quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf goed verkopen, ondanks zijn uiterlijk.
Wat wil je nog meer? Je hebt iemand die een bak stront aan je verkoopt en je bent nog onder de indruk ook.
Juist andersom: B hoeft niet door te groeien en kan blijkbaar wat er nodig is. A ziet het misschien wel als opstapje!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Ga maar voor A, want B ziet dit als tussendoortje naar een fatsoenlijke baan.
Mensen in pak zijn inderdaad minder te vertrouwen, maar een verschil in manier van kleden is vaak niet handig, afhankelijk van de inrichting van de winkel kun je dan niet altijd goed herkennen wie wel en wie geen verkoper is (vandaar ook meestal de bedrijfsshirts).quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:19 schreef borbit het volgende:
Wat een onzin man, anders laat je de meeste verkopers in pak lopen. En die gast in ze normale kloffie. Ik denk dat er genoeg klanten juist naar hem gaan. Als ik een laptop ga halen en ik moet kiezen tussen een snelle jongen in mooi pak of een nerd in vlekkerig t-shirt ga ik voor de 2de. Mensen in pak hebben nogal de neiging om je onzin te verkopen.
Of buttonsquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:22 schreef cricket het volgende:
[..]
Mensen in pak zijn inderdaad minder te vertrouwen, maar een verschil in manier van kleden is vaak niet handig, afhankelijk van de inrichting van de winkel kun je dan niet altijd goed herkennen wie wel en wie geen verkoper is (vandaar ook meestal de bedrijfsshirts).
Hij kan zichzelf blijkbaar niet goed genoeg verkopen, anders was het al een uitgemaakte zaak en had TS dit topic niet aangemaakt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf goed verkopen, ondanks zijn uiterlijk.
Wat wil je nog meer? Je hebt iemand die een bak stront aan je verkoopt en je bent nog onder de indruk ook.
Volgens mij wel, TS zoekt alleen redenen om hem niet te kiezen. Het 'Helaas' in de OP getuigt hier van.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf blijkbaar niet goed genoeg verkopen, anders was het al een uitgemaakte zaak en had TS dit topic niet aangemaakt.
Kan ook, en is soms handiger. Loop eens met een rood shirt door de Mediamarkt, iedereen rent op je af omdat ze denken dat ze eindelijk een van die onvindbare verkopers hebben gevonden.quote:
Ja laatste keer ging ik met mijn mama naar de bcc voor een laptop. En ik wist niet zo goed hoe het tegenwoordig zat met de i5 processoren enzo. Toen moest ik eerst 10 minuten een gast in pak afzeiken die echt complete onzin stond te vertellen. Hij stond echt gewoon ter plaatse dingen te verzinnen die op geen enkele manier tot een werkende computer konden leiden. Toen ie door had dat ik er iets van af wist ging ie naar achter om een nerd in beetje vies metallica (of iets dergelijks) t-shirt te halen. Die kon me vervolgens gewoon duidelijk uit leggen wat ik moest kopen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:22 schreef cricket het volgende:
[..]
Mensen in pak zijn inderdaad minder te vertrouwen, maar een verschil in manier van kleden is vaak niet handig, afhankelijk van de inrichting van de winkel kun je dan niet altijd goed herkennen wie wel en wie geen verkoper is (vandaar ook meestal de bedrijfsshirts).
Volgens mij niet, die directeursopmerking is TS duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten. Dat was dus verkooptechnisch geen handige zet van de sollicitant.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Volgens mij wel, TS zoekt alleen redenen om hem niet te kiezen. Het 'Helaas' in de OP getuigt hier van.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:25 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een held die man. Het wereldje van sollicitatiegesprekken heeft flink wat verandering nodig.
precies gewoon allemaal solliciteren in de kleding die je normaal aandoet als je gaat verven.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:25 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een held die man. Het wereldje van sollicitatiegesprekken heeft flink wat verandering nodig.
Ligt aan de functie. Als jij voor machinist of automonteur solliciteert kom je ook niet in pak.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Omdat sollicteren een serieuze zaak is.
Gympen en een sweater is not done.
Kleding die vergelijkbaar is met wat je tijdens het werk ook zou dragen is de meest logische (en terechte) keuze, al is dat soms niet praktisch (bij beroepen waar specifieke kleding een kenmerk is van het beroep bijvoorbeeld, of als er beschermende kleding van toepassing is).quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind het zelf niet meer dan normaal om mij een ietsje netter aan te kleden voor een sollicitatiegesprek dan mijn dagelijkse kloffie, maar een PAK? Of bedoel je gewoon een nette broek met een jasje?
Oh, en wat is hier in vredesnaam 'helaas' aan!?quote:
Misschien niet, maar ook de beste verkoper verkoopt niet in 100% van de gevallen iets. Het is in ieder geval een duidelijk antwoord, een of ander vaag smoesje had waarschijnlijk een slechter resultaat gehad.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij niet, die directeursopmerking is TS duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten. Dat was dus verkooptechnisch geen handige zet van de sollicitant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |