SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Pfff, ben eigenlijk ziek, maar heb geen zin om mijn work-out over te gaan slaan. Vrijwel alles wat ik eet valt ook verkeerd, haal mijn onderhoud nooit. Probeer iig genoeg eiwitten binnen te krijgen, maar zelfs dat valt niet mee.![]()
Ik zit precies andersom.... Ben nog vrij vandaag maar heb er 3 dagen trainen opzitten en heb een rustdag nodig. Verdomd moeilijk thuis blijven als je tijd hebt maar nog te veel spierpijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:09 schreef ZuidGrens het volgende:
Pfff, ben eigenlijk ziek, maar heb geen zin om mijn work-out over te gaan slaan. Vrijwel alles wat ik eet valt ook verkeerd, haal mijn onderhoud nooit. Probeer iig genoeg eiwitten binnen te krijgen, maar zelfs dat valt niet mee.![]()
http://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wikiquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:14 schreef Volksrepubliek- het volgende:
heeft iemand een goed schema? de sportschool hier heeft geen schema 's
en OP lezen.Confidence through competence![]()
Lees de OP eerst eens goed door.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:14 schreef Volksrepubliek- het volgende:
heeft iemand een goed schema? de sportschool hier heeft geen schema 's
Bepaal eerst een doel... Voor een schema moet wel eerst bekend zijn hoe vaak in de week je van plan bent om te gaan.You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..![]()
quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wiki
en OP lezen.Oke zal ik doenquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:19 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Lees de OP eerst eens goed door.
Bepaal eerst een doel... Voor een schema moet wel eerst bekend zijn hoe vaak in de week je van plan bent om te gaan.![]()
Als je na het lezen gerichtere vragen hebt die je zelf niet kunt opzoeken, stel ze gerustConfidence through competence![]()
Verdomme last van mij linkerknie vandaag:S, ik weet niet of het van het squatten kwam of omdat ik even de focus ben verloren tijdens de pendlay row, was juist van plan om squat lekker te gaan verhogen vrijdag...
En gister kreeg ik ineens 12 chinups voor elkaar terwijl dat de week er 5 waren, nu voor het eerst spierpijn in mijn arm.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ziek is een groot woord, maar afgelopen week erg last van mijn keel en mijn neus die helemaal dichtzit. Dan merk je pas hoe belangrijk een beetje cardio/conditie is voor krachttraining. Ik zweet altijd wel, maar door het feit dat ik gewoon te weinig lucht had was ik echt drijfnat tijdens het trainen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:09 schreef ZuidGrens het volgende:
Pfff, ben eigenlijk ziek, maar heb geen zin om mijn work-out over te gaan slaan. Vrijwel alles wat ik eet valt ook verkeerd, haal mijn onderhoud nooit. Probeer iig genoeg eiwitten binnen te krijgen, maar zelfs dat valt niet mee.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Haha, mijn conditie is momenteel ook vrij matig voor mijn doen. Maar ik ga dadelijk gewoon ff, zie wel hoe ver ik kom. Rug en biceps stond sowieso op het programma en dat is wel een lekkere work-out. Moet er niet aan denken om vandaag benen te doen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:38 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Ziek is een groot woord, maar afgelopen week erg last van mijn keel en mijn neus die helemaal dichtzit. Dan merk je pas hoe belangrijk een beetje cardio/conditie is voor krachttraining. Ik zweet altijd wel, maar door het feit dat ik gewoon te weinig lucht had was ik echt drijfnat tijdens het trainen.![]()
Heheh, had gister dus ook benen.. Vnvd ook rug/biceps. Borstdag altijd de fijnste dag, benen het minst. Tegen de tijd dat ik bij mijn schouders ben aangekomen heb ik eigenlijk al een leeg gevoel!quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:43 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haha, mijn conditie is momenteel ook vrij matig voor mijn doen. Maar ik ga dadelijk gewoon ff, zie wel hoe ver ik kom. Rug en biceps stond sowieso op het programma en dat is wel een lekkere work-out. Moet er niet aan denken om vandaag benen te doen.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Ik ben zelf nu 2,5 maand bezig met SS.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:47 schreef sneez het volgende:
[..]
Heb ik vorig jaar al eens gedaan toen ik hier m'n eerste post maakte over m'n deadlift form .
Anyway, sneez: 27 lentes jong. Vorig jaar december begonnen met SS (2011 dus) Begonnen als skinny ecto maar wel een lekkere bierpens, at wat ik wilde wanneer ik het wilde. 1.81cm en 77 kg ofzo (niet gewogen destijds).
Nu: kcals tellen, veel eten, maar alleen maar gezond. Zit op 81 kg en 17% bf (gare meting van sportschool met alleen een hypermoderne weegschaal, weet niet hoe dat kan, maar ik denk dat het wel klopt ongeveer)
Mede door SS en eten wel mooie noobgains gemaakt afgelopen jaar.. Kon eerst een lege BB benchen, en nu al maar liefst 55kg(geen spotter), 35 KG OHP, 80 kg DL en 90kg squat. M'n bench press blijft maar rond de 55kg steken.. Ik doe nu een split en merk dat het al beter gaat met de bench.
Anyway, ik wil nu m'n bierpens kwijt (drink al bijna geen bier meer, soms 1-2 biertjes), maar mede door het vele eten (en veel karbs), blijft het toch zitten. Nu twijfel ik wat te doen: Gewoon doorgaan om groter te worden, of eerst de pens kwijt. Ik ben bang dat als ik ga cutten. ik weer ben waar ik begon (skinnybitch en 30kg benchen)
not sure wat do.
Doe jij de power clean in jouw programma of doe je de barbell bend over row/pendlay row?
En doe je chin-ups en dips?
Zelf doe ik pendlay rows inplaats van de power cleans.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Iemand die hier Stronglifts deed of doet?
Moet je bij 3 fails op OHP switchen naar 3×5 of gewoon deloaden en blijven proberen
oja en in on #300![]()
Nee ik deed de 'oude' SL 5x5,quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:53 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik ben zelf nu 2,5 maand bezig met SS.
Doe jij de power clean in jouw programma of doe je de barbell bend over row/pendlay row?
En doe je chin-ups en dips?
Zelf doe ik pendlay rows inplaats van de power cleans.
a: Squat, Chest Press, Bent over Row (soms DB soms BB)
b: Squat, Overhead Press, Deadlift.
Daarnaast nog Dips en Pullups
Maar nu doe ik gewoon een schema.
a: Legs+Shoulder,
b: Back + Bicep,
c: Chest + Tricep.Geen idee, ik denk bangigheid ivm form. Wil niet naar snap city. Was in mijn eerste jaar ook nog even gestopt met sporten ivm vakantie's en stoppen met roken. Morgen weer backday en dan ga ik de 85kg DL doen, moet wel lukken aangezien 80kg makkelijk wasquote:Op donderdag 3 januari 2013 14:52 schreef VASND het volgende:
[..]
Met wat minder eten maar wel boven je onderhoud of iets als IF kun je aardig recompen, zeker als je nog met je noobgains bezig bent. Werkt voor mij prima en het houdt je motivatie ook wat beter vast als je ook daar verbetering ziet.
Hoe komt je DL zo relatief laag? Ik (26, 1.70m, 69kg, 9 maanden bezig) ben 2 weken geleden begonnen en trok zondag 70 kg in mijn 2e keer ever.![]()
Anderhalve maand volg ik nu dit schema (babylovers SS):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het begin ging dat prima 4 tot 5 keer in de week, nu train ik 3 tot 4 keer in de week. Altijd minimaal 1 rustdag tussen de workouts. Gaat opzich wel goed maar zit toch te twijfelen om verder te gaan met een meer massa gericht fullbody schema.
Op dit moment doe ik op de grote drie:
Squat 3x5x75kg
Bench 3x5x60kg
Deadlift 1x5x60kg
Voor dit schema heb ik een tijdje maar wat zitten aankloten in de sportschool, vandaar dat mijn deadlift zo laag is, daarmee ben ik begonnen op 0. Squat en bench ben ik iets hoger begonnen.
Het schema wat ik tegenkwam en misschien wou gaan doen was deze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vinden jullie van dit schema en wat zouden jullie doen? Doorgaan met Babylovers SS of dat full body schema gaan doen? Mijn doel is massa.![]()
Je dient dan 10% te deloaden, pas bij een tweede failure (dus drie opeenvolgende trainingen niet de 5x5 halen) zegt Mehdy dat je 3x5 moet doen. Al kan je ervoor kiezen om te deloaden of tijdelijk even op dat gewicht te blijven hangen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:11 schreef Ties02 het volgende:
Iemand die hier Stronglifts deed of doet?
Moet je bij 3 fails op OHP switchen naar 3×5 of gewoon deloaden en blijven proberen
oja en in on #300In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ah thx, ik kies denk ik voor dat laatste
Ik probeer de 5×5×60 te halen, lukt steeds net niet op een paar reps na in de laatste sets![]()
Moest vandaag op vrijwel iedere oefening deloaden, maar ja, niet zo gek wanneer je slechts twee boterhammen gegeten hebt. Heb nog wel staan deadliften en mijn bovenrug ook flink aangepakt, maar biceps heb ik maar even gelaten voor wat het is, ga zondag wel armen isoleren.![]()
Dat heb ik ook wel eens, meestal lukt het me dan na een paar dagen rust wel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:36 schreef Ties02 het volgende:
Ik probeer de 5×5×60 te halen, lukt steeds net niet op een paar reps na in de laatste sets![]()
Ik zou dan wel deloaden, of... alternatief, Snakey kwam daar eens mee, om de push press te doen. En dan vervolgens weer 5x5 te proberen met een reguliere OHP/MP.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:36 schreef Ties02 het volgende:
Ik probeer de 5×5×60 te halen, lukt steeds net niet op een paar reps na in de laatste setsIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Niks mis mee.quote:You had my curiosity but now you have my attention...
..
..
Forum Opties Forumhop: Hop naar: