abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121140937
http://www.telegraaf.nl/b(...)andmijnen_uit__.html

quote:
Rollende bal schakelt landmijnen uit

AMSTERDAM - De Afghaanse ontwerper Massoud Hassani heeft naar eigen zeggen een oplossing gevonden om goedkoop en doeltreffend landmijnen uit te schakelen.

Hij heeft een grote bal met poten ontworpen, die wordt voortgeblazen door de wind en landmijnen laat ontploffen die zijn pad kruisen.

Zo'n explosie verwoest slechts een paar van de poten, waardoor de bal zijn jacht direct kan voortzetten, aldus Hassani, die uit Afghanistan is gevlucht en in Nederland woont.

Het produceren van de bommenverdelger kost slechts 40 euro. Over het project is de korte film Mine Kafon gemaakt die genomineerd is voor de Focus Forward voor films over innovatie. Via Kickstarter.com zamelt Hassani geld in om zijn uitvinding verder te ontwikkelen.
Hier een filmpje van de BBC:

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-20905026#TWEET497864

There was
a HOLE
here.
It's gone now.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:07:55 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121141014
Nederland heeft andere prioriteiten
quote:
Oude ambachten dreigen te verdwijnen
UTRECHT -

Van speculaasplanksnijder tot beenbewerkers; het uitoefenen van oude ambachten in Nederland dreigt in rap tempo te verdwijnen. Daarom gaat onder meer het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed (VIE) uit Utrecht zich vooral komend jaar richten op het behoud van in eerste instantie tientallen oude ambachten.

Doel is komende jaren in ieder geval 70 oude ambachten op de nationale lijst immaterieel cultureel erfgoed in Nederland te krijgen. „We hebben nu contact met 70 organisaties achter die oude ambachten. Aan deze clubs moeten we in ieder geval aandacht gaan besteden. Niet zozeer om de oude handwerken te conserveren, maar ze juist levendig te houden”, licht directeur Ineke Strouken van het centrum toe.

Als bijvoorbeeld ook oude scheepstechnieken afzonderlijk op de lijst moeten komen, gaat het om een veelvoud van oude ambachten die gered moeten worden. De laatste decennia zijn er al verscheidene verdwenen. „In veel gevallen is al niet eens meer de kennis te achterhalen die nodig is om het ambacht uit te oefenen”, zegt Strouken.

Bij het in stand houden van deze oude culturen is ook het Fonds voor Cultuurparticipatie betrokken. Dat stelt voor komend jaar 800.000 euro beschikbaar om onder meer bedreigde ambachten in leven te houden. Zo dreigt Hindelooper schilderwerken te verdwijnen, evenals het maken van klompen, Goudse pijpen en gouden oorijzers en allerlei scheepstechnieken. „Zo steunen wij komend jaar een project van het Gilde van Vrijwillige Molenaars om molenaars op te leiden”, licht directeur Jan Jaap Knol van het fonds toe.

Probleem voor veel 'oude ambachtslieden' is dat er weinig mensen zijn die het handwerk willen voortzetten. Wil een ambacht op de lijst immaterieel cultureel erfgoed komen, dan moet er een zogeheten erfgoedzorgplan zijn, waarin uiteen wordt gezet hoe het ambacht in leven wordt gehouden en hoe het wordt doorgegeven aan volgende generaties. De komende jaren moeten honderden tradities, rituelen en ambachten op de erfgoedlijst terechtkomen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ude_ambachten__.html

Tof product van deze broers, hopelijk wordt het een succes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:12:30 #3
45206 Pietverdriet
pi_121141089
pi_121141533
Een mijnenveger die afhankelijk is van de wind..
Dan ben je dus ook nooit zeker of alles geruimd is.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:39:08 #5
45206 Pietverdriet
pi_121141620
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:35 schreef Spooky4u het volgende:
Iedere mijn minder is er eentje
pi_121142089
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:35 schreef Spooky4u het volgende:
Ja inderdaad. Gewoon Afrikaanse kindjes laten voetballen op zo'n veldje zoals nu gebeurt :(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121142420
Ik vind wat hij vraagt op kickstarter qua kosten nog vrij weinig, er strak dat dit kan voor een dergelijk bedrag, ik kan me voorstellen dat dit erg nuttig kan zijn. Er zitten ook GPS trackers in.

http://www.kickstarter.com/projects/massoudhassani/mine-kafon
It's you my love, you who are the stranger
pi_121145578
Idee is leuk maar in de praktijk is het natuurlijk redelijk nutteloos om op die manier een gebied te vegen. Ten eerste weet je nooit waar het wel en niet veilig is na zo'n ding, en ten tweede zal hij waarschijnlijk alleen bij antipersoneelsmijnen werken en niet bij zwaardere antitankmijnen.

Beetje het zelfde als één geit in een heel groot grasveld zetten om het gras te maaien. Ja iedere spriet minder is meegenomen, maar je hebt nog steeds geen mooi gemaaid gazon.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_121146937
40 dollar ding, is goed voor arme landen die heleboel verborgen mijnen kan opruimen zonder dure machines gebruiken.

kortom hulde voor uitvinder.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:04:40 #10
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_121147997
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:51 schreef Mgolovic het volgende:
Idee is leuk maar in de praktijk is het natuurlijk redelijk nutteloos om op die manier een gebied te vegen. Ten eerste weet je nooit waar het wel en niet veilig is na zo'n ding, en ten tweede zal hij waarschijnlijk alleen bij antipersoneelsmijnen werken en niet bij zwaardere antitankmijnen.

Beetje het zelfde als één geit in een heel groot grasveld zetten om het gras te maaien. Ja iedere spriet minder is meegenomen, maar je hebt nog steeds geen mooi gemaaid gazon.
voor mensen zijn antitank mijnen niet onveilig tenzij je er met een auto overheen gaat
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_121148391
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:14 schreef Inverted_World het volgende:
Ik vind wat hij vraagt op kickstarter qua kosten nog vrij weinig, er strak dat dit kan voor een dergelijk bedrag, ik kan me voorstellen dat dit erg nuttig kan zijn. Er zitten ook GPS trackers in.

http://www.kickstarter.com/projects/massoudhassani/mine-kafon
Staan toffe beelden op de site! _O_.

Hulde voor de de uitvinder en zijn broer(tje).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2013 13:17:05 ]
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 19:28:25 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121202214
quote:

er moeten sowieso deminers zo'n stuk grond meter voor meter nagaan om alles wat er nog ligt met de hand op de ouderwetse manier weg te halen en dan nog ben je niet zeker dat je alles vind

maar elke mijn is mogelijk dodelijk dus als je zo'n bol er van te voren overheen kan rollen en wat van die monsters uit kunt schakelen dan zou ik dat niet nutteloos willen noemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_121204984
Best slim bedacht, dat ding.
pi_121205278
laat maar rollen
leuk bedacht ^O^ en wel degelijk nuttig.
  † In Memoriam † zaterdag 5 januari 2013 @ 20:39:39 #15
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121205375
Best een mooie uitvinding!
pi_121252543
quote:

Heel eenvoudig: waar de zaak niet ontploft is, kan nog een mijn zitten. Dus dan kun je het ding nog een keer inzetten, of zelf gaan zoeken.
Overigens zouden de pvc-strandbeesten van ??? Jansen ook heel goed in te zetten zijn. En die lopen stap voor stap.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121336262
Ze waren zojuist bij Pauw en Witteman.
En refereerden ook al aan Theo Jansen met zijn strandbeesten van pvc-pijp.

Er is wel een groot nadeel aan: de omgeving komt vol met plastic afval te zitten! Ze zouden een afbreekbare grondstof moeten zoeken.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121336537
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:41 schreef Kees22 het volgende:
Ze waren zojuist bij Pauw en Witteman.
En refereerden ook al aan Theo Jansen met zijn strandbeesten van pvc-pijp.

Er is wel een groot nadeel aan: de omgeving komt vol met plastic afval te zitten! Ze zouden een afbreekbare grondstof moeten zoeken.
Ach, er komen vast ook scherven ontplofte mijn overal te liggen. Dat lijkt me nog wel het kleinste probleem :P
pi_121336842
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, er komen vast ook scherven ontplofte mijn overal te liggen. Dat lijkt me nog wel het kleinste probleem :P
Je hebt beslist een weerwoord!
Maar dan gaat het, als het goed is, om diverse elementen, waaronder ijzer dat wegroest of nitraten die opgenomen worden. Plasticscherven worden niet in de kringloop opgenomen.
Ik zou het wel interessant vinden als daar wat meer over bekend werd.
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 00:06:11 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121337401
zou geen probleem moeten zijn lijkt me alleen dan worden die bollen wat duurder

hout lijkt me een optie maar dat is een stuk zwaarder, dan gaat de wind er niet meer mee willen spelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')