abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121191109
Nee, ze zijn niet voor mij maar voor mijn broer die laatst opbelde met de mededeling dat hij advies had gekregen om metalen steunzolen te gaan dragen als antwoord op zijn problemen met zijn voeten. (veel pijn aan de onderkant alsof ze doorgezakt waren)

Mij zegt het niet zoveel dus als er hier mensen zijn die ervaring ermee hebben zoals kostprijs en wat het allemaal inhoudt en bij wie het voorkomt en de procedure van aanmeting e.d.,dan hoor ik dit graag.
pi_121191229
Podoloog zoeken, die kan je er alles over vertellen en eventueel meteen zolen voor je aanmeten.
pi_121230414
Gezien de weinige reacties tot nu toe, hebben heel weinig landgenoten platte voeten en kun je dus spreken van een uitzondering als je steunzolen zoals deze moet dragen.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:14:28 #4
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_121231107
quote:
6s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:58 schreef Iwanius het volgende:
Gezien de weinige reacties tot nu toe, hebben heel weinig landgenoten platte voeten en kun je dus spreken van een uitzondering als je steunzolen zoals deze moet dragen.
Alsof FOK! representatief is voor de gehele Nederlandse bevolking.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_121235336
Iwanius,

Bijna alle kids hadden vroeger die metalen/stalen steunzolen. Ze werden voorgeschreven door de schoolarts of Orthopeed als je voeten niet geheel 100 punten waren. Platvoeten, zwakke enkels en X-/O-benen om maar wat kwaaltjes te noemen. De steunzolen hebben welvingen (onder de voetholte en voorvoet) die bij een normale voet gebruikelijk zouden zijn. Ze vullen dus als het ware de doorzakkingen op of corrigeren de verkeerde stand van voeten, knieën of enkels.

Ben zelf al vanaf mijn prille kindertijd "gezegend met" steunzolen i.v.m. knik- platvoeten en doorgezakte voorvoeten. Kreeg vroeger (als kind, in de pubertijd en later ook nog) altijd die metalen/stalen steunzooltjes met van die knikleertje. Ander type zolen was volgens de orthopeed niet geschikt voor mijn voeten. Rampzalig voor in de schoenen die metalen/stalen dingen, vooral als ze te breed waren, maar qua model/stand waren ze wel beter dan tegenwoordig. Ze werden bij mij toen altijd op- en aangemeten door de orthopeed/orthopedisch-instrumentenmaker d.m.v. gipsafdrukken te maken van je voeten. Later kreeg ik rood/oranje (hard) plastic steunzolen en kurken/leren welke toen werden aangemeten d.m.v. te gaan staan in z'n schuimbakje waar je dan in weg zakte. Leuke schoenen (eventueel met lage blokhak) is nog steeds geen echte combinatie hoewel de keuze thans wel ruimer is.

Die metalen maken ze nog steeds wel hoor. Heb nog een paar in de kast liggen. Is wel even zoeken wie ze nog maken, maar dat gaat vast lukken! Moet je wel zoeken bij de Orthopedisch-Instrumentenmakers hoor en niet bij Podologen! De prijs zal z'n beetje liggen tussen de ¤. 150,00 en ¤. 175,00, maar als je aanvullend verzekerd bent krijg je een gedeelte terug.
pi_121235382
ik zou niet weten waarom je met metalen zolen zou moeten rondsjouwen als ze tegenwoordig ook gewoon normale kunnen maken met precies dezelfde functie.
en ja, ik heb platvoeten.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_121236015
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:49 schreef Mirjam het volgende:
ik zou niet weten waarom je met metalen zolen zou moeten rondsjouwen als ze tegenwoordig ook gewoon normale kunnen maken met precies dezelfde functie.
Mirjam,

Vroeger waren er géén anderen dan die metalen/stalen, maar het klopt dat vroeger niet nu is.
Misschien een "ouderwetse arts"? JIj ook die metalen volgens gipsafdruk gehad dan?

Welk soort je krijgt voorgeschreven/geadviseerd hangt strek af qua stand/model van je voeten, je beroep, staand zittend enz. De gehele dag staan op van die slappe dingen wordt het m.i. ook niet.
Die metalen/stalen zijn overigens wel altijd 3/4, van hak tot onder de voorvoeten, dus tegen vrij.
pi_121241661
quote:
6s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:58 schreef Iwanius het volgende:
Iwanius,

Steunzolen, en dan vooral die metalen, waren tot in de 70er en 80er jaren heel gebruikelijk.
Kinderen kregen ze al op heel jonge leeftijd voorgeschreven en aangemeten en bij jong moet je dan denken bij 5/6 jarige leeftijd. Men dacht toen dat kindervoeten zwak waren en gesteund dienden te worden. Tegenwoordig krijgen kids ze pas bij klachten en eigenlijk nooit eerder als bij 10/12 jaar.

Volgens mij moeten er heel veel meer landgenoten zijn welke steunzolen hebben gedragen of thans ook nog (steeds) dragen. Podologen en Orthopedisch-Instrumentenmakers hebben drukke wachtkamers. Wel is het tegenwoordig beter aanvaard, het dragen van steunzolen, dan vroeger.
pi_121447372
Niemand ze meer of ook gehad?
pi_121512906
Steunzolen, en dan vooral die metalen, waren tot in de 70er en 80er jaren heel gebruikelijk.
Kinderen kregen ze al op heel jonge leeftijd voorgeschreven en aangemeten.

Volgens mij moeten er heel veel meer posters moeten zijn die ook welke zulke steunzolen hebben gedragen.
pi_121538914
ik heb kurk/leren zolen voor mijn doorgezakte voeten. incl meten kostte het mij 125 euro waarvan ik er 110 terug kreeg van de verzekering
pi_121548008
Bedankt voor de reacties tot dusver. Rest mij nog te vragen wat men dus tegenwoordig zich laat voorschrijven voor mensen met platvoeten(doorgezakte desnoods) en voor wie steunzolen te belangrijk zijn om ze niet te hoeven dragen. Kunststof steunzolen hadden naar ik begrepen heb nooit die langdurige kwaliteit die de metalen wel hadden, of is dat achterhaalt?

Oh en hoe gaat dat tegenwoordig als je je steunzolen moet laten aanmeten?
Moet je naar het ziekenhuis voor zo een gips afdruk van waaruit je steunzolen worden gemaakt?
pi_121808908
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:05 schreef Iwanius het volgende:
Bedankt voor de reacties tot dusver. Rest mij nog te vragen wat men dus tegenwoordig zich laat voorschrijven voor mensen met platvoeten(doorgezakte desnoods) en voor wie steunzolen te belangrijk zijn om ze niet te hoeven dragen. Kunststof steunzolen hadden naar ik begrepen heb nooit die langdurige kwaliteit die de metalen wel hadden, of is dat achterhaalt?

Moet je naar het ziekenhuis voor zo een gips afdruk van waaruit je steunzolen worden gemaakt?
Iwanius,

Tegenwoordig krijgt met vaak leren of kurken steunzolen voorgeschreven, maar dat hangt heel erg af van het model/stand van je voeten. Ook houden ze er rekening mee of je man of vrouw bent.
Voor mannen is het dragen van steunzolen minder "belastend" in de schoenen van bij een vrouw.
Een forse steunzool past niet gemakkelijk in leuke damesschoenen, laat staan bij pumps en hoge hakken. Soms lukt het bij kleine blokhakjes wel, maar dan moet je ze wel hebben met los en uitneembaar voetbed.

Of die hedendaagse steunzolen qua kwaliteit beter of slechter zijn dan die "ouderwetse" metalen steunzooltjes, daar kan ik geen oordeel over vellen. Die metalen kunnen overigens wel gemakkelijk worden aangepast. Smaller maken, opkloppen (als ze zijn doorgezakt) e.d. is allemaal zo geregeld. Ze gaan dus veel langer mee. Nadelen zijn dat ze altijd vrij lomp zijn en in het begin het gewicht.

Aanmeten van steunzolen kan op vele manieren. Vaak in het ziekenhuis bij de Orthopeed, waar dan de Orthopedisch-Instrumentenmaker ook zitting heeft. Een andere mogelijkheid is dat je direct naar de Orthopedisch-Instrumentenmaker gaat of naar een Podoloog.
Gipsafdrukken maken doen ze vaak in het ziekenhuis. Doordat de Orthopeed je direct doorverwijst naar de naastgelegen Gipskamer Orthopedie, waarop dan meteen gipsafdrukken van je voeten worden gemaakt (bijna altijd bij mij zo). Bij de Orthopedisch-Instrumentenmaker gaat het aanmeten vaak d.m.v. te gaan staan in oase-/schuimbakjes (waar je dan vervolgens in wegzakt), blauwdrukken (soort stempelkussen met papier er tussen) of een computerscan.
Gipsafdrukken zijn onbelast de rest van de afdrukken belast!!

Groetjes,
Annemieke.
pi_121814249
quote:
Mirjam,

Heb jij dan geen steunzooltjes (gehad)?

Groet,
Annemieke
pi_121814310
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:35 schreef AnnemiekeL het volgende:

[..]

Mirjam,

Heb jij dan geen steunzooltjes (gehad)?

Groet,
Annemieke
ja, natuurlijk wel.
ik ga alleen graag met mijn tijd mee en heb dus van die hippe, die niet van metaal zijn.
pi_121814753
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:37 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ja, natuurlijk wel.
ik ga alleen graag met mijn tijd mee en heb dus van die hippe, die niet van metaal zijn.
Mirjam,

Oh, dus jij hebt ook wel die metalen gehad? Zeker ook door middel van het maken van zulke gipsafdrukjes van de voeten? Als je bij de orthopeed liep ging dat bij mij ook altijd zo.
Jij langdurig die metalen gehad dan? Ik kreeg ze al op 5 jarige leeftijd, op advies van de schoolarts.
Bij mij gingen altijd die leren knikleertjes kapot en moest ze altijd dragen in die verantwoorde kinderschoenen van Piedro, Renata of Bunnies mey los en uitneembaar voetbed.
.

Groet,
Annemieke
pi_121815002
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:46 schreef AnnemiekeL het volgende:

[..]

Mirjam,

Oh, dus jij hebt ook wel die metalen gehad? Zeker ook door middel van het maken van zulke gipsafdrukjes van de voeten? Als je bij de orthopeed liep ging dat bij mij ook altijd zo.
Jij langdurig die metalen gehad dan? Ik kreeg ze al op 5 jarige leeftijd, op advies van de schoolarts.
Bij mij gingen altijd die leren knikleertjes kapot en moest ze altijd dragen in die verantwoorde kinderschoenen van Piedro, Renata of Bunnies mey los en uitneembaar voetbed.
.

Groet,
Annemieke
ik zeg dat toch nergens?
ik heb geen metalen, nooit gehad.
pi_121820236
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:51 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik zeg dat toch nergens?
ik heb geen metalen, nooit gehad.
Mirjam,

Sorry hoor, maar dacht het zo op te tekenen in je tekst.

Dan ben je al van het moderene tijdperk, of hebt ze nooit in je kindertijd gehad?
Steunzolen, en dan vooral die metalen, waren tot in de 80er jaren heel gebruikelijk.
Kinderen kregen ze toen al op jonge leeftijd voorgeschreven en aangemeten.

Volgens mij moeten er wel meer posters zijn die ook wel hebben gedragen.

Annemieke.
pi_121829527
Ik heb sinds kort ook steunzolen, heb een doorgezakte voorvoet. Mijn zolen zijn van soort hard foam, geen metale. En krijg via de zorgverzekering niets vergoed!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_122040497
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 00:10 schreef Dandilion het volgende:
Ik heb sinds kort ook steunzolen, heb een doorgezakte voorvoet. Mijn zolen zijn van soort hard foam, geen metale. En krijg via de zorgverzekering niets vergoed!
Dandilion,

Alleen voor doorgezakt voorvoeten, heb je dan wel eens voorvoetsteuntjes geprobeerd?
Heb je zeker van die lange steunzolen gekregen welke lopen van hak tot onder de tenen met z'n dikke bobbel voor onder de voorvoeten en geen voetholteboog?

Steunzolen zitten bij de zorgverzekering altijd in het aanvullende pakket. Ook is er verschil waar je ze laat aanmeten, soms worden ze via een Podoloog niet vergoed en die via een Orthopedisch-Instrumentenmaker dan wel weer (of omgekeerd)
pi_122061053
Kinderen kregen ze soms al op heel jonge leeftijd (4/5 jaar) voorgeschreven en aangemeten.

Volgens mij moeten er heel veel meer posters moeten zijn die ook wel zulke steunzolen hebben gedragen. Niemand ze ook gehad of aangemeten gekregen?
  zaterdag 26 januari 2013 @ 09:11:49 #22
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_122061232
Ik krijg jeuk van de herhalingen van Annemieke :X

TS, kan degene die je broer het advies heeft gegeven (arts?) hem ook niet vertellen waar hij zulke metalen steunzolen kan krijgen? En waarom het precies metalen moeten zijn en of er niet modernere varianten zijn?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_122084728
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:54 schreef AnnemiekeL het volgende:

[..]

Dandilion,

Alleen voor doorgezakt voorvoeten, heb je dan wel eens voorvoetsteuntjes geprobeerd?
Heb je zeker van die lange steunzolen gekregen welke lopen van hak tot onder de tenen met z'n dikke bobbel voor onder de voorvoeten en geen voetholteboog?

Steunzolen zitten bij de zorgverzekering altijd in het aanvullende pakket. Ook is er verschil waar je ze laat aanmeten, soms worden ze via een Podoloog niet vergoed en die via een Orthopedisch-Instrumentenmaker dan wel weer (of omgekeerd)
nou ik heb ook een aanvullend pakket maar daar vanuit worden ze niet vergoed. ja ik heb een hele zool, met een aangemeten verdikking/bobbel onder mijn wreef.
You can make it ?
pi_122121781
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:33 schreef Dandilion het volgende:

[..]

nou ik heb ook een aanvullend pakket maar daar vanuit worden ze niet vergoed. ja ik heb een hele zool, met een aangemeten verdikking/bobbel onder mijn wreef.
Dandilion,

Heel vaak zitten ze toch, ook als is dit voor een heel klein bedrag, in het aanvullende pakket.
Steunzolen/Podozolen, meestal valt het onder Orthopedisch, Podologisch of voetzorg.
Zonder enige tegemoedkoming kostbare grap zeker?
pi_122177951
Niemand ze ook meer gehad?
pi_122179373
Waarom metaal? Achterhaald.

Ja ik heb ook steunzolen, van die kruk/leren. Ben gewoon langs een orthopedisch schoenmaker gestuurd en ze werden vergoed. Het vervangen van het leer (dat laat na een paar jaar dragen wel los) werd gratis gedaan. Nadeel is dat ze niet in hakken/ballerina's passen. Voordeel is dat zelfs allstars lekker zitten omdat ik altijd overal mijn eigen zolen in kan leggen.

En waag het eens om me te quoten en dan mijn naam te herhalen. Je quote, dus het is wel duidelijk tegen wie je het hebt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_122197772
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:42 schreef AnnemiekeL het volgende:

[..]

Dandilion,

Heel vaak zitten ze toch, ook als is dit voor een heel klein bedrag, in het aanvullende pakket.
Steunzolen/Podozolen, meestal valt het onder Orthopedisch, Podologisch of voetzorg.
Ik weet toch zeker zelf wel of het vergoed word ja of nee. En nee is het dus.
You can make it ?
pi_122198705
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:05 schreef Iwanius het volgende:

Nee, podoloog/podotherapeut voor het gewone werk. Orthopeed is voor het zwaardere werk.

Die stalen steunzolen zijn vervelend, ze zijn vaak koud als je erop gaat staan. Ik had harde van kunststof, moest hars voorstellen of zo. Ging ervan met houten benen lopen. Ze worden altijd te breed gemaakt, zodat je schoenen kapot geduwd worden. Tegenwoordig kan je je daartegen verzetten, maar soms kost dat nog behoorlijk wat moeite.
Heb ook nog een keer van kurk gehad. Dat had de nadelen van alles. Met flexibel bedoel ik, dat ze meebewegen in je schoenen bij de loopbeweging, dus niet dat ze alleen een beetje meeveren. Ze waren van kurk, dus een soort gelijmd kurkkruim en dat brokkelde af.
De prettigste waren van leer. Die kan je trouwens laten opknappen. Als ik nieuwe laat aanmeten, laat ik de oude opknappen. 't Is handig om meerdere paren te hebben.

Steunzolen zijn een soort op maak gemaakt leunbed waar je passief in hangt.
Correctiezolen verbeteren je voetstand.
Beter is het om naar correctiezolen te vragen. En ook vragen wat de voordelen zijn van de harde versus de flexibele.

Tegenwoordig moet je op een glasplaat staan. Dan wordt er een 3D-beeld van gemaakt en de podoloog/therapeut maakt aan de hand daarvan de steunzolen. Als op de glasplaat staan alles is, dan heb je geen goede getroffen. Er moet ook gekeken worden hoe je staat, loopt, beweegt.

Als je ze ophaalt, neem dan verschillende paren schoenen mee om te kijken hoe ze erin passen en om ter plekke even proef te lopen. Na een poosje moet je terugkomen voor controle. Dan heb je gezien waar ze toch noch te breed zijn. Het zit allemaal in die ene prijs van een paar honderd ¤.
pi_122198789
Steunzolen hoeven echt niet alleen in veterschoenen, maar wat helaas niet kan is op slippers en zo. Ze hebben namelijk de neiging om zowel via de neuskant als aan de hielkant uit de schoen te schuiven. Dus schoenen met hak- en teenstuk kopen of schoenen met zo'n opstaande rand voor en achter kopen, als je sandalen/slippers wil.
In warme zomers is het echt lastig.
En waar je normaal op sloffen loopt, moet je voortaan lopen op sloffen met de steunzolen erin
pi_122215970
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:42 schreef AnnemiekeL het volgende:

[..]

Dandilion,

Dat ligt er maar net aan WAT VOOR aanvullend pakket je hebt. In het aanvullende pakket van mijn vriend dat vooral gericht is op beweegzorg zit het wel, maar in dat van mij (vooral gericht op gezinsuitbreiding en alternatieve geneeswijzen) zit het toch echt niet.

Verder niet zelf ervaring met inlegzolen, maar mijn broertje heeft jaren lang met aangemeten zooltjes gelopen. Waren van kurk en omvatten eigenlijk alleen de hiel. Zijn hiel stond zonder zooltje lichtelijk gekanteld en het zooltje verhielp dat.
Nadeel van dat ene zooltje is echter wel dat hij nu aan die ene kant een verkorte achillespees heeft.
pi_122221024
Dat is een fout van vroeger. Tegenwoordig kan het anders. Je weet van te voren dat de hiel dan hoger staat, dus je kan meteen fysiotherapie-oefeningen geven. Maar vaak moet je daar zelf expliciet om vragen. Vaak geven ze direct toe dat het zo is, maar als jij niets zegt dan zij ook niet.
pi_122235786
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:00 schreef Teslynd het volgende:
Dat is een fout van vroeger. Tegenwoordig kan het anders. Je weet van te voren dat de hiel dan hoger staat, dus je kan meteen fysiotherapie-oefeningen geven. Maar vaak moet je daar zelf expliciet om vragen. Vaak geven ze direct toe dat het zo is, maar als jij niets zegt dan zij ook niet.
'vroeger' is hier een kleine 15 jaar geleden. Zal tegenwoordig wel anders zijn ja.

Broerlief heeft er overigens alleen last van tijdens lange wandelingen en aangezien hij misschien nog wel luier is dan ik... ;)
pi_122240338
Toen mijn moeder thuiskwam met het bericht dat ze aan de steunzolen moest, zei ze ook dat ze oefeningen moest doen van de dokter: paar minuten van de hielen op de tenen op de hielen. Daarmee rek je dus de spieren & pezen.

Als je van het platteland even in een bergland bent, merk je ook hoe je onderbeenspieren voor en achter uitgerekt worden. Echt een rotgevoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 31-01-2013 13:54:20 ]
pi_122426564
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 00:49 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Nee, podoloog/podotherapeut voor het gewone werk. Orthopeed is voor het zwaardere werk.

Die stalen steunzolen zijn vervelend, ze zijn vaak koud als je erop gaat staan. Ik had harde van kunststof, moest hars voorstellen of zo. Ging ervan met houten benen lopen. Ze worden altijd te breed gemaakt, zodat je schoenen kapot geduwd worden. Tegenwoordig kan je je daartegen verzetten, maar soms kost dat nog behoorlijk wat moeite.
Heb ook nog een keer van kurk gehad. Dat had de nadelen van alles. Met flexibel bedoel ik, dat ze meebewegen in je schoenen bij de loopbeweging, dus niet dat ze alleen een beetje meeveren. Ze waren van kurk, dus een soort gelijmd kurkkruim en dat brokkelde af.
De prettigste waren van leer. Die kan je trouwens laten opknappen. Als ik nieuwe laat aanmeten, laat ik de oude opknappen. 't Is handig om meerdere paren te hebben.

