Lopen wij de feiten achterna of zijn wij zelfs hier vernieuwend bezig?
(die zijn toch wel NL?)
De rest vind ik allemaal niet zo boeiend
quote:Ik heb weinig vernieuwends gehoord tot zover...
Op donderdag 29 augustus 2002 16:33 schreef masterzipper het volgende:
de topper van Nederland: Within Temptation(die zijn toch wel NL?)
quote:Ik vind Green Lizard en Dreadlock Pussy nou niet bepaald vernieuwend, eerder imitaties van iets dat in Amerika beter wordt gedaan... no offence
Op donderdag 29 augustus 2002 16:28 schreef QMembers het volgende:
GEEN GEHOOR was een betere naam geweest
Carp
En niet te vergeten:
88 Circles Above
Human Alert
Antro
Iedereen Zooo Jotje
Agresion
Laberinto
Beef!
Liftid
Blind Trash
Motherfed
Brainshake
Mindfold
Chakra
Myth
Cheesy Victims
NRA
Cheezus
Osdorp Posse
Concubine
Rapid Notion
Curfew
Retturn
Dimension Seven
Semitones (B)
DNA-source of life
SickSad
Dreadlock Pussy
Silkstone
End Of April
Skip The Rush
Face Tomorrow
Smogus
Fettalacrack
Solid Rocket
Boosters
Gazzoleen (B)
Stillborn
Green Lizard
Stosil
Groen Als Gras
quote:to whom?
Op donderdag 29 augustus 2002 16:40 schreef Zander het volgende:[..]
Ik vind Green Lizard en Dreadlock Pussy nou niet bepaald vernieuwend, eerder imitaties van iets dat in Amerika beter wordt gedaan... no offence
quote:nou de bands die ik hiervan kan zijn niet erg vernieuwd... NRA, gewoon hardcore bandje, Agresion sepultura wannabe's, en zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Op donderdag 29 augustus 2002 16:45 schreef Roellio het volgende:
Nederland wil natuurlijk:Carp
En niet te vergeten:
88 Circles Above
Human Alert
Antro
Iedereen Zooo Jotje
Agresion
Laberinto
Beef!
Liftid
Blind Trash
Motherfed
Brainshake
Mindfold
Chakra
Myth
Cheesy Victims
NRA
Cheezus
Osdorp Posse
Concubine
Rapid Notion
Curfew
Retturn
Dimension Seven
Semitones (B)
DNA-source of life
SickSad
Dreadlock Pussy
Silkstone
End Of April
Skip The Rush
Face Tomorrow
Smogus
Fettalacrack
Solid Rocket
Boosters
Gazzoleen (B)
Stillborn
Green Lizard
Stosil
Groen Als Gras
quote:Ik gaf alleen even een impressie van een aantal Nederlandse bands in verschillende genre's die op dit moment misschien wel te zien zijn bij U in de buurt
nou de bands die ik hiervan kan zijn niet erg vernieuwd... NRA, gewoon hardcore bandje, Agresion sepultura wannabe's, en zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Geef mij Stuurbaard Bakkebaard dan maar ofzo. Die zijn wel vernieuwend.
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 16:33 schreef masterzipper het volgende:
de topper van Nederland: Within Temptation(die zijn toch wel NL?)
de topper zegt ie .... laat je alsjeblieft nakijken
niet gedacht aan Postmen, Beef, Green Lizard, Anouk (kutwijf), Kirsten etc. Within Temptation heeft welgeteld 1 hitje gehad ...
quote:?? maakt het uit of je weet waar een band vandaan komt om het leuk te vinden ??
Op donderdag 29 augustus 2002 16:48 schreef Roellio het volgende:
Oh, ik was nog even vergeten te zeggen dat ik Within Temptation een waardeloze band vindt. Overigens wel iets om over te lachen is dat, zoals hierboven te lezen is. De mensen die het WEL leuk vinden, niet eens zeker weten waar de band nu precies vandaan komt
maar goed ff over de nederlandse bands, ik stel voor: the perks! die zijn cool!!
quote:Dat ik die vergeet.
Op donderdag 29 augustus 2002 16:56 schreef Upright.Citizens.Brigade het volgende:
Peter Pan Speedrock.. wereldband..
Gimme a break
laten we dan ook gelijk zeggen dat de pappa van de drummer van D-irect geen leidinggevende functie heeft bij een platenmaatschappij. Dat ze hun eigen nummers schrijven. Ze jaren hard gewerkt hebben om op pinkpop te mogen spelen, en ze natuurlijk. Zoals elke band die er jaren hard voor gewerkt heeft in 1 keer op het hoofdpodium staan.
Ook hun eigen muziek schrijven ze natuulijk zelf, Kane "helpt" ze een beetje. Maar... zit uiteraard niet toevallig bij dezelfde platenmaatschappij....
quote:Vergeten, die moet iig wel genoemd worden. Ze zijn iig een beetje vernieuwend.
Op donderdag 29 augustus 2002 16:52 schreef amnesiac het volgende:
Racoon is in mijn ogen wel lekker bezig, hopelijk breken ze nationaal en internationaal eens door.
Ik vind Kane niet vernieuwend, hun eerste album was echter wel goed, net als UrbanSolitude van Anouk. Er komt wel goede muziek uit nl Maar niet zo veel inderdaad.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 29-08-2002 16:59]
En natuurlijk de WC Experience niet te vergeten
of Wicked Mystic, nederlandse metal.
quote:Die zijn ook niet origineel bezig... Persoonlijk vind ik het een saaie band, maar goed.
Op donderdag 29 augustus 2002 17:06 schreef Tokus het volgende:
hmm, is After Forever nou nog niet genoemd?
quote:die vic firth kan je ook gewoon kopen in de winkel hoor en dan is die tenminste nieuw
Op donderdag 29 augustus 2002 17:08 schreef Pindakaasje het volgende:
Ha! en wie is er de trotse eigenaar van een Vic Firth 5B drumstokkie van de drummer van DreadLock Pussy? * Pindakaasje
quote:ik zag nergens dat ze origineel moesten zijn
Op donderdag 29 augustus 2002 17:12 schreef Xhorder het volgende:[..]
Die zijn ook niet origineel bezig... Persoonlijk vind ik het een saaie band, maar goed.
quote:Nou, de opener van het topic schreef: "Lopen wij de feiten achterna of zijn wij zelfs hier vernieuwend bezig?"
ik zag nergens dat ze origineel moesten zijn
maar je hebt wel gelijk, ze zijn niet erg origineel.
quote:Ik ben qua Haarlem's trots toch meer geneigd naar Kirsten, gevolgd door Bloem de Ligny, Dyzack en The Dollybirds.
Op donderdag 29 augustus 2002 17:15 schreef moredragons het volgende:
En wat dachten wij van Haarlem's trots: The Sheer...
Geweldige britpop vind ik dat hoor!!!
Misschien toch wat meer the Sheer gaan luisteren.
quote:en de onovertroffen Corrie van Binsbergen, over vrouwelijke gitaristen gesproken...
Op donderdag 29 augustus 2002 16:58 schreef Zander het volgende:
Ik weet niet of ze nog bestaan eigenlijk, maar Corrie en de Grote Brokken (oa met Bob Fosko en Wouter Planteijdt) vond ik een goede Nederlandse liveband. Virtuoze muziek met humor, als ze ooit in de buurt spelen: zeker gaan kijken!
quote:De demo is er weerrrr, check de Sound in de grote houtstraat!
Op donderdag 29 augustus 2002 19:05 schreef Litpho het volgende:[..]
Ik ben qua Haarlem's trots toch meer geneigd naar Kirsten, gevolgd door Bloem de Ligny, Dyzack en The Dollybirds.
Misschien toch wat meer the Sheer gaan luisteren.
quote:Geen idee, maar Racoon, Blof, The Gathering en Frank Boeijen hebben een muziekstijl die ik in Amerika of Engeland nog moet horen. Ik ben best tevreden.
Op donderdag 29 augustus 2002 16:28 schreef QMembers het volgende:
Nederlandse bands zijn het leukst als ze in kleine zaaltjes spelen en normaal doen.
quote:Roellio gaat zeker met dezelfde mensen als ik om... Je vergat Ultrawave in je rijtje op te nemen
Op donderdag 29 augustus 2002 16:45 schreef Roellio het volgende:
Nederland wil natuurlijk:Carp
En niet te vergeten:
88 Circles Above
Human Alert
Antro
Iedereen Zooo Jotje
Agresion
Laberinto
Beef!
Liftid
Blind Trash
Motherfed
Brainshake
Mindfold
Chakra
Myth
Cheesy Victims
NRA
Cheezus
Osdorp Posse
Concubine
Rapid Notion
Curfew
Retturn
Dimension Seven
Semitones (B)
DNA-source of life
SickSad
Dreadlock Pussy
Silkstone
End Of April
Skip The Rush
Face Tomorrow
Smogus
Fettalacrack
Solid Rocket
Boosters
Gazzoleen (B)
Stillborn
Green Lizard
Stosil
Groen Als Gras
quote:Naar mixtream geweest?
Op maandag 09 september 2002 14:04 schreef Frozen het volgende:[..]
Roellio gaat zeker met dezelfde mensen als ik om... Je vergat Ultrawave in je rijtje op te nemen
![]()
Peter pan Speedrock heb ik gisteren voor het eerst live gezien. Gelijk maar een cd gekocht
quote:Halvarine!!
Op maandag 09 september 2002 18:20 schreef Vork het volgende:
De Shavers?
Gadverdamme!
Vind ik wel erg relaxte muziek....en voor nederlandse begrippen toch wel redelijk vernieuwend.
quote:Naar mixtream geweest!?!?!
Op maandag 09 september 2002 18:18 schreef Jtje het volgende:[..]
Naar mixtream geweest?
ze komen 23 november weer in hhw
samen met de shavers
IK MOEST ER OPTREDEN! ( stond om 15.15 te spelen ) Wel coole backstage met Peter Pan en Mark Foggo en Keith Caputo. Gesigneerde cd van Peter pan is wel leuk. Onze drummer en gitarist hebben doorgehaald met Foggo. Was wel geinig, al kunnen ze nu nog niet op hun benen staan.
Smalltown Romeos.
Wie?
SMALLTOWN ROMEOS
Hé, en een officiële website met een paar mp3'tjes: http://home-1.tiscali.nl/~dijssel/
voor een ieder om uit te checken (wat is dit weer k** Nederlands...)
anders nog iets ?
Deze band had al een klein hitje met de single '9,95', maar ik vind dat ze goed bezig zijn.
quote:Dat dacht ik al, je komt uit Kamp'n.
Op maandag 09 september 2002 21:55 schreef Apollo het volgende:
Nou En?!Deze band had al een klein hitje met de single '9,95', maar ik vind dat ze goed bezig zijn.
Als we dan toch bezig zijn:
Zober (ook uit Kampen), winnaar van de grote prijs van NL, is volgens mij nog niet genoemd
quote:hehe de bands die ik er van ken en vernieuwend vind.....btw allemaal nederhop toch??? behalve neuk dan??
[b]Op maandag 09 september 2002 21:23 schreef Seda en de OPNeuk
VSOP
quote:
Op maandag 09 september 2002 21:23 schreef Teunboon het volgende:
Seda en de OP
quote:JAAA!! Ik was erbij
Op maandag 09 september 2002 18:20 schreef Vork het volgende:
De Shavers?
Gadverdamme!
Smogus is trouwens best cliche, maar wel geinig om soms eens te horen.
Within Temptation is nog steeds goed, maar het commerciele succes gaat soms teveel de boventoon voeren en dat is jammer. Maar ja, elke band die ooit als metal band begonnen is, maakt steeds minder harde muziek naarmate ze langer bestaan. After Forever is de volgende die ik die kant op zie gaan.
The Gathering is een tijd geleden al van de metal afgestapt, maar die maken nog steeds erg vernieuwende muziek. Dat werkt in hun nadeel wat betreft de fans, die elke keer weer aan wat nieuws moeten wennen. Maar ze bestaan nog steeds, en dat is een hele prestatie in Nederland. Dat moet ik van alle bandjes van Excelsior nog maar afwachten...
quote:Kum -ie uut Kamp'n
Op maandag 09 september 2002 21:58 schreef Bug het volgende:[..]
Dat dacht ik al, je komt uit Kamp'n.
Zober (ook uit Kampen), winnaar van de grote prijs van NL, is volgens mij nog niet genoemd
quote:Jah, en 'k bin d'r nog trots op ook 'eur!
Op maandag 09 september 2002 21:58 schreef Bug het volgende:[..]
Dat dacht ik al, je komt uit Kamp'n.
quote:Van Katoen is Nederlands! En voor die brakke kwaliteit mag je TotP danken, ga vK es live zien en oordeel dan... (is namelijk erg goed!)
Op donderdag 29 augustus 2002 16:42 schreef Troel het volgende:
Hoorde zondag bij Top of the pops de Vlaamse groep Van Katoen (tenminste, ik neem aan dat ze uit belgie kwamen)
GEEN GEHOOR was een betere naam geweest
quote:...Met de nadruk op De Dijk ben ik het volledig met jou eens. Eervolle vermeldingen en welke zeker niet vergeten mogen worden:
Op donderdag 29 augustus 2002 17:00 schreef BrauN het volgende:
De Dijk en de Golden Earring, dat zijn wat mij betreft dé Nederlandse bands.
quote:26/9 in Tivoli. Wel eerst de single kopen, anders kom je er niet in....
Op maandag 09 september 2002 22:29 schreef sandur het volgende:[..]
Van Katoen is Nederlands! En voor die brakke kwaliteit mag je TotP danken, ga vK es live zien en oordeel dan... (is namelijk erg goed!)
quote:jah omdat seda ook zelf cd's maakt en toch eigenlijk bij de op hoort, ik had Def p ook los kunnen vermelden . .
Op maandag 09 september 2002 22:13 schreef Kwark het volgende:[..]
quote:Ik zat ff niet op te letten
Op dinsdag 10 september 2002 00:23 schreef Kwark het volgende:
Bertus Staigerpaip
Heb hier zelf
- Stoere Haand 1987
- Brabants Bont 1991
- Quo Bertus Quo 1994
"Zaterdags repeteer ik meziek, Zondags moak ik meziek, 's Maandags meld ik meziek".
quote:Hoe vaak moet ik Battleheart nog noemen?
Op maandag 09 september 2002 21:23 schreef Teunboon het volgende:
Mach en Jesse
Casto
White Wolf
Space Kees en Terilekst
Whitness The Fall
Tresore
De Woordlooiers
Zuid-Oost
Seda en de OP
Dreazz & Falcon, DJ Esta
Dwaalspoor
Neuk
Nest
ABN
Onderhonden
2Zwaard
Ouderkerk Kaffers
Plutonium
Southside Handwritten Chapters
Space Marines
Uitverkorenen
VSOP
DAC
Sores
Sint Andries en Phillibustas
raymzer
kemphanen
koele kikkers
opgezwolle
8 mm
proces verbaal
Gem Quarter
anders nog iets ?
en zijn zoveel goeie nederlasndse producties, ik snap niet waarom er een apart hokje is voor nl bands ik vind af bijv veel beter dan nightwish so what does it matter?
quote:en ik Thom Revolver (nouja, het laatste kwartier)
Op zaterdag 14 september 2002 04:55 schreef MadScientist het volgende:
vandaag The Skidmarks nog gezienuitstekend!
The Sheer!
egt n geweldige band! onwijs gezellige grappige jongens en de sound van The Sheer is zooo lekker! ik vind hun zeker vernieuwend bezig hoor! lekker hun eigen stijl en niet weer zo;n Kane/ Di-rect achtig bandje!
(en let ook op Silkstone mensen )
Haarlem brengt mooie bandjes voort
Voor de rest wat Nederlandse bands betreft: Mes in je rib, Zarathustra en natuurlijk Jovink en de Voederbietels
[Dit bericht is gewijzigd door Lothian op 20-09-2002 16:36]
quote:JEEJ! Goed zo
Op vrijdag 20 september 2002 16:26 schreef Lothian het volgende:Voor de rest wat Nederlandse bands betreft: Mes in je rib, Zarathustra
quote:Maar waar ken je die bands van? Ken je mensen uit de bands? Ik ga/ging regelmatig mee naar optredens.
Op vrijdag 20 september 2002 16:33 schreef Lothian het volgende:
euhm ik heb denet ff je info bekeken en je komt me niet bekend voor..dus ik denk van niet
quote:Wat mij betreft met een punkgeluid wat sterk lijkt op dat van andere amerikaanse punkbands.
Op zaterdag 16 november 2002 21:41 schreef Fatality het volgende:
Undeclinable, een band met een eigen punkgeluid.
Verder nog mijn bijdrage:
Gorefest
Creepmime
Frozen Sun
Beyond 93
quote:Nederland kent ook een paar goeie extreme metalbands:
Op zaterdag 16 november 2002 22:08 schreef Dave_Mustaine het volgende:[..]
Wat mij betreft met een punkgeluid wat sterk lijkt op dat van andere amerikaanse punkbands.
Verder nog mijn bijdrage:
Gorefest
Creepmime
Frozen Sun
Beyond 93
God Dethroned
Sinister
Altar
Severe Torture (meest recent in de aandacht)
quote:The Perks is (was) idd een van de allerleukste Nederlandse bands! Als het goed is gaan ze binnenkort weer eens optreden!
Op donderdag 29 augustus 2002 16:54 schreef spineshank het volgende:maar goed ff over de nederlandse bands, ik stel voor: the perks! die zijn cool!!
quote:Zeker wel tof, heb ze gezien in het voorprogramma van Krezip en dat was toch wel even beter. Heb genoten, leuke britpop. Verder nog (ik weet niet of het al genoemd is):
Op vrijdag 20 september 2002 15:26 schreef karoltje het volgende:
ik heb m al n keer voorbij zien komen in dit topic...;The Sheer!
egt n geweldige band! onwijs gezellige grappige jongens en de sound van The Sheer is zooo lekker! ik vind hun zeker vernieuwend bezig hoor! lekker hun eigen stijl en niet weer zo;n Kane/ Di-rect achtig bandje!
(en let ook op Silkstone mensen
)
Haarlem brengt mooie bandjes voort
Neuk!
Luie Hond
16Down
Jammah Tammah
toch een paar, tja misschien is het wel helemaal niet zo vernieuwend en bestaan er gewoon bands waar ze het van gejat hebben die ik net weer niet ken, maar ik vond het wel vernieuwend iniedergeval:
BEU - www.bijbeu.com - ik heb nog nooit zoiets gehoord als hun.. het schijnt wel op Krang te lijken maar die ken ik niet. maar goed, Nederlandse talige (pop)liedjes met eigenzinnige teksten en alle instrumenten die je maar kan bedenken worden gebruikt, briljant!
The Spirit That Guides Us - www.thespiritthatguidesus.com - lijkt wellicht wel op Amerikaanse emobands als At The Drive-In, maar de combinatie van scream en zang, en nog core met haast geen distortion en prachtige akkoorden mag voor Nederlandse begrippen zeker wel vernieuwend worden genoemd..
CoMa - www.coma.tk - nu-metal/rapcore met o.a. funk invloeden, maar ook een toetsenist die het geheel een soort symfonische sound geeft
daar houd ik het even op
quote:MmmmMmMm NEUK! vond ik toch wel errug vernieuwend toenk et hoorde....jammer dat ze uit elkaar zijn
Op woensdag 25 december 2002 18:44 schreef MCH het volgende:[..]
Neuk!
Luie Hond
16Down
Jammah Tammah
en de OP was zekerteweten ERRUG vernieuwend...jammer dat ze nu alleen beetje achterhaald zijn....
AL BEN IK HEEL BLIJ MET ME KAARTJE VOOR 25 januari :D:D:D
[edit]En niet te vergeten: Band zonder Banaan!!![/edit]
quote:Ze zijn niet uitelkaar hoor.
Op donderdag 26 december 2002 21:46 schreef odinio het volgende:[..]
MmmmMmMm NEUK! vond ik toch wel errug vernieuwend toenk et hoorde....jammer dat ze uit elkaar zijn
en 16 down is ook wel lekker...alleen niet echt vernieuwend...en de OP was zekerteweten ERRUG vernieuwend...jammer dat ze nu alleen beetje achterhaald zijn....
AL BEN IK HEEL BLIJ MET ME KAARTJE VOOR 25 januari
:D:D:D
quote:zoiets haddik ergens vernomen joh..kweet niet meer maar dacht op de officiele neuksite....don't pin me on that...
Op donderdag 26 december 2002 22:11 schreef MCH het volgende:[..]
Ze zijn niet uitelkaar hoor.
maarre als ze niet uit elkaar zijn is da ZEER MOOI....en bennik ZEER blij
quote:I Against I is erg goed, vorige week nog gezien.. maar om nou te zeggen vernieuwd, nee
Op donderdag 26 december 2002 21:59 schreef CasB het volgende:
Sidekickboballeen jammer dat die niet bekend zijn
I against Iruleert
The apers
The potion[edit]En niet te vergeten: Band zonder Banaan!!![/edit]
Deire
After Forever
Jane Doe
Bettie Serveert
Behind the Sofa
ook wel aardig
quote:en een van neerlands beste metal/gothicbands niet te vergeten