abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122369932
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:32 schreef Nyota het volgende:
Canillas, ik zit jouw post weer eens met veel oh ja's te lezen. Accepteren van je gevoel enzo. Het is waar, maar soms toch zo moeilijk merk ik ook maar weer eens. Ik heb net een paar uur liggen slapen op de bank, ik heb daar gewoon eens aan toegegeven, maar nu ben ik weer soort van boos op mezelf dat er niets uit mn handen komt te laatste tijd, dat het niet op schiet met mij etc.
Ben je echt boos op jezelf of zijn er in je denken boze gedachten over jou?

Als je bepaalde gedachtepatronen kunt herkennen en begrijpen wat hun functie is dan kan het makkelijker zijn voor ander gedrag te kiezen. Boze gedachten over jezelf kunnen als functie hebben je tot het presteren van iets aan te zetten, wat weer als functie kan hebben bepaalde vormen van commentaar/kritiek te ontlopen ''als ik dit of dat doe dan ben ik zus of zo'' of ''als ik dit of dat presteer kan ik anderen hun aandacht daarop vestigen en bepaal ik wat men van mij vind''.

Hoe klote die mechanismes in het denken soms ook kunnen zijn ze bedoelen het in die zin goed, om bepaalde dingen uit het verleden niet weer te laten gebeuren, ze zijn er ook niet zonder reden maar uiteindelijk heeft jezelf goed vinden zoals je bent maar met 1 ding te maken en dat is jezelf goed vinden zoals je bent ;) Als jij leert met compassie en begrip met jezelf om te gaan kan de drang om iets te presteren om controle over de mening van anderen over jou te hebben verdwijnen; als jij jezelf oprecht waardeert om wie je bent, kan je dan nog bang zijn voor de mening van anderen over jou? :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_122456607
Ook maar even een account aangemaakt. Ik herken veel in de verhalen van een aantal mensen in dit topic.

De afgelopen jaren heb ik steeds vaker een neerslachtig gevoel en is dat ook steeds sterker geworden. Vanaf de kerst leidt dit echt tot een behoorlijke belemmering in mijn dagelijks functioneren. Ik heb nauwelijks nog eetlust, ben moe ook al neem ik voldoende slaap en hang meerdere malen per dag boven het toilet met continue braakneigingen (al zit er niets in mijn maag). Daarnaast raak ik echt in paniek voor dingen waar ik in het verleden alleen gezonde of geen zenuwen voor zou hebben en overheerst sowieso een sluimerend gevoel van angst.

Dat dit sinds de kerst erg is geworden is denk ik een beetje een schoolvoorbeeld. Met de kerst zelf ben ik bij familie langs geweest, die niet groot is en bovendien onderling veel ruzies kent, waardoor dat soort bijeenkomsten altijd ontaarden in allerlei sneren. O&N heb ik alleen doorgebracht, omdat de vriendschappen die ik had zijn verwaterd. Daardoor ben ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt en dat die eenzaamheid mij eigenlijk enorm ergert, ondanks dat ik altijd hard geroepen heb dat ik "gewoon graag zelf dingen doe".

Zo direct maar een afspraak maken met de huisarts, al vind ik het ontzettend moeilijk om hierover te praten, maar zo gaat het ook niet langer.
pi_122542981
Hoe staan jullie tegenover het gebruik van jullie gegevens in het EPD? Ik heb vandaag besloten een brief de deur uit te doen tegen het gebruik, wat inhoud dat je (psychische) informatie en medicijngebruik niet digitaal raadpleegbaar wordt op elk moment.
pi_122543713
Wat ik begreep van het EPD is dat niet alle hulpverleners alles kunnen lezen. Je huisarts kan zn eigen dingen lezen, maar niet dat van je psychiater.
Wel natuurlijk als er brieven zijn gestuurd, dat ze die kunnen lezen. Maar het is niet zo dat ze maar her en der in je EPD kunnen lezen.
Fake it till you make it...
pi_122543923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:34 schreef Nijna het volgende:
Wat ik begreep van het EPD is dat niet alle hulpverleners alles kunnen lezen. Je huisarts kan zn eigen dingen lezen, maar niet dat van je psychiater.
Wel natuurlijk als er brieven zijn gestuurd, dat ze die kunnen lezen. Maar het is niet zo dat ze maar her en der in je EPD kunnen lezen.
Ooh hoor net op het journaal dat je eerst toestemming moet hebben, dit moet je huisarts of psycholoog verplicht vragen.
pi_122553548
Pff, sorry dat ik er even tussendoor kom ..
Maar het gaat echt slecht..
Woedeaanval gehad met als resultaat flink gekneusde pols en lichte hersenschudding, ik word zo bang van mezelf..
A.s. vrijdag extra therapie-overleg en waarschijnlijk verhoging medicijnen deze week en start dagopname..

Bah, ik heb er zo genoeg van :'(
pi_122669605
goed, weer een kort updatetje van mijn kant. Hier dus al de intake gehad voor EMDR, en er is besloten om inderdaad EMDR te gaan doen. Heb dus over ongeveer 2 weken de eerste sessie. En ik moet zeggen dat ik het best eng vind..vooral omdat ik niet weet hoe het gaat lopen.
Maar dat zien we dus wel :)
pi_122671952
Ik vind dat EPD wel prima zo, een arts mag van mij best weten van wat er nou allemaal in me omgaat en welke medicijnen ik gebruik. Een stuk handiger ook voor als die gegevens nodig zijn ergens en ik ben zelf niet in staat om het te vertellen o.i.d

Tevens ben ik gaan inzien (met behulp van m'n psychologe) dat ik eigenlijk gewoon best wel in een burn-out zit op het moment, vooral wat betreft school. Nogal vervelend, maar het is wel een verklaring voor alles. Maandag zie ik haar weer, en ik ga sowieso binnenkort beginnen met cognitieve gedragstherapie, om me te helpen met m'n depressie/burn-out en een beetje met m'n ADD, mocht dat ook een negatieve factor in m'n gedrag en gedachtegang zijn. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen.
pi_122705452
quote:
17s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:27 schreef moeraskikker het volgende:
Pff, sorry dat ik er even tussendoor kom ..
Maar het gaat echt slecht..
Woedeaanval gehad met als resultaat flink gekneusde pols en lichte hersenschudding, ik word zo bang van mezelf..
A.s. vrijdag extra therapie-overleg en waarschijnlijk verhoging medicijnen deze week en start dagopname..

Bah, ik heb er zo genoeg van :'(
:*
Komt wel goed.
Heb je iemand waar je op terug kan vallen als het niet meer zo goed gaat? (iemand die je kan bellen oid)
Twiddel
pi_122723127
Ik ben weer omhoog gezet met de sertraline, merk dat het heel erg zoeken is naar de juiste dosis! Veel bijwerkingen en daarbij kwam ik net tot de ontdekking dat mijn migraine medicatie niet samen met de sertraline mag!

Ik word er langzaam een beetje moe van, ik was met paroxetine goed ingesteld maar nu is de balans weer ff zoek! Morgen gelukkig weer even een gesprekje!
S. 2014
J. 2016
pi_122727089
Gewoonmezelf, lastig dat zoeken naar de juiste dosering... En dat je er nu achter komt dat het niet samen mag met je migraine medicatie... Heeft de apotheker daar niks over gezegd?
Ze zijn daar hier in de apotheek best wel alert op merkte ik laatst. Ik ging multivitaminen halen en daarbij ging hij zelfs kijken of het samen kon met mijn medicatie...

Inmiddels ben ik alweer een week thuis, parnate opbouwen ging tot de laatste verhoging zonder noemenswaardige bijwerkingen. Alleen het laatste tabletje erbij was teveel blijkbaar, op een gegeven moment bleef het wel erg lang zwart voor mn ogen (behoorlijk lage bloeddruk).
Maar stapje terug gegaan en nu gaat het gewoon goed. Het lijkt zelfs zowaar aan te slaan!
pi_122733276
Bij mijn apotheek zijn ze sowieso liever lui dan moe!
Ik merkte vorige week heel erg aan mn stemming dat ik toch omhoog moest, krijg ook weer een paar sessies gedragstherapie!

Redt jij het thuis allemaal een beetje?
S. 2014
J. 2016
pi_122735265
Ik ben nieuw op FOK forum
Ik kan het niet goed uitleggen

Ik voel me afgelopen maanden gewoon totaal niet goed
Echt niks zit me mee ik kan geen postieve dingen uitdagen halen
ben vaak gestrest.... ik kan niet normaal slapen
kan niet goed met mensen omgaan
(zelfs vandaag een bedrijfs uitje gehad ben nu al terug) omdat ik het opeens gewoon niet trok
ik weet totaal niet wat er is het liefst wil ik er gewoon niet meer zijn....
De ballen
pi_122735427
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:53 schreef SixsixNine het volgende:

(zelfs vandaag een bedrijfs uitje gehad ben nu al terug) omdat ik het opeens gewoon niet trok
Ga naar de dok, vaker gehad dit? Of voor het eerst nu dit?
Rustig aan.
pi_122735463
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:53 schreef SixsixNine het volgende:

Heb je dit al eens eerder met iemand besproken? En hoe oud ben je? is er de laatste tijd veel veranderd in je leven?
S. 2014
J. 2016
pi_122736130
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Heb je dit al eens eerder met iemand besproken? En hoe oud ben je? is er de laatste tijd veel veranderd in je leven?
Ik zit sindskort bij een sociaal medewerker dat heet volgens mij Kwadraad en donderdag ga ik er weer heen.
Ik heb dital eerder gehad maar ja het is nu wel heel erg!
De ballen
pi_122736253
Ik ben zelf 20 jaar oud bijna 21,
Vroeger had ik niet zo erg als ik het vanuit mij oogpunt bekijk
Met Ouders/Familie bespreken gaat al helemaal niet meer, het is niet te doen met die mensen
begrijpen er geen hol van...
Het is niet te doen! ik ga morgen langs bij de dokter... ik weet het even niet meer
De ballen
pi_122736399
Inderdaad verstandig om met een psycholoog o.i.d te gaan praten als eerste stap, die kan vaak al heel veel helpen met dingen duidelijker maken, op een rijtje zetten, etc.
pi_122736560
Idd een gesprek met een onafhankelijke partij, het is verbazend hoeveel inzicht die mensen kunnen verschaffen, zelfs als je het zelf niet weet!
S. 2014
J. 2016
pi_122749920
six, goed om naar de dokter te gaan met zulke klachten! Sterkte!

Gewoonmezelf, red ik het thuis? Ik red het beter dan een maand geleden dat absoluut.
Maar het is wel een soort passen en meten, energie verdelen. Ik moet echt leren meer op mijn grenzen te letten en daar ook wat mee te doen. Ik ben er nog lang niet volgens mij, maar wel het gevoel dat ik eindelijk weer eens onderweg ben. Ik hoop dat ik dat vast kan houden. Ik merk dat ik het ook wel heel spannend vind...
pi_122750255
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Idd een gesprek met een onafhankelijke partij, het is verbazend hoeveel inzicht die mensen kunnen verschaffen, zelfs als je het zelf niet weet!
Viel mij altijd maar tegen hoor.
Ik ben weer doorverwezen naar de psychiatert... Vandaag weer even aangeklopt bij de doc.
Rustig aan.
pi_122760779
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:18 schreef Nijna het volgende:
six, goed om naar de dokter te gaan met zulke klachten! Sterkte!

Gewoonmezelf, red ik het thuis? Ik red het beter dan een maand geleden dat absoluut.
Maar het is wel een soort passen en meten, energie verdelen. Ik moet echt leren meer op mijn grenzen te letten en daar ook wat mee te doen. Ik ben er nog lang niet volgens mij, maar wel het gevoel dat ik eindelijk weer eens onderweg ben. Ik hoop dat ik dat vast kan houden. Ik merk dat ik het ook wel heel spannend vind...
Je doorzettingsvermogen is wel echt bewonderenswaardig!!! Je bent een topper! Ik duim mee

Hier vandaag weer bij de POP poli geweest en ik zit nu op 150mg sertraline, kan eventueel nog 50mg omhoog, maar eerst kijken hoe dit gaat werken! Nu vooral weer last van ophoog bijwerkingen! Verder krijg ik weer een paar gesprekken met een loog, om weer even de belangrijkste dingen op te halen.

Maar ondanks alle bijwerkingen, hebben we wel groen babylicht gekregen (na de bruiloft in mei pas serieus hoor)
S. 2014
J. 2016
pi_122763967
Dank je wel gewoonmezelf.

Goed dat je bij de POP poli bent geweest, fijn om goed geïnformeerd te zijn voor je aan je kinderwens gaat werken :). Hopelijk gaat de verhoging aanslaan! :*
pi_122769856
Nou jongens, ondanks dat ik geen volwassene met een fulltime baan ben, heb ik nu officieel toch wel een soort van burn-out opgelopen. Combinatie van depressie, het veel te druk hebben, en nog meer van dat soort dingen bij elkaar. En eigenlijk doet het me helemaal niks, ik wil gewoon naar bed en er nooit meer uit komen. :{
pi_122770737
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:51 schreef msacras het volgende:
Nou jongens, ondanks dat ik geen volwassene met een fulltime baan ben, heb ik nu officieel toch wel een soort van burn-out opgelopen. Combinatie van depressie, het veel te druk hebben, en nog meer van dat soort dingen bij elkaar. En eigenlijk doet het me helemaal niks, ik wil gewoon naar bed en er nooit meer uit komen. :{
Als t enige troost is: ik was 23, werkte 20uur en studeerde. Daarnaast heel veel zorgtaken thuis, en ik raakte ook burn-out! Sterkte
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')