Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Enpe, hiker regio Eindhoven Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) joppie_saus, hiker regio Groningen Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda [url=http://forum.fok.nl/user/profile/378787[reintje_[/url], privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 5 januari 2013 12:36 schreef Pizzabodem het volgende: Skoda maakt tenminste nog lekker strakke wagens. Sommige mensen vinden het saai, ik vind de Octavia (oude en nieuwe) en de Superb Combi gewoon mooi. [ afbeelding ]
Zelf weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. De normale XF rijdt wel heerlijk maar dit.. ik weet het nog niet. Ik vind het op de een of andere manier niet echt bij Jaguar passen
Ik lag denk ik onderop de stapel... na een paar weken niet gebeld te zijn, heb ik zelf maar even contact opgenomen donderdag en nu gelijk gister en maandag ritten gekregen. Beterr. Wordt maandag mijn eerste hybride ooit (Civic), ben benieuwd!
Op zaterdag 5 januari 2013 13:31 schreef RobinhoAjax het volgende: Ik lag denk ik onderop de stapel... na een paar weken niet gebeld te zijn, heb ik zelf maar even contact opgenomen donderdag en nu gelijk gister en maandag ritten gekregen. Beterr. Wordt maandag mijn eerste hybride ooit (Civic), ben benieuwd!
Je eerste hybride? (!) Pff ik word er mee doodgegooid, vooral vanuit Vianen. Die civic rijdt in mijn herinneringen stukken lekkerder dan een prius en ziet er ook beter uit.
Ik heb beide gereden, vond het wel prima. Prius viel me erg mee naar alle slechte verhalen. Het enige nadeel was wel dat iedereen die ik inhaalde / mij inhaalde zo naar binnen keek " _____! "
Ik heb die Civic Hybride en Prius (facelift) ook eens beide als full-options gereden, met leder, stoelverwarming, navigatie en alle meuk meer. Dan wint de Civic het wel van de Prius.
Die jag is echt wel super dik, vind hem persoonlijk ook mooier dan die Mercedes CLS Shooting Brake Ik had laatst zo'n Lexus CT200H, maar begrenst op 120... Dus dat was echt waardeloos En ik ben sowieso meer voor die plug-in hybride dan een normale hybride.
Even resumé op de stoelventilatie uit het vorige topic.. Rij er eens mee in de zomer, je wil niet meer anders . Zorgt juist voor een heerlijk koele rug, in plaats van een warme zweterige plakrug (waar ik in de zomer veel last van heb).
Op zaterdag 5 januari 2013 14:57 schreef zazzel het volgende: Die jag is echt wel super dik, vind hem persoonlijk ook mooier dan die Mercedes CLS Shooting Brake Ik had laatst zo'n Lexus CT200H, maar begrenst op 120... Dus dat was echt waardeloos En ik ben sowieso meer voor die plug-in hybride dan een normale hybride.
Een plug-in hybride is toch niet anders dan een gewone hybride, behalve het feit dat je m oplaadt aan t stopcontact waar je met rijden niets aan merkt. Elektrisch + range extender bedoel je? En hybrides vind ik 9/10keer kut, je haalt die prachtige vebruikscijfers toch niet. Enige leuke hybride die ik heb meegkregen was een Lexus RX400h
Een plug-in hybride is toch niet anders dan een gewone hybride, behalve het feit dat je m oplaadt aan t stopcontact waar je met rijden niets aan merkt. Elektrisch + range extender bedoel je? En hybrides vind ik 9/10keer kut, je haalt die prachtige vebruikscijfers toch niet. Enige leuke hybride die ik heb meegkregen was een Lexus RX400h
Ik zou geen nee zeggen tegen een Fisker Karma hoor . Plug in hybrides hebben overigens over het algemeen een veel kleinere motor dan normale hybrides aangezien deze motor bij Plug-ins alleen wordt gebruikt om stroom op te wekken als er echt geen stroom meer is.
Ik zou geen nee zeggen tegen een Fisker Karma hoor . Plug in hybrides hebben overigens over het algemeen een veel kleinere motor dan normale hybrides aangezien deze motor bij Plug-ins alleen wordt gebruikt om stroom op te wekken als er echt geen stroom meer is.
Die Fiskers zijn toch compleet elektrisch? Heb een keer in een Tesla gereden, wat een bizarre ervaring was dat
Net al even op AutoWeek gekeken, model ziet er prima uit. Oh ja, wegrijden met piepende banden is leuk, maar ik mis daarbij wel het geronk van een motor.
Als ik op kamers ga en geen eigen auto meer heb maar wel week OV.. Ga ik dit wel in overweging nemen hoewel ik geloof dat het niet super betaald... Tis natuurlijk wel gewoon leuk werk om te doen.
Ik zou trouwens, om het even over de TT te hebben, niet snel gaan leasen. Als je uit gaat rekenen wat je elke maand betaald voor de tijd dat je die auto hebt, dan kan je van dat geld ook dezelfde auto kopen en hem na 4 jaar gewoon houden.
Of nog beter, dat wat de pa van een kameraad van me deed. Hij had een 2007 Volvo V70 D5, full options. Vier jaar geleased, kwam de leasemij met het aanbod de auto over te nemen. Heeft hij gedaan, voor net geen 12k. Toen naar een BMW specialist gegaan, daar de V70 voor 17,5k verkocht en die heeft vervolgens voor hem een 520d Touring gechipt en met M-pakket full options geimporteerd uit Duitsland waar hij nog maar een paar 1000 op hoefde bij te leggen.