300 kN)?
  zondag 6 januari 2013 @ 18:15:43 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121233989
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:14 schreef dennistd het volgende:
Ook klein: de baureihe 670
[ afbeelding ]
Da's een bus op rails.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:17:15 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121234046
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarom 2 elektrische loks en maar 1 66'iger? De e-locs hebben meer vermogen dan de 66. Heeft dit te maken met de aanzettrekkracht die bij een 66 (409 kN) hoger is dan bij een 186/189 (300 kN)?
Ik denk idd vanwege de aanzettrekkracht.
Nadeel bij een 66'er is ook dat je in elke cabine een machinist moet zetten, en bij een 189'er je in dubbeltractie rijdt vanuit 1 cabine, en ook maar 1 Mcn.
pi_121234090
Ook heel klein de DWA LVT/S
  zondag 6 januari 2013 @ 18:18:51 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121234097
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:14 schreef dennistd het volgende:
Ook klein: de baureihe 670
Wat een über waardeloos geschreven kutstuk trouwens. Zeker door eoa japanner zo uit Google Translate opgekokhalsd of zo :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 18:23:33 #225
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_121234286
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:14 schreef dennistd het volgende:
Ook klein: de baureihe 670
[ afbeelding ]
Beetje Lightrail praktijken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')