Google zoeken doet uit zichzelf niks. Google now kan daartegenin wel uit zichzelf dingen doen. Hoe dan ook, wat staat er bij je verbruik? Welk app verbruikt het meeste accusap?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:05 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Stond denk ik al uit. Google zoeken heb ik nu ook uitgezet
Bij mij gebruikt vooral whatsapp en het android systeem veel accusapquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Google zoeken doet uit zichzelf niks. Google now kan daartegenin wel uit zichzelf dingen doen. Hoe dan ook, wat staat er bij je verbruik? Welk app verbruikt het meeste accusap?
Bij mij ook het Android Systeem gigantisch veel. Haal soms maar 9u op een batterij, terwijl ik schermhelderheid op 10% heb staan.... Dus ik ga even naar de HTC reperateur morgenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:34 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Bij mij gebruikt vooral whatsapp en het android systeem veel accusap
Ik zit er ook aan te denken om terug te gaan, heb de telefoon pas 5 dagen en hij gaat nog geen halve dag mee met normaal gebruik. Heb nog geen spelletjes gespeeld of gebeld oid en gebruik hem hooguit 1,5 uur 'intensief'. (lees: dan stuur ik wat berichtjes). Maar waar zit die reperateur? Ik heb de tel via studentmobiel..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:37 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Bij mij ook het Android Systeem gigantisch veel. Haal soms maar 9u op een batterij, terwijl ik schermhelderheid op 10% heb staan.... Dus ik ga even naar de HTC reperateur morgen
Stop met het taskkiller gebruiken. Android werkt niet zoals Windows. Taskkillen werkt zoals je merkt averechts. Waarom er dan toch taskkillers bestaan op de playstore is mij een raadsel. Android heeft een zelfstandig taskkillbeheer en jouw "bemoeienis" zorgt ervoor dat Android denkt van huh? issie vastgelopen? Ff opnieuw opstarten. Dat gekill en geopstart kost ook accusap.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:34 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Bij mij gebruikt vooral whatsapp en het android systeem veel accusap
Dit probleem zal je met ELK smartphone hebben. iPhone, SGS3, noem maar op. De accus worden steeds kleiner en compacter en ze worden niet automatisch gelijk beter.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:42 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ik zit er ook aan te denken om terug te gaan, heb de telefoon pas 5 dagen en hij gaat nog geen halve dag mee met normaal gebruik. Heb nog geen spelletjes gespeeld of gebeld oid en gebruik hem hooguit 1,5 uur 'intensief'. (lees: dan stuur ik wat berichtjes). Maar waar zit die reperateur? Ik heb de tel via studentmobiel..
Ja de grap is dat ik hem dus helemaal niet intensief gebruik, internetten heb ik nog niet gedaan, geen spelletjes gespeeld, niet gebeld niets. Jouw telefoon gebruikt in 7 uur intensief gebruik evenveel als de mijne 8 uur op standby doet. Dat is toch niet normaal denk ik dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:46 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dit probleem zal je met ELK smartphone hebben. iPhone, SGS3, noem maar op. De accus worden steeds kleiner en compacter en ze worden niet automatisch gelijk beter.
Het is ook zo dat de toestel een paar dagen nodig heeft om de battery te kalibreren en ook zal je je toestel na een paar dagen minder intensief gebruiken dus je zal zien dat de battery langer meegaat.
Even chatten via de HTC website (htc.nl --> Service --> Ondersteuning --> Chatten) Die geven je een adres van een officiele reperateurquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:42 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ik zit er ook aan te denken om terug te gaan, heb de telefoon pas 5 dagen en hij gaat nog geen halve dag mee met normaal gebruik. Heb nog geen spelletjes gespeeld of gebeld oid en gebruik hem hooguit 1,5 uur 'intensief'. (lees: dan stuur ik wat berichtjes). Maar waar zit die reperateur? Ik heb de tel via studentmobiel..
Wat staat er bij het accugebruik?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:49 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ja de grap is dat ik hem dus helemaal niet intensief gebruik, internetten heb ik nog niet gedaan, geen spelletjes gespeeld, niet gebeld niets. Jouw telefoon gebruikt in 7 uur intensief gebruik evenveel als de mijne 8 uur op standby doet. Dat is toch niet normaal denk ik dan?
Ik begrijp dat zo'n mega scherm veel opmaakt en als ik er constant mee zou zitten spelen vind ik het ook nog acceptabel, maar zo snel leeg had ik niet vrwacht!
Vrind, heb dat ding nu 4/5 maanden. 1e 3/4 maanden geen probleem en nu wel. Natuurlijk heb ik geen taskkiller lopen, ben niet 1 of andere kneus in de Android wereld. Als ik gewoon wat whats app, beetje Facebooken etc. en hij houdt het nog geen 9u uit dan heeft HTC gewoon een onduigelijk product geleverd.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:48 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik denk niet dat de reparateur wat voor jullie kan doen aangezien dit een gebrek is van elk moderne smartphone. Alleen een 2 kleurscherm nokia met een veel kleiner scherm gaat vanzelfsprekend langer mee dan een multikleuren big size scherm die van alles kan.
Welke apps veel gebruiken bedoel je? Mijn tel ligt nu thuis, ik geloof dat het systeem het meest gebruikt en nog iets van android, verder whatsapp (rond de 20%) en soms facebook app.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:54 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat staat er bij het accugebruik?
Vrind, elke smartphone heeft dit probleem. Ga gerust naar de reparateur, kom naderhand maar posten wat er uiteindelijk is gebeurd. En ik had het niet tegen jou wat betreft taskkiller gebruiken. Laat dus het kneus en andere lieve benamingen maar gewoon weg in je komende postjes. Dank.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:55 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Vrind, heb dat ding nu 4/5 maanden. 1e 3/4 maanden geen probleem en nu wel. Natuurlijk heb ik geen taskkiller lopen, ben niet 1 of andere kneus in de Android wereld. Als ik gewoon wat whats app, beetje Facebooken etc. en hij houdt het nog geen 9u uit dan heeft HTC gewoon een onduigelijk product geleverd.
Niet zo zeuren, noem je een vrind en heb zeker niet gezegd dat jij een kneus was. Jij sprak over jullie in je post dus werd ik wel degelijk aangesproken. 9u op een batterij is niet acceptabel. Ik verwacht ook geen 24u. 13/14u moet haalbaar zijn/quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:01 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Vrind, elke smartphone heeft dit probleem. Ga gerust naar de reparateur, kom naderhand maar posten wat er uiteindelijk is gebeurd. En ik had het niet tegen jou wat betreft taskkiller gebruiken. Laat dus het kneus en andere lieve benamingen maar gewoon weg in je komende postjes. Dank.
Ter vergelijking: https://www.dropbox.com/s(...)01-18%2015.02.37.pngquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:57 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Welke apps veel gebruiken bedoel je? Mijn tel ligt nu thuis, ik geloof dat het systeem het meest gebruikt en nog iets van android, verder whatsapp (rond de 20%) en soms facebook app.
Je maakt nu Markeerstift indirect uit voor kneus omdat zij zonder het beter te weten wel een taskkiller gebruikt. Ja?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:04 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Niet zo zeuren, noem je een vrind en heb zeker niet gezegd dat jij een kneus was. Jij sprak over jullie in je post dus werd ik wel degelijk aangesproken. 9u op een batterij is niet acceptabel. Ik verwacht ook geen 24u. 13/14u moet haalbaar zijn/
Best groot verschil tussen jouw en mijn verbruik ja. Jij lijkt je phone intensiever dan ik te gebruiken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:11 schreef Fiorano het volgende:
Dit lijkt me toch echt niet normaal:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wellicht wel, maar er zitten gerust stukken tussen dan ik hem 2u niet aangeraakt heb ivm tentamens. Overigens heb ik de hele tijd die"energiebesparing" aan gehad.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:22 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Best groot verschil tussen jouw en mijn verbruik ja. Jij lijkt je phone intensiever dan ik te gebruiken.
Ik gebruik automatische helderheidsinstelling, in een youtubetest werd die aangeraden, wacht ik zoek hem voor je op, misschien heb je er zelf iets aan.
Die heb ik niet aanstaan. Is een batterijcover (= externe accu) niks voor je? Had er 1 van Ebay besteld en ik gebruik hem eigenlijk nooit meer sinds de batterij langer meegaat door 1 van de updates. Ik bewaar hem wel voor een plek waar ik mijn HOX moeilijk aan de lader kan hangen zoals op het strand. (vorig jaar ook zo gedaan).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:23 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wellicht wel, maar er zitten gerust stukken tussen dan ik hem 2u niet aangeraakt heb ivm tentamens. Overigens heb ik de hele tijd die"energiebesparing" aan gehad.
Gooi maar door, wie weet
Mwah, vind het juist een mooi dun toestel. Heb wel een externe batterij voor als ik een nacht niet thuis ben oid.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:27 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Die heb ik niet aanstaan. Is een batterijcover niks voor je? Had er 1 van Ebay besteld en ik gebruik hem eigenlijk nooit meer sinds de batterij langer meegaat door 1 van de updates. Ik bewaar hem wel voor een plek waar ik mijn HOX moeilijk aan de lader kan hangen zoals op het strand. (vorig jaar ook zo gedaan).
Hmmm interessant?
Ok, ik zal het wel overwegen. Niet op zeer korte termijn iig. Heb ooit een gloednieuwe Nokia 3300 opengeschroefd en de groene ledjes vervangen door blauwe, was zo stervensbang dat ik hem gemold had maar hij deed het perfect, en ik was een tijdje lang hip aangezien niemand destijds ooit een blauwe nokia gezien had.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:31 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Mwah, vind het juist een mooi dun toestel. Heb wel een externe batterij voor als ik een nacht niet thuis ben oid.
Weergave is in JB eruit gesloopt. Dus inderdaad zal je die niet zien.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:19 schreef CaptainCookie het volgende:
Zijn accuprobleem heeft niks met het scherm tr maken, anders had Weergave wel bovenaan gestaan. Het scherm is volgens de grafiek sowieso.niet veel gebruikt. Je telefoon valt zo te zien ook normaal in slaap, dus het is geen app die het probleem veroorzaakt.
Enige wat je zou kunnen proberen is je telefoon eens volledig te resetten. Opsturen heeft niet zo veel zin, omdat het waarschijnlijk geen hardwarematig probleem is.
Wist ik niet, maar dan nog zie je dat het scherm nauwelijks gebruikt is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:23 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Weergave is in JB eruit gesloopt. Dus inderdaad zal je die niet zien.
Ik denk dat reset en dergelijke in zijn geval gewoon niet helpen, het is een smartphone met kleine accu en als je zijn en mijn verbruik vergelijkt zie je dat hij heel veel meer doet met zijn phone dan ik. Mijn accu is nu trouwens 44%. Om 15u was het nog 64%. Kan dus best hard gaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:33 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wist ik niet, maar dan nog zie je dat het scherm nauwelijks gebruikt is.
Heb hem al een keer een harde reset gegeven... Maakte niets uitquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:19 schreef CaptainCookie het volgende:
Zijn accuprobleem heeft niks met het scherm tr maken, anders had Weergave wel bovenaan gestaan. Het scherm is volgens de grafiek sowieso.niet veel gebruikt. Je telefoon valt zo te zien ook normaal in slaap, dus het is geen app die het probleem veroorzaakt.
Enige wat je zou kunnen proberen is je telefoon eens volledig te resetten. Opsturen heeft niet zo veel zin, omdat het waarschijnlijk geen hardwarematig probleem is.
Heb hier wat dingetjes van gebruikt & de task killer staat er ook niet meer op! Dankquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:36 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ok, ik zal het wel overwegen. Niet op zeer korte termijn iig. Heb ooit een gloednieuwe Nokia 3300 opengeschroefd en de groene ledjes vervangen door blauwe, was zo stervensbang dat ik hem gemold had maar hij deed het perfect, en ik was een tijdje lang hip aangezien niemand destijds ooit een blauwe nokia gezien had.
Hoe dan ook, heb het filmpje gevonden waarin oa verteld wordt dat auto brightness het beste aan kon staan ipv handmatig te regelen. Zij heeft een aantal testen gedaan en daar trekt ze haar conclusies uit:
Heel interessant! Tuurlijk, die grotere X+ accu past, want zelfde casco.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |