abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121191160
Paupers die politie haten :')
pi_121191322
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:16 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Wat maakt de reden uit dan? Zij hebben onthefifng voor de verkeersregels als dat voor de uitoefening van het werk noodzakelijk is. Zelfs zonder zwaailicht en sirene mogen ze verkeersregels overtreden als het nodig is. En of het nodig is zie jij als buitenstaander niet.

En waarom zou je een politieauto in de file willen zien staan? Ze worden betaalt van onze belastingcenten. Laat ze lekker aan het werk zijn in plaats van beetje zinloos in de file te staan.
Dat is precies het probleem. Als buitenstaander krijg je ook niet zoveel info (kan ik mij soms voorstellen, soms kan dat domweg niet), maar dat vervolgens elke vraag om uitleg wordt doodgeslagen met 'want wij mogen dat' maakt dat sommige beslissingen niet begrepen worden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:15:26 #53
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121192424
Echt gierig soms zie je hun gewoon over de busbaan rijde ensow terwijl wij allemaal in de file staan hahahah en geve ze hunzelf geen boete he!!!
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121193016
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:28 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
man in de file zijn ze nog productiever dan aan t werk
En maar klagen dat een hoop aangiftes/zaken niet afgehandeld worden.....maar ze moeten wel gewoon lekker in de file blijven staan! ^O^
pi_121193162
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem. Als buitenstaander krijg je ook niet zoveel info (kan ik mij soms voorstellen, soms kan dat domweg niet), maar dat vervolgens elke vraag om uitleg wordt doodgeslagen met 'want wij mogen dat' maakt dat sommige beslissingen niet begrepen worden.
Maar waarom wil je uitleg hebben dan? Ze zijn aan ons toch geen veranwoording schuldig waarom een agent door rood licht gereden is, of waarom een agent over de busbaan gereden is?

Ik zie het probleem niet hoor. Je staat bij het verkeerslicht, er komt een politieauto aangereden en deze rijdt via de busbaan door het rode verkeerslicht heen. Nou en.....wat maakt dat nou uit? Jij hebt daar toch geen last van?
pi_121193563
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:38 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Maar waarom wil je uitleg hebben dan? Ze zijn aan ons toch geen veranwoording schuldig waarom een agent door rood licht gereden is, of waarom een agent over de busbaan gereden is?

Ik zie het probleem niet hoor. Je staat bij het verkeerslicht, er komt een politieauto aangereden en deze rijdt via de busbaan door het rode verkeerslicht heen. Nou en.....wat maakt dat nou uit? Jij hebt daar toch geen last van?
Nee, dat niet.

Maar wat als een politieauto schuin op de stoep voor de frietzaak staat geparkeerd, een halve straat blokkerend. Ik weet dat het een beetje calimero-praat is, maar zij hebben altijd het argument 'we kunnen opgeroepen worden, en daarom moeten wij de auto per direct beschikbaar hebben', en daarmee is elk jamaar van jou meteen ongeldig. Waarom zorgen de agenten in kwestie niet voor een eigen lupa, als directe beschikbaarheid gegarandeerd moet blijven?
Ik denk namelijk (ja, aanname, kan zo onderuit gehaald worden, maar dat blijft touwtrekken tussen beëdigd opsporingsambtenaar en nukubu. Nul keer raden wie dat gaat winnen, ongeacht de waarheid) dat menig agent graag gebruik maakt van de macht die hem destijds is gegeven, en de controleinstrumenten zijn gewoon niet/nauwelijks aanwezig.

En dat is hetgeen waar ik geen lekker gevoel aan overhoud.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:22:51 #57
351780 Piye
King of Kush
pi_121234252
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:28 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ik nomineer hangangenten trouwens voor t woord van 2013 _O_
I second that. _O_
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:24:31 #58
393069 Ricardo1987
Niet de echte
pi_121234324
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:15 schreef sinepedraap het volgende:
Echt gierig soms zie je hun gewoon over de busbaan rijde ensow terwijl wij allemaal in de file staan hahahah en geve ze hunzelf geen boete he!!!
:')
Wel meer baas als Ricardo1989
  zondag 6 januari 2013 @ 18:25:52 #59
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_121234397
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:10 schreef Piye het volgende:
Agenten zijn dan ook stuk voor stuk flikkers. No justice, no peace...
Je bent bij deze genomineerd voor de grote "Ik spreek mezelf tegen award 2013".
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 6 januari 2013 @ 18:28:37 #60
351780 Piye
King of Kush
pi_121234539
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:38 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja daar heb ik wel last van. Het is machtsmisbruik, voor hun eigen gemak. Die ontheffing van verkeersregels zijn niet bedoeld omdat ze geen zin hebben om te wachten voor het stoplicht, maar zodat ze door kunnen rijden wanneer nodig. Door het te misbruiken verliezen mensen respect voor de politie. Vooral aangezien het diezelfde overtredingen zijn, als waar de gemiddelde Nederlandse agent 90% van z'n tijd aan besteedt. En het verliezen van respect voor de politie, is iets dat ons in de samenleving allemaal raakt, iets dat we niet moeten willen, maar iets dat volledig gerechtvaardigd wordt, door het gedrag van de gemiddelde Nederlandse agent.

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:25 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Je bent bij deze genomineerd voor de grote "Ik spreek mezelf tegen award 2013".
O ja waar dan?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_121235566
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:28 schreef Piye het volgende:

[..]

Ja daar heb ik wel last van. Het is machtsmisbruik, voor hun eigen gemak. Die ontheffing van verkeersregels zijn niet bedoeld omdat ze geen zin hebben om te wachten voor het stoplicht, maar zodat ze door kunnen rijden wanneer nodig. Door het te misbruiken verliezen mensen respect voor de politie. Vooral aangezien het diezelfde overtredingen zijn, als waar de gemiddelde Nederlandse agent 90% van z'n tijd aan besteedt. En het verliezen van respect voor de politie, is iets dat ons in de samenleving allemaal raakt, iets dat we niet moeten willen, maar iets dat volledig gerechtvaardigd wordt, door het gedrag van de gemiddelde Nederlandse agent.

Dit dus. Precies dit gewoon.
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_121248462
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, dat niet.

Maar wat als een politieauto schuin op de stoep voor de frietzaak staat geparkeerd, een halve straat blokkerend. Ik weet dat het een beetje calimero-praat is, maar zij hebben altijd het argument 'we kunnen opgeroepen worden, en daarom moeten wij de auto per direct beschikbaar hebben', en daarmee is elk jamaar van jou meteen ongeldig. Waarom zorgen de agenten in kwestie niet voor een eigen lupa, als directe beschikbaarheid gegarandeerd moet blijven?
Ik denk namelijk (ja, aanname, kan zo onderuit gehaald worden, maar dat blijft touwtrekken tussen beëdigd opsporingsambtenaar en nukubu. Nul keer raden wie dat gaat winnen, ongeacht de waarheid) dat menig agent graag gebruik maakt van de macht die hem destijds is gegeven, en de controleinstrumenten zijn gewoon niet/nauwelijks aanwezig.

En dat is hetgeen waar ik geen lekker gevoel aan overhoud.
Er zal ongetwijfeld een deel van de agenten zijn die graag misbruik maken van de ontheffing die ze hebben, maar rotte appels heb je overal. Dat er weinig controle-instrumenten zijn ben ik met je eens, daar zouden ze wat aan kunnen doen. Maar goed, jezelf niet storen aan een handeling van een agent scheelt een hoop. De meeste keren dat jij je zal irriteren aan zo'n actie zal de agent een legitieme reden hebben om het te doen.
pi_121249135
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:28 schreef Piye het volgende:

[..]

In een klein aantal gevallen zal het machtsmisbruik zijn, in de meeste gevallen een legitieme actie. Naar mijn idee is het nogal zinloos je te irriteren aan een actie waar een agent ontheffing voor heeft en deze ook op de juiste manier gebruikt.

Dat jij hierdoor respect verliest voor de politie zegt overigens meer over jou zelf. Jij kan namelijk helemaal niet zien of er sprake is van machtsmisbruik of dat er terecht gebruik gemaakt wordt van de ontheffing. En als je het toch over respect voor de politie hebt moet je ook even denken aan de andere kant van politiewerk. Bij ouders aan de deur vertellen dat hun zoon/dochter bij een verkeersongeluk om het leven is gekomen, of een winkelcentrum binnen gaan (waar een idioot om zich heen schiet) waarbij de kans bestaat dat ze hun vrouw/kinderen met een beetje pech niet meer terug zien. Daar heb ik toch echt wel respect voor. En dat veranderd echt niet doordat ik ze wel eens door rood licht zie rijden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')