Ik zie een trein, dus hij is goedgekeurd.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:45 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Sst! het is ook geen treinenfoto, die komt gewoon stiekem het beeld in toen ik die paarden wou platen
Goed dat je het zegt, ik zat er al mee in m'n maag. zou je me kunnen helpen met plannen? Ik moet dus ergens tussen 10 - half 11 vertrekken uit Almelo, en rond half 2 in Dokkum zijn. Bus van 12.42 wil ik nemen vanuit Leeuwarden dus laten we zeggen dat ik rond 12.30 in Leeuwarden wil zijn...quote:Op zondag 6 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Houdt er rekening mee dat de kans reëel is dat je in Mariënberg je trein mist.
Doordat jij op spoor 3 binnenkomt, en je van spoor 1 moet vertrekken. De overweg sluit al eerder, want Arriva komt rond die tijd ook binnen op spoor 2 naar Emmen. Deze overstap had niet vermeld mogen worden, want de miskans is > 90%.
Zodra Arriva uit Zwolle binnen is, krijgt de trein naar Zwolle ook al een rijweg, dus blijft de overweg gesloten of gaat maar heel kort open. In die tijd heeft de machinist de deuren van de trein die je moet halen ook al gesloten.
Die mogelijkheid staat überhaupt niet aangegeven op ns.nl, of ik kijk er over heen, maar ik zie alleen maar via Mariënberg...quote:Op zondag 6 januari 2013 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ga maar gewoon lekker over Deventer dan
Ik zit net voor je te kijken. Volgens mijn informatie mag je gewoon via Deventer.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:47 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik zat er al mee in m'n maag. zou je me kunnen helpen met plannen? Ik moet dus ergens tussen 10 - half 11 vertrekken uit Almelo, en rond half 2 in Dokkum zijn. Bus van 12.42 wil ik nemen vanuit Leeuwarden dus laten we zeggen dat ik rond 12.30 in Leeuwarden wil zijn...
Dat is apart, ik zie hem niet staan, ik zie alleen Mariënberg. Maar goed, deze ziet er goed uit ja. Wel een zeer ruime overstap in Deventer...quote:Op zondag 6 januari 2013 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zit net voor je te kijken. Volgens mijn informatie mag je gewoon via Deventer.
Dan is dit reisplan geschikt voor jou:
10:06 + Almelo 4a Deventer Intercity (NS)
10:29 + Deventer 4
10:47 + Deventer 4 Zwolle Intercity (NS)
11:11 + Zwolle 10
11:23 + Zwolle 6 Leeuwarden Intercity (NS)
12:17 + Leeuwarden 3
Mariënberg wordt aangegeven omdat je luttele minuten sneller bent. Doordat je via Mariënberg óók 2 overstappen hebt, én je via een andere vervoerder reist, mag je vanuit Almelo via Deventer naar Zwolle. Dan kan je van Almelo tot Leeuwarden ingecheckt blijven, indien je met OV-Chipkaart reist. Ga je via Mariënberg, moet je bij 3 vervoerders reizen.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:49 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Die mogelijkheid staat überhaupt niet aangegeven op ns.nl, of ik kijk er over heen, maar ik zie alleen maar via Mariënberg...
Via-station Deventer opgeven krijg je deze ook. De NS-reisplanner zal hem niet vermelden, zie mijn post hierboven.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:50 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat is apart, ik zie hem niet staan, ik zie alleen Mariënberg. Maar goed, deze ziet er goed uit ja. Wel een zeer ruime overstap in Deventer...
Pffoe lastig allemaal, erg bedankt voor je hulp maar ik ben er ietwat... onbekend mee. Ik heb geen OV, ik reis met een NS dagkaart. In principe is het voor mij van belang dat ik sowieso de bus van 12.42 in Leeuwarden kan halen en ergens tussen 10 en half 11 vertrek. Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Mariënberg wordt aangegeven omdat je luttele minuten sneller bent. Doordat je via Mariënberg óók 2 overstappen hebt, én je via een andere vervoerder reist, mag je vanuit Almelo via Deventer naar Zwolle. Dan kan je van Almelo tot Leeuwarden ingecheckt blijven, indien je met OV-Chipkaart reist. Ga je via Mariënberg, moet je bij 3 vervoerders reizen.
Mooie stad jonge. En gloeiend lekkere wijven in die Kiosk (okee niet allemaal, maar een paar welquote:Op zondag 6 januari 2013 21:50 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat is apart, ik zie hem niet staan, ik zie alleen Mariënberg. Maar goed, deze ziet er goed uit ja. Wel een zeer ruime overstap in Deventer...
Inderdaad jaquote:Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooie stad jonge. En gloeiend lekkere wijven in die Kiosk (okee niet allemaal, maar een paar wel)
Als je een Dagkaart hebt mag je helemaal via Vlissingen als je dat leuk vindtquote:Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Pffoe lastig allemaal, erg bedankt voor je hulp maar ik ben er ietwat... onbekend mee. Ik heb geen OV, ik reis met een NS dagkaart. In principe is het voor mij van belang dat ik sowieso de bus van 12.42 in Leeuwarden kan halen en ergens tussen 10 en half 11 vertrek. Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat.
Ah oke ik lees net je post hierboven, 'via' dus. Thanks voor de tips.
Je kunt ook nog de overstaptijd op minimaal 5 minuten zetten, dat werkt ookquote:Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef Toto69 het volgende:
[..]Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat.
Met een dagkaart zou ik zeker kiezen via Deventer op de heen- en terugreis. Heb je meer zekerheid als via Mariënberg, ook op je terugreis.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Pffoe lastig allemaal, erg bedankt voor je hulp maar ik ben er ietwat... onbekend mee. Ik heb geen OV, ik reis met een NS dagkaart. In principe is het voor mij van belang dat ik sowieso de bus van 12.42 in Leeuwarden kan halen en ergens tussen 10 en half 11 vertrek. Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat.
Ik reis waarschijnlijk later terug, laten we zeggen ik ga mijn vriendin die dag 'verrassen', ze zit in Dokkum op school en ik wil daar dus rond half twee zijn. En dan rond half 7 weer uit Leeuwarden vertrekken richting Almelo. Zoiets was ongeveer de planning.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:55 schreef dennistd het volgende:
En afhankelijk hoelaat je weer terugreist: als je om 15:04, 15:44 of 16:04 uit Leeuwarden vertrekt heb je een rechtstreekse trein Zwolle-Deventer-Almelo.
Laatste mogelijkheid is vertrek om 22.35uquote:Op zondag 6 januari 2013 21:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat is zijn laatste optie naar huis? Dan weet hij hoe vlug hij moet zijn..
Ga dan even langs Amsterdam om een V250 mee te pakken. Het invalidentoilet is formaatje balzaal.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Anders neem je haar toch mee? Doe je het in plaats van fancy in het vliegtuigtoilet in het treintoilet! Hoef je zelf niet te bewegen want de trein schud zelf al!
Fototje?quote:Op zondag 6 januari 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga dan even langs Amsterdam om een V250 mee te pakken. Het invalidentoilet is formaatje balzaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |