Alsof FOK! representatief is voor de gehele Nederlandse bevolking.quote:Op zondag 6 januari 2013 16:58 schreef Iwanius het volgende:
Gezien de weinige reacties tot nu toe, hebben heel weinig landgenoten platte voeten en kun je dus spreken van een uitzondering als je steunzolen zoals deze moet dragen.
Mirjam,quote:Op zondag 6 januari 2013 18:49 schreef Mirjam het volgende:
ik zou niet weten waarom je met metalen zolen zou moeten rondsjouwen als ze tegenwoordig ook gewoon normale kunnen maken met precies dezelfde functie.
en ja, ik heb platvoeten.
Iwanius,quote:Op zondag 6 januari 2013 16:58 schreef Iwanius het volgende:
Gezien de weinige reacties tot nu toe, hebben heel weinig landgenoten platte voeten en kun je dus spreken van een uitzondering als je steunzolen zoals deze moet dragen.
Iwanius,quote:Op maandag 14 januari 2013 15:05 schreef Iwanius het volgende:
Bedankt voor de reacties tot dusver. Rest mij nog te vragen wat men dus tegenwoordig zich laat voorschrijven voor mensen met platvoeten(doorgezakte desnoods) en voor wie steunzolen te belangrijk zijn om ze niet te hoeven dragen. Kunststof steunzolen hadden naar ik begrepen heb nooit die langdurige kwaliteit die de metalen wel hadden, of is dat achterhaalt?
Oh en hoe gaat dat tegenwoordig als je je steunzolen moet laten aanmeten?
Moet je naar het ziekenhuis voor zo een gips afdruk van waaruit je steunzolen worden gemaakt?
Mirjam,quote:Op zondag 6 januari 2013 18:49 schreef Mirjam het volgende:
ik zou niet weten waarom je met metalen zolen zou moeten rondsjouwen als ze tegenwoordig ook gewoon normale kunnen maken met precies dezelfde functie.
ja, natuurlijk wel.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:35 schreef AnnemiekeL het volgende:
[..]
Mirjam,
Heb jij dan geen steunzooltjes (gehad)?
Groet,
Annemieke
Mirjam,quote:Op zondag 20 januari 2013 19:37 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, natuurlijk wel.
ik ga alleen graag met mijn tijd mee en heb dus van die hippe, die niet van metaal zijn.
ik zeg dat toch nergens?quote:Op zondag 20 januari 2013 19:46 schreef AnnemiekeL het volgende:
[..]
Mirjam,
Oh, dus jij hebt ook wel die metalen gehad? Zeker ook door middel van het maken van zulke gipsafdrukjes van de voeten? Als je bij de orthopeed liep ging dat bij mij ook altijd zo.
Jij langdurig die metalen gehad dan? Ik kreeg ze al op 5 jarige leeftijd, op advies van de schoolarts.
Bij mij gingen altijd die leren knikleertjes kapot en moest ze altijd dragen in die verantwoorde kinderschoenen van Piedro, Renata of Bunnies mey los en uitneembaar voetbed.
.
Groet,
Annemieke
Mirjam,quote:Op zondag 20 januari 2013 19:51 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik zeg dat toch nergens?
ik heb geen metalen, nooit gehad.
Dandilion,quote:Op maandag 21 januari 2013 00:10 schreef Dandilion het volgende:
Ik heb sinds kort ook steunzolen, heb een doorgezakte voorvoet. Mijn zolen zijn van soort hard foam, geen metale. En krijg via de zorgverzekering niets vergoed!
nou ik heb ook een aanvullend pakket maar daar vanuit worden ze niet vergoed. ja ik heb een hele zool, met een aangemeten verdikking/bobbel onder mijn wreef.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:54 schreef AnnemiekeL het volgende:
[..]
Dandilion,
Alleen voor doorgezakt voorvoeten, heb je dan wel eens voorvoetsteuntjes geprobeerd?
Heb je zeker van die lange steunzolen gekregen welke lopen van hak tot onder de tenen met z'n dikke bobbel voor onder de voorvoeten en geen voetholteboog?
Steunzolen zitten bij de zorgverzekering altijd in het aanvullende pakket. Ook is er verschil waar je ze laat aanmeten, soms worden ze via een Podoloog niet vergoed en die via een Orthopedisch-Instrumentenmaker dan wel weer (of omgekeerd)
Dandilion,quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:33 schreef Dandilion het volgende:
[..]
nou ik heb ook een aanvullend pakket maar daar vanuit worden ze niet vergoed. ja ik heb een hele zool, met een aangemeten verdikking/bobbel onder mijn wreef.
Ik weet toch zeker zelf wel of het vergoed word ja of nee. En nee is het dus.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:42 schreef AnnemiekeL het volgende:
[..]
Dandilion,
Heel vaak zitten ze toch, ook als is dit voor een heel klein bedrag, in het aanvullende pakket.
Steunzolen/Podozolen, meestal valt het onder Orthopedisch, Podologisch of voetzorg.
Zonder enige tegemoedkoming kostbare grap zeker?
Nee, podoloog/podotherapeut voor het gewone werk. Orthopeed is voor het zwaardere werk.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:05 schreef Iwanius het volgende:
Bedankt voor de reacties tot dusver. Rest mij nog te vragen wat men dus tegenwoordig zich laat voorschrijven voor mensen met platvoeten(doorgezakte desnoods) en voor wie steunzolen te belangrijk zijn om ze niet te hoeven dragen. Kunststof steunzolen hadden naar ik begrepen heb nooit die langdurige kwaliteit die de metalen wel hadden, of is dat achterhaalt?
Oh en hoe gaat dat tegenwoordig als je je steunzolen moet laten aanmeten?
Moet je naar het ziekenhuis voor zo een gips afdruk van waaruit je steunzolen worden gemaakt?
Dat ligt er maar net aan WAT VOOR aanvullend pakket je hebt. In het aanvullende pakket van mijn vriend dat vooral gericht is op beweegzorg zit het wel, maar in dat van mij (vooral gericht op gezinsuitbreiding en alternatieve geneeswijzen) zit het toch echt niet.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:42 schreef AnnemiekeL het volgende:
[..]
Dandilion,
Heel vaak zitten ze toch, ook als is dit voor een heel klein bedrag, in het aanvullende pakket.
Steunzolen/Podozolen, meestal valt het onder Orthopedisch, Podologisch of voetzorg.
Zonder enige tegemoedkoming kostbare grap zeker?
'vroeger' is hier een kleine 15 jaar geleden. Zal tegenwoordig wel anders zijn ja.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:00 schreef Teslynd het volgende:
Dat is een fout van vroeger. Tegenwoordig kan het anders. Je weet van te voren dat de hiel dan hoger staat, dus je kan meteen fysiotherapie-oefeningen geven. Maar vaak moet je daar zelf expliciet om vragen. Vaak geven ze direct toe dat het zo is, maar als jij niets zegt dan zij ook niet.
Teslynd,quote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:49 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Nee, podoloog/podotherapeut voor het gewone werk. Orthopeed is voor het zwaardere werk.
Die stalen steunzolen zijn vervelend, ze zijn vaak koud als je erop gaat staan. Ik had harde van kunststof, moest hars voorstellen of zo. Ging ervan met houten benen lopen. Ze worden altijd te breed gemaakt, zodat je schoenen kapot geduwd worden. Tegenwoordig kan je je daartegen verzetten, maar soms kost dat nog behoorlijk wat moeite.
Heb ook nog een keer van kurk gehad. Dat had de nadelen van alles. Met flexibel bedoel ik, dat ze meebewegen in je schoenen bij de loopbeweging, dus niet dat ze alleen een beetje meeveren. Ze waren van kurk, dus een soort gelijmd kurkkruim en dat brokkelde af.
De prettigste waren van leer. Die kan je trouwens laten opknappen. Als ik nieuwe laat aanmeten, laat ik de oude opknappen. 't Is handig om meerdere paren te hebben.
Tegenwoordig moet je op een glasplaat staan. Dan wordt er een 3D-beeld van gemaakt en de podoloog/therapeut maakt aan de hand daarvan de steunzolen. Als op de glasplaat staan alles is, dan heb je geen goede getroffen. Er moet ook gekeken worden hoe je staat, loopt, beweegt.
Omdat ze veeeeel prettiger zijn. Minder zwaar (ja echt), dunner dus ze passen beter in schoenen, duurzamer, geen plakkerige toplaag meer die loslaat en omkrult of kurk dat breekt als je ze te vaak in andere schoenen stopt. En ze veren een beetje dus al die hyperdeluxe dempingslagen die ze in andere steunzolen gebruiken die voor extra dikte zorgen zijn niet meer nodig.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:49 schreef Mirjam het volgende:
MinderMutsig,quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Omdat ze veeeeel prettiger zijn. Minder zwaar (ja echt), dunner dus ze passen beter in schoenen, duurzamer, geen plakkerige toplaag meer die loslaat en omkrult of kurk dat breekt als je ze te vaak in andere schoenen stopt. En ze veren een beetje dus al die hyperdeluxe dempingslagen die ze in andere steunzolen gebruiken die voor extra dikte zorgen zijn niet meer nodig.
quote:
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:38 schreef Mirjam het volgende:
[..]
watis precies je fascinatie met metalen steunzolen?
als je eens in plaats van jezelf te herhalen vermeld waar nog stalen steunzolen gemaakt worden dan hebben we er nog wat aan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |