abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121153882
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:20 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Hij kan zichzelf goed verkopen, ondanks zijn uiterlijk.

Wat wil je nog meer? Je hebt iemand die een bak stront aan je verkoopt en je bent nog onder de indruk ook.
:D
pi_121153890
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Ga maar voor A, want B ziet dit als tussendoortje naar een fatsoenlijke baan.
Juist andersom: B hoeft niet door te groeien en kan blijkbaar wat er nodig is. A ziet het misschien wel als opstapje!

Ik kijk zelf ook altijd naar het type bedrijf waar ik ga solliciteren. Bij de laatste 3 ben ik ook niet in pak gegaan en telkens aangenomen. En dan praat je toch wel over wat hogere functies dan verkoper.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:22:46 #53
335452 cricket
cricket from space
pi_121153925
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:19 schreef borbit het volgende:
Wat een onzin man, anders laat je de meeste verkopers in pak lopen. En die gast in ze normale kloffie. Ik denk dat er genoeg klanten juist naar hem gaan. Als ik een laptop ga halen en ik moet kiezen tussen een snelle jongen in mooi pak of een nerd in vlekkerig t-shirt ga ik voor de 2de. Mensen in pak hebben nogal de neiging om je onzin te verkopen.
Mensen in pak zijn inderdaad minder te vertrouwen, maar een verschil in manier van kleden is vaak niet handig, afhankelijk van de inrichting van de winkel kun je dan niet altijd goed herkennen wie wel en wie geen verkoper is (vandaar ook meestal de bedrijfsshirts).
pi_121153977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:22 schreef cricket het volgende:

[..]

Mensen in pak zijn inderdaad minder te vertrouwen, maar een verschil in manier van kleden is vaak niet handig, afhankelijk van de inrichting van de winkel kun je dan niet altijd goed herkennen wie wel en wie geen verkoper is (vandaar ook meestal de bedrijfsshirts).
Of buttons ^O^ Ik loop ook altijd naar de normalere mensen, inplaats van de mensen in pak. Zelf vind ik dat altijd van die gladjanesen
pi_121153986
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:20 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Hij kan zichzelf goed verkopen, ondanks zijn uiterlijk.

Wat wil je nog meer? Je hebt iemand die een bak stront aan je verkoopt en je bent nog onder de indruk ook.
Hij kan zichzelf blijkbaar niet goed genoeg verkopen, anders was het al een uitgemaakte zaak en had TS dit topic niet aangemaakt.
pi_121154025
B, met een proeftijd.
pi_121154029
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hij kan zichzelf blijkbaar niet goed genoeg verkopen, anders was het al een uitgemaakte zaak en had TS dit topic niet aangemaakt.
Volgens mij wel, TS zoekt alleen redenen om hem niet te kiezen. Het 'Helaas' in de OP getuigt hier van.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:25:20 #58
335452 cricket
cricket from space
pi_121154041
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:23 schreef Aloria het volgende:

[..]

Of buttons ^O^
Kan ook, en is soms handiger. Loop eens met een rood shirt door de Mediamarkt, iedereen rent op je af omdat ze denken dat ze eindelijk een van die onvindbare verkopers hebben gevonden.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:25:44 #59
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_121154065
Ik vind het zelf niet meer dan normaal om mij een ietsje netter aan te kleden voor een sollicitatiegesprek dan mijn dagelijkse kloffie, maar een PAK? Of bedoel je gewoon een nette broek met een jasje?

On topic: ik zou B nog eens uitnodigen en hem dan eventjes wat nadere vragen stellen over zijn klantgerichtheid/klantvriendelijkheid en uiteraard of hij moeite heeft om de dagelijkse bedrijfsuitdossing aan te trekken. Mocht dit positief verlopen dan zou ik hem aannemen, blijven er twijfels (bijvoorbeeld omdat het een enorme eigenwijs is met aanpassingsproblemen), dan ging ik alsnog voor A.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:25:54 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_121154072
Wat een held die man. Het wereldje van sollicitatiegesprekken heeft flink wat verandering nodig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:25:59 #61
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121154077
:D

Neem die gast aan, laat em een week rondlopen en beslis..
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:26:30 #62
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_121154101
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:22 schreef cricket het volgende:

[..]

Ja laatste keer ging ik met mijn mama naar de bcc voor een laptop. En ik wist niet zo goed hoe het tegenwoordig zat met de i5 processoren enzo. Toen moest ik eerst 10 minuten een gast in pak afzeiken die echt complete onzin stond te vertellen. Hij stond echt gewoon ter plaatse dingen te verzinnen die op geen enkele manier tot een werkende computer konden leiden. Toen ie door had dat ik er iets van af wist ging ie naar achter om een nerd in beetje vies metallica (of iets dergelijks) t-shirt te halen. Die kon me vervolgens gewoon duidelijk uit leggen wat ik moest kopen.
pi_121154128
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:25 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Volgens mij wel, TS zoekt alleen redenen om hem niet te kiezen. Het 'Helaas' in de OP getuigt hier van.
Volgens mij niet, die directeursopmerking is TS duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten. Dat was dus verkooptechnisch geen handige zet van de sollicitant.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:27:15 #64
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_121154134
En in wat voor pak kwam A? Want aan zo'n saaie druif in een C&A pak heb je natuurlijk net zo min een kut.
Ik ga naar huis.
pi_121154136
wat is de uitstraling vd winkel?

Als daar iedereen netjes in pak loopt, ook de verkopers, had sollicitant B dat ook zelf wel kunnen zien, en logisch kunnen denken dat zoiets dus wel verlangd zal worden.
Als je dan toch nog komt heb je of een plaat voor je kop, of je nooit verdiept waar je uberhaupt ging solliciteren.

Als dat aan het huidige personeel ook niet te zien is, kun je hem dat ook niet aanrekenen. Dan kan een pak juist weer verkeerd overkomen, als iedereen er normaal bij loopt kan een pak dan overkomen als 'kijk mij dan stoer en netjes doen'
pi_121154144
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:25 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een held die man. Het wereldje van sollicitatiegesprekken heeft flink wat verandering nodig.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:28:41 #67
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_121154203
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:25 schreef Fir3fly het volgende:
precies gewoon allemaal solliciteren in de kleding die je normaal aandoet als je gaat verven.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:28:45 #68
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_121154208
Uiteraard moet je gaan voor de beste kandidaat. En dat is degene die het beste zal verkopen. Dus B.

Je hebt proeftermijn dus als het achteraf toch niet bevalt (hetzij op persoonlijk hetzij op zakelijk vlak) schop je hem eruit.

Overigens heb ik ook nooit een pak aan gedaan bij een sollicitatie. Vroeger in mijn tienertijd niet voor functie verkoopmederwerker en op latere leeftijd ook niet voor hoge(re) leidinggevende functies (ICT branche).

Sterker nog, als ik tegenwoordig een sollicitant op bezoek heb vind ik het juist een min-punt als hij/zij in pak komt!

Liever zie ik een sollicitant in zijn eigen dagelijkse kleding. Dan kan ik beter inschatten wat voor persoon ik voor mij heb zitten.
pi_121154254
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Omdat sollicteren een serieuze zaak is.
Gympen en een sweater is not done.
Ligt aan de functie. Als jij voor machinist of automonteur solliciteert kom je ook niet in pak.

Ik zou voor een functie als winkelverkoper (als ik een mannetje was) ook komen in jeans, overhemd en nette schoenen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:30:23 #70
335452 cricket
cricket from space
pi_121154290
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind het zelf niet meer dan normaal om mij een ietsje netter aan te kleden voor een sollicitatiegesprek dan mijn dagelijkse kloffie, maar een PAK? Of bedoel je gewoon een nette broek met een jasje?
Kleding die vergelijkbaar is met wat je tijdens het werk ook zou dragen is de meest logische (en terechte) keuze, al is dat soms niet praktisch (bij beroepen waar specifieke kleding een kenmerk is van het beroep bijvoorbeeld, of als er beschermende kleding van toepassing is).

Het is als klant overigens wel handig om te weten bij welke bedrijven dit soort onbenullige oppervlakkigheden een rol spelen bij de personeelsselectie, een duidelijk signaal dat ze als winkel minder te vertrouwen zijn in hun adviezen e.d. dan hun concurrenten.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:31:06 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121154324
In je pak naar een sollicitatiegesprek komen is alleen maar zinvol als je in je toekomstige functie ook nog wel eens zo'n ding aantrekt, anders is het nietszeggend uiterlijk vertoon. Je gaat voor de inhoud, niet voor de verpakking.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_121154331
In pak bij elektronica zaak... _O-
pi_121154345
Wie denk je dat je bent door van sollicitanten te verwachten dat ze in pak komen terwijl je een electronica zaak draait? Ga eerst is bij jezelf ten rade. Nr. 1 en 2 zijn twee pretentieuze sukkels waar je er zo nog 100 van vindt, bij mediamarkt bijvoorbeeld, 3 is een bekwame werknemer die TS op z'n plek zet inplaats van andersom. Over incompetentie gesproken.

[ Bericht 27% gewijzigd door mzmr7 op 04-01-2013 15:38:57 ]
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:33:15 #74
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121154423
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Helaas kon hij goed babbelen
Oh, en wat is hier in vredesnaam 'helaas' aan!?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:34:10 #75
335452 cricket
cricket from space
pi_121154465
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij niet, die directeursopmerking is TS duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten. Dat was dus verkooptechnisch geen handige zet van de sollicitant.
Misschien niet, maar ook de beste verkoper verkoopt niet in 100% van de gevallen iets. Het is in ieder geval een duidelijk antwoord, een of ander vaag smoesje had waarschijnlijk een slechter resultaat gehad.
Een sollicitatiegesprek werkt 2 kanten op, ook voor de sollicitant kan blijken dat het bedrijf (in dit geval de cultuur binnen het bedrijf) niet bij hem past.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')