Bel Rikus even!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:39 schreef bork het volgende:
Geschift, zo'n ding moet vrije baan hebben, laat dit aan een stel Tsjetsenen zien en die parkeren er een vrachtwagentje met wat explosieven neer.
Ja die reactie was ook daarop, zo van WTF, niet dat dat filmpje opeens uit de licht komt vallen ofzo..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was dat filmpje waar ik het eerder over had![]()
Dat wachtertje wat er een beetje voor de Spek-en-Bonen-Cup uit komt lopen
Ook lekkerquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was dat filmpje waar ik het eerder over had![]()
Dat wachtertje wat er een beetje voor de Spek-en-Bonen-Cup uit komt lopen
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:42 schreef bork het volgende:
Nou je zou daar met je jaaroogst aardappelen op weg zijn naar de fabriek en je knol vertikt het om verder te gaan, je hebt niet echt veel kans imho.
Ik wilde dat ding wel een keer proberen, het wordt dan toch de nachttrein maar.
Oh dit gaat wel ver ja.quote:
Wat voor tijd rijdt die Sapsan eigenlijk tussen StP en Moskou? Ik heb er destijds (1992) ook wel een uur of 8 over gedaan met de nachttrein. Het is geloof ik 600-650 km dus meer dan een uur of 3 zal het niet zijn?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:42 schreef bork het volgende:
Nou je zou daar met je jaaroogst aardappelen op weg zijn naar de fabriek en je knol vertikt het om verder te gaan, je hebt niet echt veel kans imho.
Ik wilde dat ding wel een keer proberen, het wordt dan toch de nachttrein maar.
"Since entering service in December 2009, it has been Russian Railways' only profitable passenger service, with an occupancy rate of 84.5%.[8] According to the timetable valid from 30 October 2011, the direct train from Moscow to St Petersburg without intermediate stops needs 3:40, the train from Moscow to Nizhniy Novgorod 3:55 hours."quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor tijd rijdt die Sapsan eigenlijk tussen StP en Moskou? Ik heb er destijds (1992) ook wel een uur of 8 over gedaan met de nachttrein. Het is geloof ik 600-650 km dus meer dan een uur of 3 zal het niet zijn?
Auf dieser mit 3 kV Gleichstrom dat geeft ook beperkingen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:49 schreef b2py het volgende:
Max 250 km/h, terwijl er op een nieuw aan te leggen lijn straks 300 gescheurd mag worden. Deze trein heeft in 2009 het russische snelheidsrecord verbroken en op 290 gezet..
GEbroken of VERbeterd.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:49 schreef b2py het volgende:
Max 250 km/h, terwijl er op een nieuw aan te leggen lijn straks 300 gescheurd mag worden. Deze trein heeft in 2009 het russische snelheidsrecord verbroken en op 290 gezet..
Tsja misschien wel, mouw aanpassen August Bork kan?quote:Op zondag 6 januari 2013 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
heel veel later dan ben je 80 man![]()
Binnen 5 jaar dit
Christus te Paardquote:Op zondag 6 januari 2013 00:00 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]Bij Nijverdal West valt de tunnel goed door te kijken. Aan het eind ervan is het zuidelijke perron van het nieuwe station Nijverdal al te zien
Kan. Mijn Ukraina trip is naar Juni ge-pre-poned. Als dat een woord isquote:Op zondag 6 januari 2013 00:02 schreef bork het volgende:
[..]
Tsja misschien wel, mouw aanpassen August kan?
Geen idee, deze is wel gaaf maar ik vrees dat ik zo'n coupe niet trekquote:Op zondag 6 januari 2013 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan. Mijn Ukraina trip is naar Juni ge-pre-poned. Als dat een woord is
In april moet het klaar zijn, maar daarvoor is er eerst nog een maand geen treinverkeer tussen Wierden en Raalte, om de sporen aan te kunnen sluiten op de tunnel...quote:Op zondag 6 januari 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Christus te Paard![]()
Je gaat me niet serieus vertellen dat ze daar DRIE JAAR mee bezig geweest zijn en dat het nu NOG niet klaar is![]()
Een maand?quote:Op zondag 6 januari 2013 00:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
In april moet het klaar zijn, maar daarvoor is er eerst nog een maand geen treinverkeer tussen Wierden en Raalte, om de sporen aan te kunnen sluiten op de tunnel...
Dit is vrij zorgwekkend. Dit betekent dat het hoogste niveau van luxe, blijkbaar nog DRIE niveaus BOVEN "eerste klas", vergelijkbaar zou moeten zijn met een sleeper in de CNL. Dit is opgeleukte schraalheid.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:05 schreef bork het volgende:
[..]
Geen idee, deze is wel gaaf maar ik vrees dat ik zo'n coupe niet trek
Train Grand Express №53 St. Petersburg - Moscow
[ afbeelding ]
Grand Express is the most luxurious train that operates between Moscow and Saint-Petersburg. The train has 1st, Premium, Grand and Grand De Lux class compartments. First class consists of a cabin for 2 people including bed linen and a few magazines. Premium cabins are available including everything as in 1st class as well as a WC and sink. The Grand and Grand Delux cabins consist of a wardrobe, DVD, TV, air conditioner, internet access, heating and noise insulation, dressing gown and slippers (an entire compartment must be purchased - 2 tickets). This St. Petersburg train has a nice dining car that serves good meals. Also you can order food and drinks to compartment.
Heating, wauw. Airco, WAUW. Noise Insulation,quote:The Grand and Grand Delux cabins consist of a wardrobe, DVD, TV, air conditioner, internet access, heating and noise insulation,
Ik denk dat het vooral testen is maar goed, aansluiten kan wel in een weekend ja..quote:Op zondag 6 januari 2013 00:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
In april moet het klaar zijn, maar daarvoor is er eerst nog een maand geen treinverkeer tussen Wierden en Raalte, om de sporen aan te kunnen sluiten op de tunnel...
http://www.cfl.lu/CFLInte(...)yageurs/02InfosGare/quote:Op zondag 6 januari 2013 00:23 schreef greavy het volgende:
Heeft er iemand een linkje naar een spoorkaart van Luxemburg? Niet een sporenplan, maar gewoon een kaart.
Wat betekenen die auto's en fietsjes als je over een station beweegt met de cursor?quote:Op zondag 6 januari 2013 00:25 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.cfl.lu/CFLInte(...)yageurs/02InfosGare/
Dynamische kaart, maar het is een kaart..
Hoeveel parkeerplaatsen daar zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat betekenen die auto's en fietsjes als je over een station beweegt met de cursor?
Ik ga voor de oude CFL 1800 D-loksquote:Op zondag 6 januari 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Niks veranderd dus. Merk wel op dat Merkholtz en Paradiso "bedarfshalt" zijn. Als je niet voor de bordjes gaat boet dat niet natuurlijk, maar anders wel
Er zijn stations met 0 parkeerplaatsen voor de fiets en >200 voor auto's. Dat kan toch zeker niet.quote:
Oh die had ik ook een keer jaquote:
Waarom niet?quote:Op zondag 6 januari 2013 00:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er zijn stations met 0 parkeerplaatsen voor de fiets en >200 voor auto's. Dat kan toch zeker niet.
Ik ben de Nederlandes situatie gewend, waar de meeste mensen wel zo slim zijn om met de fiets naar het station te gaan en het aantal fietsenrekken ver uitstijgt boven het aantal autoparkeerplaatsen.quote:
Zijn prachtige loks, maar maken een herrie. Loks zouden al ergens op de "schroot" moeten zijn, maar ze rijden nog steeds 2x per dag dagelijks met een keteltrein tussen Luxembourg-Triage en Luxembourg / Bertrange voor bediening Shell en Q8. Ook rijden ze nog meerdere keren per dag met schroot en staaltreinen tussen Bettembourg en Belval.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh die had ik ook een keer ja![]()
dat ik dacht "TOEEET" hee ik hoor een trein komen![]()
"TOEOOOEEOEEEOEOEEEOEOEOOEEEEEEEET"verdomme gast je claxon blijft hangen
oh dat is je motor okee![]()
Kan een prima oplossing zijn hoor, vooral rondom grote steden ideaal (Park+Ride)quote:Op zondag 6 januari 2013 00:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Met de auto naar het station.
Tsja. De wereld is groter. Er zijn ook plekken waar Drop, Stroopwafels, appelmoes en Kamervragen wat minder aan de orde van de dag zijn. Daar zijn fietsers ook meestal een bedreigde diersoort trouwens.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik ben de Nederlandes situatie gewend,
Nog erger. Reis dan gewoon met de trein vanaf ergens in de buurt van je woonplaats naar het station.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan een prima oplossing zijn hoor, vooral rondom grote steden ideaal (Park+Ride)
Waar vaak gratis pendeldiensten worden aangeboden naar het stadscentrum.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan een prima oplossing zijn hoor, vooral rondom grote steden ideaal (Park+Ride)
Helaas wel. Da's in ons prachtige landje gelukkig heel anders.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar zijn fietsers ook meestal een bedreigde diersoort trouwens.
zie editquote:Op zondag 6 januari 2013 00:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Helaas wel. Da's in ons prachtige landje gelukkig heel anders.
Sommige mensen moeten eerst een godsvergeten tijd reizen naar een treinstation en een godsvergeten tijd in de trein bivakkeren, dat ze sneller zijn naar zo'n P+R-terrein en dan per OV.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nog erger. Reis dan gewoon met de trein vanaf ergens in de buurt van je woonplaats naar het station.
Het idee is goed (zelfs de meest stugge automobilist niet met de auto de stad in laten gaan) maar het werkt niet.
Tja, de gemiddelde Nederlander mag wat mij betreft qua woningkeuze in de toekomst wat beter rekening houden met zaken als afstand tot werk, OV-bereikbaarheid etc. De belasting op de vergoeding van woon-werkverkeer had er wat mij betreft dan ook moeten komen, want dat bewerkstelligt dat op de lange termijn. Maar goed.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten eerst een godsvergeten tijd reizen naar een treinstation en een godsvergeten tijd in de trein bivakkeren, dat ze sneller zijn naar zo'n P+R-terrein en dan per OV.
Als werkgebieden dan ook betere bereikbaarheid krijgen, ik zit nu met een bus die een keer per uur rijdt..quote:Op zondag 6 januari 2013 00:51 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, de gemiddelde Nederlander mag wat mij betreft qua woningkeuze in de toekomst wat beter rekening houden met zaken als afstand tot werk, OV-bereikbaarheid etc. De belasting op de vergoeding van woon-werkverkeer had er wat mij betreft dan ook moeten komen, want dat bewerkstelligt dat op de lange termijn. Maar goed.
In de 3 jaar dat ik nu met de trein ipv de bus ga, hebben ze bij appingedam al 3x ofzo moeten uitbreidenquote:Op zondag 6 januari 2013 00:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik ben de Nederlandes situatie gewend, waar de meeste mensen wel zo slim zijn om met de fiets naar het station te gaan en het aantal fietsenrekken ver uitstijgt boven het aantal autoparkeerplaatsen.
Met de auto naar het station.
Ik weet nog dat ze op de plek van het emplacement kantoorgebouwen gingen bouwenquote:Op zondag 6 januari 2013 01:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Appingedam jezus. Daar ben ik al niet meer geweest sinds de vissen aan land kropen
één of andere deurwaardersdinggeval ietsquote:Op zondag 6 januari 2013 01:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de NoordOostGroningse Trekschuit Maatschappij of wat?
Een charter met een BR 218 en een duits coupérijtuig en dan Harlingen Haven - Leeuwarden - Groningen - Leer - Emden - Norddeich Molequote:Op zondag 6 januari 2013 01:38 schreef Flodder450 het volgende:
Wat mij een keertje leuk lijkt: Een Rondje Noord!
I like!quote:Op zondag 6 januari 2013 01:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een charter met een BR 218 en een duits coupérijtuig en dan Harlingen Haven - Leeuwarden - Groningen - Leer - Emden - Norddeich Mole
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |