Kan je de vraag een beetje verhelderen, want ik volg het niet helemaal???quote:Op zondag 13 januari 2013 16:55 schreef kingtoppie het volgende:
Succes cafpow, wat houdt het voor jou in als je ptss zou hebben? Dat je erg praktisch met je problemen aan de slag kan misschien? Of dat het extra moeilijk voor je wordt?
Klopt. Ik rij tot begin maart nog met mijn pa samen. 4 ogen zien meer dan 2. Rem niet op tijd voor bochten en rij nogal langs de auto's. Dat soort werk zeg maar. Vandaag ook snelweg weer eens gepakt.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:21 schreef cafpow het volgende:
@Tammepiet
![]()
maar ik begrijp dus dat jij problemen hebt met autorijden???
@Nyota,
tja bergendenken, herkenbaar. Uiteindelijk moet je gewoon gaan doen en meestal vallen dingen wel mee.
Trouwens, jij hebt emdr gehad begrijp ik? Wat deed je precies..waren de eerste keren heel zwaar???
Ik heb het 8 jaar geleden eens gehad (dat was meer complex) en recent dus ook, en dat was vanwege iets heel specifieks (pm me maar als je daar meer over wil weten, kan het misschien wat duidelijker maken).quote:Op zondag 13 januari 2013 21:21 schreef cafpow het volgende:
@Tammepiet
![]()
maar ik begrijp dus dat jij problemen hebt met autorijden???
@Nyota,
tja bergendenken, herkenbaar. Uiteindelijk moet je gewoon gaan doen en meestal vallen dingen wel mee.
Trouwens, jij hebt emdr gehad begrijp ik? Wat deed je precies..waren de eerste keren heel zwaar???
ach, het is al een stap vooruit. En je hebt dus al wel een rijbewijs begrijp ik ??? Of niet? Maar goed, heel verstandig om gewoon met pa samen te rijden je moet pas zelfstandig rijden als je er klaar voor bentquote:Op zondag 13 januari 2013 21:55 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Klopt. Ik rij tot begin maart nog met mijn pa samen. 4 ogen zien meer dan 2. Rem niet op tijd voor bochten en rij nogal langs de auto's. Dat soort werk zeg maar. Vandaag ook snelweg weer eens gepakt.
Mijn ma deed jankend van geluk de deur voor me open. 2013 brengt tot nu toe erg veel goeds.
Intern, open afdeling.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nijna, Ga je dan weer intern? of is het open deuren?
Succes!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Of het beter is...quote:Op maandag 14 januari 2013 16:19 schreef msacras het volgende:
Ik voel me de laatste tijd zo leeg van binnen. Ik wil niks, heb weinig energie, kan me nergens toe zetten, en meh. Het is natuurlijk beter dan alleen maar depressieve gevoelens maar hier wordt ik ook niet echt vrolijker vanHet feit dat het steeds meer winter wordt (sneeuw
) helpt ook niet echt mee. Iemand met hetzelfde probleem?
Het enige probleem is dat ik geen AD slik... Ik slik al zoveel pillen op het moment dat ik dat liever niet wou en de psychiater leek het ook niet verstandig ook ivm mn leeftijd e.d. Ook houdt me tegen dat ik inderdaad vaak heb gehoord dat AD je heel erg vlak maakt, waar ik ook niet op zit te wachten. Nu heb ik ook nog postieve periodes (manisch hè), en ik ben bang dat met AD ook dat weg gaat en alleen maar alles kut is. Ik heb echt de neiging om gewoon alles maar te laten gaan, ik wil een winterslaap van 2 maanden houden als het zou kunnen. Tsja...quote:Op maandag 14 januari 2013 23:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Of het beter is...
Ik zeg nee, ik heb het zelf ook gehad toen ik nog een beetje afgstompt was door de AD.
De kilo's vlogen er vanaf, totaal geen wil om te eten of om iets te doen, als je depressief bent ben je zelfs minder willoos dan dat...
Maar dat was ik...
Zorg even extra goed voor jezelf want dat laat je nu misschien sneller verslenteren.
Klopt, ik hardloop erg graag, maar nu er 15 cm sneeuw ligt wordt dat moeilijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:41 schreef Ewelina het volgende:
En een stemmingsstabilisator msacras (uiteraard in overleg met de psychiater)? AD kunnen ook een manie triggeren.
Daarnaast: sport kan helpen. Hoe moeilijk het ook is om je bed uit te komen.
Niemand?quote:Op maandag 14 januari 2013 22:01 schreef minthy het volgende:
*Meldt* (met moeite)
Geen officiële diagnose, maar last van alle voorkomende criteria van een gegeneraliseerde angststoornis. De laatste maanden ging het erg goed (eigenlijk had ik gewoon nergens last van, geen enkele spreekwoordelijke beer op de weg!), maar door recent gelazer komt het in alle hevigheid (of iets eerlijker; nog erger) terug.
Meer mensen die hier hinder van ondervinden? En dan met name de terugvallen bij tegenslag?
mag ik weten vanwege welke reden je de opleiding niet mag volgen? En tja, probeer het vanuit een ander daglicht te benaderen..ja het is lastig. Maar niet iedereen werkt je tegen of wel???quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:18 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik zou zo graag naar m'n begeleidster bellen nu, ma
mag ik weten vanwege welke reden je de opleiding niet mag volgen? En tja, probeer het vanuit een ander daglicht te benaderen..ja het is lastig. Maar niet iedereen werkt je tegen of wel???quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:18 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik zou zo graag naar m'n begeleidster bellen nu, ma
Sorry kan je hier niet mee helpen..quote:
Hmm..kan je hier niet mee helpen. Is er niet een specifiek iets wat je tot rust brengt, bijv. bepaalde muziek ofzo?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:08 schreef Sam1993 het volgende:
Sorry dat ik even kom binnenvallen maar in oud en in mijn directe omgeving ter sprake gebracht van mijn angsten de laatste tijd. Ben bij de huisarts geweest en die heeft mij Bromazepam 6 mg voorgeschreven en dan iedere dag 3 mg en indien nodig meer... ze vertelde me dat ik een angststoornis heb en kan Woensdag al terrecht bij de psycholoog in de praktijk. Nu heb ik Woensdag en gister enorm goed geslapen (mijn angsten zijn voornamelijk savonds en in de nacht overdag heb ik een ritme opgedrongen waar mijn vriend me ook in steunt) ik voelde wel nog wat onrust en soms dacht ik nog wel eens aan bepaalde dingen maar dat schoot echt snel voorbij.. nu is mijn vriend van huis en krijg ik het dus weer heel erg benauwd.. al gebeld enzo maar neemt niet op nu zit ik te twijfelen of ik over moet gaan op 4,5 mg maar weet niet of je een siegel op moet bouwen hiervan.
Dus mijn vraag moet mijn Lichaam een spiegel opbouwen met de bromazepam en moet ik dus beter tot maandag wachten dat mijn huisarts er is of kan ik gewoon ophogen tot 4,5 omdat het meteen zou moeten werken voldoende ?
Ook word ik rond 7 uur smorges wakker en heb dan weer angsten en moeilijk inslapen maar had begrepen dat bromazepam 17 uur zou werken? ik neem ze rond 7 uur savonds
hmm..tja vaak heeft medicatie ook een inwerktijd. Maar wat mijn moeder een keer gedaan heeft lang geleden toen het echt teveel werd voor mij. ik moest toen 1 tablet per dag slikken, maar de angst was zo hevig, dat ze 1 tablet in ruim 5 stukjes heeft gesneden/geslagen enz. En dus heel klein beetje opgehoogd.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:14 schreef Sam1993 het volgende:
Ik heb dus echt geen idee wat me zou kunnen kalmeren ik weet ook pas sinds woensdag dat het echt iets is.. ik weet het aan hormonen (zwangerschap implanon)
Een spiegel opbouwen is prima maar ze heeft het er niet bijgezegd en kan het ook niet vinden in de bijsluiter. zodoende zit ik te twijfelen of dat ik niet gewoon op kan hogen voor nu ze vertelde me dat het mocht maja na 2 dagen al ?
Ik vind het zelf niet zo duidelijk. Het heeft iets met m'n opleidingsniveau en leeftijd te maken, maar het toppunt is dat je niet eens een A2 moet hebben voor die opleiding (zorgkunde).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:08 schreef cafpow het volgende:
[..]
mag ik weten vanwege welke reden je de opleiding niet mag volgen? En tja, probeer het vanuit een ander daglicht te benaderen..ja het is lastig. Maar niet iedereen werkt je tegen of wel???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |