Aha nice! Mooi anders met die band.quote:Op maandag 31 december 2012 22:24 schreef Jackal_Omega het volgende:
Mijn laatste aanwinst:
Speedy Pro met choco-bruine plaat. In kunstlicht oogt het wat bruin/zwart maar in daglicht is ie echt bruin. Mooi bruin. Aan de achterkant is het prachtige uurwerk zichtbaar. Scheelt me weer een glasbodem voor mn normale Pro.
Bandje moet ik nog even aan wennen. Komt nog wel een mooie kroko voor in de plaats.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de winkel gekocht maar hij was er niet kleiner en ik kon m echt niet laten liggen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:14 schreef tjoptjop het volgende:
Was het niet in een maatje kleiner te verkrijgen? Of ongezien op internet gekocht?
Ik heb ook een meistersinger. Leuk voor erbij. Draag hem eigenlijk nooit meer. Misschien maar eens wegdoen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:29 schreef k_man het volgende:
Wat vinden de kenners hier eigenlijk van Meister Singer? Ik vind ze qua design origineel en mooi (vooral onderstaande), maar is het uurwerk ook van een behoorlijke kwaliteit? Het zijn wel horloges van dik duizend euro.
[ afbeelding ]
Ga voor iets wat je zelf mooi lijkt (ja echt!). Als je het geen probleem vindt om af en toe een leeg klokje te hebben of hem op te winden, zou ik altijd voor een automaat gaan. Kijk alsjeblieft niet naar de designers, maar ga voor de bedrijven wier core business horloge maken is. Voor 2500 euro kan je een hele hoop.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:25 schreef Astonmartin22 het volgende:
Zit ook te kijken voor n nieuw klokje. Heb nu een Armani van n paar honderd euro en wil wel wat mooiers. Ik wil er niet meer aan uitgeven dan 2500, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat zijn jullie tips voor deze prijsklasse.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:06 schreef Hazzard het volgende:
Goed topic!
Heb zelf deze
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een andere Oris. Misschien later daar nog een fotootje van maken, maar die draag ik bijna niet meer
Omega Seamaster/Speedmaster? Waarschijnlijk wel een jonge gebruikte voor je budgetquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:25 schreef Astonmartin22 het volgende:
Zit ook te kijken voor n nieuw klokje. Heb nu een Armani van n paar honderd euro en wil wel wat mooiers. Ik wil er niet meer aan uitgeven dan 2500, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat zijn jullie tips voor deze prijsklasse.
Een nieuwe datejust?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:18 schreef tjoptjop het volgende:
Speedmaster is mooi![]()
Lukt een Datejust nog voor dat budget? Paar jaar geleden kon dat nog wel, maar het het idee dat de prijzen de afgelopen jaren aardig zijn gestegen.
Nee tweedehandsje.quote:
WOW!!quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:22 schreef eriksd het volgende:
Een gewone nieuwe datejust doet ¤5800 ofzo. Tweedehands zo rond de 3800-4000.
Ik weet niet welke jij had maar de nieuwe versie van de oude datejust (36mm) is wel iets anders. Gepolijster, beter bandje etc. Dus niet die oude versie van voor 2006.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
WOW!!![]()
Die had ik nooit weg moeten doen dus![]()
Gewoon een stalen dus neem ik aan? geen platina/goud e.d.
Zie bovenstaande edit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik weet niet welke jij had maar de nieuwe versie van de oude datejust (36mm) is wel iets anders. Gepolijster, beter bandje etc. Dus niet die oude versie van voor 2006.
Gewoon staal inderdaad.
Edit: dat is de oude. De nieuwe is wat "substantieler" qua dikte etc.
Ik zag op de website dat er inmiddels ook al een 41(?)mm versie is. Ik vond juist de relatieve elegantie van het formaat juist zo mooi. Als ik dik wil had ik wel voor een Submariner gegaanquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:25 schreef eriksd het volgende:
Edit: dat is de oude. De nieuwe is wat "substantieler" qua dikte etc.
Geweldig horloge. Heb er ook over gedacht om hem te kopen, maar kan als student het geld niet missen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:06 schreef Hazzard het volgende:
Goed topic!
Heb zelf deze
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een andere Oris. Misschien later daar nog een fotootje van maken, maar die draag ik bijna niet meer
18 half is toch wel veel nog.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:50 schreef Bossmuis het volgende:
[..]
Geweldig horloge. Heb er ook over gedacht om hem te kopen, maar kan als student het geld niet missen.
Vind m zo mooierquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:15 schreef Reintji het volgende:
[..]
Aha nice! Mooi anders met die band.
Daar moet je volgens mij zowat een studie voor hebben gevolgd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:34 schreef shising het volgende:
Dit is mijne. Ideaal voor tijdens mijn werk.
[ afbeelding ]
Dacht ik ook van tevoren en daarom heb ik ook een tijdje getwijfeld voordat ik hem kocht, maar in de praktijk blijkt hij ontzettend makkelijk te zijnquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:36 schreef static het volgende:
[..]
Daar moet je volgens mij zowat een studie voor hebben gevolgd.
Maakt een tientje meer of minder je erg veel uit op zo'n aanschafquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:10 schreef Jonathon het volgende:
Zelf ben ik eigenlijk ook wel benieuwd of een leren bandje zelf makkelijk over te zetten is, ik neem aan dat de juwelier waar je hem gekocht heb ook niet al te veel zal rekenen? waarschijnlijk wel helemaal niets als je het bandje daar ook koopt.
Dat klopt, ik weet echter niet wat Nafi heeft uitgegeven aan zijn horloge?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maakt een tientje meer of minder je erg veel uit op zo'n aanschaf
Ik zou ervan uitgaan dan het gewoon gratis vervangen wordt
Die dingen zijn heel makkelijk in gebruik, ik heb er zelf ook één voor mijn werk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:36 schreef static het volgende:
[..]
Daar moet je volgens mij zowat een studie voor hebben gevolgd.
Wat voor werk doe jij als ik vragen mag? Aangezien ik hem ook heb voor mijn werkquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:20 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Die dingen zijn heel makkelijk in gebruik, ik heb er zelf ook één voor mijn werk.
Ik heb naast school een bijbaantje in een supermarkt. Ik stoot vaak mijn pols ergens tegenaan waardoor er al wat horloges gesneuveld zijn, leren bandjes waren ook nooit een lang leven beschoren. Zelf vind ik de G Shcok niet een heel erg mooi horloge, maar voor werk en sport ruim voldoende. Ik heb het horloge zelf ook in het zwart, gezien de andere varianten er allemaal zo kinds uitzien heb ik daar voor gekozen, felle kleuren en andere poespas ben ik niet zo van.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:39 schreef shising het volgende:
[..]
Wat voor werk doe jij als ik vragen mag? Aangezien ik hem ook heb voor mijn werk
Ik werk bij de Marine. Ook ik stoot aan boord vaak met mijn werkzaamheden mijn pols ergens tegen aan en dit horloge kan er gelukkig goed tegen. Ik heb lang naar zo'n soort digitale horloge gezocht (er zijn wel veel met wijzers te vinden), aangezien aan boord ook in digitale tijden wordt gecommuniceerd. Verder vind ik het ideaal dat je met slechts een klik op het horloge kan omschakelen naar een andere tijdzone.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:46 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Ik heb naast school een bijbaantje in een supermarkt. Ik stoot vaak mijn pols ergens tegenaan waardoor er al wat horloges gesneuveld zijn, leren bandjes waren ook nooit een lang leven beschoren. Zelf vind ik de G Shcok niet een heel erg mooi horloge, maar voor werk en sport ruim voldoende. Ik heb het horloge zelf ook in het zwart, gezien de andere varianten er allemaal zo kinds uitzien heb ik daar voor gekozen, felle kleuren en andere poespas ben ik niet zo van.
En wat voor werk doe jij als ik vragen mag?
Die is er inderdaad, maar de 36mm wordt toch ook nog verkocht? Dus als je dan juist die elegantie wil kan je ook altijd nog voor die gaan. Vind de Sub zelf ook wel vrij 'dik'. De Milgauss is bijv. ook 40mm maar een stuk subtieler imoquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik zag op de website dat er inmiddels ook al een 41(?)mm versie is. Ik vond juist de relatieve elegantie van het formaat juist zo mooi. Als ik dik wil had ik wel voor een Submariner gegaan
Dan heb je een goede keus gemaakt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:26 schreef shising het volgende:
[..]
Ik werk bij de Marine. Ook ik stoot aan boord vaak met mijn werkzaamheden mijn pols ergens tegen aan en dit horloge kan er gelukkig goed tegen. Ik heb lang naar zo'n soort digitale horloge gezocht (er zijn wel veel met wijzers te vinden), aangezien aan boord ook in digitale tijden wordt gecommuniceerd. Verder vind ik het ideaal dat je met slechts een klik op het horloge kan omschakelen naar een andere tijdzone.
Klopt, het is vooral de (meer opliggende) bezel die bij een Sub het horloge groter laat lijken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:39 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Die is er inderdaad, maar de 36mm wordt toch ook nog verkocht? Dus als je dan juist die elegantie wil kan je ook altijd nog voor die gaan. Vind de Sub zelf ook wel vrij 'dik'. De Milgauss is bijv. ook 40mm maar een stuk subtieler imo.
Ik heb er nog geen gekocht maar mijn budget is lager zelfs, 100-150 max.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:17 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Dat klopt, ik weet echter niet wat Nafi heeft uitgegeven aan zijn horloge?
Ik kan me voorstellen als je een horloge koopt van 200-300 en je moet later 100euro betalen voor een leren bandje dat je liever eerst eens op internet kijkt.
Lijkt mij dat het niet dat zoiets al te veel zal kosten, ik heb hier zelf nog geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:11 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen gekocht maar mijn budget is lager zelfs, 100-150 max.
Maar voor plusminus een tientje is het dus wel te doen als je ergens een bandje regelt?
zit zelf te denken aan een tagheuer. Ook de maurice lacroix pontos s vind ik erg mooi, maar die zit net boven t budget wss. Is dat maurice lacroix een beetje een goed merk trouwens (had er nog niet vaak van gehoord, maar kwam opeens veel advertenties van de pontos s tegen)quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ga voor iets wat je zelf mooi lijkt (ja echt!). Als je het geen probleem vindt om af en toe een leeg klokje te hebben of hem op te winden, zou ik altijd voor een automaat gaan. Kijk alsjeblieft niet naar de designers, maar ga voor de bedrijven wier core business horloge maken is. Voor 2500 euro kan je een hele hoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |