Zijn prachtige loks, maar maken een herrie. Loks zouden al ergens op de "schroot" moeten zijn, maar ze rijden nog steeds 2x per dag dagelijks met een keteltrein tussen Luxembourg-Triage en Luxembourg / Bertrange voor bediening Shell en Q8. Ook rijden ze nog meerdere keren per dag met schroot en staaltreinen tussen Bettembourg en Belval.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh die had ik ook een keer ja![]()
dat ik dacht "TOEEET" hee ik hoor een trein komen![]()
"TOEOOOEEOEEEOEOEEEOEOEOOEEEEEEEET"verdomme gast je claxon blijft hangen
oh dat is je motor okee![]()
Kan een prima oplossing zijn hoor, vooral rondom grote steden ideaal (Park+Ride)quote:Op zondag 6 januari 2013 00:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Met de auto naar het station.
Tsja. De wereld is groter. Er zijn ook plekken waar Drop, Stroopwafels, appelmoes en Kamervragen wat minder aan de orde van de dag zijn. Daar zijn fietsers ook meestal een bedreigde diersoort trouwens.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik ben de Nederlandes situatie gewend,
Nog erger. Reis dan gewoon met de trein vanaf ergens in de buurt van je woonplaats naar het station.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan een prima oplossing zijn hoor, vooral rondom grote steden ideaal (Park+Ride)
Waar vaak gratis pendeldiensten worden aangeboden naar het stadscentrum.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan een prima oplossing zijn hoor, vooral rondom grote steden ideaal (Park+Ride)
Helaas wel. Da's in ons prachtige landje gelukkig heel anders.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar zijn fietsers ook meestal een bedreigde diersoort trouwens.
zie editquote:Op zondag 6 januari 2013 00:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Helaas wel. Da's in ons prachtige landje gelukkig heel anders.
Sommige mensen moeten eerst een godsvergeten tijd reizen naar een treinstation en een godsvergeten tijd in de trein bivakkeren, dat ze sneller zijn naar zo'n P+R-terrein en dan per OV.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nog erger. Reis dan gewoon met de trein vanaf ergens in de buurt van je woonplaats naar het station.
Het idee is goed (zelfs de meest stugge automobilist niet met de auto de stad in laten gaan) maar het werkt niet.
Tja, de gemiddelde Nederlander mag wat mij betreft qua woningkeuze in de toekomst wat beter rekening houden met zaken als afstand tot werk, OV-bereikbaarheid etc. De belasting op de vergoeding van woon-werkverkeer had er wat mij betreft dan ook moeten komen, want dat bewerkstelligt dat op de lange termijn. Maar goed.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten eerst een godsvergeten tijd reizen naar een treinstation en een godsvergeten tijd in de trein bivakkeren, dat ze sneller zijn naar zo'n P+R-terrein en dan per OV.
Als werkgebieden dan ook betere bereikbaarheid krijgen, ik zit nu met een bus die een keer per uur rijdt..quote:Op zondag 6 januari 2013 00:51 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, de gemiddelde Nederlander mag wat mij betreft qua woningkeuze in de toekomst wat beter rekening houden met zaken als afstand tot werk, OV-bereikbaarheid etc. De belasting op de vergoeding van woon-werkverkeer had er wat mij betreft dan ook moeten komen, want dat bewerkstelligt dat op de lange termijn. Maar goed.
In de 3 jaar dat ik nu met de trein ipv de bus ga, hebben ze bij appingedam al 3x ofzo moeten uitbreidenquote:Op zondag 6 januari 2013 00:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik ben de Nederlandes situatie gewend, waar de meeste mensen wel zo slim zijn om met de fiets naar het station te gaan en het aantal fietsenrekken ver uitstijgt boven het aantal autoparkeerplaatsen.
Met de auto naar het station.
Ik weet nog dat ze op de plek van het emplacement kantoorgebouwen gingen bouwenquote:Op zondag 6 januari 2013 01:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Appingedam jezus. Daar ben ik al niet meer geweest sinds de vissen aan land kropen
één of andere deurwaardersdinggeval ietsquote:Op zondag 6 januari 2013 01:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de NoordOostGroningse Trekschuit Maatschappij of wat?
Een charter met een BR 218 en een duits coupérijtuig en dan Harlingen Haven - Leeuwarden - Groningen - Leer - Emden - Norddeich Molequote:Op zondag 6 januari 2013 01:38 schreef Flodder450 het volgende:
Wat mij een keertje leuk lijkt: Een Rondje Noord!
I like!quote:Op zondag 6 januari 2013 01:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een charter met een BR 218 en een duits coupérijtuig en dan Harlingen Haven - Leeuwarden - Groningen - Leer - Emden - Norddeich Mole
Best een goed idee ja. Zou dat te ritselen zijn tegen een beetje een fatsoenlijke prijs, denk je?quote:Op zondag 6 januari 2013 01:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een charter met een BR 218 en een duits coupérijtuig en dan Harlingen Haven - Leeuwarden - Groningen - Leer - Emden - Norddeich Mole
dat is toch juist fijner of zie ik dat verkeerd?quote:Op zondag 6 januari 2013 10:21 schreef greavy het volgende:
De software-update op de OV-Chipkaart paaltjes van NS heeft nog iets "goeds" meegebracht.
Je mag nu na het in- of uitchecken gelijk weer in- of uitchecken, zolang je dat maar doet bij een ander paaltje als waar je eerst in- of uitcheckte.
Ik weet dat een treinpad al enkele honderden euro's kost, en dan heb je nog geen trein..quote:Op zondag 6 januari 2013 01:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Best een goed idee ja. Zou dat te ritselen zijn tegen een beetje een fatsoenlijke prijs, denk je?
Een tijdje terug een presentatie over NVBS-excursies gezien. Ik meen dat daarin de volgende geschatte prijzen vermeld werden:quote:Op zondag 6 januari 2013 01:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Best een goed idee ja. Zou dat te ritselen zijn tegen een beetje een fatsoenlijke prijs, denk je?
Wat voor treinstel heb je dan?quote:Op zondag 6 januari 2013 10:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een tijdje terug een presentatie over NVBS-excursies gezien. Ik meen dat daarin de volgende geschatte prijzen vermeld werden:
- Treinstel: 5.000 euro
- Getrokken trein: 10.000 euro
- Stoomtrein: 20.000 euro
Om trouwens nog maar niet te spreken over het ontbreken van ATB...
Op naar Salzderhelden dan maar! Einbeck is de plek van het bockbier dus dat onderdeel zit wel snor.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een tijdje terug een presentatie over NVBS-excursies gezien. Ik meen dat daarin de volgende geschatte prijzen vermeld werden:
- Treinstel: 5.000 euro
- Getrokken trein: 10.000 euro
- Stoomtrein: 20.000 euro
Om trouwens nog maar niet te spreken over het ontbreken van ATB...
Dat vind ik een hele goeiequote:Op zondag 6 januari 2013 10:21 schreef greavy het volgende:
De software-update op de OV-Chipkaart paaltjes van NS heeft nog iets "goeds" meegebracht.
Je mag nu na het in- of uitchecken gelijk weer in- of uitchecken, zolang je dat maar doet bij een ander paaltje als waar je eerst in- of uitcheckte.
Handig om te weten! En goed dat NS dat nu toch mogelijk maakt.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:21 schreef greavy het volgende:
De software-update op de OV-Chipkaart paaltjes van NS heeft nog iets "goeds" meegebracht.
Je mag nu na het in- of uitchecken gelijk weer in- of uitchecken, zolang je dat maar doet bij een ander paaltje als waar je eerst in- of uitcheckte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Balen..quote:Op zondag 6 januari 2013 12:27 schreef Stefanovic83 het volgende:
Kosten voor het nieuwe station van Stuttgat vallen 'iets' hoger uit
http://www.consultancy.nl(...)frastructuur-project
Van dat soort treinen moet je voor de grap eens de prijs bekijken op RZD.ru. Ter vergelijking; tussen Kiev en Moskou heb je iets van 20 treinen per dag rijden, ¤60 in de platzkartny, ¤120 in kupé in de treinen uit de Karpaten en Moldavië, tegenover ¤450,- in 1e klasse in de speciale Kiev-Moskou trein.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:05 schreef bork het volgende:
[..]
Geen idee, deze is wel gaaf maar ik vrees dat ik zo'n coupe niet trek
Train Grand Express №53 St. Petersburg - Moscow
[ afbeelding ]
Grand Express is the most luxurious train that operates between Moscow and Saint-Petersburg. The train has 1st, Premium, Grand and Grand De Lux class compartments. First class consists of a cabin for 2 people including bed linen and a few magazines. Premium cabins are available including everything as in 1st class as well as a WC and sink. The Grand and Grand Delux cabins consist of a wardrobe, DVD, TV, air conditioner, internet access, heating and noise insulation, dressing gown and slippers (an entire compartment must be purchased - 2 tickets). This St. Petersburg train has a nice dining car that serves good meals. Also you can order food and drinks to compartment.
Oh ja joh?quote:Op zondag 6 januari 2013 12:35 schreef Stefanovic83 het volgende:
de autisten van OHIH zijn helaas offline,
nee hoor, niet hier.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:35 schreef Stefanovic83 het volgende:
de autisten van OHIH zijn helaas offline
Stiekem een link?quote:Op zondag 6 januari 2013 12:41 schreef Stefanovic83 het volgende:
oh verkeerde link danNog eens zien of daar nog wat leuke autistische topics staan
![]()
Van die lui die helemaal los gaan omdat de NS Hitler-beleid voert tav fietsen (vet overdreven, die gast liep gewoon te janken omdat ZIJN fiets niet mee mocht), en een keer iemand met een heel pleidooi dat het levensgevaarlijk was als de conducteur in de achterste cabine zijn bammetje at enzo
hahaha epischheid!quote:Op zondag 6 januari 2013 12:52 schreef Stefanovic83 het volgende:
over die fietsen: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=3&t=16034 Geniet van alle kansloze ideeën
De gevaarlopende conducteurs: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=4&t=14798
Ook leuk: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=4&t=15566
Dat laatste topic waarin iemand vraagt om een cabinekaart. Ik ben nu 4 maanden stagiair bij de NS en zelfs ik heb er nog geeneenquote:Op zondag 6 januari 2013 12:52 schreef Stefanovic83 het volgende:
over die fietsen: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=3&t=16034 Geniet van alle kansloze ideeën
De gevaarlopende conducteurs: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=4&t=14798
Ook leuk: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=4&t=15566
Ik zie rechts de s-bahn van Berlijn. Ik gok dan ergens op de stadtbahn die door het midden van Berlijn loopt.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:17 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Auf Augenhöhe! Wer kann erkennen, wo sich diese beiden Kollegen gerade begegnen?
Bron: DB FB
quote:
Ik denk dat je wel gelijk hebtquote:Op zondag 6 januari 2013 13:27 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik zie rechts de s-bahn van Berlijn. Ik gok dan ergens op de stadtbahn die door het midden van Berlijn loopt.
[edit] na wat zoekwerk op Google gok ik op bahnhof tiergarten. hier
Dat inderdaad. In mijn dorp is geen station. Als ik een dag ga treinen rijd ik meestal naar een station in de buurt.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan een prima oplossing zijn hoor, vooral rondom grote steden ideaal (Park+Ride)
quote:Op zondag 6 januari 2013 12:08 schreef WhiteJoker het volgende:
Het wordt nog wel wat met die OV-chipkaart!Je goede vriend van dat door jou zo gewaardeerde MVBOV heeft het voor je gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha dank daarvoor!quote:Op zondag 6 januari 2013 13:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Je goede vriend van dat door jou zo gewaardeerde MVBOV heeft het voor je gedaan.![]()
Dat inderdaad. Bij Groningen liggen ook diverse P+R terreinen. Vooral die bij Haren is zo populair dat die regelmatig vol staat.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten eerst een godsvergeten tijd reizen naar een treinstation en een godsvergeten tijd in de trein bivakkeren, dat ze sneller zijn naar zo'n P+R-terrein en dan per OV.
quote:Op zondag 6 januari 2013 00:51 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, de gemiddelde Nederlander mag wat mij betreft qua woningkeuze in de toekomst wat beter rekening houden met zaken als afstand tot werk, OV-bereikbaarheid etc. De belasting op de vergoeding van woon-werkverkeer had er wat mij betreft dan ook moeten komen, want dat bewerkstelligt dat op de lange termijn. Maar goed.
quote:Op zondag 6 januari 2013 13:45 schreef greavy het volgende:
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk.
‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen'
Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..quote:Op zondag 6 januari 2013 13:45 schreef greavy het volgende:
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk.
‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen'
'De grootste problemen met de Fyra zijn achter de rug', zegt de NMBS. En dat terwijl de hogesnelheidstrein gisteren alwéér stilviel. ‘Dit is puur cynisme. De problemen worden net erger', zegt reiziger Suzanna Pezo.
Het gaat de goeie kant op met de felgeplaagde Fyra. Dat vinden zowel de Belgische als de Nederlandse spoorwegen. Die opmerkelijke mededeling deden ze gisteren, uitgerekend op een dag dat de hst tussen Brussel en Amsterdam alweer met grote problemen kampte.
‘De eerste week waren er soms tot vijf treinen per dag die vertragingen van een halfuur tot een uur hadden of afgeschaft werden', zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. ‘Daarmee vergeleken is de situatie nu veel beter. Dat komt omdat de bestuurders de nieuwe trein ondertussen beter onder de knie hebben. We hebben ook een paar technische aanpassingen gedaan, waardoor kinderziekten verholpen zijn.'
Toelating om grens over te steken
Die uitleg is bij veel reizigers die gisteren op de Fyra zaten in het verkeerde keelgat geschoten. ‘Dit is puur cynisme van de NMBS', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik zat op de trein die om 6.57 uur had moeten vertrekken in Antwerpen-Centraal. Hij vertrok al met vijf minuten vertraging. 15 minuten later bleef hij helemaal stilstaan, bij Meer, vlak bij de grens, in the middle of nowhere . Het hele oponthoud heeft twee uur geduurd. Gedurende heel die tijd was het personeel niet in staat de gestrande reizigers ook maar enigszins adequaat te informeren. De melding was eerst dat de trein op toelating moest wachten om bij de grens door te mogen. Pardon? Was dit niet langer het Europa van de vrije grenzen?'
‘Pas toen ik naar de kamer van de machinist liep, waar de conducteurs samenschoolden, kreeg ik de uitleg', zegt Pezo. ‘Door miscommunicatie tussen de Nederlandse Spoorwegen en de NMBS stond de code van de bovenleiding op 1 in Vlaanderen, maar op 2 in Nederland. Daardoor viel de trein dus stil. Uiteindelijk kwam er een andere Fyra, en moesten alle reizigers met hun bagage worden geëvacueerd naar die trein. Uiteindelijk stonden we om 9.50 uur terug in Antwerpen Centraal, waar we vertrokken waren.'
Daarmee was het leed nog niet geleden. ‘Er werd ons gezegd dat er om 10.15 uur een nieuwe trein zou vertrekken', zegt Pezo. ‘Die stond klaar, maar na halfelf was die nog altijd niet vertrokken. Ik ben uit pure wanhoop dan maar afgestapt en met mijn auto naar Amsterdam gereden. Om 13 uur was ik daar, terwijl ik daar om 8.30 uur had moeten zijn voor een evenement dat ik zeven maanden heb voorbereid.'
‘We geven toe dat elk oponthoud er één te veel is', zegt Crols. ‘Maar toch is de situatie nu beter dan in de beginfase.'
‘De Fyra presteert al stukken beter', zegt ook Eric Trinthamer van de Nederlandse Spoorwegen. ‘Maar we vinden het te vroeg om al euforisch te doen: het moet nog beter.'
‘Zeggen dat de grootste problemen van de baan zijn, is de waarheid geweld aandoen', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik heb zes keer de Fyra moeten nemen, en ik ben nog geen enkele keer op tijd op mijn bestemming geweest. De meeste reizigers op de trein waren onderweg naar Schiphol. Zo praatte ik met een danseres uit Israël die op weg was naar New York en zo haar vlucht heeft gemist. Dat een spoorwegmaatschappij op zo'n dag positieve berichten uitstuurt, is cynisch en misleidend.'
Dus bij het boeken van een treinreis moet men volgens jou voortaan standaard rekening houden met een vertraging van 5 uur? Wat is dit nou voor achterlijke opmerking man.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..
De beste mevrouw heeft een speling van 11! minuten genomen.. Toen haakte ik al af als lezer.. Je neemt op zo'n verbinding toch geen 11 minuten speling man..quote:Op zondag 6 januari 2013 14:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dus bij het boeken van een treinreis moet men volgens jou voortaan standaard rekening houden met een vertraging van 5 uur? Wat is dit nou voor achterlijke opmerking man.
Weinig keus als er niet een trein eerder gaat hč. 15% van de rittijd zou meer dan voldoende speling moeten zijn, toch zeker voor een trein waar men een achterlijk bedrag voor mag neerleggen en die telkens weer als 'snel en makkelijk' wordt geadverteerd.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:17 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste mevrouw heeft een speling van 11! minuten genomen.. Toen haakte ik al af als lezer.. Je neemt op zo'n verbinding toch geen 11 minuten speling man..
