Ik ken haar een beetje (5 sessies eerder gehad). Vertrouwen is voor mij alleen heel belangrijk. Ik ben heel bang om mezelf te laten zien. Bij m'n eerdere sessies emdr, die niet eens een superzwaar emotioneel onderwerp behandelde, vond ik het al moeilijk om het proces over me heen te laten komen en emoties te laten zien.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:52 schreef kingtoppie het volgende:
Gaat dat veel in de weg zitten dat je iemand anders nog niet kent?
Zo niet dan blijft dat de effectiefste manier.

Maarja je huidige therapeute kan het niet?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:58 schreef Nyota het volgende:
oeilijker. Zo moeilijk zelfs, dat ik het net bij m'n huidige therapeute ook heb verteld in de derde persoon. Kortom, het duurt bij mij lang voordat ik iemand helemaal vertrouw (m'n verstand zegt wel dat het kan, m'n gevoel alleen sputtert heftig tegen).

Ik vraag me serieus af hoe lang ik daar voor nodig heb. Ik ben zo verschrikkelijk bang, en dan ga ik in de beschermermodus. Niet handig, maar de angst wordt dan zo groot en sla ik helema dicht. Bij m'n huidige therapeute heb ik dat na al de tijd ook nog soms.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maarja je huidige therapeute kan het niet?
Kan je haar leren vertrouwen? Denk het wel toch?

Ik ben nog steeds een beetje bezig... Maar het is al zo veel beter en meer dan eerst!quote:Op maandag 21 januari 2013 17:12 schreef kingtoppie het volgende:
Hoelang had je ervoor nodig bij je huidige therapeute?

Hoelang?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:13 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds een beetje bezig... Maar het is al zo veel beter en meer dan eerst!

Meer dan een jaar dus. Eerdere therapeuten heb ik nog nooit zo vertrouwd en me fijn bij gevoeld als bij haar.quote:

Beide doorlopen kan niet?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:15 schreef Nyota het volgende:
[..]
Meer dan een jaar dus. Eerdere therapeuten heb ik nog nooit zo vertrouwd en me fijn bij gevoeld als bij haar.

Niet over gehad, ze gaf me aan een keuze te maken. Ik zit nu evt te denken dat als het een misschien net zo effect heeft, het andere te proberen ofzo.quote:

Tjah dat vertrouwens probleem kom je wel het meeste onder ogen natuurlijk bij het onbekende persoon.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:21 schreef Nyota het volgende:
[..]
Niet over gehad, ze gaf me aan een keuze te maken. Ik zit nu evt te denken dat als het een misschien net zo effect heeft, het andere te proberen ofzo.
Damn, waarom heb ik toch ook zo'n vertrouwensprobleem (oh wacht, genoeg oorzaken, daarom volg ik ook therapie....).

Ja, dat is waar. Hoewel ik ook bij mensen die ik nu denk te vertrouwen, ook soms wantrouwen kan voelen. Ik ben gewoon wat bang dat ik het emdrproces niet open ga doorlopen en niet het achterste van m'n tong ga laten zien, net als de laatste keer vaak het geval was. En dan kan ik van te voren aangeven dat het zo werkt bij mij, maar uiteindelijk moet iets groeien.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:24 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah dat vertrouwens probleem kom je wel het meeste onder ogen natuurlijk bij het onbekende persoon.
Maar daarom beide doorlopen ook.. Want je wilt gewoon resultaat zien...

Of dat je soms bij je therapeute langsgaat of je wel alles goed gezegd hebt oid... Dat iemand een oogje op je houdt of je het wel goed doet.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:28 schreef Nyota het volgende:
En ik snap wel dat ik moet kiezen, want tegelijk doen is vanuit therapeutenoogpunt niet heel handig.

Dus haar toch nog erbij betrekken, ik kan het eens voorstellen.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Of dat je soms bij je therapeute langsgaat of je wel alles goed gezegd hebt oid... Dat iemand een oogje op je houdt of je het wel goed doet.

quote:Op maandag 21 januari 2013 17:32 schreef Nyota het volgende:
[..]
Dus haar toch nog erbij betrekken, ik kan het eens voorstellen.
Ik ga er sowieso nog eens een nachtje over slapen, maar bedankt voor het meedenken

Dus, wat ga je doen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:16 schreef msacras het volgende:
Ik zie het allemaal echt niet meer zitten. Wat doe ik hier nu allemaal in dit leven. Je zit 20 jaar op cshool, en daarna ben je een loonslaaf. Ik ben nu over de helft met school al maar ik zie het niet meer zitten. Alles zit tegen, ik haal deze cijfers nooit meer op, kan niet nog een keer blijven zitten, en dan? Wat moet ik nou helemaal nog met dit kutleven, ik kan nu wel alles weg gaan slikken maar daar schiet ik ook niks mee op.

Ik weet het niet. Ik weet het echt niet. Ik wil er niet eens meer wat aan doen, ik zie totaal geen toekomst meer voor mezelf zo.quote:

Ik een tijd geleden ook niet, nu nog steeds niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:37 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik weet het echt niet. Ik wil er niet eens meer wat aan doen, ik zie totaal geen toekomst meer voor mezelf zo.

Ja dat heb ik wel, maar daarmee los ik niks op. Daarmee gaan m'n cijfers niet omhoog, krijg ik niet ineens geld, ben ik ineens aardig voor alles en iedereen, en blijft de chaos. Ik moet dit zelf doen maar ik weet niet hoe. Mijn leven is een grote 3baans-snelweg waar ik op de middelste baan zit en de auto's aan weerszijden razen voorbij en mijn eigen baan is leeg. En ik weet niet hoe ik hem moet vullen en dat wil ik niet eens. De benzine is op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik een tijd geleden ook niet, nu nog steeds niet.
Heb je iemand met wie je kan praten?

Een idee om een andere opleiding te gaan doen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:41 schreef msacras het volgende:
[..]
Ja dat heb ik wel, maar daarmee los ik niks op. Daarmee gaan m'n cijfers niet omhoog, krijg ik niet ineens geld, ben ik ineens aardig voor alles en iedereen, en blijft de chaos. Ik moet dit zelf doen maar ik weet niet hoe. Mijn leven is een grote 3baans-snelweg waar ik op de middelste baan zit en de auto's aan weerszijden razen voorbij en mijn eigen baan is leeg. En ik weet niet hoe ik hem moet vullen en dat wil ik niet eens. De benzine is op.

Ik zit op de middelbare school nogquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Een idee om een andere opleiding te gaan doen?
 kan niet dus.
 kan niet dus.  

Maar het gaat ook niet over 1 nacht ijs natuurlijk. Jezelf een beetje tijd gunnen lijkt me nodig, hoe frustrerend dat ook is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:41 schreef msacras het volgende:
[..]
Ja dat heb ik wel, maar daarmee los ik niks op. Daarmee gaan m'n cijfers niet omhoog, krijg ik niet ineens geld, ben ik ineens aardig voor alles en iedereen, en blijft de chaos. Ik moet dit zelf doen maar ik weet niet hoe. Mijn leven is een grote 3baans-snelweg waar ik op de middelste baan zit en de auto's aan weerszijden razen voorbij en mijn eigen baan is leeg. En ik weet niet hoe ik hem moet vullen en dat wil ik niet eens. De benzine is op.

Moet je van school als je "nog eens" blijft zitten? Is dat zo in NL?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik zit op de middelbare school nogkan niet dus.
En ik ben al in de 4e klas blijven zitten en zit nu in de 5e dus nog een keer blijven zitten is ook geen optie en anders moet ik van school maar dat wil ik niet.

Ja, bij mij weten wel, 2 x blijven zitten is van school af.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:29 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Moet je van school als je "nog eens" blijft zitten? Is dat zo in NL?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |