abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121199303
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:13 schreef glsf het volgende:

[..]

Op de home toets gedrukt ?
:@
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:19:06 #64
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121199344
wow.. leuke prijs an sich http://android-sale.com/de/meizu-mx2.html
pi_121199678
quote:
¤378?Bij sommige is het zelfs voor ¤400.
pi_121199784
Wat ingewikkeld allemaal, ik heb de " T09 -> T10 by Downstar" tutorial uitgevoerd, ging goed, is nu weer engels, maar hoe krijg ik hem nu Nederlands, en krijg ik de CWM erop? Dat is me niet echt duidelijk, hoe kan ik die veranderen? Bij mijn Ainol tablet was het, ROM + Root op SD kaartje, ROM flashen, rooten via SD card en klaar, Google Play stond erop. Vraag me af waarom dat niet met de telefoon kan.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:36:17 #67
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121199919
quote:
Mja, maar wat voor mij tegen de MX2 spreekt:
› Geen microSD-slot, basisversie is 'maar' 16GB
› 1800mAh is vrij weinig voor zo'n powerful smartphone met die resolutie
( En geen dualSIM )
Weet ook niet of ik het FlymeOS zou willen...
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:33 schreef davedavy het volgende:
Wat ingewikkeld allemaal, ik heb de " T09 -> T10 by Downstar" tutorial uitgevoerd, ging goed, is nu weer engels, maar hoe krijg ik hem nu Nederlands, en krijg ik de CWM erop? Dat is me niet echt duidelijk, hoe kan ik die veranderen?
DIG / Chinese Smartphones #13 - Op naar Q1 2013
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121199964
quote:
Waarom staat die post niet in de OP :o Bedankt!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:42:38 #69
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121200187
Staat er wel, maar nog niet met de NL-ROM en heeft het nog over het upgraden van T09. Die oude post die wel in de OP staat kan ik niet meer aanpassen natuurlijk (te lang geleden).

Anders zet ik die quote-info uit die recentere post ff in een nieuwe post die universeler is (onder deze) alleen daarvoor en moet daar ff naar gelinkt worden vanuit de OP (topicstarter of modje aanschieten), is het weer up-to-date met latest procedure. Als iemand daar nog änderungen aan had op te merken, kan ik dat nog doorvoeren. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:53:49 #70
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121200688
• Als je net je Neomobile N002 hebt...en je hebt er nog niks mee gedaan, doe dan het volgende:

Firmware upgrade (official) Txx -> Txx via Stock Recovery
› Formatteer een microSD-kaart en zet de laatste ROM erop
› Start in recovery (telefoon uit, dan: volume+ & powerbutton ingedrukt houden)
› Linksonder komt te staan dat 'ie in 'recovery' gaat en je ziet een Android-figuurtje
› Het recovery-menu moet je eerst tevoorschijn toveren door op 'home' te drukken
› Om een upgrade uit te voeren, selecteer de .zip en laat 'em z'n magic doen
› Herstart
› Mogelijk krijg je een Chinese start-up guide, baan je hier een weg doorheen, taal veranderen doe je via settings en dan het keyboardtoetsje waar een 'A'-tje bij staat en dan de eerste regel Chinese tekens, daarna 'English'
Status phone: Je hebt nu Stock Recovery en Firmware Txx zónder root en zónder Play store

Óf, indien al de laatste official Firmware draaiend, dan...

Initial ROOT:
› PDANet installeren op computer & phone
› Laatste root_with_recovery_by_bin4ry downloaden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460
› Unpack.
› Maak een USB-verbinding aan tussen computer en phone
› Zorg dat je USB-tether aanzet op je phone (PDANet app)
› Open 'opdrachtprompt'
› Navigeer naar de map root_with_recovery_by_bin4ry
› Eenmaal in deze map voer ' stuff\adb devices ' uit
› Als deze een device-id gevonden heeft en weergeeft, ga door, anders is er ergens iets mis, ga niet door
› Je device is gevonden, voer 'runme' uit
› Kies '1'
› Kies op je phone om de data te 'restoren'
› Je phone reboot in korte tijd en heeft root / superuser access verkregen
› Video-walktrough: youtube.com/watch?v=7EpkrCq1gfM
Status phone: Je hebt nu Stock Recovery en Firmware Txx mét root en zónder Play store

CWM (ClockWork Mod) Recovery
› Pak de bestanden uit i124Q's post hier
› Zet de bestanden op de microSD-kaart
› Installeer de mobileuncle.apk (navigeer ernaar via de File Manager, vink Settings > Security > Unknown sources aan)
› Open de Mobile Uncle app en flash de recovery met de geleverde recovery-image
› Laat je telefoon herstarten
Status phone: Je hebt nu CWM Recovery en Firmware Txx mét root en zónder Play store

Dan kun je óf Gapps, of een complete CWM-compatible ROM ( NL by Xenorium bijvoorbeeld ) flashen

Gapps flashen
› Als je vorige stap hebt gevolgd heb je de gapps zip-file uit deze post
› Breng je toestel in Recovery-mode (volume+ & powerbutton ingedrukt houden)
› Selecter 'update from sd', navigeer naar de gapps zip-file en installeer
› Herstarten
Status phone: Je hebt nu CWM Recovery en Firmware Txx mét root en mét Play store
pi_121200860
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:53 schreef shiznuts het volgende:
Linksonder komt te staan dat 'ie in 'recovery' gaat
Mischien kun je daarvan maken " Linksonder komt te staan dat 'ie in 'recovery' gaat en je ziet dan het android mannetje met zijn buik open" oid
pi_121200961
quote:
12s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:52 schreef boute004 het volgende:
Bij fastcardtech verkopen ze nu de Xiaobawang Dream S

- APQ8064 Quad Core 1.7GHz
- 1920*1080 pixel scherm
- 13 mp
- 2GB RAM en (3500mAh)

en niet al te duur natuurlijk

;) http://www.fastcardtech.com/Dream-S-Quad-Core
Iemand al een andere site gevonden die de Dream S verkoopt? Want hier is hij alweer uitverkocht, en ook alleen maar in het zwart btw.
Music was my first love, and it will be my last.
pi_121201280
Is dit nu een nieuwe versie van de Neo N002? N002l

http://lightake.com/detai(...)_1GB_4GB_Black-61800
pi_121201415
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:07 schreef penningmaniac het volgende:

Ja, deze heeft IPS scherm.
pi_121202011
Het is gelukt! Bedankt voor iedereen's bijdrage aan die tutorial, die deed het hem! :) Én het is nu lekker Nederlands :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:33:11 #76
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121202443
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:57 schreef glsf het volgende:

[..]

Mischien kun je daarvan maken " Linksonder komt te staan dat 'ie in 'recovery' gaat en je ziet dan het android mannetje met zijn buik open" oid
Sure, done-did-it! :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:24 schreef davedavy het volgende:
Het is gelukt! Bedankt voor iedereen's bijdrage aan die tutorial, die deed het hem! :) Én het is nu lekker Nederlands :)
Mooi! :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:07 schreef penningmaniac het volgende:

Is pas de derde keer dat dit genoemd wordt ofzo. :P Ja, zelfde, maar dan niet met tegenvallende kijkhoeken, zo'n beetje het enige dat me echt stoort aan de normale N002 (geen IPS).
pi_121205257
Worden de files/gegevens gewist als je een update doet op de Neo van t10 naar t12?
pi_121205472
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:37 schreef Majinster het volgende:
Worden de files/gegevens gewist als je een update doet op de Neo van t10 naar t12?
Ja. Is bij elke officiele update het geval. Het is iedere keer een complete install.
Kun je zelf ook zien door in de zipfile het updater-script te bekijken (onder de META-INF boom).
Aan het begin staat dan een format van system en data.
pi_121207162
Elinx, bedankt dat je ons steeds op de hoogte houd met nieuws van het officiële forum ^O^
ik kom er eigenlijk nooit meer op, en zie dan ook door alle topics de essentiele roms/updates ook niet meer :P..

Draai nog steeds prima op T12.
pi_121210112
Vind de plaatjes van de N002i een beetje vaag bij sommige foto's is de hele voorkant wit en bij sommige is het zoals de oude, dat de scherm gedeelte nog zwart is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Majinster op 05-01-2013 22:38:45 ]
pi_121215459
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:41 schreef glsf het volgende:

[..]

Ja. Is bij elke officiele update het geval. Het is iedere keer een complete install.
Kun je zelf ook zien door in de zipfile het updater-script te bekijken (onder de META-INF boom).
Aan het begin staat dan een format van system en data.
Als je een officiele update doet kan je het updater-script zo aanpassen dat de format van data verwijderd wordt (met kladblok). Al je eigen apps incl. gegevens blijven dan gewoon werken.
Alleen als je een andere ROM probeert, lukt dit niet altijd, maar vaak ook weer wel.
pi_121215680
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:18 schreef Downstar het volgende:
Elinx, bedankt dat je ons steeds op de hoogte houd met nieuws van het officiële forum ^O^
ik kom er eigenlijk nooit meer op, en zie dan ook door alle topics de essentiele roms/updates ook niet meer :P..

Draai nog steeds prima op T12.
T12 is inderdaad tot nu toe de versie waar ik het meest tevreden over ben.
Ik zou graag de geoptimaliseerde T15 ROM willen hebben, want die is merkbaar sneller.
NL had ik al voor elkaar, maar helaas kreeg ik problemen met het installeren van enkele apps.

Ik ben benieuwd of en wanneer er een update komt naar 4.1 of 4.2. Vooral nu er een IPS versie is verschenen, vraag ik me af of er dan wel eeen officiele versie voor de TFT versie komt.
pi_121215768
Denk dat je geen updates hoeft te verwachten. Meeste Chinese fabrikanten doen dat niet maar releasen gewoon een nieuwe telefoon.
pi_121217768
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:36 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Mja, maar wat voor mij tegen de MX2 spreekt:
› Geen microSD-slot, basisversie is 'maar' 16GB
› 1800mAh is vrij weinig voor zo'n powerful smartphone met die resolutie
( En geen dualSIM )
Weet ook niet of ik het FlymeOS zou willen...

[..]

DIG / Chinese Smartphones #13 - Op naar Q1 2013
Omdat Flyme OS niet de standaard Android knoppen gebruikt is het ook lastig om andere launchers zoals nova te gebruiken.

Op mijn Huawei Honor 2 draai ik nu nova laucher omdat huawei zijn eigen skin op 4.1.2 gezet heeft. Maar met nova launcher merk ik daar niet veel meer van en heb ik door officiele Android thema van Huawei ook het standaard vergrendel scherm.
  zondag 6 januari 2013 @ 01:51:48 #85
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121218231
Dat Flyme os .. daar draaien toch wel android apps op of niet ? en hoe zit dat met de play store ?
pi_121218902
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat Flyme os .. daar draaien toch wel android apps op of niet ? en hoe zit dat met de play store ?
Ja daar draaien gewoon Android apps op. Playstore weet ik niet, maar op tweakers.net kun je wel wat informatie vinden.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1527419

Daar poste een gebruiker het ook dat andere launcher niet gaan vanwege die rare indeling van de knoppen.
pi_121222278
Mailtje van Jiayumobileshop binnen, G2 met accessoires set is verzonden :D track and trace staat erbij alleen werkt de site van hk post steeds niet. Maar pakketje is iig onderweg :)
pi_121223597
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:33 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Is pas de derde keer dat dit genoemd wordt ofzo. :P Ja, zelfde, maar dan niet met tegenvallende kijkhoeken, zo'n beetje het enige dat me echt stoort aan de normale N002 (geen IPS).
I agree, met IPS zou hij echt perfect zijn, jammer dat ze dat niet van in het begin hebben gedaan! Ga nu ook geen nieuwe kopen natuurlijk :p

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:15 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik dacht dat de Jiayu G3 prima te vergelijken was met een HTC Sensation of Samsung S2, maar mijn oude HTC Evo 3D is veel beter dan zo'n Jiayu G3.

Maar de Jiayu G3 bied bijna even veel performance als een HTC Sensation, alleen de GPU bij de MT6577 is gewoon van de single core generatie ofzo, want die is echt slecht.

Maar ik heb voor ¤ 235 een Huawei Honor 2 2GB gekocht en dit toestel is beter dan een HTC One X, want de chipset van Huawei is gewoon wat krachtigere.

Maar goed ik heb hem in China gekocht, dus zo'n Jiayu of een andere goedkoop merk had ik ook voor rond ¤ 100 kunnen kopen.

Maar ik kies leveren een bekend Chinees merk en ik heb ook naar de camera gekeken en uiteindelijk dus gewoon voor de Huawei Honor 2 gegaan, de Xiaomi Mi2 viel bij mij af vanwege simpele reden dat je eerst een loterij moet winnen.

Bij deze direct een paar foto's genomen met de Huawei Honor 2.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow knappe foto's, zeker die tweede! :D Lijkt mij dat de camera van de Honor 2 wel dik in orde is
pi_121223727
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:00 schreef shiznuts het volgende:
Dank voor de info :)
(Ik schrijf dit vanaf mijn Neo, hoezee. Ik vind de kijkhoek echt niet tegenvallen eigenlijk)
pi_121228664
Mij bevalt de Neo ook zeer goed, misschien ook maar eens een 8" tablet in China bestellen!

Heb alleen 1 probleem die ik vaker heb gelezen, maar geen oplossing voor kan vinden: als ik gebeld wordt op de Neo krijg ik niet de naam van de contactpersoon op het scherm, maar het tel nr van die persoon, terwijl de persoon met zijn nr wel in mijn contactlist staat.
Weet iemand daar een oplossing voor?
pi_121229724
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:33 schreef elinx het volgende:

[..]

T12 is inderdaad tot nu toe de versie waar ik het meest tevreden over ben.
Ik zou graag de geoptimaliseerde T15 ROM willen hebben, want die is merkbaar sneller.
NL had ik al voor elkaar, maar helaas kreeg ik problemen met het installeren van enkele apps.

Ik ben benieuwd of en wanneer er een update komt naar 4.1 of 4.2. Vooral nu er een IPS versie is verschenen, vraag ik me af of er dan wel eeen officiele versie voor de TFT versie komt.
Met welke apps kreeg je bij die geoptimaliseerde T15 eigenlijk problemen? Wil het ook wel eens uittesten eigenlijk :)
  zondag 6 januari 2013 @ 15:14:21 #92
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121229879
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:39 schreef tankstar het volgende:
Mij bevalt de Neo ook zeer goed, misschien ook maar eens een 8" tablet in China bestellen!

Heb alleen 1 probleem die ik vaker heb gelezen, maar geen oplossing voor kan vinden: als ik gebeld wordt op de Neo krijg ik niet de naam van de contactpersoon op het scherm, maar het tel nr van die persoon, terwijl de persoon met zijn nr wel in mijn contactlist staat.
Weet iemand daar een oplossing voor?
Echt hetzelfde nummer? Niet ipv 0612345678 toevallig +31612345678 of 0031612345678?
Ik weet niet of dat uitmaken kan, maar is mogelijk een verklaring.
pi_121230931
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:04 schreef Vincent_vd het volgende:

Met welke apps kreeg je bij die geoptimaliseerde T15 eigenlijk problemen? Wil het ook wel eens uittesten eigenlijk :)
Als je eerst een Nandroid backup maakt met CWM dan ben je in een mum van tijd weer terug op het systeem zoals je nu werkt incl. ALLE instellingen (alsof er niks gebeurd is)
Maak je tevens een backup van al je download-apps met Titanium, dan kan je al deze apps in één keer aan je nieuwe ROM toevoegen als je daar tevreden mee bent.

Dat maakt uitproberen dus heel eenvoudig.
Alleen oppassen met partitiewijzigingen, zoals die van Tawan101 v0.7 met vergrootte datapartitie.
Als je partitie nl gewijzigd is werkt de Nandroid restore niet meer. (EBR1 verwijderen om wijzigen te voorkomen)
Bij deze ROM was bij mij iets met blauw en rood niet goed bij de simkaartkleurkeuze en camera 4.2. Ze waren nl verwisseld.
Dit is echter niet onoverkomelijk als je de gewone camera 4.0 gebruikt.

mbt de geoptimaliseerde T15 ROM.
Ondanks dat de fingerprint in build.prop hetzelfde was, kreeg ik oa. de OV9292 en Nu.nl niet meer geïnstalleerd en waren ook niet meer zichtbaar in de Playstore. Bovendien was de hoeveel zichtbare apps aanzienlijk minder. Wissen van Dalvik, data, cache en fabrieks reset gaven geen oplossing. Vandaar dan maar weer terug naar T12.

[ Bericht 0% gewijzigd door elinx op 06-01-2013 17:18:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')