Ik vind het ook van de gekken, Karin. En dat 'hij heeft het naar zn zin want hij speelt leuk' vind ik altijd vrij nietszeggend. Dat ie niet in een hoekje zit te kniezen maar er het beste van maakt, wil niet zeggen dat ie het onwijs naar zn zin heeft.
Let wel, ik zeg ook niet dat ie het er afschuwelijk vindt, meer dat het moeilijk in te schatten is wat iemand echt voelt.
Het doet me heel erg aan mn schoonoma denken. Die roept al jaren dat ze het bejaardentehuis waar ze nu zit vreselijk vindt. Iets wat ik prima snap, het het er ook verschrikkelijk, dat voel je al zodra je binnenkomt. Maar N's moeder veegt die gevoelens van tafel. Want als ze onverwacht binnenkomt zit oma altijd gewoon gezellig te kaarten in de kantine. Zo vreselijk zal ze het wel niet vinden dus.

Dat oma er gewoon het beste van probeert te maken lijkt niet door te dringen. (Gelukkig gaat oma alsnog ergens anders heen trouwens.)
Anyway, zoals je wellicht merkt ligt het bij mij nogal gevoelig

, maar ik denk dat het voor andere erg lastig is om in te schatten in hoeverre iemand zich vermaakt. Helemaal in groepsverband.
[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 04-01-2013 09:54:06 ]