Eerlijk gezegd vind ik dat als dat ding nog nooit op tijd is geweest ze daar wel rekening mee had moeten houden. Zeker als zo'n evenement belangrijk voor je is. Neemt natuurlijk niet weg dat je moet kunnen vertrouwen op die trein.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Weinig keus als er niet een trein eerder gaat hč. 15% van de rittijd zou meer dan voldoende speling moeten zijn, toch zeker voor een trein waar men een achterlijk bedrag voor mag neerleggen en die telkens weer als 'snel en makkelijk' wordt geadverteerd.
En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen. Sowieso meer dan dat jij redenen hebt om mevrouw Pezo te mogen beoordelen.
En meer dan genoeg redenen om te beseffen dat die trein heel vaak vertraging heeft..quote:Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen.
Tja. Ik denk dat ze het ook niet zo erg had gevonden als ze misschien een uurtje later was geweest ofzo. Maar niet mogen klagen over vertraging, juist omdat-ie zo vaak vertraagd is dat het standaard wordt, is natuurlijk van de zotte.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:32 schreef b2py het volgende:
[..]
En meer dan genoeg redenen om te beseffen dat die trein heel vaak vertraging heeft..
Een groot deel van de werknemers is vrij honkvast qua werkgever en helemaal qua locatie. Nu gaat men maar in één of ander godsvergeten dorp wonen omdat je met de auto wel overal komt. En dan wel zeuren als de brandstof duur wordt of de belasting wordt verhoogd, of je betaald moet parkeren. Alsof ze de problemen van milieuvervuiling, ruimtegebrek, verkeersongevallen etc. maar gewoon even vergeten.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:43 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Ja, elke keer dat je ander werk krijgt lekker verhuizen. Met de huidige situatie natuurlijk ook een reële optie.
Nog kleiner, was 1 bak.quote:
Ja vind ik dus ook. Tuurlijk moet je in theorie kunnen vertrouwen op de trein, maar als je zelf al geregeld aan den lijve ondervonden hebt dat het gewoon geen reële optie is, dan ben je dwaas als je er toch in stapt. En moet je de gevolgen accepteren.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:31 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat als dat ding nog nooit op tijd is geweest ze daar wel rekening mee had moeten houden. Zeker als zo'n evenement belangrijk voor je is. Neemt natuurlijk niet weg dat je moet kunnen vertrouwen op die trein.
Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In België zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/ofquote:Op zondag 6 januari 2013 13:54 schreef greavy het volgende:
Ja, dat wel. Maar dan nog, de oorzaak van de gestrande Fyra. Snapt iemand hoe dat zit? Dat de "code" op de BVL(oid) verkeerd geschakeld staat
Ik had het me voorgenomen te onthouden.... Volgens mij ergens tussen Würzburg en Arnheimquote:Op zondag 6 januari 2013 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
en waar is "Ergens langs de A3" dan?Dat ding is bijna 800 km lang
Waarom kan dat in België wel en in Nederland niet?quote:Op zondag 6 januari 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In België zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of
Tinus Tussengas door de bocht hoorquote:Op zondag 6 januari 2013 16:54 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik had het me voorgenomen te onthouden.... Volgens mij ergens tussen Würzburg en Arnheim
Andere leverancier (Alstom) en andere eisen vanuit Infrabel. Het Belgische deel van de HSL was ook als eerste opgeleverd en in gebruik genomen.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom kan dat in België wel en in Nederland niet?
Oftewel, de belgen hadden het deze keer wel goed voor elkaar en wij niet..quote:Op zondag 6 januari 2013 17:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Andere leverancier (Alstom) en andere eisen vanuit Infrabel. Het Belgische deel van de HSL was ook als eerste opgeleverd en in gebruik genomen.
In Nederland was het een project van de Rijksoverheid, ProRail kreeg pas met de HSL te maken nadat alle bouwwerkzaamheden voltooid waren. De keuze voor het beveiligingssysteem is door Den Haag gemaakt, niet door ProRail.
Kan nog de fasescheiding op de grens zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In België zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of
Was een geintje hehquote:
Welneequote:Op zondag 6 januari 2013 17:28 schreef remcoP het volgende:
Dit is natuurlijk ook een kleine trein.
[ afbeelding ]
Maar die vind je niet in Duitsland.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Welnee![]()
Dit is pas klein:
[ afbeelding ]
Gaaf is het zeker, dat zie je zelden (wilde bijna zeggen 'Nooit', maar de foto bewijst het tegendeel) in Nederland. Waarom? Mag je vragen aan HTRS / de Mcn. Dat weet ik niet.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:37 schreef James1988 het volgende:
3 locs in triple-tractie? Gaaf! Maar... waarom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |