abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:26:20 #1
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_121131284
Aangezien ik in gevecht lig met een duitse verzekeringsmaatschapij en het draait om het wel/niet gebruiken van de raw's van de tegenpartij ben ik verder gaan denken over bewijslast en tot de conclusie gekomen dat het wel erg handy zou zijn om een cam op mijn motorscooter te hebben, als ik er 1 had gehad had ik nu niet dat gevecht gehad -O-

Maar dan komt de vraag; welke camera?

Ik weet, er zijn er honderden en wellicht is dat ook het probleem,ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

Wat ik iig voor ogen heb: ik monteer het ding in mijn frontspoiler en wil er niet naar om hoeven kijken, ik rijd dagelijks motor en het ligt voor de hand dat je na een tijdje gewoon vergeet het ding aan te zetten.
Hij moet dus automatisch aan/uit gaan-dus met het contactslot(ontsteking) verbonden en de opname techniek moet FIFO zijn, First in-First out.
De camera moet dus zeg maar continu opnemen in een "opname-buffer" van zeg een half uur ofzo en vanzelf continu de opname verversen.
Uiteindelijk heb je dan dus altijd het laatste halfuur voor het eventuele ongeval opgenomen,net zoals er op dit moment in amerikaanse autos zit waarbij het laatste halfuur de voertuigdata word opgeslagen in een blackbox.

Ik heb er al wat langer over nagedacht, mijn motor heeft een "omval beveiliging", als de motor omvalt gaat vanzelf de motor uit, als ik de camera via een relais kan koppelen aan de ontsteking zal dus bij een ongeval de camera vanzelf uitgaan en de opname niet overschreven worden.
Evt een handmatige "uit" schakelaar op het stuur zou handig zijn.

Wie weet welke camera dit kan?
pi_121132075
De meeste crashcams slaan de laatste 3 minuten op nadat er een abrupte beweging is geweest. zit dacht ik in de camera zelf. net als een G-kracht metertje. maar hoe het zit met een exemplaar voor de motor weet ik niet zeker.
🐱
pi_121132784
Zorg ervoor dat je dashcam minimaal gps heeft, en dus je snelheden noteert. Anders heeft het nog vrij weinig zin.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:49:40 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121147584
Op een motor of scooter denk ik dat je probleem voornamelijk zit in het feit dat je device 200% waterdicht moet zijn, en dan wordt de spoeling al behoorlijk dun, zéker met je aanvullende eisen dat het spul volledig automagisch en brainless moet werken.

Vergeet ook niet dat de opnames ook tégen je gebruikt kunnen worden he; als je ook maar een snippertje verkeerd hebt gedaan voorafgaande aan het ongeluk, maakt de tegenpartij gehakt van je op basis van je eigen filmpje.
Ik vind dat onderweg filmen maar een beetje een 'glad ijs' verhaal; niemand is heilig in het verkeer, behalve dan misschien je oma :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 13:32:49 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121149123
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:03 schreef practics het volgende:
Zorg ervoor dat je dashcam minimaal gps heeft, en dus je snelheden noteert. Anders heeft het nog vrij weinig zin.
Dat is niet helemaal waar.
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 13:33:27 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121149141
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:49 schreef Sounddragon het volgende:
Vergeet ook niet dat de opnames ook tégen je gebruikt kunnen worden he; als je ook maar een snippertje verkeerd hebt gedaan voorafgaande aan het ongeluk, maakt de tegenpartij gehakt van je op basis van je eigen filmpje.
Die moet je er dan ook uit knippen :@ :X
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:15:55 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121156392
Het lijkt me dat ze die gewoon op kunnen eisen ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 16:34:23 #8
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:55:33 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121158261
Uhhuh, en bij het gerecht en de verzekering werken allemaal domme debielen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 16:58:28 #10
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:18:29 #11
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_121159102
De gps optie lijkt me niet helemaal noodzakelijk alhoewel ook daar wat voor te zeggen is, in het geval wat ik nu aan de hand heb zou het niets geholpen hebben, ik heb nu alleen een beeld nodig waarop staat dat de sukkel voor me geen raw aan doet.
En ik ben bang dat het MET gps helemaal een lastig verhaal word om te vinden, om het nog maar niet te hebben over de zicht-verbinding die je nodig hebt voor een gps ontvanger, mijn idee is om het hele spul volledig achter de kappen weg te werken en alleen een klein gaatje in 1 kap te maken voor de lens, ik gok dat 9/10 gps ontvangers dan niet meer werken en het ding in het zicht buiten op mijn motor bevestigen is vragen om diefstal.

En ja, de video kan ook tegen je gebruikt worden maar je gaat uiteraard niet tijdens het ongeval melden dat je video hebt, dat doe je gewoon later als je het schade formulier opstuurt en de video minstens een keer of 10 hebt bekeken, als daaruit blijkt dat je zelf iets fout doet gebruik je uiteraard de video niet :+ (dus niet melden dat je video hebt)
Daarom zie ik de gps optie ook niet zo zitten, een snelheids overtreding, hoe klein dan ook, maakt bijna iedereen wel dagelijks zo niet meerdere keren dagelijks, dat kan alleen maar tegen je gebruikt worden(stel je ligt in het ziekenhuis en de motor word door de recherche onderzocht), het gaat mij puur om het gedrag van de tegenpartij vast te leggen en ja; ik ben wel zo zeker van mezelf om te durven stellen dat ik buiten snelheid overtredingen redelijk foutloos rijd waarmee ik niet wil stellen dat ik heilig ben, ook ik maak fouten maar doe dat iig niet "bewust" zoals geen richting aangeven, verkeerd voor sorteren,inhalen waar het niet mag,door rood rijden enz enz.
Ik heb onlangs puur voor de aardigheid weer eens 2 lessen genomen om mijn kunde te peilen; de instructeur zei dat ik nagenoeg foutloos reed en zeker opnieuw zou slagen bij een examen. :s)
iig bedankt voor alle reacties.

Maareh...
Niemand een idee voor een dergelijk setje?

[ Bericht 14% gewijzigd door robber57 op 04-01-2013 17:29:18 ]
pi_121159817
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:15 schreef Sounddragon het volgende:
Het lijkt me dat ze die gewoon op kunnen eisen ;)
Dat vraag ik me af.
Kan iemand met een juridische achtergrond hier uitsluitsel over geven?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:41:03 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121159993
Je zegt dat het in de states al redelijk normaal is dat zulke systemen in auto's zitten, ik denk dat je daar eens moet gaan zoeken naar merken en types, en dat je dan aan de hand van wat je vindt, eens moet gaan uitvlooien of zoiets hier ook al op de markt is.. Ik denk dat je grootste probleem is om een waterdicht en weatherproof systeem te vinden, want in een auto is het meestal best goed weer :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:44:29 #14
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_121164829
Uhm, kleine edit: in de usa is een blackbox een veel voorkomend fenomeen, ik denk dat het wet is, maar die blackbox is puur een datarecorder die snelheid ed opslaat en dus GEEN camera.


Ik weet dat er onlangs (1-2 jaar geleden) een zaak is geweest waarbij een randdebiel met 120 km/h oid door Rotterdam reed in zijn 3 ton wegende usa pickup, dat ging goed totdat een truttenschuddertje met daarin 4 ouwe-van-dagen de weg opdraaide en geen voorrang gaf, volgens mij waren ze allemaal op slag dood.
De bestuurder is toen aan de hand van door de datarecorder geregistreerde snelheid veroordeelt ondanks dat de ouwe knarren geen voorrang gaven, de redenatie was dat iemand bij voorrang verlenen niet rekening kan houden met een voertuig dat met een dergelijke snelheid op je af komt.

[ Bericht 62% gewijzigd door robber57 op 04-01-2013 19:50:40 ]
pi_121166919
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:44 schreef robber57 het volgende:
Uhm, kleine edit: in de usa is een blackbox een veel voorkomend fenomeen, ik denk dat het wet is, maar die blackbox is puur een datarecorder die snelheid ed opslaat en dus GEEN camera.


Ik weet dat er onlangs (1-2 jaar geleden) een zaak is geweest waarbij een randdebiel met 120 km/h oid door Rotterdam reed in zijn 3 ton wegende usa pickup, dat ging goed totdat een truttenschuddertje met daarin 4 ouwe-van-dagen de weg opdraaide en geen voorrang gaf, volgens mij waren ze allemaal op slag dood.
De bestuurder is toen aan de hand van door de datarecorder geregistreerde snelheid veroordeelt ondanks dat de ouwe knarren geen voorrang gaven, de redenatie was dat iemand bij voorrang verlenen niet rekening kan houden met een voertuig dat met een dergelijke snelheid op je af komt.
Op zich kan ik het daar alleen maar mee eens zijn, maar er is natuurlijk een grijs gebied. Zo is het natuurlijk onzin bij 5 km/u te hard.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:12:13 #16
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_121177168
Je moet maar hopen dat een rechter er net zo over denkt, die politie dienst die ongevallen onderzoekt heeft van die leuke lijstjes waarin het effect,risico op letsel ed staan vermeld voor iedere snelheid bij een bepaald type aanrijding, een voetganger raken met 25 of 30 km/h kan volgens zo'n lijstje het risico op overlijden bv zo maar 30% verhogen, ik zuig dit nu even uit mijn duim maar de lijstjes bestaan en de getallen verlopen wel ongeveer zo.
Die 5 km/h te hard kan je dus weldegelijk je nek kosten als je voor een rechter staat.

Die gps wil ik dus niet hebben.

maareh... nog steeds niemand een idee?

google maakt me ook niet veel wijzer dan allerlei fantastische action cameras en bullet cameras die nou net niet datgene kunnen wat ik wil...
pi_121188426
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:12 schreef robber57 het volgende:
Je moet maar hopen dat een rechter er net zo over denkt, die politie dienst die ongevallen onderzoekt heeft van die leuke lijstjes waarin het effect,risico op letsel ed staan vermeld voor iedere snelheid bij een bepaald type aanrijding, een voetganger raken met 25 of 30 km/h kan volgens zo'n lijstje het risico op overlijden bv zo maar 30% verhogen, ik zuig dit nu even uit mijn duim maar de lijstjes bestaan en de getallen verlopen wel ongeveer zo.
Die 5 km/h te hard kan je dus weldegelijk je nek kosten als je voor een rechter staat.
Daar zit wat in. Thanks!
Maar nee, heb geen tips voor je, dus hou m'n mond wel ff dicht nu :p
pi_121189464
http://gopro.com/hd-hero3-cameras

Duur en wordt doorgaans bevestigd op het helm (of je bent handig en monteert het ergens op je motor)
pi_121193043
Zoek eens uit wat het verschil is tussen 5km te hard en aan de snelheid houden ;)
Je zult schrikken hoe groot de remweg kan zijn.. :')

:P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')