abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:29:36 #91
356891 Abed
hooggeleid
pi_121144804
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:27 schreef BMI het volgende:

[..]

Al jullie "grotere" talenten zijn toch ook allemaal gekocht? Ik zie geen verschil.
Feyenoord :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_121144850
quote:

[..]

Al jullie "grotere" talenten zijn toch ook allemaal gekocht? Ik zie geen verschil.
:|W
pi_121144888
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:07 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Achja, bejaarde mensen hebben altijd wat te zeiken
pi_121145014
quote:

[..]

Och krijgen we die discussie weer, beter dan je 'sterspelers' huren nou ;)
pi_121145222
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:35 schreef Wotte het volgende:

[..]

Och krijgen we die discussie weer, beter dan je 'sterspelers' huren nou ;)
Ik concludeer alleen dat Ajax niets anders doet dan PSV. Dus ik vind het raar dat Ajacieden afgeven op het beleid van PSV die eigenlijk hetzelfde is aan dat van Ajax.
pi_121145325
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:41 schreef BMI het volgende:

[..]

Ik concludeer alleen dat Ajax niets anders doet dan PSV. Dus ik vind het raar dat Ajacieden afgeven op het beleid van PSV die eigenlijk hetzelfde is aan dat van Ajax.
Ja, nog even en je noemt een jongen die je bij de Kennemers weghaalt ook geen eigen jeugd meer :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_121145341
quote:

[..]

Er zit een verschil tussen een (groot) talent van 16 jaar kopen of de hoofdprijs betalen voor een speler. Plus dat Ajax niet alleen met gekochte jeugdspelers speelt.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:46:01 #98
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_121145365
Ja, maar verschil ik dat Ajax dat geld ook daadwerkelijk heeft en niet uit de pot van de gemeente moet halen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_121145513
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:45 schreef Tyron het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen een (groot) talent van 16 jaar kopen of de hoofdprijs betalen voor een speler. Plus dat Ajax niet alleen met gekochte jeugdspelers speelt.
1,3 miljoen betalen voor een speler van 16 vind ik wel een hoofdprijs. Wanneer gebeurd dat nou? Ja als je er zeker van bent dat hij het waar gaat maken. Dat zal met Fischer wel het geval zijn. Maar dat zal met Maher ook wel het geval zijn. En die is al iets ouder en heeft natuurlijk al veel meer laten zien. En wezen is het dus hetzelfde beleid dat PSV voert.
pi_121145522
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:46 schreef HeatWave het volgende:
Ja, maar verschil ik dat Ajax dat geld ook daadwerkelijk heeft en niet uit de pot van de gemeente moet halen :').
Dat is natuurlijk wel waar.
pi_121145600
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:50 schreef BMI het volgende:

[..]

1,3 miljoen betalen voor een speler van 16 vind ik wel een hoofdprijs. Wanneer gebeurd dat nou? Ja als je er zeker van bent dat hij het waar gaat maken. Dat zal met Fischer wel het geval zijn. Maar dat zal met Maher ook wel het geval zijn. En die is al iets ouder en heeft natuurlijk al veel meer laten zien. En wezen is het dus hetzelfde beleid dat PSV voert.
Het beleid van PSV is om zo talent als Fischer eerst 6 jaar te zien schitteren en hem dan voor 12 miljoen te kopen.
pi_121145616
quote:

[..]

Alleen is er op een speler die 1.6 miljoen gekost heeft minder afschrijvingen en veel meer winst qua transfersom te halen.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_121145634
quote:

[..]

Niet waar natuurlijk, en dat zul je zelf ook wel begrijpen.
In Southern Sun
pi_121145813
quote:

[..]

Heb je de selectie van Ajax wel eens met Psv vergeleken ? Of heb je zo'n Feyenoord-bril op dat je word verblind en niet ziet dat er in de huidige selectie een sloot aan spelers uit de eigen opleiding komt ?
pi_121145950
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:59 schreef Wotte het volgende:

[..]

Heb je de selectie van Ajax wel eens met Psv vergeleken ? Of heb je zo'n Feyenoord-bril op dat je word verblind en niet ziet dat er in de huidige selectie een sloot aan spelers uit de eigen opleiding komt ?
Ik heb het over de "grote" talenten van Ajax. Die zijn allemaal gekocht. Wat echt uit de eigen jeugd komt is geen top.
pi_121145966
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:52 schreef Tyron het volgende:

[..]

Het beleid van PSV is om zo talent als Fischer eerst 6 jaar te zien schitteren en hem dan voor 12 miljoen te kopen.
Daarin zijn ze dan misschien iets anders. Al heb je bij een speler als Maher natuurlijk wel meer zekerheid dan dat je een Fischer op 16 jarige leeftijd haalt.

Maar laten we even duidelijk zijn. Ik kraak het beleid van Ajax niet af. In tegendeel. Als je spelers als Eriksen en Fischer kan halen moet je dat altijd doen. Maar in feiten is het niets anders dan wat PSV doet, spelers kopen.
pi_121145980
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:04 schreef BMI het volgende:

[..]

Daarin zijn ze dan misschien iets anders. Al heb je bij een speler als Maher natuurlijk wel meer zekerheid dan dat je een Fischer op 16 jarige leeftijd haalt.
Dacht je dat ook bij Wijnaldum?
pi_121146068
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:04 schreef Tyron het volgende:

[..]

Dacht je dat ook bij Wijnaldum?
Wijnaldum is een goed voorbeeld van een talent dat gefaald is. Debuteren op 15 jarige leeftijd. Iedereen verwacht dat het een wereldster zou worden. En uiteindelijk staat hij al een aantal jaren stil.
pi_121146076
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:04 schreef BMI het volgende:

[..]

Maar laten we even duidelijk zijn. Ik kraak het beleid van Ajax niet af. In tegendeel. Als je spelers als Eriksen en Fischer kan halen moet je dat altijd doen. Maar in feiten is het niets anders dan wat PSV doet, spelers kopen.
Nogmaals, totale onzin. Dit houdt in dat ook Rafael van der Vaart geen eigen jeugd was.
In Southern Sun
pi_121146148
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nogmaals, totale onzin. Dit houdt in dat ook Rafael van der Vaart geen eigen jeugd was.
Daar is geen transfersom van 1,3 miljoen voor betaald.
pi_121146165
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:09 schreef BMI het volgende:

[..]

Daar is geen transfersom van 1,3 miljoen voor betaald.
Maar er is wel voor betaald. Dat is je hele punt toch?
In Southern Sun
pi_121146239
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar er is wel voor betaald. Dat is je hele punt toch?
Een opleidingsvergoeding. Geen transfersom.
pi_121146264
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:11 schreef BMI het volgende:

[..]

Een opleidingsvergoeding. Geen transfersom.
Wat is het verschil? Betalen is betalen.
In Southern Sun
pi_121146279
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef BMI het volgende:

[..]

Ik heb het over de "grote" talenten van Ajax. Die zijn allemaal gekocht. Wat echt uit de eigen jeugd komt is geen top.
Ik schaar van Rhijn toch wel onder die categorie. De jong zou ook naar mijn mening zo in de Premier league mee kunnen doen, voor de rest beetje schaars moet ik toegeven :{
pi_121146388
En, als je het per se zo wilt zien, Ajax heeft meer toptalent dan de Denen waar jij op doelt. Dat je vervolgens complementeert door toptalenten aan te trekken, is alsnog heel wat anders dan je hele ploeg bij elkaar kopen. Toch?
In Southern Sun
pi_121146410
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat is het verschil? Betalen is betalen.
Een opleidingsvergoeding betaal je als je iemand overneemt zonder transfersom en een aflopend contract heeft (of nog geen contract heeft). Een transfersom betaal je als een speler nog een contract heeft dat je af wil kopen.
pi_121146446
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
En, als je het per se zo wilt zien, Ajax heeft meer toptalent dan de Denen waar jij op doelt. Dat je vervolgens complementeert door toptalenten aan te trekken, is alsnog heel wat anders dan je hele ploeg bij elkaar kopen. Toch?
Mwa, ik moet BMI toch wel gelijk geven dat de enige toptalenten die op dit moment doorbreken gewoon van buitenaf zijn gehaald. (De Denen dus)
Wel mooi dat ze juist voor Ajax kiezen omdat Ajax bereid is jong talent een kans te geven.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_121146462
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:17 schreef BMI het volgende:

[..]

Een opleidingsvergoeding betaal je als je iemand overneemt zonder transfersom en een aflopend contract heeft (of nog geen contract heeft). Een transfersom betaal je als een speler nog een contract heeft dat je af wil kopen.
Ja, maar wat is het verschil? Betalen is betalen?
In Southern Sun
pi_121146470
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Klopt. Maar het is natuurlijk niet zo dat Ajax niets koopt. De beste paarden op stal zijn allemaal met een transfersom binnengehaald.
pi_121146492
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef BMI het volgende:

[..]

Heeft helaas een reden. De bedoeling is dan ook dat Ajax niet jeugdspeler blijft bij kopen. Zeker niet in deze proportie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')