abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121360481
Ik heb t gelukkig niet met de sertraline. Maar je hoort deze bijwerking bij ad's wel vaker. Lijkt me iets om te bespreken en als je er veel last van hebt, misschien toch andere ad overwegen?
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:18:11 #27
392981 Misvatting
Zo bedoel ik het niet
pi_121366652
Vandaag ook het label depressief gekregen van de huisarts, ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Volgende week naar de psycholoog, ik ben benieuwd hoe dat dan gaat en wat er gaat gebeuren.

Het is voor mij nog surrealistisch, ik hecht er nog niet echt een waarde aan, wat kan een huisarts weten na een gesprek van 20 minuten en een vragenlijstje..

Ergens geeft het ook wel een beetje rust dat ik weet dat er iets is, nu nog werken aan een oplossing, ik kijk er tegenop maar tegelijkertijd wil ik ook dat er iets gaat veranderen.
pi_121380299
Goed na al die maanden lopen lurken hiero nu maar me eigen verhaal vertellen.

Eind oktober kreeg ik een hyperventilatie op het werk ( horeca kok ) waarbij ik flauwviel. Ben toen na spoedeisende hulp gegaan omdat ik niet wist wat het was. ik kreeg toen oxzazepam mee. Geslikt paar dagen. Ik kon niet meer goed slapen de oxzazepam werd stop gezet. Kreeg toen slaappillen maar daar raakte ik van in paniek. Terug na de oxzazepam. De dokter liet me bloedprikken(schildtklier en inzinkeningen en algemeen cheak) en hartfilmpje niks aan de hand. Maar ik bleef slecht slapen. Sinds die tijd kreeg ik steeds deja vu aanvallen en door die aanvallen kreeg ik angst aanvallen ik durf niet meer alleen te zijn. Ben bang om over straat te lopen en iemand die me dan bv neersteekt of dat je in het nieuws slechte dingen hoorden dat je denkt dat je het ook heb. Heb nu ook steeds lamme armen en pijn op de borst. Sinds een paar weken heb bijna elke minuut van de dag een déjà vu. Gaat misselijkheid en duizeligheid vooraf . Werk nog steeds.toen mijn huisarts mij doorverwezen na dimence begin december. Arts er van heeft alprazolam 3x daags en floroxzetine 20mg gegeven en morgenvroeg weer intake om half negen maar ik kan niet slapen dus ik dacht ik typ dotbmaar om me verhaal toch beetje te doen excuses voor spelfouten heb dit op de mobiel getypt
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
pi_121384817
Ik heb de AD Citalopram gekregen van de dokter.
Vanmorgen begonnen met 20 mg per dag. :)

Nu 2 tot 3 weken wachten en dan met de dokter overleggen hoe het aanslaat e.d.

Ik ben benieuwd!
pi_121422308
Gaat weer kut, maar heb ook niet de energie om er iets tegen te doen eigenlijk... Gaat lekker dus.
Rustig aan.
pi_121432385
quote:
17s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:02 schreef moeraskikker het volgende:

Ik ben benieuwd!
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn libido is er héél sterk van verzwakt... Ook ben ik nogal bijgekomen (en het gaat er niet meer af, maar het is niet zo erg aangezien ik toch veel te slank was).
pi_121433309
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:47 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn libido is er héél sterk van verzwakt... Ook ben ik nogal bijgekomen (en het gaat er niet meer af, maar het is niet zo erg aangezien ik toch veel te slank was).
ik ben juist afgevallen de afgelopen 2weken, ben ik nu bijna 9kilo kwijt :')
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
pi_121433401
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:11 schreef Silver_Shark het volgende:

[..]

ik ben juist afgevallen de afgelopen 2weken, ben ik nu bijna 9kilo kwijt :')
Dat kan natuurlijk ook... maar wat; 9 kilo? :o
pi_121436385
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:47 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Mijn libido was sowieso al bar laag. :') Dus kan niet echt slechter, haha.
Gelukkig accepteert mijn vriend het wel. :)

En qua gewichtsverandering, ik merk het vanzelf wel. De dokter heeft tegen mij gezegd dat ik niet ál te veel zal aankomen. Maar ik zie wel. :P
pi_121443305
Gister wederom bij de GGZ geweest (voor de 4e keer deze week :') ), dit keer bij een psychiater. Wel nieuwe medicatie voor m'n ADD (concerta) meegekregen, geen antidepressiva, ze vond me daar eigenlijk nog wat te jong voor. Aan de ene kant fijn want ik wil niet nog meer troep in m'n lichaam hebben zitten, aan de andere kant weet ik niet zo goed wat ik er mee moet. Ik zit toch wel in een redelijk diep dal en zie het echt niet meer zitten allemaal. :\
Wel ga ik beginnen met andere therapie, cognitieve gedragstherapie heb ik langs horen komen maar ik weet niet zeker of dit het ook was... ik laat het wel allemaal over me heen komen, voor nu ga ik lekker niksen op de bank want ik zie het echt even niet meer zitten allemaal. -O-
pi_121444018
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:46 schreef msacras het volgende:
ginnen met andere therapie, cognitieve gedragstherapie heb ik langs horen komen maar ik weet niet zeker of dit het ook was... ik laat het wel allemaal over me heen komen, voor nu ga ik lekker niksen op de bank want ik zie het echt even niet meer zitten allemaal. -O-
:*
Rustig aan.
pi_121444056
3e avond op rij niet chill, straks maar ff sporten.
Rustig aan.
pi_121448778
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:10 schreef kingtoppie het volgende:
3e avond op rij niet chill, straks maar ff sporten.
Heeft het je een beetje geholpen? Enig idee waarom je je nu weer zo voelt?
pi_121450466
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:09 schreef Nyota het volgende:

[..]

Heeft het je een beetje geholpen? Enig idee waarom je je nu weer zo voelt?
Ik weet niet wat ik aanmoet met het leven niks geeft voldoening... Niks raakt me in positieve zin.

Waarom ik me dus zo voel? Gebrek aan echt positieve dingen int leven die me ehm ja... Motiveren en levenslustig maken ofzo.
/ denk ik.
Rustig aan.
pi_121452960
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:58 schreef Silver_Shark het volgende:
Goed na al die maanden lopen lurken hiero nu maar me eigen verhaal vertellen.

Eind oktober kreeg ik een hyperventilatie op het werk ( horeca kok ) waarbij ik flauwviel. Ben toen na spoedeisende hulp gegaan omdat ik niet wist wat het was. ik kreeg toen oxzazepam mee. Geslikt paar dagen. Ik kon niet meer goed slapen de oxzazepam werd stop gezet. Kreeg toen slaappillen maar daar raakte ik van in paniek. Terug na de oxzazepam. De dokter liet me bloedprikken(schildtklier en inzinkeningen en algemeen cheak) en hartfilmpje niks aan de hand. Maar ik bleef slecht slapen. Sinds die tijd kreeg ik steeds deja vu aanvallen en door die aanvallen kreeg ik angst aanvallen ik durf niet meer alleen te zijn. Ben bang om over straat te lopen en iemand die me dan bv neersteekt of dat je in het nieuws slechte dingen hoorden dat je denkt dat je het ook heb. Heb nu ook steeds lamme armen en pijn op de borst. Sinds een paar weken heb bijna elke minuut van de dag een déjà vu. Gaat misselijkheid en duizeligheid vooraf . Werk nog steeds.toen mijn huisarts mij doorverwezen na dimence begin december. Arts er van heeft alprazolam 3x daags en floroxzetine 20mg gegeven en morgenvroeg weer intake om half negen maar ik kan niet slapen dus ik dacht ik typ dotbmaar om me verhaal toch beetje te doen excuses voor spelfouten heb dit op de mobiel getypt
Gewoon terug naar de HA gaan als er wat is hoowr!
Fluoxetine is best wel sterk qua stimulans, itt tot bv paroxetine of fluvoxamine. Of mirtazepine, amitryptyline, trazodone, of iets dergelijks.
En alprazolam werkt vooral op de angst maar amper sedatie(maar misschien heb je dat nodig bv voor je werk eventueel)
Temazepam maakt mij bv rustig maarum, dat moet je niet overdag nemen is eigelyk n slaap pil nouja inslapertje een echte slaappil is nitrazepam of flunitrazepam :P die laatste is wat gevaarlijk though, icm alcohol bv.
Je kunt zelf bij de drogist tegenwoordig melatonine 1.5mg kopen en ook cinnarizine en noscapine.
Ik zeg niet dat je het moet nemen maar ze geven alle 3 wel wat rust in bepaalde doseringen:$;p
pi_121453021
Ik zelf probeer altijd maar aan de positieve dingen te denken die ik wel heb. Al is het er maar 1 weet je! Niet opgeven :)
pi_121453587
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:30 schreef ScarFace- het volgende:
Ik zelf probeer altijd maar aan de positieve dingen te denken die ik wel heb. Al is het er maar 1 weet je! Niet opgeven :)
Kate bush der muziek is positief :P
Rustig aan.
pi_121455442
quote:
17s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:02 schreef moeraskikker het volgende:

Ik ben benieuwd!
He top ik slik deze ook zoals je al eerder las.
pi_121503774
pff, ik weet niet wat ik heb. Ik heb eind vorig jaar een afscheidsritueel uitgevoerd om verlangens van vroeger gedag te zeggen. Ik ben vorig jaar heel hard hier mee bezig geweest en heb ook al zeker veel stappen gemaakt.

Maar het voelt allemaal nu zo doelloos. Ik heb genoeg dingen staan die ik wil gaan doen, maar op de een of andere manier kan ik me er niet toe zetten. Ik ben bezig met een loopbaancoach, maar de nieuwe opdracht is zo lastig en soort van beangstigend ofzo. Ook heb ik nog een aantal e-curssusen staan die ik kan gaan doen.

Maar er echt mee beginnen, het lukt allemaal niet. Soms denk ik dat ik mezelf maar eens een goede trap onder m'n kont moet geven. Of meer werken met mezelf belonen enzo. Maar ja, ik weet het allemaal even niet. Ondertussen probeer ik aan anderen wel te laten zien dat ik echt wel hard bezig ben etc etc, maar misschien is dat wel niet zo. Ofzo. Aaargh.

En misschien plan ik wel te weinig leuke dingen: het zijn met name dingen waarvan ik weet dat het goed is als ik ze ga doen. Misschien leg ik mezelf wel weer te veel druk op, waardoor ik al weer af haak.

Nou goed, ik weet het dus even niet zo goed. Iemand misschien tips om toch te komen tot de dingen en hoe een balans vinden tussen energiegevers en -nemers?
pi_121506166
Als die opdracht zo lastig is, moet je het daar dan niet met je loopbaancoach over hebben?

Ik ga morgen starten met nieuwe medicatie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

[ Bericht 56% gewijzigd door Nijna op 13-01-2013 16:00:01 ]
Fake it till you make it...
pi_121508556
even kort berichtje.
hier ben ik 10 dagen weggeweest en ik moet zeggen dat dat heel positief was voor mij. Want heb nu minder last van mijn "spoken", hoewel op bepaalde momenten het heel hard terugkomt.

Maar goed, binnenkort heb ik een gesprek met een psychiater, want ze willen kijken of ik niet een vorm van ptss heb, en ze willen mischien EMDR terapie gaan gebruiken bij mij.
Maar alles hangt af van het gesprek met de psychiater.
pi_121508761
Succes cafpow, wat houdt het voor jou in als je ptss zou hebben? Dat je erg praktisch met je problemen aan de slag kan misschien? Of dat het extra moeilijk voor je wordt?
Rustig aan.
pi_121511478
Gisteren voor het eerst sinds januari 2007 weer eens auto gereden.

Go citalopram. Zo trots als een pauw op mezelf.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:03:55 #49
262 Re
Kiss & Swallow
pi_121511791
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:54 schreef Nijna het volgende:
Als die opdracht zo lastig is, moet je het daar dan niet met je loopbaancoach over hebben?

Ik ga morgen starten met nieuwe medicatie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
succes
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_121521461
Mja, ik vind de opdracht denk ik met name lastig omdat ik alleen maar beren zie: het gaat vast niet lukken en dat waar ik nu naar toe lijk te gaan, kan ik toch helemaal niet en er is geen werk in etc etc. Vooral in beperkingen denken dus.

Bleh. Ik heb trouwens vrijdag wel mijn emdr traject afgerond en daar ben ik wel blij mee :)

En succes Nijna met de medicatie in de k.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')