Tegenwoordig moet je op een glasplaat staan. Dan wordt er een 3D-beeld van gemaakt en de podoloog/therapeut maakt aan de hand daarvan de steunzolen. Als op de glasplaat staan alles is, dan heb je geen goede getroffen. Er moet ook gekeken worden hoe je staat, loopt, beweegt.

Teslynd,

Het klopt dat 's-morgens die metalen steunzooltjes eerst even koud aanvoelden, maar als je er eenmaal aan gewend bent is dat heel snel over. Ook bij die stalen steunzolen liep je de eerste dagen als je weer eens nieuwe had " met houten poten", maar ook dat was na een paar dagen geheel over. Dat ze ze vaak veel te breed maakten klop ook. Mijn moeder riep daar altijd smalle, smalle en nog eens smallle. Waarom ze ze dan ook altijd zo heel breed maakten, geen idee.
Tegenwoordig worden steunzolen vaak aangemeten d.m.v. te gaan staan in een schuimbakje/-doosje met roze oase waar je in moet gaan staan en vervolgens wegzakt. Staan op een soort scanner (wat je beschrijft) of blauwdrukken (soort stempelkussen). Jij nooit voor gipsafdrukken geweest dan?
pi_122650042
pi_122650062
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 19:38 schreef AnnemiekeL het volgende:
watis precies je fascinatie met metalen steunzolen?
pi_122696513
quote:
Omdat ze veeeeel prettiger zijn. Minder zwaar (ja echt), dunner dus ze passen beter in schoenen, duurzamer, geen plakkerige toplaag meer die loslaat en omkrult of kurk dat breekt als je ze te vaak in andere schoenen stopt. En ze veren een beetje dus al die hyperdeluxe dempingslagen die ze in andere steunzolen gebruiken die voor extra dikte zorgen zijn niet meer nodig.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_122720697
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Omdat ze veeeeel prettiger zijn. Minder zwaar (ja echt), dunner dus ze passen beter in schoenen, duurzamer, geen plakkerige toplaag meer die loslaat en omkrult of kurk dat breekt als je ze te vaak in andere schoenen stopt. En ze veren een beetje dus al die hyperdeluxe dempingslagen die ze in andere steunzolen gebruiken die voor extra dikte zorgen zijn niet meer nodig.
MinderMutsig,

Ervaringsdeskundige MinderMutsig? Jij ze ook (gehad)?

Klopt, echt zwaar zijn ze tegenwoordig niet meer. Ze zijn veel lichter dan vroeger maar ook dunner.
Wel moet je er goed op letten dat ze niet te breed zijn, want anders passen ze niet goed in de schoenen of trap je deze binnen de kortste keren uit elkaar. Ook kan je ze gemakkelijk laten opkloppen als ze iets zijn doorgezakt.
pi_123638759
Niemand ze vroeger ook vaker gehad?
  maandag 4 maart 2013 @ 22:10:20 #40
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_123639149
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:04 schreef AnnemiekeL het volgende:
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 19:38 schreef Mirjam het volgende:

[..]

watis precies je fascinatie met metalen steunzolen?
pi_123639512
Ik moest lachen. :@
pi_123642467
AnnemiekeL zoekt lotgenoten voor haar fetisj-groepje.....
Ik zie een groepje dames van middelbare leeftijd voor me die iedere dinsdagavond bijeen komen om (elkaars) stalen zolen af te lebberen.

Wat moet je nog met stalen zolen? In AMS zit een goede orthopedische instrumenten/schoenmaker die zolen maakt die bovendien ook nog in luxe schoenen passen. Misschien kan je daar nog wat van leren!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:31:59 #43
63722 z80
I fink you freaky
pi_123678365
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:04 schreef AnnemiekeL het volgende:
als je eens in plaats van jezelf te herhalen vermeld waar nog stalen steunzolen gemaakt worden dan hebben we er nog wat aan.

ik loop al jaren op staalplaten en wil ook niet anders meer. echter vervanging is zo goed als onmogelijk omdat er geen stalen steunzolen meer gemaakt worden.
ik heb zweetvoeten waardoor leer binnen 3 maanden dusdanig hard is dat het in stukken breekt.
schuim/zachte steunzolen gaan 6 maanden mee. kurk verkruimeld waar je bij staat. en de zogenaamde onbreekbare kunststof dingen houden het slechts een paar maanden uit voordat ze toch breken.
de steunzolen gaan hier de schoenen in en komen er enkel uit bij vervanging van de schoen of steunzool.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')