kanovinnie | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:07 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee - Kanovinnie - KnutdeIJsbeer - ThePlaneteer - keesfietst Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje De marmotte in 2013!!
| |
mrPanerai | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:07 |
en vergeet je pedalen niet mee te nemen! | |
kanovinnie | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:10 |
Garmin is het belangrijkst ![]() Ik ga trouwens 15 t/m 19 februari. Toevallig nog leuke festivals/feestjes oid? | |
mrPanerai | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:16 |
ik zou m'n pedalen het belangrijkste vinden, fietsen worden zonder verhuurt en 't is nogal moeilijk trappen zonder ![]() | |
firewirecable | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:32 |
Er zijn genoeg fietsen verhuur bedrijven te vinden hoor en er wordt ook genoeg reclame voor gemaakt. Leuke festivals/feestjes zou ik eerlijk gezegd niet weten... voor mij is het elke dat feest hier :-) | |
CyclingGirl | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:45 |
Wij zijn eens in Madrid bestolen in de metro. Paspoort van mijn man weg. Moesten we in Spanje blijven want zonder paspoort kan je niet op reis. Gelukkig is hij Spanjaard dat maakt het gemakkelijker om een nieuw paspoort te krijgen. | |
firewirecable | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:50 |
Binnen de Schengen zone hoef je geen paspoort of ID-kaart te hebben. Enkel een aangifte van de politie is voldoende om mee terug te vliegen. | |
kaasplankje | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:12 |
Nee, geen idee van feestjes in Barca, vraag me ook af of dit het goede topic is om die vraag te stellen. Fiets huren kan misschien ook hier. http://www.gelderlander.n(...)-barcelona-1.2629221 | |
Patroon | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:20 |
Merkwaardig een 39T voorblad in 105 is duurder dan de Ultegra versie: 105 http://www.rose.nl/artike(...)39-tanden/aid:162275 Ultegra http://www.rose.nl/artike(...)39-tanden/aid:120811 De steek is gelijk dus ik neem aan dat ik een Ultegra blad op mijn 105 crankset kan zetten?! | |
Patroon | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:25 |
Wat is het verschil tussen deze 2 behalve de kleur? Ik heb nu de 1e link 5603 http://www.rose.nl/artike(...)50-tanden/aid:162279 http://www.rose.nl/artike(...)50-tanden/aid:489212 | |
Holenbeer | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:30 |
een restauranttip: In Barceloneta zit aan het strand een restaurant/loungeclub. Ik geloof dat het de CDLC is (net gezocht op google maps). Je kan er echt heerlijk eten en op een mooie locatie. Moet je wel een dikke portemonnee meenemen overigens. (wij waren vorig jaar iets van 370 euro kwijt voor 5 personen ![]() Verder qua bezichtiging heb je ten zuid westen van dat strand bij Barceloneta een berg waar je met een kabelbaan heen kan. Daarboven is een oud kasteel te bezichtigen en iets verderop het olympisch stadion. Die berg is vol met groen en natuur en volgens mij is het wel heel tof om dat tripje naar dat kasteel en het olympisch stadion op de fiets te doen. (wij deden het destijds met de kabelbaan, omdat mijn ouders het niet trekken op de fiets) Misschien dat Nodisch dit nog kan bevestigingen of ontkrachten vanuit eigen ervaringen | |
kanovinnie | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:31 |
Nodisch ![]() | |
Holenbeer | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:31 |
ja, die bedoel ik. Namen lijken ook zoveel op elkaar ![]() | |
nodisch18 | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:41 |
Ik bevestig bovenstaande bij deze ![]() | |
Holenbeer | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:44 |
dan is het waar ![]() | |
Oksel | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:08 |
Tering, spierpijn!! Van 't zonnepanelen plaatsen op mijn eigen dak. Lekker nuttige spierpijn. | |
dop | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:20 |
K&W / Zonnepanelen. Deel IIII. Vragen - Prijzen - Terugverdientijden. volgens mij je favoriete topic reeks ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:28 |
Oja, binnenkort komt er een special van het baanfietsen op de FP. WEet nog niet precies wanneer. Schat in vandaag of morgen | |
kanovinnie | vrijdag 4 januari 2013 @ 18:11 |
Holenbeer | vrijdag 4 januari 2013 @ 18:50 |
zitten mooie kiekjes tussen kano | |
kaasplankje | vrijdag 4 januari 2013 @ 18:58 |
Hmpf. Zondag geen tijd voor de baan ik moet werken. | |
the_critic | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:36 |
@firewirecable.. hier een prof van OPQS die bij jou in de buurt rondjes rijd https://t.co/vrg2UMqn kun je ff kijken of je in de buurt komt met je KOM's ![]() | |
Gripper | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:43 |
Zo, ik ben naar de tarmac wezen kijken en ik heb m niet gekocht. Ben nu zo trots op mezelf ![]() Het was echt een bijna ongebruikte fiets, geen krasje, ketting en tanden nog als nieuw. Maar toch: rood/zwart met gouden letters is mij toch teveel bling. En er zat een heel breed stuur op, niet het ideale zadel, spd pedalen... Je bent dan zo nog eens 150-200 ¤ verder. Dus toch maar ff op het gemakje verder kijken. Wel superlicht, en dat sram red is toch wel ernstig mooi spul! | |
Tommeke | zaterdag 5 januari 2013 @ 00:18 |
Op mijn volgende fiets komt ook SRAM! Net op m'n werk Line of Sight gezien. Wat een mongols. Moest vandaag ook veel door de stad. Als ze op vrijdagmiddag nou eens een verbod op Aziaten, vrouwen en bejaarden in het verkeer zouden instellen zou ik m'n werk wat beter kunnen doen ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 01:37 |
Niet mijn foto's, maar van een andere FOK! user (Uncle) | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 01:38 |
Oja, een foto is iets moois, een kiekje maak je van jezelf boven op de alpe. | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 01:40 |
http://frontpage.fok.nl/s(...)e-van-rotterdam.html | |
Ambrosius | zaterdag 5 januari 2013 @ 01:48 |
Ben net terug, leuk avondje. Met onder andere Kenny die flink onderuit ging door een lekke band. En wat een snelheid ontwikkelen die gasten ![]() | |
ultra_ivo | zaterdag 5 januari 2013 @ 04:19 |
LEL begint uit de hand te lopen. ER is plek voor 800 deelnemers, in nog geen 3 uur gingen de eerste 700 aanmeldingen de deur uit. | |
cafca | zaterdag 5 januari 2013 @ 08:34 |
Da's toch mooi? | |
muzas | zaterdag 5 januari 2013 @ 09:38 |
Meh, te veel gedronken gister. Goed begin van mijn trainingsschema ![]() Klim er toch gewoon op zo... Ben benieuwd hoeveel ik heb ingeleverd na 2 maanden stilzitten en gourmetten ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 09:53 |
Heb ik ook last van ![]() | |
the_critic | zaterdag 5 januari 2013 @ 10:14 |
ik ga dit weekend weer eens beginnen met buiten D1 rijden. Tussen kerst en oudjaar een beetje lopen op rollenbank en op tacx, maar dat houd ik niet langer dan 45 min a 1uur vol ![]() | |
eentwee | zaterdag 5 januari 2013 @ 10:47 |
Hoop dat er vanavond niet al teveel aandacht uitgaat naar Jopie Zijlaard. Ik zie liever dat de renners gehuldigd worden dan een dikke pad op een brommer. 'Met alle respect' schijn je er dan tegenwoordig bij te moeten zetten. | |
mrPanerai | zaterdag 5 januari 2013 @ 10:50 |
Schijf van 20 kilo op m'n voet geflikkerd tijden het fitnessen...daar gaat m'n planning ![]() ![]() ![]() ![]() | |
keesfietst | zaterdag 5 januari 2013 @ 10:51 |
Zo die crash ging hard ja. Was ook een derny die lek reed toch? Puik avondje gehad, blijft mooi wat voor kermispubliek erop afkomt. Zat bij een stel Zwitsers die telkens als Dillier langs reed uit hun plaat gingen. Vlag erbij, naar de kant rennen en wapperen, schreeuwen, zingen, etc. En al die zakenlui die twee seconden niks konden zien dan geërgerd kijken ![]() | |
Ambrosius | zaterdag 5 januari 2013 @ 10:54 |
Klopt ja. Daarna gingen ze met 2 achter 1 derny hangen. Dillier deed het wel goed trouwens. | |
Patroon | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:13 |
Het is wel erg zacht voor de tijd van het jaar. Gisteren met blote handen gereden. Linker knie wat gevoelig. Nu blokjes met speling, denk dat knie nog wat geïrriteerd is. Ff 3 dagen rust. | |
JohnDDD | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:49 |
Kun je in Brazilië nou aardig fietsen, of te gevaarlijk? Zag een retourtje Rio gisteren voor 469 euro | |
Holenbeer | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:51 |
sorry Vinnie ![]() misschien moet je gaan fietsen op die rollenbank, veel beter uit te houden | |
the_critic | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:53 |
scherp.. beetje lopen aanklooien bedoelde ik.. ![]() | |
the_critic | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:54 |
denk dat een retourtje marbella / calpe / mallorca betaalbaarder is.. ![]() ![]() Maar of rio veilig is voor fietsers.. geen idee.. | |
JohnDDD | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:56 |
Mallorca ben ik al 2 keer geweest vorig jaar. Wel een topplek hoor. Heb er ook een vriend wonen dus kan ook nog vrij goedkoop verblijven daar. ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:24 |
Ik zou er niet gaan fietsen. Wel tof om heen te gaan. Kennissen zijn wel op fietsvakantie geweest naar Zuid Amerika, maar die waren met 4 man. In Sao Paolo gaat iedere dag een motorkoerier dood in het verkeer. Ook zag ik laatst een docu op tv over volgens mij een Zuid Amerikaanse stad waar het vrij normaal is voor middle class voertuigen dat je je auto van gepantserd glas laat voorzien en kogelwerende materialen in de portieren en anti lekprikbanden enzo. | |
keesfietst | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:52 |
Hier de crash van Baugé/Kenny trouwens: | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:56 |
Hoe is 't met die teen? Kan je er nog op staan? | |
muzas | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:06 |
Fuck D1. Heb ik gewoon de conditie niet voor. Tiefushardewind op die open polders. Wil ik dan D1, moet ik gaan lopen. Wel weer 2 uur gefietst. Maar jezus wat is die wind frustrerend. | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:13 |
Anders kan je met zware wind ook een extensieve intervaltraining doen, door een beetje te gaan zigzaggen tegenwind zodat je steeds weer een stuk wind mee/tegen hebt. Warming up en cooling down dan 15 minuten ong. voor de wind fietsen. Meewind rijd je dan D1 en tegenwind D2. | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:10 |
Het is je vergeven! Oudcollega heeft familie in Venezula. Op het ritje vliegtuig>huis was de auto een kogelgat rijker, en het was daarnormaal om met een 9 mm rond te lopen. Tsjah. Mijn tip? Begin tegenwind. fietsen tot je het niet meer leuk vind, dan nog een stukje. Kan je daarna andersom terug. Snelheid komt vanzelf hoor. En ik zou je niet blindstaren op je hartslag, moet ook leuk zijn. Oei. Goed dik! | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:28 |
Ja, dan ga je dus met koude benen meteen tegenwind rijden. Is niet zo slim tenzij je het niet demotiverend vind om 20km/u te rijden tegenwind. Beter vertrek je voor een kwartier met rugwind, draai je daarna steeds schuin tegenwind afgewisseld met kleine stukjes zijwind bijvoorbeeld door een kronkelende dijk te volgen. Dan weer laatste stuk voor de wind naar huis. Je maakt dan een driehoek. ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:31 |
Dat kan ook ja. Ik moet meestal toch zo'n 5 minuten fietsen eer ik echt op de lange tegenwind stukken kom. En dan ben je toch al aardig opweg om warm te worden. Over eten trouwens, ik heb net op z'n Patroons gefietst. maw, niets gegeten. Is het dan verstandig om meteen thuis te eten, of nog even langer wachten? | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:34 |
Hangt er vanaf wat je doelen zijn. Meteen eten werkt herstelbevorderend. Wil je KG's kwijt dan kan je even wachten of een appeltje ofzo. | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:35 |
Kilo's kwijt. Dikke blubberbuik ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:39 |
Gopro hero black edition besteld | |
Patroon | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:39 |
Ik rij ook meestal eerst stuk voor de wind en eindig dan ook met laatste stuk voor, als het zo uitkomt. Vorige winter regelmatig met 21 gem thuis gekomen. Daar pluk ik nu de vruchten van. D1 nu meestal 26/27 gem. | |
Patroon | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:43 |
Idd net wat je wil. Bij kg's kwijt buik vol gooien met water en een uur na de training eten. Na een intensieve training wil je spieren gelijk aanvullen dus snelle koolhydraten gevolgd met eiwitten. Met snelle koolhydraten zorg je voor een insulinepiek waarna je eiwitten worden opgezogen door je lichaam. | |
dop | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:45 |
vandaag ? waar was de wind vond het perfect fiets weer windkracht 2 hoog uit 3 | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:46 |
Mooi. over 30 minuten dus een bord pasta naar binnen schuiven ![]() | |
muzas | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:48 |
Spaarnwoude waaide het behoorlijk. Plat, open, wind stond uit zee. | |
dop | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:50 |
hoeveel heb je gefietst dan ? ik eet normaal mijn maaltijden , en dan bij de maaltijd iets meer als ik honger heb. extra maaltijden zijn niet nodig voor korte ritjes of heb je een lange rit gedaan ? | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:57 |
45km ![]() Oh, op de atb zie ik. 2 uur. ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:57 |
Niet heel ver ofzo hoor. | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:58 |
ff kijken of ik de juiste bandendruk had. | |
dop | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:00 |
god arme jongen, kano hoe zwaar en lang ben je ? | |
Patroon | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:00 |
Kano hoe voelde het zonder te eten? Ik fiets nu zonder honger gevoel 2:45uur. Normaal at ik in een rit van 1,5uur al... | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:03 |
Na een half uur kreeg ik honger. Toen ff doorgetrokken met een beetje moeite. Daarna zat ik op het strand en heb ik er niet meer aan gedacht, tot ik omdraaide en met een groep mee ging. Toen kreeg ik weer behoefte om te eten. Daarna reed ik rustig naar huis toe en dat redde ik goed. Ik ga 't idd ook proberen om langer zonder eten te rijden. Nu 2 uur gedaan zonder problemen. En anders had ik in die tijd echt wel 1 of 2 dingen gegeten. | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:04 |
1.86 en 84/85 kg oid. | |
dop | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:07 |
je bent jong , gewicht is redelijk , maar ik zou niet gelijk extra gaan eten na zo'n ritje. misschien ben je een bonk spier ,maar voor het fietsen heb je geen extra massa nodig | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:07 |
Met eten bedoel ik lunchen. | |
dop | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:10 |
ok als het een gewone maaltijd is dan heb ik niets gezegd ![]() maar ook dan zou ik niet te teveel afwijken van je normale eetgewoonte , gezien het korte ritje. bij langere afstanden en grotere inspanning is het natuurlijk een ander verhaal. | |
Patroon | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:10 |
Precies, eerst denk je er nog aan en heb je trek tussendoor, je voelt je niet helemaal helder, licht gevoel. Over een paar weken ga je na 2uur eten omdat je geen hongerklop wil, maar je voelt je niet meer licht en hongerig | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:15 |
De vraag stelde ik meer algemeen, niet specifiek voor vandaag. Ja, ik was wel licht in mijn hoofd op een gegeven moment. | |
ultra_ivo | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:25 |
Dat zeker. Alleen wilde niemand me 4 jaar geleden geloofde toen ik voorspelde dat er een markt van ongeveer 1000 rijders voor LEL Is. | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:28 |
Kanovinnie: ![]() | |
Tommeke | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:41 |
Ik eet ook niet veel tijdens het fietsen. Heb vanochtend een bak cruesli naar binnen gewerkt en tijdens het fietsen een Snelle Jelle. En een stukje appelgebak ![]() Daar fiets ik een dikke 90 km op. | |
Patroon | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:49 |
Dat noem je weinig? Vooral die appelgebak zit vol met calorieën (suiker). Daarop kan je 200km rijden ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 05-01-2013 16:03:48 ] | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:52 |
Kanovinnie:![]() | |
Oksel | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:03 |
Morgen op de racefiets. Bizar veel spierpijn in m'n benen, en snap nog steeds niet waarvan. M'n vriendin vroeg gisteren of m'n bovenbenen nog groter worden. Want dat zou ze niet mooi vinden. ![]() | |
Patroon | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:05 |
Oksel:![]() ![]() | |
the_critic | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:16 |
ik heb vandaag ook gewoon 2uur gefietst, en niet boven de 25km/u gekomen om mijn hartslag maar rond de 130, maar zeker niet boven de 140 te krijgen... 1 oortje in, voor de radio.. en dan maar trappen (en vooral veel vloeken op die kut kou, en tyfus motregen de gehele tijd ghehe) | |
Oksel | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:43 |
Zo koud was het toch niet..? | |
Yankee | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:46 |
Net terug van een weekje fietsen op gran canaria, aanrader ![]() | |
the_critic | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:54 |
in basis niet koud, maar regen met wind maakt dat je na een uurtje wel koud wordt.. | |
muzas | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:59 |
Overigens kreeg ik ook weer last van een oude kwaal: Enórme kramp in m'n rechtervoet. En ook alleen m'n rechtervoet. Echt tot het punt dat ik moet stoppen met trappen en uitklikken... Maar zodra ik dan weer inklik krampt ie binnen 5 minuten weer zo hard... En dat herhaalt zich zo gedurende de rit. Heb echt geen FLAUW idee wat dit kan zijn. | |
Patroon | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:01 |
Te kleine schoenen. Te strak rond de voet. Plaatjes te ver naar voren, dus teveel uit de teen trappen. | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:01 |
Watjes ![]() | |
the_critic | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:13 |
jup kijk eens, zoals patroon zegt naar stand van plaatjes. Te veel naar voor of achter, hak naar binnen of naar buiten gedraaid? Anders eens naar podoloog.. wie weet heb je steun onder je voet nodig middels zooltje oid.. | |
muzas | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:21 |
Vind het afstellen van die plaatjes wel lastig. veel trial-and-error naar mijn idee. | |
CyclingGirl | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:37 |
3 uur getraind zonder eten had geen honger. Voor t fietsen 50gram special k met fruit en 1.5 mueslikoek gegeten. Normaal krijg ik na 1.5 a 2 uur wel honger. | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:40 |
Ze zijn er ooit door de fietsenmaker onder gezet. Nooit geen last. | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:03 |
Met dat rustige en zachte weer verbrandt je ook niet zo veel. | |
Oksel | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:38 |
1 ding wel geleerd; probeer nieuwe schoenplaatjes ALTIJD uit voordat je een echte rit fietst. | |
Oksel | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:39 |
Morgen weer op m'n topfietsje. Dat ding gaat echt als een Italiaans raspaardje. M'n oom heeft een Venge gekocht. Matgrijs. Saai. Dranghek. Achterlijk duur. | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:42 |
Neuh, vind ik niet. Ik vind die Venge ook mooi. Zoiets dus? ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:43 |
Zit er trouwens hard aan te denken om een 29'er MTB te kopen. Strand/slecht weer fiets. Goed idee of niet? | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:55 |
licentie KNWU 2013 aangevraagd, moest ik nog doen. | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:56 |
Waarom zou dat een slecht idee zijn? | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:57 |
Nou, misschien zijn er betere opties. | |
Patroon | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:58 |
Hoe bedoel je uittesten? | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:01 |
Tja, het is maar net waar je het aan spenderen wilt. Mijn fiets zou het niet zijn. Ik vind ze zo lomp. | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:03 |
Das waar. Maar ik wil eigenlijk sowieso een slechtweer fiets. Daar gebruik ik nu mijn MTB voor. En ik vind het fietsen op het strand eigenlijk toch wel leuk. En een fraaie 29'er MTB rijd volgens mij bijna net zo snel als een racefiets. Plus dat ik niet veel geld aan een slechtweer fiets wil uitgeven. En op deze manier 2 vliegen in 1 klap sla. | |
janatwork | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:04 |
En even een inbusje mee om ze onderweg te kunnen verstellen! | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:05 |
Gewoon altijd een multitool ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:07 |
Nooit problemen mee gehad. | |
janatwork | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:09 |
Weet je wat dat weegt ![]() | |
Patroon | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:11 |
Ben er wel achter gekomen dat plaatjes zonder speling wat nauwkeuriger komt met afstellen. Met veel speling heb je meer marge dus minder kans dat je het fout afsteld. | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:13 |
Extra gewicht, extra training. | |
janatwork | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:18 |
Uiteraard, mijn gele spd-sl plaatjes zitten eigenlijk altijd meteen goed. Maar mijn normale spd plaatjes verplaats in altijd wel een paar keer, ik voel dan altijd pas na een half uur fietsen of ze wel of niet goed zitten. | |
janatwork | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:24 |
Vraagje: ik lees regelmatig dat je voor een tocht 10x het aantal kilometers of het aantel hoogtemeters moet hebben getraind. Maar vanaf wanneer begin je dan met tellen? 1 januari? begin van een specifieke trainings-periode? vanaf de laatste rust periode? Of is het een regel die vooral opgaat voor ongetrainde sporters die een AGR gaan fietsen? | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:29 |
Nou, een fietstochtje van 60 km zoals een kortere versie als de ronde van noord holland of wat dan ook. Maar als je LEL, silk route of dat soort grappen gaat doen, of de marmotte wilt rijden, moet je wel wat km's in de benen hebben. | |
janatwork | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:32 |
Dat snap ik, maar hoeveel en vanaf wanneer gerekend? | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:34 |
Geen idee. Hangt er heel erg vanaf hoe sportief je al bent en welke tocht je gaat doen. Ik zou denk ik iets van 3 maanden ofzo van te voren beginnen als je van 0 af begint, maar das echt afhankelijk van een hoop factoren. Denk ik. | |
ultra_ivo | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:39 |
3 maanden is erg krap. 6 maanden van tevoren beginnen te tellen is redelijk. De factor verschilt ook. Onder de 2500km begin je niks, 5000km aan de start van een tocht is behoorlijk. Dat zou ik voor zowel de Marmotte als een vroege 1000km zeggen. Iets als PBP of LEL moet je toch 7500km voor rekenen. | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:40 |
Ja precies. Maar voor een tocht van 100 km oid hoef het wat minder extreem. | |
Yankee | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:40 |
Ga je veel koersen? Of af en toe eens? | |
janatwork | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:45 |
Klinkt redelijk, hoewel ik 7500km voor een PBP nog vrij weinig vind. Ik wil minimaal 5000 km in de benen hebben voor de marmotte gerekend vanaf 1/1. Vanaf begin training in oktober heb ik dan zo;n 6500 km gefietst. | |
the_critic | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:57 |
ik heb eigenlijk tm nov wel gefietst, en op paar keer tacx na, de hele maand december stil gelegen. Begin dus weer op nul (hoewel er wel een beetje basis is gelukkig) Maar staar je vooral niet blind op uren of km's.. Als je 250 agr wilt doen, kun je wel 6000 km hebben gereden, maar als dat 100 ritjes van 60km zijn geweest begin je nog niet zoveel. | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:59 |
Ik weet het nog niet helemaal. Ik wil in ieder geval in het voorjaar lekker veel op de club koersen om wat hardheid en snelheid op te doen in de aanloop naar de drie tieten en de Marmotte en gewoon ook een beetje voor de fun. Qua criteriums of klassiekers weet ik het nog niet. | |
janatwork | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:03 |
Win je nog wel eens wat? | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:09 |
Nou, winnen doe ik niet veel want ik ben niet zo heel rap, wel heel sterk. Ik heb afgelopen jaar niet op de club gereden ivm de verbouwing enzo. Het jaar daarvoor wel en dan rijd ik eigenlijk gelijk bij de 1e 5 bij de A categorie bij ons, er rijd A en B op de woensdag en zondag bij ons, elite belofte, goede veteranen en amateurs zitten bij de A. Bij de B zitten jeugd en minder snelle renners en ouderen en dames. Winnen doe ik er zelden want er is er altijd wel een sterker of rapper. Ik verwacht dit jaar niet meer moeite te hebben met aanpikken, maar we zien wel. Criterium of klassieker nooit gewonnen. Beste: Amateur A: 6e in een semi klassieker in Brabant (Omloop Heidehof) 8e in een criterium (Gouda) 30e in een klassieker (Hoekse Waard) Elite: 13e in een criterium (Gouda) 25e in een semi klassieker in België (Hoogstraten Meer) 7e DK tijdrijden En zo nog wat ereplaatsen Verder: 6e in de 1e ATB marathon in Nederland (nu Bart Brentjens challenge) Veel top 10 klasseringen in regiocompetitie veldrijden met de mtb, ook een gewonnen, in Rhoon geloof ik. Run Bike Run Pijnacker (met mtb): 28e, 11e, 2x 7e en 1x 6e. 24uurs race voor fietskoeriers: 3e Alleycats in Rdam voor fietskoeriers: 3x gewonnen en 1x 2e NK fietskoeriers: 10e main race en kampioen 1x met de sprints [ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 05-01-2013 22:30:02 ] | |
ultra_ivo | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:25 |
Even de gegevens van de afgelopen jaren erbij gepakt: 2012 8900 aan de start van Silkroad 1200, opgegeven wegens teveel moeten helpen van anderen 2012 5250km aan de start van VOL, uitgereden, op de tijdslimiet 2012 4000km aan de start van 1000km, opgegeven met technische problemen 2011 6300km aan de start van PBP, uitgereden, zonder problemen 2010 3800km aan de start van Witte Nachten 1200, uitgereden, extra tijd gekregen wegens helpen van andere deelnemer. 2009 5000km aan de start van LEL, uitgereden buiten tijd (combi helpen en rijden werkt niet goed) 2008 3500km aan de start van VOL, opgegeven met blessure, weinig kilometers vanwege andere blessure in het voorjaar. Voor dit jaar plan ik iets van 5000km in de benen als ik in juni de Uglitskaja 1000 ga rijden. | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:27 |
Minder helpen meer fietsen ![]() | |
ultra_ivo | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:28 |
Of anderen moeten zich serieuzer voorbereiden. | |
kanovinnie | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:29 |
Dat sowieso. Wel balen dat jij dan wel je zaakjes voor elkaar hebt en dat je goed getraint bent, om dan op te moeten geven vanwege een andere. | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:38 |
Ik zou daar toch schijt aan hebben. Als er in het peloton achter mij een valpartij is dan denk ik: "Mooi, weer een pluk minder." Nu is dat wel anders als je ergens in de middle of nowhere bent zoals Oezbekistan misschien maar als ik zou weten dat er een bezemwagen is zou ik ze laten barsten. Ivo je bent te goed voor deze wereld. | |
ultra_ivo | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:54 |
Bij het marathonschaatsen dacht ik ook altijd iets van 'mooi weer wat concurrenten minder' als ik een hoop herrie achter me hoorde in de finale. Ik zorgde er altijd voor dat ik iets van 4-5 rondes voor het eind helemaal voorin zat. Als totale anti-sprinter was dat de enige manier om kort te eindigen in een massasprint. Bij PBP stop ik beduidend minder snel om te helpen, daar zijn allerhande voorzieningen. Midden in de de rimboe is het een ander verhaal, daar stop ik gewoon. Bij LEL doe ik dit keer niet als rijder mee, ben ik alleen maar vrijwilliger. Dat werkt beter, 1 rit als rijder, een andere waar je helpt/organiseert. | |
eentwee | zondag 6 januari 2013 @ 10:58 |
Kwestie van de oude positie overnemen door hem even om te trekken met een potlood. Omdat ik nu ga overstappen op Time RXS zal ik wel opnieuw moeten afstellen. Ik maak bij nieuwe schoenen of pedalen door goed te kijken (naar de oude posities) een educated guess voor de positie van de plaatjes. Dan hoef ik er niet veel meer aan te veranderen. Baanwielrennen was vet! Wat een bazen zijn dat. Jammer dat Joop Zijlaard al zijn wedstrijden moest winnen. Die koersen waarbij iedereen achter een derny rijdt snap ik sowieso niet. Als je er nog een op kop zet omdat anders niemand dat wil doen kan ik nog begrijpen. | |
kaasplankje | zondag 6 januari 2013 @ 11:46 |
Derny koers is volksvermaak, maar wel leuk. Zesdaagse is zowizo volksvermaak, lichtshow, bombastische muziek, showspektakel, etc. | |
keesfietst | zondag 6 januari 2013 @ 12:06 |
Was al bang dat ze hem alles lieten winnen, maar veel van de zesdaagse zal vooraf wel besproken zijn. Genoeg sprints waar niet vol doorgetrokken wordt waardoor iemand er nog langs kan komen. Ik vind het een soort wielerkermis, die muziek ben je na een half uur wel goed zat maar qua vermaak is het prima. | |
CyclingGirl | zondag 6 januari 2013 @ 12:13 |
Gisteren voor het eerst getraind op mijn Specialized teamfiets. De Trek rijdt echt vele malen beter. Het is gewoon een stuk stijver en met de Trek zit ik wat langer en dat vind ik persoonlijk fijner. Ik ga wel gewoon met de Specialized koersen, dan blijft mijn Trek ook wat langer mooi. | |
Patroon | zondag 6 januari 2013 @ 12:17 |
Kan je niet een langere stuurpen monteren op die Specialized? | |
CyclingGirl | zondag 6 januari 2013 @ 12:20 |
Dat wilde ik ook maar dat kan dus niet. Ik ben helemaal opgemeten, en als er een langere stuurpen op komt kan ik niet meer goed in de beugels. Het is of / of. De Trek is ook een 52 en de specialized een 51, ook is de Specialized veel meer slooping als de Trek is. Wat ik overigens wel fijn vind aan de Specialized zijn de FSA carbon cranks. | |
Patroon | zondag 6 januari 2013 @ 12:22 |
Dan langere stuurpen en compact stuur met minder drop/reach ![]() Ik had ook een stuur met behoorlijk reach en drop. Bovenop het stuur zat ik te hoog, maar onderin de beugels zat ik goed. Als ik het stuur zou verlagen, kwam ik bovenop het stuur goed uit, maar zat ik onderin weer te diep. Nu heb ik een compact stuur waardoor ik bovenop het stuur goed zit, maar ook nog onderin de beugels. | |
CyclingGirl | zondag 6 januari 2013 @ 12:24 |
Er zit een 38cm stuur op, met een aardig kleine drop. Ik denk dat mijn figuur niet bij deze fiets past, dat kun je wel eens hebben, ik had dat ook vroeger met Giant fietsen. Daarom heb ik daarna altijd Trek gereden. Maar je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. Ik ga er nog wat kms op maken en dan zie ik wel of ik er nog wat aan kan wijzigen ![]() | |
Patroon | zondag 6 januari 2013 @ 12:26 |
Idd, niet iedereen past op dezelfde fiets. | |
CyclingGirl | zondag 6 januari 2013 @ 12:30 |
Ik ga nu iig weer een rondje interval doen langs de Lekdijk. Het zonnetje schijnt eindelijk weer eens een beetje. | |
kaasplankje | zondag 6 januari 2013 @ 13:41 |
Goed trouwens dat Jopie alles gewonnen heeft met zijn knetterende en rokende derny. Die man is een icoon in het zegdaagsecircuit enerzijds en anderzijds de Rotterdamse horeca. Verder nog de schoonpapa van Tinus en de papa van Michael, die damesteams op de weg houdt en de zesdaagse in Rotterdam mede heeft doen herrijzen. Beetje respect mag dus wel. | |
eentwee | zondag 6 januari 2013 @ 13:54 |
Jahoor, ik heb braaf mee staan klappen. Maar ik kijk nu eenmaal liever naar sportprestaties dan naar toneelstukjes. | |
kaasplankje | zondag 6 januari 2013 @ 14:00 |
Zonder Joop was de zesdaagse niet geweest wat zij nu is in Rotterdam. | |
kanovinnie | zondag 6 januari 2013 @ 14:43 |
Ik weet niet precies hoe het gegaan is, maar als ze express de groep achter Joop laten winnen vind ik het een beetje rare manier van afscheid nemen. Of je nou wint of verliest, dat is toch sport? Moet je altijd de afscheidnemers laten winnen? Juist de mensen die jarenlang in een sport gezeten hebben moeten dat toch weten? | |
kaasplankje | zondag 6 januari 2013 @ 14:53 |
Derny koers is alleen geen eerlijke wedstrijd, een volksvermaak nummer voor tussendoor waar vaak vooraf bepaald wordt wie wint. [ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 06-01-2013 15:19:54 ] | |
No-P | zondag 6 januari 2013 @ 16:51 |
![]() Even gekeken hoe het eruit ziet. Cassette, ketting en bandjes moeten nog binnenkomen. Stuur moet nog een keer wat naar beneden. | |
Oksel | zondag 6 januari 2013 @ 17:03 |
Vandaag 105km gefietst, met mannetje of 14. Ging niet heel lekker, last van m'n been, snap niet waar dat vandaan komt. Won nog wel de sprint overigens. Toen ik thuis kwam en m'n jack opendeed een enorme ammoniaklucht. Vreemd, want gisteravond koolhydraten gegeten, vanochtend gewoon brood en tijdens het fietsten een paar reepjes. Zit trouwens water in m'n frame. En m'n stuur zit vol zand ofzo, kraakt als de ziekte. Durft iemand aan de hand van deze foto's mij te vertellen welke trapas ik nodig heb? Liefst URL van Salden, daar haal ik nog wat zaken. ![]() ![]() | |
nodisch18 | zondag 6 januari 2013 @ 17:13 |
volgens mij is dat een shimano vierkante trapas. is het gat in je crank vierkant? | |
nodisch18 | zondag 6 januari 2013 @ 17:14 |
heb je toevallig een schuifmaat in de buurt? | |
Oksel | zondag 6 januari 2013 @ 17:15 |
Zit Campa op. Schuifmaat vast wel in de buurt. | |
keesfietst | zondag 6 januari 2013 @ 17:17 |
Ammoniaklucht is te weinig gedronken, te weinig koolhydraten of te hoge intensiteit. Je kunt zelf het beste invullen welke van de drie. Zelf nog een krappe twee uur volgemaakt, prachtig fietsweer, rustdag maar verschuiven naar morgen. | |
nodisch18 | zondag 6 januari 2013 @ 17:18 |
TochHij lijkt verdacht veel op deze: http://www.rose.nl/artikel/shimano-bracketas-bb-un55/aid:515142 ![]() | |
nodisch18 | zondag 6 januari 2013 @ 17:20 |
Dit is er eentje van campagnolo:![]() | |
kaasplankje | zondag 6 januari 2013 @ 17:28 |
Bestel er gewoon een joh, Campa of Shimano, Italiaanse draad of BSA, wat maakt dat nou uit. Pak gewoon een hamer en ram 't er in. Lengte van de as is ook niet belangrijk, gewoon een stukkie afslijpen met de haakse tol. | |
eentwee | zondag 6 januari 2013 @ 17:59 |
Dat is altijd zo zeker? ![]() | |
cafca | zondag 6 januari 2013 @ 18:21 |
Ik dacht altijd dat derny's alleen voor de training waren. | |
kaasplankje | zondag 6 januari 2013 @ 18:25 |
Ik denk dat ze qua puntentelling de snelste renners achter de snelste gangmakers zetten. De renner kan wel communiceren met de gangmaker dmv schreeuwen. Het gebeurt wel eens dat een gangmaker loskomt van de renner. Dan gaat het mis. In hoeverre het afgesproken werk is wie er wint weet ik niet precies. Er worden soms snelheden gehaald tegen 70per uur dus de renner in kwestie moet wel de asem hebben dat bij te poten. | |
eentwee | zondag 6 januari 2013 @ 18:51 |
Mooie wielen No-P! Zowel de kleurstelling als het lettertype passen goed bij de fiets. | |
dop | zondag 6 januari 2013 @ 19:19 |
dit is een gokje en moet je misschien met een korreltje zout nemen. maar misschien wat alcohol gedronken gister waar door je lever en nieren wat harder moesten werken, en dan vandaag voor de rit niet genoeg gedronken om het tekort wat is ontstaan aan te vullen? wat die as betreft dat kun je zo echt niet zien | |
Oksel | zondag 6 januari 2013 @ 20:29 |
Aardig wat wijn gedronken, en te weinig water tijdens het fietsen, bedenk ik me nu. Maar 1 grote bidon tijdens 3,5 uur fietsen.. stom. Gelukkig had ik vanmiddag een HIGH TEA, en heel veel (je raadt het al) THEE gedronken. Had op wijn gehoopt ![]() [ Bericht 46% gewijzigd door Oksel op 06-01-2013 20:40:05 ] | |
Oksel | zondag 6 januari 2013 @ 20:31 |
Eentwee, welke as denk jij dat het is? Wat heb je nodig om met zekerheid te kunnen zeggen welke het is? | |
Oksel | zondag 6 januari 2013 @ 20:46 |
Thnx Nodisch. | |
Oksel | zondag 6 januari 2013 @ 20:46 |
Ouwe Limbo'er, je was mijn maatje. Ook iemand die de heuvels niet op kwam tijdens de meet. Alleen we begrijpen nog steeds niet waarom je je vriendin niet kwam showen! ![]() | |
nodisch18 | zondag 6 januari 2013 @ 21:53 |
Haha, niet alles weten prikkelt de fantasie! ![]() Wellicht bij een volgende meet? staat er eigenlijk eentje gepland? | |
nodisch18 | zondag 6 januari 2013 @ 22:01 |
Het makkelijkst is het om de trapas te verwijderen, op de trapas staat namelijk het type en dan kun je die gewoon bijbestellen. Alternatief is een foto posten van de trapas zoals die in de fiets zit, wel even de crank verwijderen, en met een shuifmaat de lengte van de as opnemen. | |
kaasplankje | zondag 6 januari 2013 @ 22:08 |
Jahoor, Ivo's 300kn paaszondag, Trois Ballons 8-6-13, Marmotte 6-7-13 Herzlich wilkommen ![]() Wel je eigen bier en fiets meenemen. | |
Tommeke | zondag 6 januari 2013 @ 22:34 |
Op paaszondag hoor je met een La Chouffe op de bank te zitten en De Ronde te kijken ![]() | |
No-P | zondag 6 januari 2013 @ 22:40 |
Ivo's 300! Goede duurtraining. | |
Gripper | zondag 6 januari 2013 @ 22:55 |
Fietsmaatje Jitze doet dit jaar ook mee met de 300, dus we kunnen met z'n drieën vanuit Nijmegen rijden ![]() | |
No-P | zondag 6 januari 2013 @ 23:03 |
Ah cool, kan hij een beetje fietsen? Afgelopen jaar ging het met vlagen best hard, denk dat we de pauzes nog beter kunnen indelen, hebben we wat meer speling. | |
No-P | zondag 6 januari 2013 @ 23:08 |
Ik vind ze ook best goed staan inderdaad. Tnx voor de tip, scheelt weer een stuk. | |
Gripper | zondag 6 januari 2013 @ 23:11 |
Ja, die kan het wel, hij reed bijv de klimclassic afgelopen hemelvaart (160 km en veel klimmen) ook goed uit. Hardrijden is goed, zijn we lekker voor het donker thuis. Als het goed weer is hoef je niet uitgebreid aan de burgers&friet, maar is een broodje van de bakker ook al goed. En geen cola bij het rare vrouwtje had ook een half uur kunnen besparen. | |
No-P | zondag 6 januari 2013 @ 23:23 |
Precies, vorig jaar was het best koud. 's Nachts vroor het zelfs als ik de weerstatistieken erbij pak. Die cola sla ik sowieso over. Het begint eigenlijk alwel weer te kriebelen. Wil dan wel aardig wat duurkm maken voor die tijd. | |
eentwee | zondag 6 januari 2013 @ 23:33 |
Ik wil ook dikke pornowielen. | |
Oksel | zondag 6 januari 2013 @ 23:47 |
Vorig jaar was 't fucking koud. Dat was wel echt een probleem. Vooral omdat ik te warm gekleed was, waardoor ik teveel zweette en uiteindelijk echt koud werd.. ![]() Bij regen fiets ik 'm dus echt niet. Veel, heel veel sportvoeding mee. Beter dan vette hap en cola. Kortere pauze's, rustig heuvel op fietsen (wachten op Okkie), en goed eten / drinken. Godverdomme wat was het zwaar vorig jaar. Maar na 200km ben je er dan ook al bijna. ![]() | |
eentwee | zondag 6 januari 2013 @ 23:51 |
Hebben we nog een meet bij die hel van salland o.i.d.? | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 06:51 |
En ik wil nog wel een mooiweerrit bij mij houden. Maar dan meot het wel mooi weer zijn, want met 10 man in mijn huiskamer is ook wat drukjes. | |
kaasplankje | maandag 7 januari 2013 @ 07:03 |
En Gripper tegenhouden als hij met zijn dure wielen door een opgebroken straat wil gaan rijden. En minstens 1 iemand in de gruppo reserve buitenband meenemen. | |
CyclingGirl | maandag 7 januari 2013 @ 07:55 |
Nou minstens 1 iemand met een reserveband is wel wat weinig ![]() Gisteren 2.30 uur gereden met blokjes D2 erin. Op het einde met wind tegen merkte ik wel dat ik de dag ervoor teveel gedaan had met het groepje waarmee ik was. Dan is het altijd heerlijk om thuis te komen en lekker onder de douche te gaan staan. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 07:56 |
Hadden jullie vorig jaar problemen met buba's dan? | |
nodisch18 | maandag 7 januari 2013 @ 08:15 |
Eind maart al 300 km is voor mij een beetje te vroeg denk ik... Ik ga liever voor de mooi-weer meet bij Kano ![]() | |
the_critic | maandag 7 januari 2013 @ 09:06 |
hoe hebben jullie je zadel eigenlijk afgesteld..??? zag op fiets.nl de methode 109% methode. Als ik die toepas, zou mijn zadel nog zeker 2cm omhoog kunnen. Vind dat er veel, er vanuit gaande dat ik het idee heb nu goed te zitten. Mensen hier daar nog methodes oid voor?! De 109%-methode Deze manier is ontwikkeld door Hamley & Thomas. Het duo experimenteerde met verschillende zadel hoogtes. Volgens hen is de ideale zadelhoogte 109 procent van de binnenbeenlengte. De binnenbeenlengte is de afstand van het kruis tot de grond. Om dit te berekenen ga je tegen de muur staan met een dik boek tussen de benen. Teken de bovenkant van het boek af op de muur en bereken de afstand tot de grond. 109 procent van deze afstand is je zadelhoogte, gemeten van de pedaalas, tot de bovenkant van het zadel. | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 09:07 |
Ja, we moesten worden gered door Duitsers.. ![]() Kunnen ook met een beperkt - bekend groepje meet houden bij mijn schoonouders. Heel groot huis, inc. zwembad / sauna, midden in de heuvels van het Hunsruck'gebergte. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 09:09 |
Op gevoel. | |
firewirecable | maandag 7 januari 2013 @ 09:12 |
Gisteren lekker geklommen: http://app.strava.com/activities/36339619 | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 09:15 |
Dit is bij ons de nieuwe hype ![]() http://ass-savers.com/ | |
KnutdeIJsbeer | maandag 7 januari 2013 @ 09:18 |
Precies klein genoeg om je achterligger nog wel een smerig smoelwerk te geven ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 7 januari 2013 @ 09:45 |
Hihi, met een beetje afsnijden kan ik hier precies een penis strava-en. | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 10:14 |
Goed bezig. Ik zeg: doen! | |
eentwee | maandag 7 januari 2013 @ 10:14 |
Werkt dat goed dan? | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 10:18 |
Ja! | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 10:20 |
Welke as zou jij mij adviseren 1-2? | |
eentwee | maandag 7 januari 2013 @ 10:25 |
Ass? | |
eentwee | maandag 7 januari 2013 @ 10:27 |
Een Veloce zou ik nemen. Moet je wel klusmannetje lief aankijken want zo'n ding krijg je er niet in zonder het juiste gereedschap. | |
kaasplankje | maandag 7 januari 2013 @ 10:31 |
Ja Gripper reed door de grove keienin een opgebroken straat zijn buitenband aan gort. Gelukkig hadden we een paar Duitsers in de groep die er een konden uitlenen. | |
Patroon | maandag 7 januari 2013 @ 10:37 |
Tsja zo'n methode is een leuke richtlijn maar ook niet meer dan dat. Het houdt bijvoorbeeld geen rekening met de manier waarop je met je hakken fietst. De ene fietst meer met zijn hakken omhoog dan de ander. Eigenlijk moet je zadel hoger dan je denkt, als je de 1e keer er op stapt moet je denken, poeh beetje te hoog...maar vaak is dat wel goed en na een paar km voelt het al goed. Het is maar net ook wat je gewend bent. | |
kaasplankje | maandag 7 januari 2013 @ 10:43 |
Het zadel van mijn werkfiets staat mss wel 10-15mm lager dan op de koersfiets. Dit ivm vaak op en afspringen. Ik doe dat ook op gevoel. | |
Patroon | maandag 7 januari 2013 @ 10:45 |
Maar veel recreanten hebben hun zadel eerder te laag dan te hoog. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 7 januari 2013 @ 10:47 |
Heb je dan niet last van je knieën? Het is voor mij altijd best wel wennen als ik de zadelhoogte aanpas.. | |
kaasplankje | maandag 7 januari 2013 @ 10:49 |
We kunnen ook een quick lunch doen halfweg, en doorrijden en in Maastricht bourgondisch tafelen. @Knut: Nee geen last. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 10:50 |
Als ik meega wil ik wel elke 2 uur/60 km afstappen, massage, broodje hotdog en 20 min. liggen. | |
Tommeke | maandag 7 januari 2013 @ 11:16 |
Ik heb op het werk m'n zadel ook wat lager staan. Die van m'n crosser staat ook iets lager volgens bij. Heeft beide ook met op- en afspringen en behendigheid te maken ![]() | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 11:17 |
Maar hoe weet ik of die maat past? Gok jij van wel? ![]() | |
kaasplankje | maandag 7 januari 2013 @ 11:21 |
FF op die bracket kijke okkie, staan lettertjes op | |
nodisch18 | maandag 7 januari 2013 @ 11:43 |
@Oksel, waarom rij je niet ff langs de lbs en bestel je daar een nieuwe. Zo duur zijn die krengen niet en je weet zeker dat je de juiste hebt. | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 12:21 |
Okay. ![]() | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 12:21 |
LBS? | |
eentwee | maandag 7 januari 2013 @ 12:25 |
Local Bike Store. Gokje: 60¤ incl. montage voor diezelfde Veloce as. | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 12:28 |
Omdat hier eentwee zit. En eentwee is LBS eindbaas. | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 12:31 |
1,37" x 24 RII staat er als enige in. Is dit het goede antwoord? | |
the_critic | maandag 7 januari 2013 @ 12:32 |
Maar te hoog heb je zeker problemen met kracht overbrenging. Dacht juist dat je eerder iets te laag kon zitten dan iets te hoog..?! Nouja, binnenkort maar eens stukje hoger proberen en inbus mee voor onderweg.. | |
eentwee | maandag 7 januari 2013 @ 12:35 |
Ja dat betekent dat het voor BSA is (Engelse draad en 68mm breed bracket). 111mm is de aslengte, die is geschikt voor dubbels. Het is een Campa vierkante as toch? | |
Patroon | maandag 7 januari 2013 @ 12:38 |
Bij te laag eerder problemen met kracht overbreng omdat je niet de volledige lengte van je spieren gebruikt. Niet opeens 2cm hoger zetten. Doe het in 2 of 4 stapjes. | |
nodisch18 | maandag 7 januari 2013 @ 12:39 |
Daar twijfel ik niet aan. Maar hoe dacht je die as uit je frame te draaien? ![]() | |
the_critic | maandag 7 januari 2013 @ 13:23 |
Als ik kijk naar de profs, met al hun metingen en professionele begeleiding..vind ik die altijd redelijk laag zitten.. Ga maar weer eens een beetje uitproberen dan.. daar zijn die d1 trainingen ideaal voor... ![]() | |
Patroon | maandag 7 januari 2013 @ 13:27 |
Ik denk dat dat beeld erg vertekend is. Je kan zo niet op het oog zien wat voor hoek iemand trapt. Je moet hem ook zeker niet maximaal strekken. Wat je kunt doen is met je hakken op de trappers en dan moet je been volledig gestrekt zijn met de pedaal in het verlengde van de zitbuis. Je heupen mogen niet wiebelen op het zadel. Zo hou je altijd een kleine knik in je knieen. | |
the_critic | maandag 7 januari 2013 @ 13:38 |
ja, al die ouderwetse trukjes ken ik... kunt ook naast je fiets knielen, zadel in je oksel en dan arm aan andere kant laten hangen. Topje middelvinger op as van bracket.. Maar wilde gewoon eens weten hoe die methodes stand houden tegen cyclefit/metingen ed.. Bedoel.. die profs jammeren al als er een millimeter verschil zit.. vraag me af hoe erg je dat merkt, invloed enz enz.. ![]() Ga zo werken, morgen vrij, dus maar eens verder inlezen ![]() | |
Patroon | maandag 7 januari 2013 @ 13:44 |
![]() Stervelingen zoals wij zullen geen verschil in rendement voelen. Ik merk wel, wanneer mijn zadel een cm lager of hoger staat. Laatst had ik een nieuw zadel die iets hoger op de brug stond gemonteerd. Vergeten de zadelpen iets lager te zetten, dit merkte ik snel genoeg toen ik weg fietste. Bleek mijn zadel 0,5cm hoger te staan. | |
kaasplankje | maandag 7 januari 2013 @ 14:47 |
Yes! BSA schroefdraad: Het meest gebruikte schroefdraad, ook wel “English threading” genoemd. Doorsnede 1,37 Inch (34,798mm) en 24 gangen per Inch. BSA: 1,37 * 24tpi Bij BSA heeft de linker cup standaard draad, de rechter cup heeft tegengestelde draad waardoor linksomdraaien de cup in het frame draait. Italiaanse draad: 35mm Doorsnee (ca. 1,378 Inch, dus groter dan BSA) en 24 gangen per Inch. ITA: 35mm*24tpi of 35*24 De draadhoek (55°) en doorsnede van de ronding (0,14mm) onderscheidt zich ook van BSA/ISO schroefdraad (60°, 0,17mm)! Let op: Het Italiaanse krans schroefdraad is NIET compatibel met het iItaliaanse Bottom Bracket schroefdraad met 36mm*24tpi. | |
Tommeke | maandag 7 januari 2013 @ 15:49 |
Zadelhoogte is ook trial and error. Ik zat volgens m'n collega te laag, dus had voor de grap m'n zadel wat hoger gezet, een cm ofzo. Meteen kniepijn ![]() | |
Tommeke | maandag 7 januari 2013 @ 15:52 |
Heb trouwens dit apparaat gekocht:![]() Van de club hebben we wel tijdrithelmen, maar die zitten me niet zo lekker. En ik vind zo'n vizier wel soignee! | |
firewirecable | maandag 7 januari 2013 @ 17:08 |
In & out! Distance: 23,53 km Time: 48:50 Avg Speed: 28,9 km/h Elevation Gain: 307 m Calories: 629 C Avg Temperature: 18,9 °C http://connect.garmin.com/activity/259284924 http://app.strava.com/activities/36512601 | |
No-P | maandag 7 januari 2013 @ 17:49 |
Cool die heb ik ook, in het zwart. | |
Tommeke | maandag 7 januari 2013 @ 18:23 |
Nice! Bevalt ie je een beetje? Ik zat eerst te denken aan een Giro Advantage, maar die heeft geen vizier. Net als die Spiuk Kronos van de club. | |
No-P | maandag 7 januari 2013 @ 18:44 |
Nog niet opgehad, van de winter pas gekocht. Die Giro Advantage is ook goed, maar je moet wel de 2 hebbenn. Had eerst de Giro Advantage 2 besteld (zo was die ook beschreven op de website), maar kreeg de Giro Advantage, die een andere binnenkant heeft, geen roc loc. Daarom die teruggestuurd en de Javalin genomen met korting. De Giro Selector is te warm voor triathlon. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 7 januari 2013 @ 18:46 |
Ken jij de weg daar nog niet zo goed? ![]() | |
Tommeke | maandag 7 januari 2013 @ 18:54 |
Goeie deal! Ah, wist niet dat dat het verschil was tussen de Advantage 1 en 2. De Selector heeft inderdaad bijna geen ventilatie. Ik plak overigens de gaten in m'n Bell af met tape. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 7 januari 2013 @ 18:55 |
Het nieuwe strava profiel van Lance ![]() | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 19:00 |
Ah. ![]() | |
Deetch | maandag 7 januari 2013 @ 20:12 |
Ik ga morgen een rondje mountainbiken op curacao. We nemen als het goed is ook een stukje van het Worldcup parcours van 2006 mee. Dit worden de eerste kilometers van het jaar en de start van de voorbereiding van de pyreneen challenge voor de stichting ride4kids. Hoe is het weer in nederland? :p | |
Deetch | maandag 7 januari 2013 @ 20:15 |
Haha die lance, blijkbaar heeft de dope zijn verstand ook aangetast? Niettemin heb ik ook in die jaren wel van de tour genoten. Thx for the memories lance en natuurlijk marco pantani, ulrich etc etc | |
MarcoD | maandag 7 januari 2013 @ 20:20 |
Nieuwe edge 510 en 810 http://sites.garmin.com/edge/?lang=nl&country=NL Beste wensen nog! | |
muzas | maandag 7 januari 2013 @ 20:39 |
Ja kak, krijg ws, komend weekend een 500... ![]() | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 20:41 |
Heyeeeuh, zaterdag ga je ook toch? Edit, als ik het zo doorlees is de nieuwe garmin vooral wat meer social media achtig geworden? | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 20:45 |
Edge 810 lijkt me wel leuk. Duur. Zucht. Dure hobby. | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 20:46 |
Jaar later nog precies hetzelfde gewicht en spiermassa. ![]() Raarrrrr. | |
MarcoD | maandag 7 januari 2013 @ 20:46 |
Ja ik ga nog steeds, moet nog wel me fiets schoonmaken want die heb ik sinds het laatste ritje niet schoongemaakt.. Start ook in het laatste vak en rij waarschijnlijk wel minder snel dan jou, tijdje niet gefietst en laatste week de teugels wat laten vieren ![]() Ja meer social media achtig en de 510 heeft nu ook kaarten?! | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 20:47 |
Ik sta ook in het laatste vak. Maar ben er wel op tijd zodat ik lekker vooraan kan starten. ff nummers uitwisselen zodat we koffie kunnen drinken van te voren? Ga jij trouwens met de auto of met de fiets heen? | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 20:47 |
En ik ga mijn fiets trouwens niet schoonmaken voor die beachrace. Doe ik daarna wel ![]() | |
kaasplankje | maandag 7 januari 2013 @ 20:50 |
Awel, heb jij zoon dure Garmin nodig? En Muzas? | |
muzas | maandag 7 januari 2013 @ 20:50 |
Ja verdomme nu wil ik een 510. | |
muzas | maandag 7 januari 2013 @ 20:51 |
Nodig... nodig... Nee.. Willen?... ja... | |
kaasplankje | maandag 7 januari 2013 @ 20:53 |
Ga toch gewoon trainen jij. ![]() Dát moeten jullie willen; afzien. | |
muzas | maandag 7 januari 2013 @ 20:54 |
![]() Hoewel al die cijfertjes enzo wel een motivatie voor me zijn. Vind ik gewoonweg leuk. Maar dat doet een 500 ook prima. | |
MarcoD | maandag 7 januari 2013 @ 20:56 |
Laatste ritje was een nat ritje deels over het strand en ook niet kunnen afspoelen dus ketting heeft wel een badje/smering nodig nu... Ik weet nog niet wanneer ik er ben/aanwezig wil zijn geen zin om erg lang te moeten wachten voor de start, ik ga waarschijnlijk gewoon op de fiets heen (wel afhankelijk van het weer). Nummers kan nog wel via pm | |
MarcoD | maandag 7 januari 2013 @ 20:57 |
500 kopen?, wel met de nodige gebruikssporen ![]() | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 20:57 |
Ik gooi ook nog wel ff wat olie op de ketting voor ik wegga, maar verder vind ik 't wel gescheten. Zit nog zand op en wat roest her en der. Maar dat is dan maar zo ![]() | |
muzas | maandag 7 januari 2013 @ 20:57 |
Ws. Krijg ik er een komend weekend ![]() | |
MarcoD | maandag 7 januari 2013 @ 20:58 |
Ja klein beetje tot daar aan toen maar in de huidige staat gaat die ketting me veel energie kosten denk. Ik zie je dm trouwens. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 20:58 |
Bandenspanning is denk belangrijker. Met wat voor druk rij jij? | |
MarcoD | maandag 7 januari 2013 @ 21:01 |
viets onder de 2, zou koud worden en kou met laag tij (en 4000 fietsers voor me die de boel aanrijden geeft wel aardig hard oppervlak dus kunnen ze best iets harder zijn (dat is mijn redenering) | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:01 |
Ja, of ze rijden het kapot? | |
MarcoD | maandag 7 januari 2013 @ 21:05 |
Ja dat is ook mogelijk bij de op/afgang(en) wordt het sowieso kapot gereden en die korte stukje kan je met hardere banden wel af (als je het door drukte uberhaupt kan fietsen), maar 1,5-2 bar moet wel prima zijn. 1 bar ga ik niet rijden. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:06 |
Die strandopgangen ga ik sowieso rennen. Ik heb het al geprobeerd maar ik kom er toch niet doorheen. Denk dat het sneller is om gewoon meteen maar te gaan rennen. | |
No-P | maandag 7 januari 2013 @ 21:08 |
Welke startgroep zitten jullie? Irritant trouwens dat je startnummer daar nog moet ophalen. | |
eentwee | maandag 7 januari 2013 @ 21:09 |
510 heeft geen kaarten! Kun je echt beter een 800 kopen, die is bijna net zo groot. 810 is ook een zinloze upgrade. Ik ga gewoon een 800 nemen denk ik, tenzij het prijsverschil heel klein is maar dat verwacht ik niet. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:12 |
Jij ging ook toch? Ik zit in de laatste groep. De kneuzenrecreaten groep. Jij? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 7 januari 2013 @ 21:12 |
Jij kan anders ook wel een wat betere gps tracker gebruiken ![]() | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:13 |
Mwah, alleen die weersvoorspelling lijkt me wel handig ![]() Mwah, doe maar niet. Kost 'm 20% van zijn km's ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 7 januari 2013 @ 21:14 |
Want i.p.v. naar boven kijken of het gaat regenen kijk je dan op je garmin? ![]() | |
kaasplankje | maandag 7 januari 2013 @ 21:15 |
Denk je? Ik denk dat in werkelijkheid 10% meer doe dan ik track met de foon en Strava. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 7 januari 2013 @ 21:16 |
Hmm. Ik weet niet. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:16 |
Mwah, soms zie ik rond je huis nog overal rode lijntjes heen. Leen anders eens een edge oid van iemand? Zou ook kunnen wat jij zegt hoor. Of een km teller op je fiets ![]() Ik bedoel dat van alle update's alleen die mij handig lijkt. Verder is er ook weinig nieuws toch? | |
No-P | maandag 7 januari 2013 @ 21:17 |
Wedstrijdgroep om 10:35h geloof ik. Zondag ook wedstrijdgroep, gelukkig maar want de recreanten starten achter businessloop, dan is het continu slalommen door de duinen. Ik heb nog wel even nieuw buitenblad besteld om op mijn mtb te zetten. Hoop dat die op tijd binnen is. | |
MarcoD | maandag 7 januari 2013 @ 21:18 |
strandopgang egmond en opgang bij de pier kan ik gewoon fietsen (bij de pier moet ik dan wel diep gaan), maar met die drukte denk ik niet dat makkelijk gaat zijn.. | |
No-P | maandag 7 januari 2013 @ 21:18 |
Die van vorig jaar met Le Mevel is mooier. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:19 |
Die wedstrijdgroep gaat mij denk te hard. Ik ga gewoon een leuke waaier uitzoeken en dan zie ik het wel. Kennis van me is 59ste van de hele groep geworden, denk dat ik in zijn wiel kruip ![]() Ga jij met een groep heen? Zo niet, zin om te meeten? [ Bericht 3% gewijzigd door kanovinnie op 07-01-2013 21:24:44 ] | |
KnutdeIJsbeer | maandag 7 januari 2013 @ 21:19 |
Voor op vakantie is de mogelijkheid om te uploaden via je telefoon wel tof. Draadloos uploaden ook wel fijn. Voor de rest valt het me tegen ja; wat ze in mijn ogen hadden moeten verbeteren en niet is gebeurd: - Langere batterijduur - Scherm over hele voorkant van het apparaat - Compacter uiterlijk | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:19 |
Ben er alleen bij castricum afgegaan. Oprijden doe ik eigenlijk ook nooit. Ben er zaterdag bij de zwarte weg opgegaan. Ken je die? | |
Auti | maandag 7 januari 2013 @ 21:22 |
Ik heb genoeg filmpjes op youtube gezien om duidelijk te krijgen dat dat echt de knelpunten zijn en als je net ff in een drukke groep zit dan kan je beter afstappen. | |
Auti | maandag 7 januari 2013 @ 21:24 |
Starttijd 1050 uur. | |
kaasplankje | maandag 7 januari 2013 @ 21:26 |
Ja, dan ga ik even de lift in naar boven, en ik denk dan dat de satelliet niet helemaal recht er boven hangt ofzo iets, of zeg ik nu iets doms. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 7 januari 2013 @ 21:27 |
Ah, klopt wel ongeveer ja. GPS drift heet dat. Als ik voor het stoplicht sta en mn Garmin niet op de snelheidsensor staat ga ik ook 1.3 km per uur ofzo ![]() | |
No-P | maandag 7 januari 2013 @ 21:27 |
Ik kan ook niet meekomen hoor, zal wel wat achteraan hangen. Bij de HM loop ik hoop ik bij de eerste 300 van de 9000 deelnemers, dat ligt me beter. Ben inderdaad met een groep daar, meeten is dan lastig ivm elkaar kwijt raken. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:28 |
Waarom heb je dan voor de wedstrijdgroep gekozen? En mijn edit gezien? | |
No-P | maandag 7 januari 2013 @ 21:29 |
Ik heb ntblicentie, dan kom je automatisch bij de wedstrijdgroep. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:30 |
Succes dan ![]() | |
Auti | maandag 7 januari 2013 @ 21:30 |
De pro's rijden allemaal op 29" | |
No-P | maandag 7 januari 2013 @ 21:32 |
Gelukkig starten die nog 5 minuten eerder. Ik fiets op een oud barrel ![]() | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:32 |
Ja, klopt. Minder rolweerstand enzo. Als ik een slechtweerfiets/strandfiets koop zal die ook 29" worden waarschijnlijk. | |
Patroon | maandag 7 januari 2013 @ 21:33 |
510 is een stuk groter geworden dan de 500. Bijna even groot als de 800. Voordeel van de 500 was het formaat. Dat voordeel valt nu met de 510 weg. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:33 |
Mijne weegt 13.5 kg volgens de weegschaal ![]() Als ik zo die foto's vergelijk valt dat wel mee toch? | |
Auti | maandag 7 januari 2013 @ 21:34 |
Misschien breng ik mijn fiets nog even naar de LBS voor extra anti lekbescherming. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:41 |
Mwah, ben nu een paar keer op het strand geweest en geen enkele keer lek. Wat kan je LBS nog doen om ze extra lekbestendig te maken? Je moet gewoon de stenen vermijden, maar die zijn er niet zoveel daaro. | |
Auti | maandag 7 januari 2013 @ 21:49 |
Ik dacht iets met tubeless monteren en antilek spul? | |
Patroon | maandag 7 januari 2013 @ 21:52 |
Vind ik niet. Kijk maar: ![]() Links de Edge 800, daarnaast de Edge 810, daarnaast de Edge 510 en derde van rechts de Edge 500. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 7 januari 2013 @ 21:53 |
Ik snap die gigantische randen naast de schermen ook echt niet. Vooral bij die 510 ![]() | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 21:54 |
Tubless monteren kan niet met alle biba's volgens mij. En als je lekrijd met tubeless ben je evengoed de pineut. Want met tubeless zit je buba op je velg gelijmd en kan je 'm dus niet even lijmen.... O wow, dat valt tegen ja. Kan je imo beter voor de 800/810 gaan ipv de 510. De 510 is het nu helemaal net niet toch? Geen groter scherm beschikbaar maar wel ruimte voor hardware nodig? | |
Patroon | maandag 7 januari 2013 @ 21:56 |
Met tubeless gebruik je een speciale tubeless band zonder binnenband. Je buitenband zit NIET op de velg gelijmd. Dat is enkel bij tubes. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 7 januari 2013 @ 21:59 |
Hmm ja, zou kunnen hoor, maar ze krijgen het ook in een horloge gepropt ![]() | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 22:01 |
Oh is dat zo? Ik dacht dat tube en tubeless hetzelfde was maar dan ff anders uitgesproken. Hoe blijft de lucht er dan in bij tubeless? | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 22:01 |
![]() | |
MarcoD | maandag 7 januari 2013 @ 22:01 |
Dit dus, verder schijnt tubeless icm lage spanning en lage temperaturen niet echt optimaal te zijn.. Je kan volgens mij wel gewoon een biba erin stoppen als je lek rijdt. Extra lekbescherming kan bij buba/biba combin in de vorm van anti-lek vloeistof wat kleine gaatjes vult en lekrijden op het strand is met een lage bandenspanning heel goed mogelijk als je over schelpen rijdt die stenen ga je niet tegenkomen. | |
MarcoD | maandag 7 januari 2013 @ 22:03 |
Tubes bij een racefiets is iets heel anders dan tubeless (bij mtb of race), bij tubeless zorgt de buitenband in combinatie met de velg ervoor dat de lucht erin blijft. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 22:08 |
Oh gaaf, wist ik niet! Ik weet niet precies hoe het werkt, maar kan me idd voorstellen dat vooral de druk, en in mindere mate de tempratuur invloed heeft op de luchtafdichting. | |
Patroon | maandag 7 januari 2013 @ 22:09 |
Klopt. Tubeless kan je vergelijken met een autoband waar ook geen binnenband in zit. | |
MarcoD | maandag 7 januari 2013 @ 22:18 |
Dat was een tip van een ervaren klassementsrijders, bij lage temperatuur en lage druk werkt de tubeless vloeistof niet meer goed (zoiets was het volgens mij). staat ergens op mountainbike.nl | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 22:19 |
Gelukkig rij ik niet tubeless of met tube ![]() | |
MarcoD | maandag 7 januari 2013 @ 22:21 |
Ik ga het wel proberen denk, maar dan wel op een nieuw wielsetje die ik wil laten spaken deze zomer. Voor strand gebruik ik wel gewoon biba's. | |
Oksel | maandag 7 januari 2013 @ 22:35 |
De ene na de andere in m'n groep met gloednieuwe fietsen. Nu weer 1 met een nieuwe Fondriest. En 1 met een nieuwe uhm-merk-ff-kwijt, komt uit Amerika. | |
kanovinnie | maandag 7 januari 2013 @ 22:36 |
Cannondale? Die is alleen niet nieuw | |
eentwee | maandag 7 januari 2013 @ 23:50 |
He da's mijn stokpaardje ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 8 januari 2013 @ 03:03 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb al vaker gezegd, meelullen is aardig maar lul dan wel over dingen waar je verstand van hebt en kraam geen onzin uit. Maar goed, met tubeless VELGEN ben je zowiezo de sigaar want bij het oppompen met een handpomp krijg je die band waarschijnlijk nooit helemaal in de hiel van de velg geperst en daarnaast is een bandje wisselen met zulke velgen op zich al een heel karwei. | |
Oksel | dinsdag 8 januari 2013 @ 03:36 |
Wat hij zegt. | |
kanovinnie | dinsdag 8 januari 2013 @ 06:36 |
Beetje selectief lopen quoten ![]() |