quote:http://www.nrc.nl/nieuws/(...)el-63-000-vacatures/
Enorm tekort aan technisch personeel: 63.000 vacatures
ECONOMIE Grote technische bedrijven als ASML, VDL Group en Philips gaan actief in het buitenland personeel werven om de enorme tekorten aan technisch personeel in Nederland op te vangen. Dat schrijft NRC Handelsblad vandaag. Met name de hightech-industrie in Brabant wil een gezamenlijke strategie ontwikkelen om de internationale arbeidsmarkt te bewerken.
Het tekort aan technisch personeel op de Nederlandse arbeidsmarkt loopt volgend jaar op tot 63.000. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Maastricht in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken. Voor elk procent dat de economie groeit, komen daar nog eens jaarlijks 13.000 vacatures bij. Het Nederlandse bedrijfsleven loopt nu al voor miljoenen euro’s aan opdrachten mis omdat er te weinig personeel is om die uit te voeren.
(...)
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)el-63-000-vacatures/
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:52 schreef ukga het volgende:
Het zou al helpen om de startsalarissen eens te verhogen
Ja want de richting die je kiest baseer je hoofdzakelijk op het startsalarisquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:52 schreef ukga het volgende:
Het zou al helpen om de startsalarissen eens te verhogen
een groot deel van de scholieren die hun middelbareschool diploma halen wel ja.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:54 schreef danos het volgende:
[..]
Ja want de richting die je kiest baseer je hoofdzakelijk op het startsalaris
Of om de beloningen van het beroepsbabbelaarsgilde eens naar beneden bij te stellen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:52 schreef ukga het volgende:
Het zou al helpen om de startsalarissen eens te verhogen
Kan jij dan met een hypotheek betalen met plezier in je werk?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:54 schreef danos het volgende:
[..]
Ja want de richting die je kiest baseer je hoofdzakelijk op het startsalaris
Inderdaad. De mensen die roepen dat er te weinig technici zijn, zijn veelal de mensen die een veelvoud verdienen van een techneut. Waarom jarenlang zwoegen aan de TU Delft, terwijl je met minder moeite in vier jaar een diploma kunt scoren waarbij je een veelvoud aan salaris naarbinnen praat?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Of om de beloningen van het beroepsbabbelaarsgilde eens naar beneden bij te stellen.
Dan snijd het mes aan twee kanten. De beste oplossing...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Of om de beloningen van het beroepsbabbelaarsgilde eens naar beneden bij te stellen.
Die gaan lekker naar de VS, krijgen ze meer betaald.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:02 schreef waht het volgende:
Voldoende gekwalificeerde Chinese ingenieurs beschikbaar.
Ik hoor het Nederlandse plebs al janken.
Alleen de besten, wij krijgen de schorriemorrie-ingenieurs.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die gaan lekker naar de VS, krijgen ze meer betaald.
Scholliemollie toch?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:04 schreef waht het volgende:
[..]
Alleen de besten, wij krijgen de schorriemorrie-ingenieurs.
Dat wil je niet. Ik heb daar ervaring mee. Even kijken: een ingestort lopende band-systeem om stenen te laden naar een schip, le-vens-gevaarlijk, 4 stuks stuurbedieningskasten voor roer-propellors met problemen ivm slechte bedrading en slechte warmte-afvoer. Erhm, ontelbaar keer systeemproblemen i.v.m. het ontbreken van degelijkheid wat wel een vereiste is in de scheepvaart / offshore. Slechte communicatie tussen de verschillende departementen op scheepsbouwprojecten. krakkemikkige software vrijwel in elk geval. Slechte taalkennis wat betreft engels.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:02 schreef waht het volgende:
Voldoende gekwalificeerde Chinese ingenieurs beschikbaar.
Ik hoor het Nederlandse plebs al janken.
Dan is de vraag of je makkelijker zo'n Chinees of een Nederlands maatschappelijk werker kan omscholen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:12 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat wil je niet. Ik heb daar ervaring mee. Even kijken: een ingestort lopende band-systeem om stenen te laden naar een schip, le-vens-gevaarlijk, 4 stuks stuurbedieningskasten voor roer-propellors met problemen ivm slechte bedrading en slechte warmte-afvoer. Erhm, ontelbaar keer systeemproblemen i.v.m. het ontbreken van degelijkheid wat wel een vereiste is in de scheepvaart / offshore. Slechte communicatie tussen de verschillende departementen op scheepsbouwprojecten. krakkemikkige software vrijwel in elk geval. Slechte taalkennis wat betreft engels.
Maar hard werken kunnen ze!
Om kort te gaan: De chinezen zijn de slechtste scheepsbouwers van Azië.
De japanners trouwens de beste.
De startsalarissen zijn helemaal niet zo extreem laag...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:52 schreef ukga het volgende:
Het zou al helpen om de startsalarissen eens te verhogen
lol, inderdaad. Maar echt. Het is een drama. Ik ben er in 2011 6 maanden geweest, mooie tijd gehad maar man man.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:19 schreef waht het volgende:
[..]
Dan is de vraag of je makkelijker zo'n Chinees of een Nederlands maatschappelijk werker kan omscholen.
Nederlands. De communicatie met een Chinees is echt verschrikkelijk. Je verstaan je niet, daarna snappen ze je niet en ten slotte doen ze wat anders.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:19 schreef waht het volgende:
[..]
Dan is de vraag of je makkelijker zo'n Chinees of een Nederlands maatschappelijk werker kan omscholen.
Dit.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:23 schreef papernote het volgende:
[..]
Nederlands. De communicatie met een Chinees is echt verschrikkelijk. Je verstaan je niet, daarna snappen ze je niet en ten slotte doen ze wat anders.
Niet extreem nee maar als ik lees dat bedrijfskundigen/economen met startsalarissen van 4000 bruto kunnen beginnen en techneuten met circa 2500 ligt er wel iets scheef.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:21 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
De startsalarissen zijn helemaal niet zo extreem laag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |