Dat is niet alles. Saudi-Arabië geeft vermogens uit aan diverse investeringen. Gaan de komende jaren alleen al aan zonne-energie 35 miljard euro uitgeven. Ook de Europese markt krijgt vele miljarden aan bestellingen binnen. Indirect steunen ze de markt ook. De Saudische agentschap heeft 1000 miljard euro te besteden de komende jaren. Allemaal investeringsgelden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:31 schreef Peunage het volgende:
Saudi-Arabie geeft 0,8% van het BNP. Nederland ook. Belgie 0.5%.
Was ook mijn eerste gedachte.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Zo'n stabiele situatie om vluchtelingen op te vangen is er niet in het Palestijnse gebied...
Vet van mij.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:59 schreef slashdotter3 het volgende:
http://ejbron.wordpress.c(...)ijnse-vluchtelingen/
De Palestijnse Hamas-regering in de Gazastrook heeft de opname van Palestijnse vluchtelingen uit het door burgeroorlog geteisterde Syrië geweigerd. De hulporganisatie van de VN voor Palestijnse vluchtelingen in het Midden-Oosten (UNRWA) verzocht de Palestijnse regering twee weken geleden om haar Palestijnse broeders en zusters uit Syrië op te nemen.
[ afbeelding ]
Deze zijn uit alle vluchtelingenkampen op de vlucht geslagen voor de Syrische rebellen, omdat ze aan de zijde van de Syrische staatschef Assad zijn gaan staan. De hef van de Palestijnen, Ismail Haniya, wees het verzoek af met de bewering dat dit een gevaarlijk precedent zou kunnen vormen voor nog meer Palestijnse vluchtelingen die naar de Gazastrook komen. Hij zei dat de vluchtelingen naar Israël zouden moeten terugkeren en niet naar de Gazastrook. Ook zou de regering in de Gazastrook niet de financiële capaciteit hebben, verklaarde de Hamas-regering tegenover de UNRWA.
De chef van de Palestijnen in Ramallah, Mahmoud Abbas, weigerde eveneens welke opname van Palestijnse vluchtelingen dan ook in de Palestijnse gebieden in Judea en Samaria. Ook al hebben de Palestijnse regeringen in Ramallah en Gaza niet de financiën om hun Palestijnse broeders en zusters op te nemen, dan nog is de afwijzing van hun Syrische broeders in tijden van nood toch zeer merkwaardig. Enerzijds verlangen de Palestijnen in de Gazastrook en Ramallah constant hulp van de UNRWA voor zichzelf en anderzijds weigeren ze andere vluchtelingen uit het volk, die zichzelf ook als vluchtelingen beschouwen, te helpen.
Meer dan 60 jaar geleden was Israël financieel ook niet in staat om joodse immigranten op te nemen. Desondanks werd iedereen hartelijk verwelkomd en in het land opgenomen. In Libanon werden al 2500 Palestijnse vluchtelingenfamilies opgenomen, in totaal 13.000 mensen.
De Palestijnen schijnt het niet echt te gaan om het recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen. Ze hebben er geen probleem mee demografisch de joodse staat te overstromen, maar o wee als dit gebeurt met hun dorpen en steden. Het vluchtelingenprobleem wordt nu als politiek instrument tegen Israël gebruikt. Volgens VN-informatie zijn er sinds het uitbreken van de onlusten in Syrië tot nu toe meer dan 60.000 mensen om het leven gekomen.
============
Ik dacht dat Nederland daar nou juist onder gezakt was. In tegenspraak met de internationale afspraken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:31 schreef Peunage het volgende:
Saudi-Arabie geeft 0,8% van het BNP. Nederland ook. Belgie 0.5%.
Net als missie en zending, bedoel je?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Geld stoppen in de lokale wahabi moskee om de lokale bevolking te radicaliseren, schrijven zij dat ook af als hulp?
Mijn post was heel erg duidelijk en behoeft geen verdere toelichting.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Net als missie en zending, bedoel je?
En handel en training?
Grappenmaker! Zit ik gvd te luisteren naar een wetenschapper die overtuigd gristelijk is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
0.10 Ned2 de nacht van Zondag op Maandag, gaat over Palestijnen die ondergedoken zijn in Israel uit angst voor hun volk
www.teveblad.be/tv-gids/programma/2105564/the-invisible-men
Waarom stoort het je dan zo? en waarom stoor je je daar dan weer aan ipv het feit dat Palestijnen die een voorliefde hebben voor hetzelfde geslacht hun leven niet zeker zijn bij hun eigen volk?quote:Op maandag 7 januari 2013 00:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappenmaker! Zit ik gvd te luisteren naar een wetenschapper die overtuigd gristelijk is.
Al moet ik toegeven dat hij wel zo verstandig is om wetenschap en religie een beetje gescheiden weet te houden.
Ik ben overtuigd agnost. En deze gast zit een beetje voor eigen parochie (Andries Knevel) te zeveren. Hij maakt er zo'n show van.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waarom stoort het je dan zo? en waarom stoor je je daar dan weer aan ipv het feit dat Palestijnen die een voorliefde hebben voor hetzelfde geslacht hun leven niet zeker zijn bij hun eigen volk?
Vragen, vragen
Als overtuigde Pastafarian en dus geenzins Ggristen heb ik toch wel een zekere bewondering voor Knevel, zeker als het om het doorzagen van onze politici betreft.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd agnost. En deze gast zit een beetje voor eigen parochie (Andries Knevel) te zeveren. Hij maakt er zo'n show van.
Hij speelt gewoon advocaat van de duivel.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als overtuigde Pastafarian en dus geenzins Ggristen heb ik toch wel een zekere bewondering voor Knevel, zeker als het om het doorzagen van onze politici betreft.
Tussen nu en 19 Januari.quote:Op maandag 7 januari 2013 00:48 schreef Kees22 het volgende:
Maar wanneer is die documentaire dan wel?
er zit denk ik wel nog een beetje verschil tussen liever tussen joden wonen en gemarteld worden door palestijnen vanwege je geaardheidquote:Op maandag 7 januari 2013 00:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd agnost. En deze gast zit een beetje voor eigen parochie (Andries Knevel) te zeveren. Hij maakt er zo'n show van.
Ik weet niet of ik me zou storen aan het feit dat homosexuele Palestijnen liever willen wonen tussen Joden dan tussen andere Palestijnen. Ik was wel benieuwd naar een documentaire daarover. Overigens zijn er genoeg Joden die homo's ook wel zouden willen stenigen.
En het zou sowieso al vreemd zijn als nieuwe Palestijnen door de Jodenstaat Israel toegelaten zouden worden.
Maar wat ik krijg is niet wat me toegezegd is.
Psst, vergeet je niet de honderden miljoenen euro's die telkens daar naar toe gaan?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:20 schreef yup het volgende:
[..]
Behoorlijk FAIL dit, Israel werd wel vanaf begin aan financieel, militair en nog veel meer gesteund door G-B, Frankrijk en daarna voornamelijk de Verenigde Staten. (na 1967 vooral) Niet gaan lopen doen alsof dat helemaal uit het niets is opgebouwd...
Oh ja laten we de steun van Nederland niet vergeten uiteraard, Bijlmerramp iemand? Yep dat heeft allemaal met politiek te maken kindertjes.
En oh ja, het is altijd Israel's politiek geweest om Joodse immigranten aan te nemen, immers die kunnen allemaal bezet land koloniseren.
Als de Palestijnen ook onvoorwaardelijke steun van westerse landen had dan zou de standaarden daar ook vele male hoger zijn.
Maarja zal wel nu een heel discussie beginnen, don't fucking care GAME ON.
Alles tot Damascus en Cairo is in principe van Israel. Eerlijk veroverd na de zesdaagse oorlog nadat al die moslimlanden Israel aanvielen. Ze moeten blij zijn dat ze mochten blijven en niet naar Syrie en Jordanie werden gestuurd met z'n allen. Oh wacht, Jordanie, saudi arabie en egypte houden ook niet van palestijnen.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Was ook mijn eerste gedachte.
En waar komen die vluchtelingen eigenlijk vandaan? Toch niet uit de Palestijnse gebieden maar uit de gebieden die nu, al dan niet legaal, tot Israel gerekend worden.
En delen van Irak ook toch? Tot aan de Eufraat was het?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Alles tot Damascus en Cairo is in principe van Israel.
Wat een wellus nietus spelletje is dit zegquote:Op maandag 7 januari 2013 20:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Psst, vergeet je niet de honderden miljoenen euro's die telkens daar naar toe gaan?Alsof die pallies niet geholpen worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |