http://www.nu.nl/binnenla(...)fer-wraakactie-.htmlquote:'Neergeschoten Rishi was slachtoffer wraakactie'
AMSTERDAM - De 17-jarige Rishi Chandrikasing, die in november op het Haagse station Hollands Spoor werd neergeschoten door een agent, is het slachtoffer geworden van een wraakactie.
Foto: ANP
Dat melden bronnen rondom de familie van Rishi, schrijft Trouw donderdag.
Rishi zou ruzie hebben gehad met de man die bij de politie meldde dat de 17-jarige jongen hem met een vuurwapen had bedreigd. Een woordvoerder van het OM in Den Haag kon dit donderdagochtend niet bevestigen.
De man zou volgens Trouw in zijn melding een goed signalement hebben doorgegeven van Rishi. Na zijn actie zou de man zijn ondergedoken uit angst voor wraak van de vrienden van de 17-jarige jongen.
Aangifte
De nabestaanden van Rishi deden anderhalve week geleden aangifte tegen de man die de melding deed. Ook tegen de agent die het dodelijke schot loste deden ze aangifte. Zij beschuldigen de agent van moord.
Daarnaast is ook tegen gemeente en politie aangifte gedaan omdat er onjuiste informatie naar de media is gelekt over Rishi.
Het onderzoek naar de dood van Rishi is nog in volle gang. Meerdere getuigen van het incident hebben zich bij de politie gemeld.
Onzin, dat zou Rishi nooit doen. Hij was altijd kei braaf, er is zelfs een stille toch gehouden voor hem!quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:41 schreef penny-wise het volgende:
Kan toch waar zijn, van die bedreiging. Hij heeft misschien verbaal gedreigd met een pistool. Reden genoeg voor aangifte.
Inderdaad, als ik iemand niet geloof zijn het wel de vrienden en familie van deze jongen. Op het internet vind je zoveel haat en bedreigberichten dat dit ook wel weer een opzetje zal zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:39 schreef bijdehand het volgende:
Pff die familie heeft een dagtaak aan het doen van zoveel aangiftes
Idd, hij dreigt verbaal, anderen met een echt pistool.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Onzin, dat zou Rishi nooit doen. Hij was altijd kei braaf, er is zelfs een stille toch gehouden voor hem!
Inderdaad, een lieve, aardige en beschaafde jongen. Hij heeft nooit ingebroken en dat vanquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Onzin, dat zou Rishi nooit doen. Hij was altijd kei braaf, er is zelfs een stille toch gehouden voor hem!
Hij dreigt niet meer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:45 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Idd, hij dreigt verbaal, anderen met een echt pistool.
Daarom klagen ze de gemeente ook maar aanquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Inderdaad, een lieve, aardige en beschaafde jongen. Hij heeft nooit ingebroken en dat van
die steekpartij is ook helemaal niet waar.
Ik kan me wel voorstellen dat je de dood van je zoon ergens aan moet wijten, maar ze gaan imho te ver nu. Hou eens op en begin met rouwen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:43 schreef Chahna het volgende:
[..]
Inderdaad, als ik iemand niet geloof zijn het wel de vrienden en familie van deze jongen. Op het internet vind je zoveel haat en bedreigberichten dat dit ook wel weer een opzetje zal zijn.
Nee, een héle lieve jongen!quote:
Whats new.quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:09 schreef Scorpie het volgende:
Iedereen heeft dus schuld behalve Rishi.
Tot over 2 jaar.quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:14 schreef Lubbert het volgende:
Ik wacht even de onderzoeken af voor ik een oordeel over deze kwestie geef.
Wie zegt dat dat is omdat het een allochtoon bontkraagje was? Alsof dat bij anderen nooit gezegd wordt, godverquote:Op donderdag 3 januari 2013 11:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is een ongewapende jongeman die voor niemand een bedreiging vormd doodgeschoten. Maar omdat het een allochtoon bontkraagje was, moet de familie gewoon gaan rouwen en beseffen dat het zijn eigen schuld was.
Het is niet het eerste topic erover. Ik zie bij een dodelijke aanrijding zelden mensen roepen dat de familie gewoon moet gaan rouwen ipv te willen weten wat er gebeurd is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat is omdat het een allochtoon bontkraagje was? Alsof dat bij anderen nooit gezegd wordt, godverWil je zo graag discriminatie zien?
Het was toch geen bontkraagje? Het was een hindo, iets heel anders. Maar ik lees dus in ieder geval dat hij dus blijkbaar ruzie had met iemand om dat tijdstip op een station. De lieve jongens die ik ken, die doen dat niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is een ongewapende jongeman die voor niemand een bedreiging vormd doodgeschoten. Maar omdat het een allochtoon bontkraagje was, moet de familie gewoon gaan rouwen en beseffen dat het zijn eigen schuld was.
Das iets heel anders. Bij die ene gast die bij die rellen vlakbij Rotterdam werd doodgeschoten was autochtoon en blank en daar werd hetzelfde geroepen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is niet het eerste topic erover. Ik zie bij een dodelijke aanrijding zelden mensen roepen dat de familie gewoon moet gaan rouwen ipv te willen weten wat er gebeurd is.
Maar Rishi zelf was natuurlijk héél braaf, hij had respect voor iedereen, luisterde altijd naar de politie en ging alleen maar met de verkeerde mensen om. Waar rook is is vuur.quote:De man zou volgens Trouw in zijn melding een goed signalement hebben doorgegeven van Rishi. Na zijn actie zou de man zijn ondergedoken uit angst voor wraak van de vrienden van de 17-jarige jongen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |