Oneens!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:59 schreef Siyara het volgende:
Altijd voor A gaan. Ik vind het dragen van een pak een teken van respect ten opzichte van de persoon met wie je het gesprek hebt.
Capaciteiten kun je niet vormen, je hebt een vlotte babbel of niet, een facade van een pak aandoen om maar te voldoen aan de norm is makkelijker te realiseren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:00 schreef LompeHork het volgende:
A. Die kun je misschien ook nog een beetje vormen, B totaal niet en boeit het blijkbaar niets tot weinig.
moeten ze ook je voeten kussen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:59 schreef Siyara het volgende:
Altijd voor A gaan. Ik vind het dragen van een pak een teken van respect ten opzichte van de persoon met wie je het gesprek hebt.
Als het even kan wel ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:03 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
moeten ze ook je voeten kussen?
Klinkt alsof B ook eigenwijs en tegendraads is door zich niet naar de functie te kleden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dus ik zojuist met een collega 3 sollicitatiegesprekken gevoerd voor de functie van verkoper in een elektronicazaak.
Nummer 1 en 2 kwamen keurig in pak. Prima zoals het hoort.
Nummer 3 kwam in gympen, spijkerbroek en trui.
Uiteraard vroegen wij waarom hij geen nette kledij droeg.
Antwoord: 'hoezo, gaat toch niet om mn kleren maar om m'n capaciteiten, 'ik solliciteer toch niet voor directeur hier?'
Helaas kon hij goed babbelen en zien we in hem een betere verkoper dan nummer 1. Nummer 2 valt al af. Maar het is dus een nonchalante kwast die geen formele houding aanneemt. Dit zegt wat over zijn karakter: eigenwijs, tegendraads, etc.
Nu weten we niet wat we moeten doen. Kiezen voor:
A: een keurige jongeman die formaliteiten in acht neemt, met minder capaciteiten.
B: een klaploper die de capaciteiten bezit.
Verstrekt bedrijfsoverhemd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:02 schreef Wokkel het volgende:
Wat voor kleding dragen de verkopers bij jullie normaliter?
Dit!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:00 schreef IrCute het volgende:
Wat voor elektronicazaak was dit dan? Een high-end store of een BCC, in het geval van BCC vind ik het niet raar.
Waarom moet een sollicitant dan in pak?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Verstrekt bedrijfsoverhemd.
Eigen blauwe of zwarte broek.
Het zegt meer iets over jullie karakter: elitair en onaangenaam.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Maar het is dus een nonchalante kwast die geen formele houding aanneemt. Dit zegt wat over zijn karakter: eigenwijs, tegendraads, etc.
Zijn kleding zoals je beschrijft heeft niets te maken met een klaploper. Dat is pas het geval als er gaten of scheuren in zitten (die er niet in horen) of als zijn kleding smerig is. Het zijn gewoon normale kleren. Het zou kunnen dat hij niet in het team past (maar dat werkt beide kanten op, ook voor hem zal het geen prettig team zijn om in te werken als over iets onbenulligs zo'n drama wordt gemaakt), maar anders is er geen reden om niet voor de betere capaciteiten te gaan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Nu weten we niet wat we moeten doen. Kiezen voor:
A: een keurige jongeman die formaliteiten in acht neemt, met minder capaciteiten.
B: een klaploper die de capaciteiten bezit.
En dan zeuren dat zo iemand niet in pak komt?!?!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Verstrekt bedrijfsoverhemd.
Eigen blauwe of zwarte broek.
Dankjequote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hoewel ik die opmerking over die diecteursfunctie wel erg bijdehand vind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |