Dankjewel, moest hardop lachenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:23 schreef V1z0R het volgende:
[..]je zou mij serieus nooit alleen in dat huis moeten laten... Ik zou geheid kijken of ik zittend op de pot de pisbak zou kunnen redden
Olijfolie... Volgens mij Li ook wel (meerdere keren) zien posten dat olijfolie de vitamines beter opneembaar maken uit groente en fruit.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:40 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ok meer muesli dus. Waar haal ik gezonde vetten uit, behalve vis en avocado? Ik wil anders best omega's gaan slikken in pilvormals dat makkelijker/goedkoper is (elke dag vis kan ik niet betalen, ook niet uit blik).
Ik heb werkelijk geen flauw idee.
Als tussendoortje af en toe een handje nootjes proberen? Zitten gelijk de goede vetten in en nog aardig wat calorieen, dus dietist ook blijquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:10 schreef Phaidra het volgende:
GB: Ja, mijn onderhoud zit op ca. 1300. Daarbij 500 voor standaard beweging en 500 voor de borstvoeding. Natuurlijk een schatting, maar als ik wil aankomen zal ik toch echt die kant op moeten. Ik zit nu wel iets op ondergewicht, en gezien mijn falende weerstand moet er wel wat gebeuren.
Cots, het was idd nuttig. Water drinken zit er bijvoorbeeld zo in bij mij, dat ik echt niet op het idee kwam om iets anders te drinken.
Tnx iedereen!
Hier nog een olijfolie fanquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Olijfolie... Volgens mij Li ook wel (meerdere keren) zien posten dat olijfolie de vitamines beter opneembaar maken uit groente en fruit.
Deed eerder nog wel eens voor hele werkweek een salade maken. Misschien dat een idee en dan blikje(s) makreel erbij door doen?
Oh kijk, dan kan een klein bakje popcorn in de bios heus wel!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:46 schreef Snaggletooth het volgende:
[..]
Ja ik heb mijn eigen intro ook een beetje gemist, haha! Had me snel voorgesteld, maar niet heel uitgebreid.
Ik wil niets kwijt eigenlijk, op dit moment wil ik vooral controle hebben over wat ik eet (een stukje chocola ipv de hele reep, 1 bord pasta ipv 3, etc.). Ik denk dat lijstjes me daarbij een extra steuntje gaan geven, een overzichtje van wat ik naar binnen prop kan nooit verkeerd zijn!
Lijstje dat ik net postte is uitzonderlijk goed voor mijn doen.
Oja, dan moet je wel echt meer eten dan je gewend bent. Maar dat gaat je vast wel lukken, gewoon even een knop omzetten qua keuzes maken!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:10 schreef Phaidra het volgende:
GB: Ja, mijn onderhoud zit op ca. 1300. Daarbij 500 voor standaard beweging en 500 voor de borstvoeding. Natuurlijk een schatting, maar als ik wil aankomen zal ik toch echt die kant op moeten. Ik zit nu wel iets op ondergewicht, en gezien mijn falende weerstand moet er wel wat gebeuren.
Cots, het was idd nuttig. Water drinken zit er bijvoorbeeld zo in bij mij, dat ik echt niet op het idee kwam om iets anders te drinken.
Tnx iedereen!
Ik kan een dergelijk huis iig niet betalen. En wij hebben het niet slecht.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef _aurum_ het volgende:
An, ik wil niet belerend overkomen...masr verdienen jullie zoveel dat je een huis van 400k kan kopen? Dan betaal me je hypotheek toch nooit af?
Staan al op mijn standaard lijstquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:13 schreef the85mc het volgende:
[..]
Als tussendoortje af en toe een handje nootjes proberen? Zitten gelijk de goede vetten in en nog aardig wat calorieen, dus dietist ook blij2300 kcal lijkt best veel, maar je lichaam moet nu ook hard werken he.
Volgens is dat hier al eens eerder voorbij gekomenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef _aurum_ het volgende:
An, ik wil niet belerend overkomen...masr verdienen jullie zoveel dat je een huis van 400k kan kopen? Dan betaal me je hypotheek toch nooit af?
Spannend hoor. Succes met de bezichtiging.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maandag hebben we (of Baard eigenlijk, ik kan er door m'n werk niet bij zijn) een tweede bezichtiging met de aankoopmakelaar erbij. Als we dan echt actie ondernemen doe ik wel een groeps-PM..
Rijles net ging goed, bijna afrijden!
Dat afrijden vind ik bijna nog toffer voor jequote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maandag hebben we (of Baard eigenlijk, ik kan er door m'n werk niet bij zijn) een tweede bezichtiging met de aankoopmakelaar erbij. Als we dan echt actie ondernemen doe ik wel een groeps-PM..
Ga je helemaal afbetalen? Kom je wel in een hogere belastingschaal.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:31 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben overigens blij dat ons huis daar lang niet bij de 4 ton de buurt komt (ondanks vrijstaand, groot huis, op 3 kwartier rijden van diverse grote steden, mooi gelegen met veel vrijetijdsbestedingen in de buurt). Nog een paar jaar, dan zijn we klaar met afbetalenVrijheid
IT-ers worden veel te dik betaaldquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:29 schreef An24 het volgende:
[..]
Volgens is dat hier al eens eerder voorbij gekomen
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Natuurlijk ga ik helemaal afbetalen. Vrijheid is me meer waard dan een belastingschaal. Daarnaast hou ik volgens mij netto meer over als we geen hypotheek moeten afbetalenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:32 schreef An24 het volgende:
[..]
Ga je helemaal afbetalen? Kom je wel in een hogere belastingschaal.
Die vrijheid lijkt me ook betrekkelijk. Of je nu aan de belastingdienst af draagt of aan je hypotheekverstrekkerquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Natuurlijk ga ik helemaal afbetalen. Vrijheid is me meer waard dan een belastingschaal. Daarnaast hou ik volgens mij netto meer over als we geen hypotheek moeten afbetalen![]()
Als we minder hypotheek hoeven te betalen, kan je ook minder werken. De druk is er af. Werken voor de lol is veel leuker.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:38 schreef An24 het volgende:
[..]
Die vrijheid lijkt me ook betrekkelijk. Of je nu aan de belastingdienst af draagt of aan je hypotheekverstrekker![]()
Maar als je daarna netto meer over hebt, snap ik het wel.
Haha...we gaan hier gelijk op zelfsquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:32 schreef V1z0R het volgende:
Voor nog geen 4 ton heb je hier in de buurt een herenhuis van bijna 400m2 met een half bunder grond
[..]
IT-ers worden veel te dik betaald
Baas maar eens porren
[..]
Hoeveel lessen nu gehad?
Ah zo! Zeker waar. Wij hebben ook veel lol in ons werk en wij gebben geen kids, dus dan liggen de prioriteiten ook anders.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als we minder hypotheek hoeven te betalen, kan je ook minder werken. De druk is er af. Werken voor de lol is veel leuker.
Daarnaast heb je in Duitsland geen hypotheekrenteaftrek, dus het is sowieso nauwelijks een thema voor ons
31.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:32 schreef V1z0R het volgende:
Voor nog geen 4 ton heb je hier in de buurt een herenhuis van bijna 400m2 met een half bunder grond
[..]
IT-ers worden veel te dik betaald
Baas maar eens porren
[..]
Hoeveel lessen nu gehad?
En dit. Ik vind het gewoon logisch dat we ons huis afbetalen. Anders was ik wel gaan huren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:45 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Ik vind dat wel raar, dat aflossen misschien wel duurder is dan niet aflossen (hogere maandlasten als je bezig bent?). Dat je een huis niet zonder hypotheek kan betalen, logisch. Maar je gaat toch niet iets kopen wat je nooit gaat betalen? Misschien dat dat logisch is met ons systeem maar ik vind in de basis onlogisch. Of ik mis weer eens iets.
Dat is nu precies het probleem van jonge huizenkopers. Nu moeten ze wel aflossen, omdat aflossingsvrije hypotheken niet meer mogelijk zijn. Je hebt meer geld nodig om je huis af te lossen, dus kan je geen hoge hypotheek meer krijgen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:45 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Ik vind dat wel raar, dat aflossen misschien wel duurder is dan niet aflossen (hogere maandlasten als je bezig bent?). Dat je een huis niet zonder hypotheek kan betalen, logisch. Maar je gaat toch niet iets kopen wat je nooit gaat betalen? Misschien dat dat logisch is met ons systeem maar ik vind in de basis onlogisch. Of ik mis weer eens iets.
O: 3 geroosterde boterhammen, gekookt ei
T: 2 koffie
T: cup a soup, 4 boterhammen, 1 met pindakaas, beker melk
T: appel, koffie
D: aardappels, spinazie, een of andere burger van de slager
T: koffie, kom yoghurt, appel
S: rondje lopen
Ja, ik dus ook. Al schrijf ik misschien een beetje vaag.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dit. Ik vind het gewoon logisch dat we ons huis afbetalen. Anders was ik wel gaan huren.
Dan spaar je een paar jaar langer of je koopt een kleiner huis of je gaat richting periferie.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:50 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat is nu precies het probleem van jonge huizenkopers. Nu moeten ze wel aflossen, omdat aflossingsvrije hypotheken niet meer mogelijk zijn. Je hebt meer geld nodig om je huis af te lossen, dus kan je geen hoge hypotheek meer krijgen.
Voorheen schoof men het afbetalen vooruit, naar de toekomst. Je had op papier een huis, die pas vrij komt nadat je verkoopt of voldoende aandelen hebt. Op dat principe zit de hele Amerikaanse crisis
Dat bedenken jij en ik, maar heel veel mensen dus niet, zeker Amerikanen niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dan spaar je een paar jaar langer of je koopt een kleiner huis of je gaat richting periferie.
Nou ja, het is toch niet echt een probleem om gewoon op een plek te wonen die je kan betalen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:50 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat is nu precies het probleem van jonge huizenkopers. Nu moeten ze wel aflossen, omdat aflossingsvrije hypotheken niet meer mogelijk zijn. Je hebt meer geld nodig om je huis af te lossen, dus kan je geen hoge hypotheek meer krijgen.
Voorheen schoof men het afbetalen vooruit, naar de toekomst. Je had op papier een huis, die pas vrij komt nadat je verkoopt of voldoende aandelen hebt. Op dat principe zit de hele Amerikaanse crisis
maar doen jij dan zoveel anders? je lost immers ook niet af.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:54 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat bedenken jij en ik, maar heel veel mensen dus niet, zeker Amerikanen niet.
Dat. Al die juppen die op hun 28e een huis van 2 ton kopenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dan spaar je een paar jaar langer of je koopt een kleiner huis of je gaat richting periferie.
Omdat ik wist dat ik er max 5 tot 10 jaar zou blijven wonen. Zonder huizencrisis had het een goede investering geweest.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
maar doen jij dan zoveel anders? je lost immers ook niet af.
Niet helemaal.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:50 schreef An24 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:59 schreef An24 het volgende:
.
Freud en ik gaan ons latere huis wel netjes aflossen.
Iemand die niet achter "de media-opinie" aanlooptquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:59 schreef V1z0R het volgende:
Niet helemaal.
Punt is daar geweest dat ze door middel van derivaten(geen toezicht op en een rating die dus totaal niet klopt(Wie zou er anders in investeren?)) hypotheken makkelijk konden verstrekken aan mensen zonder toereikend inkomen.
Ja, heel slechtquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen juppen, geen tophypotheek, wel huis op 28e en rond de 2 ton. En ondanks dat we het op 1 salaris zouden kunnen betalen, kunnen we niet weg omdat er nu door de dalende huizenprijzen een enorme kloof tussen waarde huis en hypotheekbedrag zit. En nu? Zijn we dan nu slecht ofzo.
Dat klopt, maar dat was niet iets waar de burgers daar zich mee bezig hielden. Die wilden gewoon een huis kopen, maakt niet uit hoe. En daardoor gingen Nederlandse banken ook stressvol reageren, terwijl er voor Nederlanders veel minder problemen waren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:59 schreef V1z0R het volgende:
Je laatste jas heeft geen zakken...
Alles kunnen doen met je huis i.t.t. huren en zodra je de pijp uit gaat of verkast naar het bejaardencentrum heeft de bank een woning erbij.
[..]
Niet helemaal.
Punt is daar geweest dat ze door middel van derivaten(geen toezicht op en een rating die dus totaal niet klopt(Wie zou er anders in investeren?)) hypotheken makkelijk konden verstrekken aan mensen zonder toereikend inkomen.
quote:
Dat vind ik nogal normerend. Als je het op je 28e het gewoon kan betalen is er toch geen probleem? Aan je top zitten is wat anders, dan waar we het nu over hebben. Het gaat om hypotheekvormen. Ik kan mijn verlies op mijn huis ook gewoon dragen, ook ingecalculeerd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:58 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dat. Al die juppen die op hun 28e een huis van 2 ton kopen.
En het zijn heus niet alleen Amerikanen hoor, hier op het werk word ik raar aangekeken als ik zeg dat het niet zo slim is om een tophypotheek te nemen op 2 salarissen op je 28e.
Ook al weet je dat je er maar tijdelijk gaat wonen, niet miepen als je dan je huis met verlies verkoopt en dat niet kunt opbrengen.... vind ik
Maar goed ieder zijn ding enzo.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:09 schreef V1z0R het volgende:
ben (gek genoeg) de slankste in de familie dus weinig van dat gezeik.
Toen m'n ma keer een pot eiwitpoeder zag staan heeft ze wel m'n zus gebeld, en gezegd dat ik aan de anabolen was
TOPhypotheek hequote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:14 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal normerend. Als je het op je 28e het gewoon kan betalen is er toch geen probleem? Aan je top zitten is wat anders, dan waar we het nu over hebben. Het gaat om hypotheekvormen. Ik kan mijn verlies op mijn huis ook gewoon dragen, ook ingecalculeerd.
Blijkbaar ben ik ook slecht XM!![]()
Nederlandse banken (maar dus ook pensioenfondsen, gemeentes, scholengemeenschappen, semi-overheidsinstellingen(weet eigenlijk niet welke gek het toestaat dat er met belastinggeld gespeculeerd wordtquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:08 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat was niet iets waar de burgers daar zich mee bezig hielden. Die wilden gewoon een huis kopen, maakt niet uit hoe. En daardoor gingen Nederlandse banken ook stressvol reageren, terwijl er voor Nederlanders veel minder problemen waren.
Volgens mij valt dat wel mee hoor.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:20 schreef conleche het volgende:
Ik ben best blij met huur eerlijk gezegd, als ik zie dat voor mijn soort huis even verderop 450.000 euro werd gevraagd.........echt i-di-oot!
Ik heb nog wel het huisje in Frankrijk, maar dat is ooit voor 40.000 gekocht, dus dat krijg ik er sws wel voor terug, welke crisis er dan ook gaande is. Ik zal dat tegen mijn pensioen ook wel gaan verkopen, aangezien ik geen pensioen heb geregeld. En hoewel dat meer laksheid is dan vooruitziende blik: ik ben op zich niet heeeeel rouwig om het feit dat ik me niet in éen of ander belegggingspensioenfonds heb gestort, anders was ik nu behoorlijk de pineut geweest. Dus eigenlijk komt in deze tijd mijn wie dan leeft, dan zorgt mentaliteit, per ongeluk wel heel goed uit....
Nee, daar heb ik geen last van gelukkig. Ik wil graag gezond zijn en met dit gewicht lukt het niet. Ik heb vanochtend voor het eerst sinds een half jaar ongeveer op de weegschaal gestaan en met kleding aan en na nuttigen van 500 ml water/ORS en 2 crackers was dat 46 kg. Lager dan ik in 10 jaar heb gewogenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Phaidra kan je zoveel meer kcal kan eten, bijv. makkelijk door noten, pindakaas, vet vlees.. In je hoofd bedoel ik, niet bang om teveel te eten?
Ben ook benieuwd DaD
[..]
Speklappen vind ik dan weer niet zo. Wel spekjes door de stamppotquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:59 schreef _aurum_ het volgende:
Phaid, je moet gewoon vaker speklappen eten en gegrilde kip met velletje
Things could be worse![]()
En ik vind het knap als je. Na 30 jaar 4 ton kan afbetalen, dan verdien je een flinke dot meer dan ik
Jij bent goed op de hoogtequote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:28 schreef V1z0R het volgende:
[..]
TOPhypotheek heAls je het echt wel kunt betalen ga je niet k.k. bij je hypotheek in gooien lijkt mij...
Scheelt dat het niet meer mag
Restschuld is weer een ander punt. Hoe jij er mee zit is kut
Waar de generatie voor ons meezit is dat zij dus op basis van een tophypotheek andere dingen gingen doen. Nu is een dakkapel of zo nog tot daar aan toe (verhoogt de waarde van je huis immers) maar er waren er ook zat die het 'verkwanselt' hebben.
[..]
Nederlandse banken (maar dus ook pensioenfondsen, gemeentes, scholengemeenschappen, semi-overheidsinstellingen(weet eigenlijk niet welke gek het toestaat dat er met belastinggeld gespeculeerd wordt)) hadden er in geïnvesteerd...
(Omdat het dus een triple-A rating had)
De zeepbel barst omdat het dus blijkt dat mensen zonder inkomen geen lening kunnen betalen (joh!), huizenprijs stort ineen, *poef* weg 'solide' investering.
Goezoquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:25 schreef motorbloempje het volgende:
Het weerhoudt me er niet van hetvelletje van de kip
te eten hoor
!
ohquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:08 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee hoor.
Pensioenfondsen zijn gebonden aan de restrictie dat zij alleen maar mogen investeren in beleggingen met een triple-A rating en door de hoge spreiding zijn die best veilig. Probleem is alleen dat de dekkingsgraad niet helemaal gehaald zou kunnen worden en je met minder eindigt dan verwacht, niet dat al je geld kwijt is.
Denk dat jij het verwart met beleggingshypotheek?
Daar gaat je inleg (in plaats van direct aflossen) dus naar een beleggingsfonds (vrij van rating-restrictie (dacht ik)) in de hoop om zo je inleg door middel van beleggen meer waard te laten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |