Zaterdag 7 juni 2003
Zondag 8 juni 2003
Maandag 9 juni 2003
Laatste nieuws:
Smeets: "Pinkpop wordt volwaardig driedaags festival"
Als het aan Pinkpop organisator Jan Smeets ligt, zal Pinkpop in de toekomst een volwaardig driedaags festival worden, dus zonder de nu nog verkrijgbare dagkaarten voor Pinkstermaandag, dit aldus Smeets in een interview met VPRO's 3voor12. Wel wil Smeets de mogelijkheid open houden om niet op de camping te verblijven, drie dagen festival zonder campingarangement dus. Er wordt op dit moment al druk over de plannen gespeculeerd, maar veel hangt af van de campingcapaciteit. In principe is de ruimte er wel, maar vooral de laatst toegevoegde camping, camping E heeft een nogal sober karakter met weinig plaats voor voorzieningen... De haalbaarheid van Pinkpop als volwaardig driedaags festival hangt dus onder andere af van de evaluatie van de campings van dit jaar.
En natuurlijk kunnen we ook weer flink speculeren en op zoek gaan naar geschikte kandidaten voor de 34ste editie.
Mijn eerste voorspellingen:
-Placebo (nieuw album begin 2003)
-Pearl Jam (tevens in 2003 nieuw album, dacht ik...)
Meer durf ik nog niet aan, dus kom maar op met die geruchten
Maar ik zal het zeker in de gaten houden
- Radiohead; zij komen immers ergens in 2003 met een nieuw album.
- Coldplay
- Autumn; nieuwe Nederlanse "gothic" band, na Within' Temptation en After Forever verwacht ik dat zij op Pinkpop zullen spelen.
- The Gathering
- Linkin' Park
quote:
Eerste geruchten Pinkpop 2003
24 mei 2002Pinkpop 2002 is amper voorbij en de eerste geruchten voor de komende editie dienen zich alweer aan. Placebo komt begin volgend jaar met een nieuw album en is een zeer goede kanshebber voor Pinkpop 2003!
Ook Korn past met het nieuw uit te komen album goed in de Pinkpop forumule, en met het optreden op Lowlands en het nieuwe album zou Green Lizard wel eens een van de nederlandse acts op Pinkpop 2003 kunnen zijn.
De sfeerimpressie van Pinkpop 2002 is in de maak, de foto's liggen in de ontwikkelbak, binnenkort hier te vinden op Musicpagez
Bron : http://www.Musicpagez.com
Kijk meestal op www.graz.nl voor de geruchten en dergelijke.
Tja, en Linkin Park live is dus echt niks, dus die hoeven van mij niet zo nodig op Pinkpop.
[Dit bericht is gewijzigd door Klingon op 29-08-2002 10:25]
quote:Helaas ligt die site op z'n achterste op dit moment
Op donderdag 29 augustus 2002 10:24 schreef Klingon het volgende:
Zou wel weer eens wat bands van de 'oudere' generatie willen zien.....Ach ja, ben benieuwd wat het gaat worden.Kijk meestal op www.graz.nl voor de geruchten en dergelijke.
quote:Ken ze niet maar ze willen graag komen
Zober won eind vorig jaar de Grote Prijs van Nederland. Vanaf dat moment hield de band 3VOOR12 met een logboek op de hoogte van alles wat er gebeurde. Op Lowlands was het tijd om eens bij te praten.
Het gaat goed met Zober. De band speelt regelmatig en op steeds grotere podia, heeft een publishing deal bij BMG, bouwde een eigen studiootje in en werkt hard aan het eerste volwaardige album. Ook verwezenlijkte ze zaterdag een droom door op Lowlands een kort maar succesvol op te treden. En om het momentum gaande te houden, nam ze de show op 24 sporen op, om het af te mixen voor een ep.
Toch is Zober nog lang niet klaar, zo bleek tijdens een interview met de band op Lowlands. In het logboek dat de band voor 3VOOR12 bijhoudt, kwam al naar voren dat de dromen nog niet op zijn. Ook nu wil zanger Niels Kater het best hardop zeggen: "Volgend jaar op Pinkpop als het aan ons ligt."
Maar Kater, die tot voor kort zelf werkzaam was in de tv-wereld, weet dat het niet alleen aan de band zelf ligt. "Ik sloeg deze week de gerenomeerde muziekbladen opensloeg en vond van alles over Lowlands, maar niks over ons. Dan vraag je je wel af wat je fout doet. Maar als je vandaag een volle tent krijgt en je ze weet te overtuigen, geeft dat weer een enorme kick. En vertrouwen."
Op 3VOOR12 is Zober ook de laatste maanden van 2002 nog te volgen via het logboek dat de band bijhoudt. Eind dit jaar spreken we de GP-winnaar voor een round-up. Stay tunedBron : 3voor12
quote:De vraag is: Mogen ze wel komen van Smeets?
Op donderdag 29 augustus 2002 10:27 schreef FFantaghiro het volgende:
Ken ze niet maar ze willen graag komen
quote:haha misschien als ze lief kijken
Op donderdag 29 augustus 2002 10:29 schreef Klingon het volgende:[..]
De vraag is: Mogen ze wel komen van Smeets?
Trouwens, nog wat gevonden over Pinkpop:
JAN SMEETS: PINKPOPPUBLIEK IS LIEF
Pinkpop 2002 zal zeker de geschiedenis in gaan als een van de vredigste edities ooit. Met name de instelling van de 65.000 (50.000 kampeerders!!) festivalgangers was lovenswaardig. Zaterdag werd hun geduld al op de proef gesteld bij de ingang toen duizenden Pinkpopgangers uren in de rij stonden voor een polsbandje. Buiten enig gemor was er totaal geen wanklank. Het werd ook een van de sfeervolste edities. Je mag de organisatie dan misschien wel verwijten dat ze te veel op zeker spelen, feit is wel dat de publiekstrekkers Live, Faithless, Lenny Krevitz, System Of A Down en Rammstein de menigte volledig naar hun hand zetten. Massaal werd er meegezongen bij de vele hits die ten gehore werden gebracht. Jan Smeets: "Het Pinkpoppubliek is erg lief. Ik heb dit weekeinde de campings bezocht en het doet je wat als je ziet hoe ze met elkaar bezig zijn. Het Woodstockgevoel vol love and peace komt weer terug."
Pinkpop staat vanaf 1990 vermeld in het beroemde Groot Guiness Record Boek als het oudste popfestival van Nederland, maar is waarschijnlijk zelfs wereldwijd het oudste onafgebroken jaarlijks georganiseerde popfestival. Sinds de eerste editie in 1970 werd het festival door bijna 1,3 miljoen festivalgangers bezocht en stonden meer dan 400 groepen en artiesten op diverse podia.
En opvallend bij Tiscali:
Beef
Met een spetterende show in de 3FM-tent stelde Beef! alvast haar kandidatuur voor een plaatsje op het hoofdpodium van Pinkpop 2003. Nu tourt de band met succes alle festivals af. Beef is dé festivalband van dit moment.
[Dit bericht is gewijzigd door Klingon op 29-08-2002 10:50]
quote:The prodigy was op lowlands vorig jaar..
Op donderdag 29 augustus 2002 10:44 schreef Klingon het volgende:
The Prodigy lijkt me ook wel wat....luister nooit naar dat soort genres, maar The Prodigy klinkt altijd wel aardig.
quote:Ja dit zei hij ook na rammstein afgelopen jaar maar wat mij zo verbaasde was dat de dag erna in de krant stond dat de sfeer op pp niet goed was ed.. maark gok dat dat kwam omdat er na dat woordje van smeets grote zeilen in de fik werden gestoken
<knip>
[b]JAN SMEETS: PINKPOPPUBLIEK IS LIEF
Pinkpop 2002 zal zeker de geschiedenis in gaan als een van de vredigste edities ooit. Met name de instelling van de 65.000 (50.000 kampeerders!!) festivalgangers was lovenswaardig. <knip> Het Woodstockgevoel vol love and peace komt weer terug."
quote:Dat haddik iid net ook al gelezen.. Beef is echt goed.. zag ze afgelopen jaar op pp voor het eerst.. maar het lijkt me sterk als ze koment jaar wéér pp doen.. ze hebben die jaar zowel ll als pp gehad dus ik betwijfel het.. maar ja ze worden nu wel wat bekender dus wie weet..
En opvallend bij Tiscali:Beef
Met een spetterende show in de 3FM-tent stelde Beef! alvast haar kandidatuur voor een plaatsje op het hoofdpodium van Pinkpop 2003. Nu tourt de band met succes alle festivals af. Beef is dé festivalband van dit moment.
edit:schoonheidsfoutje
Daarnaast altijd paar belgische bands, kanshebbers: Ozark Henry, Zornik, K's Choice.
Bands met nieuw album o.a.: Junkie XL, Prodigy, Linkin Park.
Bands in herhaling: Beef
Bands die vorig jaar niet door gingen: Red Hot Chili Pepers, Nickelback.
Denk dat van bovenstaande er zeker paar zullen staan, daarnaast natuurlijk ook nog enkele Nederlandse bands (Krezip misschien?)
Pinkpop, here we come!!!
quote:Precies, ik sta altijd al meteen tijdens het ingaan van de voorverkoop klaar
Op donderdag 29 augustus 2002 14:24 schreef xxgirlxx het volgende:
Ik kan niet wachten totdat de kaartjes weer in de verkoop gaan, k koop ze altijd meteen op de 1ste dag!
quote:Nah ik bedenk me wel vaker owjah nog ff kaartje kopen.. loop naart GWK.. dicht.. owkeej morgen nog ene keer.. noujah zo gaat het weken
Op donderdag 29 augustus 2002 16:22 schreef Klingon het volgende:[..]
Precies, ik sta altijd al meteen tijdens het ingaan van de voorverkoop klaar
Moet soms zelfs nog wachten totdat ze verkocht mogen worden
quote:Ja, ik ken het. Uitstellen totdat het niet meer kan omdat het anders uitverkocht is
Op donderdag 29 augustus 2002 16:22 schreef FFantaghiro het volgende:
Nah ik bedenk me wel vaker owjah nog ff kaartje kopen.. loop naart GWK.. dicht.. owkeej morgen nog ene keer.. noujah zo gaat het weken
quote:Ja ongeveer
Op donderdag 29 augustus 2002 16:38 schreef Klingon het volgende:[..]
Ja, ik ken het. Uitstellen totdat het niet meer kan omdat het anders uitverkocht is
quote:Ik neem aan dat je Mei Bedoelt? Iets van 19 t/m 21 Mei...?
Op donderdag 29 augustus 2002 10:09 schreef Klingon het volgende:
Pinkpop gaat zoals gewoonlijk ook weer verder in 2003 en wel tijdens Pinksteren op:Zaterdag 7 juni 2003
Zondag 8 juni 2003
Maandag 9 juni 2003
en stilletjes hoop k nog op dagkaarten volgend jaar want k kan waarschijnlijk alleen de maandag
quote:Nee. juni
Op donderdag 29 augustus 2002 17:33 schreef FouteMensenStaff het volgende:[..]
Ik neem aan dat je Mei Bedoelt? Iets van 19 t/m 21 Mei...?
quote:Pinkpop is iets later dit jaar
Op donderdag 29 augustus 2002 17:33 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Ik neem aan dat je Mei Bedoelt? Iets van 19 t/m 21 Mei...?
quote:En dan moeten ze Pearl Jam er ook bij doen
Op donderdag 29 augustus 2002 16:44 schreef Apfel het volgende:
Dat Smeets Creed maar naar Holland probeert te halen
Ik hoop dat John Lennon komt
quote:en Jimi!
Op donderdag 29 augustus 2002 20:58 schreef Mr_Rammstein het volgende:
Het Woodstockgevoel vol love and peace komt weer terugIk hoop dat John Lennon komt
quote:dat wou ik net zeggen! Ik verwacht Creed en Blof op Pinkpop 2003!
Op donderdag 29 augustus 2002 16:44 schreef Apfel het volgende:
Dat Smeets Creed maar naar Holland probeert te halen
quote:Blof zou idd ook wel cool zijn! die zijn ook leuk
Op zondag 01 september 2002 10:14 schreef hbuurt het volgende:[..]
dat wou ik net zeggen! Ik verwacht Creed en Blof op Pinkpop 2003!
quote:Ah, vandaar.
Op donderdag 29 augustus 2002 19:45 schreef Klingon het volgende:[..]
Pinkpop is iets later dit jaar
quote:inderdaad, zou ook niet meer dan terecht zijn denk na wat ze allemaal gepresteerd hebben.
Op zondag 01 september 2002 10:16 schreef FFantaghiro het volgende:[..]
Blof zou idd ook wel cool zijn! die zijn ook leuk
quote:Lijkt me niet eens zo'n slecht gokje! Iig de afsluiter van 1 van de avonden!
Op maandag 02 september 2002 11:01 schreef Vork het volgende:
Ik waag ook een gokje..Underworld als afsluiter van Pinkpop 2003
quote:Net als 3 jaar geleden op de zondag en dan Prodigy op de maandag
Maar nu al 2 jaar geen dance-act als afsluiter (Radiohead en Rammstein) dus misschien wel Red Hot Chili Pepers als afsluiter!
quote:k hoop gewoon al dat de RHCP komen, ze horen al 3 jaar tot de geruchten op zowel lowlands als pinkpop maar komen ho maar. Maar k zet mijn geld ook in op dj Tiesto, hij was dit jaar al benaderd om te komen maar hij had verplichtingen in de VS.
Op maandag 02 september 2002 23:38 schreef mouzzer het volgende:[..]
Net als 3 jaar geleden op de zondag en dan Prodigy op de maandag
Maar nu al 2 jaar geen dance-act als afsluiter (Radiohead en Rammstein) dus misschien wel Red Hot Chili Pepers als afsluiter!
quote:Ik wil ook gokken:
REM
quote:Vier keer gokken is te makkelijk!
Op dinsdag 03 september 2002 11:35 schreef kezmania het volgende:
Ik gok op:Oasis
Blur
Matchbox20
Goo Goo dolls
[Dit bericht is gewijzigd door XL op 03-09-2002 11:50]
quote:je gaat niet zonder mij, knul
Op donderdag 29 augustus 2002 10:13 schreef Freel het volgende:
Freeltje gaat ook naar het Pinkpop 2003
quote:Nee hoor, ik gokte REM, maar die hoef ik niet meer te zien.
Op dinsdag 03 september 2002 20:43 schreef Scylla het volgende:
Is dit niet meer...hopen in plaats van gokken?
quote:whaha, gaaf... neem ik mn frans bauer sjaaltje mee
Op dinsdag 03 september 2002 22:04 schreef Roscoo het volgende:
Ik hoorde toevallig dat op de volgende Pinkpopeditie een smartlappenpodium krijgt. Daar zouden dan Andre Hazes, Frans Bauer, Corry Konings, Marianne Weber, Grad Damen, One Two trio, Jan Smit en vele andere atriesten optreden. Ook zal Marco Borsato Pinkpop op de maandag afsluiten op t hoofd podium, maar of t waar is, weet ik niet.
Linkin Park komt met een nieuw album
Godsmack komt met een nieuw album
Limp Bizkit komt met een nieuw album
Puddle of Mudd komt met een nieuw album
Zijn een paar mogelijkheden die bij mij zo in me opkomen. Al denk ik dat Offspring en Limp Bizkit niet komen.
quote:
Op woensdag 04 september 2002 13:01 schreef Komakie het volgende:
The Offspring komt met een nieuw albumLinkin Park komt met een nieuw album
Godsmack komt met een nieuw album
Limp Bizkit komt met een nieuw album
Puddle of Mudd komt met een nieuw album
Zijn een paar mogelijkheden die bij mij zo in me opkomen. Al denk ik dat Offspring en Limp Bizkit niet komen.
quote:Waarom Limp Bizkit niet?
Op woensdag 04 september 2002 16:35 schreef snellejelle het volgende:[..]
Maarja, ieder z'n eigen mening en dat respecteer ik zeker wel!
Maar toch hoop/gok ik op:
Pearl Jam
Ozark Henry
Luka Bloom
Aimee Mann
Hawksley Workman
The Music
doves
Afsluiter: Robbie Williams
(stiekem hoop ik ook wel op John Lennon, Jimi Hendrix en Jim Morisson)
Dit lijken mij ook wel 2 opties.
Maar we zullen het af moeten wachten!
quote:Ze zijn nu bezig aan een tour door de VS en vorig jaar waren ze ook al van plan om tijdens festivals op te treden.
Op woensdag 20 november 2002 16:13 schreef JoZwF1 het volgende:
Wel raar dat niemand Guns N' Roses noemt (zijn nu ook aan het touren en misschien dat dan tegen die tijd eindelijk eens Chinese Democracy af is) of die nieuwe band van Slash, Duff McKagan, Matt Sorum en Izzy Stradlin, ik verwacht dat die ook rond die tijd wel een album zullen hebben en aan het touren is.
Weet alleen niet of festival organisatoren het aandurven om een dergelijke act vast te leggen. Ze hebben toch wel de reputatie om op het laatste moment optredens af te zeggen of om helemaal niet te komen.
quote:Pukkelpop had er geen problemen mee....
Op woensdag 20 november 2002 17:19 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ze zijn nu bezig aan een tour door de VS en vorig jaar waren ze ook al van plan om tijdens festivals op te treden.
Weet alleen niet of festival organisatoren het aandurven om een dergelijke act vast te leggen. Ze hebben toch wel de reputatie om op het laatste moment optredens af te zeggen of om helemaal niet te komen.
quote:zeker wel....ik denk alleen niet dattie komt....maar hopen kan altijd.
Op woensdag 20 november 2002 17:15 schreef Tackleberry het volgende:
Ik hoop ook op The Offspring! Robbie Williams is ook zeker welkom overigens.Maar we zullen het af moeten wachten!
quote:ok, maar dat zijn belgen....we hebben het nu over een festival in een beschaafd land
Op woensdag 20 november 2002 18:42 schreef Kiff het volgende:[..]
Pukkelpop had er geen problemen mee....
quote:Ze hebben die tour alweer volledig gecanceld.
Op woensdag 20 november 2002 17:19 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ze zijn nu bezig aan een tour door de VS en vorig jaar waren ze ook al van plan om tijdens festivals op te treden.
quote:tsss, ik moet t nog zien....dat gerucht is al 2 jaar gaande (pinkpop/lowlands) en ze kiezen steeds weer voor andere festivals...dit jaar ook weer.....reading, net als weezer en nofx en offspring en alle andere goeie bands.......
Op vrijdag 13 december 2002 10:20 schreef spacemangraig het volgende:
'k hoorde op kinkfm dat de FooFighters waarschijnlijk op Pinkpop spelen
Verdere acts die van harte welkom zijn:
- deftones
- queens of the stone age
quote:Ik óók...
Op vrijdag 13 december 2002 12:51 schreef amnesiac het volgende:
Ik hoop dat Radiohead weer komt
In 2001 ben ik tijdens het optreden weer naar ons tentje gegaan omdat ik er werkelijk geen zak aan vond. Allemaal rare geluidjes enzo. Ik snapte absoluut niet dat mensen dat mooi vonden. Ongeveer een maand later (nadat ik wat cd'tjes een aantal keer had beluisterd) had ik daar wel zoooo ongelooflijk spijt van...
Ik hoop dat Muse weer terug komt dit jaar (zeeeeer onwaarschijnlijk, hoewel rond de tijd van pinkpop hun nieuwe album uitkomt).
Van mij mag T00L wel naar Pinkpop komen, ik moet ze nog eens live zien
Lijkt me trouwens grote kans dat REM komt, omdat ze ook op Werchter komen... maarja misschien wel op Lowlands
en gokje: ook Audioslave komt vast wel
Verder kan ik nog wel een zooi bands opnoemen, maar bovenstaande acts moet ik gewoon (weer/ een keer) zien.
quote:Ik stond lekker vooraan
Op vrijdag 13 december 2002 13:49 schreef clowntje het volgende:[..]
Ik óók...
In 2001 ben ik tijdens het optreden weer naar ons tentje gegaan omdat ik er werkelijk geen zak aan vond. Allemaal rare geluidjes enzo. Ik snapte absoluut niet dat mensen dat mooi vonden. Ongeveer een maand later (nadat ik wat cd'tjes een aantal keer had beluisterd) had ik daar wel zoooo ongelooflijk spijt van...
quote:Marilyn Manson zou misschien nog uitkomen ook want vandaag zijn officieel voor Rock Am Ring/Rock Im Park bevestigd:
Op vrijdag 13 december 2002 14:21 schreef BoRRuHG het volgende:
Nou allereerst natuurlijk dé band: Life of Agony (*God (als deze al bestaat) dankend op zijn blote knietjes dat ze weer bij elkaar zijn*)
Creed wil ik zeer graag eens live zien
Marilyn Manson ook van harte welkom
Muse; vorig jaar zo goed dat ik haast moest huilen van geluk, zijn ook weer welkom.
En Cypress Hill zou ik wel eens willen zien.Verder kan ik nog wel een zooi bands opnoemen, maar bovenstaande acts moet ik gewoon (weer/ een keer) zien.
Metallica
Linkin Park
Marilyn Manson
quote:dat was voor mij ook de reden om naar pp2001 tegaan dus als ze volgend jaar komen ben ik zeker van de partij
Op vrijdag 13 december 2002 12:51 schreef amnesiac het volgende:
Ik hoop dat Radiohead weer komt
maar als er een nieuw album komt in 2003 (en dat is eigenlijk wel zeker
) dan geven ze waarschijnlijk ook wel een concert in nl, en daar MOET ik naartoe
quote:en terecht
Op vrijdag 13 december 2002 13:49 schreef clowntje het volgende:[..]
Ongeveer een maand later (nadat ik wat cd'tjes een aantal keer had beluisterd) had ik daar wel zoooo ongelooflijk spijt van...
quote:Het zou natuurlijk alles behalve raar zijn als minstens 1 van deze 3 bands naar pinkpop komt (Moge het Metallica zijn, want dan hoef ik niet helemaal naar Rock Im Park
Op vrijdag 13 december 2002 21:42 schreef mouzzer het volgende:[..]
Marilyn Manson zou misschien nog uitkomen ook want vandaag zijn officieel voor Rock Am Ring/Rock Im Park bevestigd:
Metallica
Linkin Park
Marilyn Manson
-Metallica is bevestigd voor Roskilde 2003! Roskilde is een groot openluchtfestival dat van 26 t/m 28 juni in Denemarken wordt gehouden. Ongeveer twee weken geleden werden de eerste twee namen bekend gemaakt. Dat waren Iron Maiden en onze eigen Tom Holkenborg alias Junkie XL alias JXL.
-Verder gaan er geruchten, dat Metallica en Iron Maiden ook op Graspop in België en op Dynamo in Nijmegen zullen optreden. Maar dat is nog niet bevestigd.
-METALLICA, LINKIN PARK EN MARILYN MANSON
Dit festival vindt plaats van 6 t/m 8 juni in Duitsland. Het valt dus, zoals elk jaar, voor een groot deel samen met Pinkpop. De drie festivals hebben vaak veel dezelfde headliners, dus dit zijn gelijk geruchten voor Pinkpop 2003.
Verder kun je weer stemmen op www.pinkpop.nl voor jouw top 5 Wordt weer een leuk festivalseizoen.
quote:Agnostic Front op Pinkpop?
Op dinsdag 17 december 2002 02:45 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ook maar even gestemd op Dimmu Borgir, Agnostic Front, Catharsis, American Nothing en Boom and the legion of Doom, om de pinkpopgangers een plezier te doen.
quote:'k hoop dat ze ook op lowlands komen, ben niet zo'n pinkpopfan
Mijn eerste voorspellingen:
-Placebo (nieuw album begin 2003)
-Pearl Jam (tevens in 2003 nieuw album, dacht ik...)
quote:
linkin' park
quote:En weer iemand die gelijk gelooft wat door mensen geschreven wordt die niet weten hoe het zit. Linkin Park is niet een bij elkaar gezocht bandje.
Op dinsdag 17 december 2002 13:37 schreef Ibanez het volgende:[..]
Laat die neppers a la Kaotic of al la Idols echt wel ff diep de stront inzakken! Wat een neppers.....
Trouwens Sum 41 doet het voorprogramma van de Europese tour van Iron Maiden en is daardoor ook een kanshebber voor PP.
En als ik me het goed herinner heeft Tom Holkenborg (Junkie XL) een tijdje geleden in een interview al gezegd dat hij op PP 2003 staat.
Hoop dat ze komen, net zoals vorig jaar (dat was echt MOOI!!), weet nog wel dat ze op't einde iets zeiden als 'tot volgend jaar, denk ik' oid.. Maar kan ook zijn dat ik dat gewoon wou
Verder hoop ik op Coldplay, The Strokes, Radiohead, Saybia, Green Lizard, Underworld, The White Stripes, REM en Metallica..
*zucht* Ik heb er nu al zin in!!
quote:Kunnen het nog neppers zijn...
Op dinsdag 17 december 2002 14:07 schreef mouzzer het volgende:[..]
En weer iemand die gelijk gelooft wat door mensen geschreven wordt die niet weten hoe het zit. Linkin Park is niet een bij elkaar gezocht bandje.
Trouwens Sum 41 doet het voorprogramma van de Europese tour van Iron Maiden en is daardoor ook een kanshebber voor PP.
En als ik me het goed herinner heeft Tom Holkenborg (Junkie XL) een tijdje geleden in een interview al gezegd dat hij op PP 2003 staat.
Persoonlijke favorieten:
- Godspeed you black emperor (zal wel niet)
- The Bees
- The Gathering (okee, al eens geweest, maar lang genoeg terug )
- Peter Gabriel (dat nieuwe album heerst!)
- Johan
- En nog een leuk metal bandje (Autumn ofzo)
quote:VRESELIJK!
Op dinsdag 17 december 2002 14:07 schreef mouzzer het volgende:
Trouwens Sum 41 doet het voorprogramma van de Europese tour van Iron Maiden
quote:Dat zou nog eens een line-up wezen voor pinkpop
Op dinsdag 17 december 2002 02:45 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ook maar even gestemd op Dimmu Borgir, Agnostic Front, Catharsis, American Nothing en Boom and the legion of Doom, om de pinkpopgangers een plezier te doen.
quote:Hoe weet je dat?
Op dinsdag 17 december 2002 14:07 schreef mouzzer het volgende:
quote:http://www.roadrun.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=8268
Op dinsdag 17 december 2002 17:25 schreef Seborik het volgende:[..]
Hoe weet je dat?
Pop punkers SUM 41 have been offered the opening slot on the upcoming IRON MAIDEN world tour.
"IRON MAIDEN have contacted us and they want us on their world tour next year," SUM 41 bassist Cone "Jay" McCaslin told Sweden's Close-Up magazine. "It turns out that they're big SUM 41 fans."
"We fell off our chairs," McCaslin said of the group's reaction to the surprise invitation. "We're pretty much all booked [through the end of next year], but we have to do at least part of the tour. The audience will probably throw beer and shit on us, but we don't care."
quote:Monsters of Rock zal waarschijnlijk in het Goffertpark in Nijmegen worden gehouden. Als ze nou nog niet naar PP komen (of tenminste één van de twee) dan weet ik het ook niet meer
IRON MAIDEN and METALLICA will team up for a "Monsters of Rock" concert in the Netherlands sometime in June/July 2003, according to the Dutch Aardschok magazine. IRON MAIDEN's new CD is not expected to arrive until later in the year, at which point Steve Harris and co. will embark on a proper European tour in support of the upcoming effort.
quote:Jan Smeets heeft enkele jaren geleden in een interview gezegd dat bands als U2 en Metallica nooit op pinkpop zullen staan omdat zulke bands te groot zouden zijn voor het festival en dan zouden veel mensen alleen maar voor Metallica komen. Maar nu PP ook een volwaardig 3daags festival wordt en er bijna geen dagkaarten in de verkoop gaan is er misschien wel een kansje maar het lijkt mij sterk dat Metallica op PP zal staan.
Op woensdag 18 december 2002 14:40 schreef Klingon het volgende:
En weer een festival nieuwtje:
[..]Monsters of Rock zal waarschijnlijk in het Goffertpark in Nijmegen worden gehouden. Als ze nou nog niet naar PP komen (of tenminste één van de twee) dan weet ik het ook niet meer
quote:waar heb je die wijsheid vandaan? of is het eigenlijk alleen de hoop die spreekt?
Op maandag 16 december 2002 22:28 schreef jaap393 het volgende:
maar als er een nieuw album komt in 2003 (en dat is eigenlijk wel zeker![]()
![]()
) dan geven ze waarschijnlijk ook wel een concert in nl
Pinkpop wordt in 2003 een volwaardig driedaags festival. Dat betekent: drie hoofdacts, net als vorig jaar. Ik denk dat één daarvan net als vorig jaar een dance-act is. Moby maakt op dit moment de grootste kans op die positie. Hij speelt 5, 6, 10 en 11 juni in Frankrijk en Gerard Ekdom heeft op radio 3FM gezegd dat Moby op Pinkpop komt. Een andere kandidaat zou bijvoorbeeld Underworld kunnen zijn.
Over de andere afsluiters zijn nog geen concrete geruchten. Kanshebbers zijn bijvoorbeeld R.E.M. als afsluiter van de pinkstermaandag. R.E.M. is ook afsluiter van andere grote festivals als Rock Werchter, Glastonbury en T in the Park. Er staat nog geen optreden in Nederland voor hen gepland en ze komen volgens onbevestigde berichten zeker WEL naar Nederland! De hoofdact van het Duitse collegafestival Rock am Ring is Metallica. Die maken dus in principe ook een kans, hoewel ik denk dat ze niet komen. Dat soort acts komen wel vaker op Rock am Ring en spelen dan niet op Pinkpop, maar op bijvoorbeeld Dynamo. Voor dit jaar speelt Metallica samen met Iron Maiden op Monsters of Rock in Nijmegen en waarschijnlijk ook op het Belgische Graspop. Verder spelen deze zomer ook grote acts als Bon Jovi (3 juni) en Robbie Williams (18 juli) in de Arena, waarvan ik de laatstgenoemde een veel grotere kans geef dan de eerste.
Internationaal
Andere bands die een grote kans maken voor Pinkpop 2003 zijn Foo Fighters, Linkin Park, Audioslave, The Libertines en SUM 41. Laatstgenoemde speelt 28 januari in 013 en zal daarna als voorprogramma van Iron Maiden door Europa touren. En ik hoop op Placebo. Ze hebben al een groot deel van hun nieuwe album af, dat 31 maart 2003 moet verschijnen. De eerste single zal 17 maart in de winkels liggen en zal 'Bitter End' heten. In de zomer wordt een tour met festivals verwacht, maar dat is helaas nog onzeker.
Nederlandse acts
En dan even over de Nederlandse acts. Elk jaar een grote Nederlandse act op maandag op het hoofdpodium. Die plek wordt onderling uitgewisseld tussen Kane en Anouk. Twee jaar geleden Anouk, afgelopen jaar Kane en komend jaar dus weer Anouk. Ook Krezip, Relax en Beef kunnen we verwachten. Verder nog op de potentiële kandidatenlijst: Rosemary's Sons, Silkstone en Peter Pan Speedrock.
Belgische acts
Elk jaar gemiddeld een stuk of drie Belgische acts. Ik zit te hopen dat Soulwax een nieuw album op tijd af heeft. Das Pop en Millionaire waren in de afgelopen twee jaar op Pinkpop te zien, maar ik denk eigenlijk dat die niet weer komen. Ik verwacht op dat gebied ook wel een nieuwe band. Bijvoorbeeld Zornik, Gazzoleen of Starfighter.
Dance-acts
Als dance acts had ik al Moby en eventueel Underworld genoemd. Verder hoop ik nog op Röyksopp en ook Massive Attack is dan in de buurt aan het touren. Van eigen bodem moeten we DJ Tiësto niet vergeten.
Niet eerder op Pinkpop
Pinkpop staat bekend om de herhaling van acts. Vorig jaar hebben we kunnen ervaren, dat er niet veel acts kwamen, die niet eerder al een keer op Pinkpop hadden gestaan. Ik hoop toch dat er dit jaar wat meer 'nieuwe' acts tussen staan. Ik verwacht Saybia. De Coldplay uit Denemarken. Saybia speelde afgelopen periode heel vaan in Nederland (zo'n beetje iedere maand wel een keer). Ze waren succesvol op Rock am Ring, Lowlands en Pukkelpop 2002 en ze speelden onlangs in het voorprogramma van de Kane-concerten in Ahoy. 15, 16 en 17 februari spelen ze weer in Nederland en de kans is groot dat ze ook Pinkpop doen. Misschien als vervanger van de 'echte' Coldplay, want die touren tijdens Pinkpop in Amerika, samen met The Music. Dus die hoeven we niet te verwachten. Net zo min als de Red Hot Chili Peppers en Pearl Jam trouwens. Danko Jones liet zich goed zien op Lowlands en Pukkelpop. Hij speelt ook op Rock am Ring, dus is meteen een goede kanshebber voor Pinkpop. Ook Disturbed en Marilyn Manson spelen op Rock am Ring. (laatstgenoemde zal overigens wel weer een herhaling zijn). Tot slot staan David Gray, Deftones, Queens Of The Stone Age, Avril Lavigne, Puddle of Mud en Ryan Adams op de potentiële kandidaten lijst, maar over die acts weet ik verder niets te melden.
Geruchtenlijst:
Eerste categorie:
Moby
Anouk (NL)
Krezip (NL)
Beef (NL)
Linkin Park
Audioslave
Sum 41
Foo Fighters
Saybia (DK)
Relax (NL)
Zornik (B)
The Libertines
Tweede categorie
R.E.M.
Robbie Williams
Danko Jones
Avril Lavigne
Placebo
Gazzoleen (B)
Het lijkt erop dat Rock Werchter 2003 een paar hele grote namen heeft weten te boeken als afsluiters. Ten eerste was R.E.M. al bevestigd voor afsluiter van de laatste dag (29 juni). Vanmorgen wist Krysta van MusicpageZ te melden dat ook Metallica is bevestigd voor 28 juni. (Zie ook Metallica-site.) En volgens nog onbevestigde berichten zou de eerste dag (de dance-dag) worden afgesloten door The Prodigy.
Wat potentiele kanshebbers zijn naar mijn idee:
Relax: http://www.its-relax.nl
Soulvation: http://www.soulvation.com & http://www.soulvation.nl.nu
Rosemary's Sons: http://www.rosemaryssons.com
Silkstone: http://www.silkstone.nl
Junkie XL
Om dat maar even in de categorie Hollanders te praten. Tuurlijk nu Krezip en Anouk een nieuwe plaat hebben zullen die denk ik ook wel komen. Geloof dat Jan Douwe Kroeske bij de bovenste namen Relax en Soulvation wel graag op Pinkpop zag staan.
Aan buitenlandse acts waarvan ik bij sommige hoop dat ze komen:
Saybia
Creed
REM
tsja Robbie Williams misschien wel
Sum 41 (nieuwe plaat ed)
Nickelback
Om maar een paar namen te noemen. Stiekem hoop ik toch het meest op Creed.
quote:Niet waar, Coldplay tourt t/m half maart met The Music. In april staan nog enkele optredens geplanned, en verder zijn er na april nog geen Coldplay-optredens bekend.
Misschien als vervanger van de 'echte' Coldplay, want die touren tijdens Pinkpop in Amerika, samen met The Music.
Maar Saybia zou een "aardige" vervanger zijn...
En verder ... The Libertines, Junior Senior, The Raveonettes, The Music, Erlend Oye en Mull Historical Society ...
After forever, misschien kan ik ze dan nu wel zien als ze de hekken tijdig openen en niet achteraf het schema hebben aangepast...waardoor ik ze alsnog misliep......
en misschien weer tijd voor wat nederlandstaligs
ik pleit in dat geval voor Spinvis
en goede reggae is ook nooit weg natuurlijk.
als Green Lizzard maar niet weer komt dat vond ik in 2001 echt een aanfluiting
maar ze mogen ook allemaal op lowlands of werchter komen, dan ga ik daar gewoon heen.....
bijna Weezer, 3 doors down en Scala vergeten....sorry
[Dit bericht is gewijzigd door peaceman op 04-01-2003 20:10]
quote:laten we hopen van niet, te commercieel geworden!
Op zaterdag 4 januari 2003 21:21 schreef ImPrEzA het volgende:
zou d'r nog een kans zijn dat Within Temptation dit jaar komt?
quote:ow wat zijn we weer kort door de bocht
Op zaterdag 4 januari 2003 21:31 schreef peaceman het volgende:[..]
laten we hopen van niet, te commercieel geworden!
dat is dus een argumentatie die echt NERGENS op slaat, hoezo te commercieel om op Pinkpop te staan, omdat ze een hitje hebben gehad?
gelukkig zijn acts als Coldplay, Radiohead, Anouk, Foo Fighters, Metallica, Pearl Jam, Audioslave of Krezip niet commercieel he
* ImPrEzA heeft er een hekel aan als mensen daar over lopen te zeuren
quote:Ja dus!?!?!
Op zaterdag 4 januari 2003 21:31 schreef peaceman het volgende:laten we hopen van niet, te commercieel geworden!
Dan passen ze juist op Pinkpop, dat is gewoon een groot commercieel festival dat z'n geld moet verdienen.
quote:Met commercieel bedoelde ik dat tegenwoordig iedereen het mooi vind. En dan bedoel ik echt iedereen. En wat mij betreft hoeft het dan niet meer. Afgelopen jaar kon je de radio niet aanzetten of ze kwamen voorbij met Ice Queen, jammer want het is kapotgedraaid.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:35 schreef ImPrEzA het volgende:[..]
ow wat zijn we weer kort door de bocht
dat is dus een argumentatie die echt NERGENS op slaat, hoezo te commercieel om op Pinkpop te staan, omdat ze een hitje hebben gehad?
gelukkig zijn acts als Coldplay, Radiohead, Anouk, Foo Fighters, Metallica, Pearl Jam, Audioslave of Krezip niet commercieel he
* ImPrEzA heeft er een hekel aan als mensen daar over lopen te zeuren
Om nou trouwens Radiohead commercieel te noemen vind ik wel erg gewaagd... Ze verkopen veel platen ja... maar hun hoor je niet elke dag op de radio. En om nou te zeggen dat Kid A en Amnesiac gemaakt zijn met de intentie om net zoveel te verkopen als van OK computer, want dat is dus niet zo. Maar goed als fan weet je dat dan weer.
quote:En dat is precies de redenen waarom de kwaliteit van pinkpop achteruit holt, kijk/luister/lees maar. De gemiddelde leeftijd van het publiek wordt ook steeds lager.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:39 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja dus!?!?!
Dan passen ze juist op Pinkpop, dat is gewoon een groot commercieel festival dat z'n geld moet verdienen.
Maar dat heeft niet zo zeer met een band als Within Temptation te maken, dat is al veel eerder begonnen.
Om een voorbeeld te geven: Faithless, Live en Bush zijn al vier keer geweest op Pinkpop in een betrekkelijk korte periode. Het is niet zo dat die bands slecht zijn, maar het wordt zo'n overdosis als je binnen 10 jaar er 4 keer staat, maar dat vind ik.
quote:Nou volgens is het dan allang op een "dieptepunt" zoals jij het dan zou noemen want er is elk jaar wel weer de discussie over dat Pinkpop verloedert etc. Maar dat is idd al veel langer bezig en nu komt allang iedere leeftijdscategorie!
Op zondag 5 januari 2003 11:14 schreef peaceman het volgende:En dat is precies de redenen waarom de kwaliteit van pinkpop achteruit holt, kijk/luister/lees maar. De gemiddelde leeftijd van het publiek wordt ook steeds lager.
quote:Nou dan is het niet commercieel want ik vind het niet mooi
Op zondag 5 januari 2003 10:54 schreef peaceman het volgende:Met commercieel bedoelde ik dat tegenwoordig iedereen het mooi vind. En dan bedoel ik echt iedereen.
quote:Wat is dat nou weer voor een kul!?!?! Omdat bijna iedereen het mooi vind, vind jij het niet meer mooi!?!?!
En wat mij betreft hoeft het dan niet meer.
Wil je dan dat dat soort nummers geen hit worden en de band het na dit album voor gezien moet houden omdat ze geen geld krijgen van de platenbaas?!?!?
Dankzij die hit kunnen ze in alle rust aan een nieuw album werken met goede spullen etc. Iedere band heeft gewoon hits nodig en dan moet je niet raar opkijken als ze ineens een superhit krijgen!
quote:Ice Queen werd zo vaak gedraaid inderdaad dat het een soort rage werd, terwijl veel mensen het niet eens echt heel mooi vonden, en Radiohead heeft dat niet gehad, ok. Maar Ice Queen is net een nummer van Within Temptation dat wat meer mainstream rock/metal is imho, Radiohead heeft dat gewoon niet...
Op zondag 5 januari 2003 10:54 schreef peaceman het volgende:[..]
Met commercieel bedoelde ik dat tegenwoordig iedereen het mooi vind. En dan bedoel ik echt iedereen. En wat mij betreft hoeft het dan niet meer. Afgelopen jaar kon je de radio niet aanzetten of ze kwamen voorbij met Ice Queen, jammer want het is kapotgedraaid.
Maar als jullie graag willen dat ze komen prima hoor, ik vind het niet erg, veel plezier er dan.Om nou trouwens Radiohead commercieel te noemen vind ik wel erg gewaagd... Ze verkopen veel platen ja... maar hun hoor je niet elke dag op de radio. En om nou te zeggen dat Kid A en Amnesiac gemaakt zijn met de intentie om net zoveel te verkopen als van OK computer, want dat is dus niet zo. Maar goed als fan weet je dat dan weer.
en als je Within Temptation dan commercieel (sowieso vaag begrip) vindt, dan is in mijn ogen Radiohead dat ook omdat ze erg veel verkopen en kijkend naar een lijst als De Verrukkelijke 715 ook 'iedereen' ze goed vindt....
quote:Niet echt verrassend allemaal
Op maandag 13 januari 2003 12:59 schreef Sir_Mix_A_Lot het volgende:
Jawel, de eerste 4 namen zijn bekend gemaakt.
- Anouk
- Beef
- Krezip
- Relax
Waar heb je die vandaan?
quote:Nou, daar word ik ook niet vrolijk van...
- Anouk
- Beef
- Krezip
- Relax
Hoop eerlijk gezegd op acts als Muse en floggin molly.
Ook een zooi anderen, maar dan kan ik blijven doorgaan.
quote:Tja
- Anouk
- Beef
- Krezip
- Relax
Ik hoop nog steeds dat Flemming komen en The Libertines, Junior Senior, Raveonettes.....
quote:ja ik ben ook benieuwd, wanneer start kaartverkoop?
Op maandag 13 januari 2003 17:44 schreef Squall het volgende:
Het zal al wel besproken zijn hoor , maar geen zin om 5 series door te lezen... wanneer en waar kunnen kaarten gekocht worden?????
quote:Alleen Relax heeft in dit rijtje nog niet op Pinkpop gestaan ... Anouk al veel te veel
- Anouk
- Beef
- Krezip
- Relax
quote:Muse stond er vorig jaar toch ook? Lijkt me niet dat ze bands twee jaar achter elkaar gaan programmeren...
Op maandag 13 januari 2003 13:10 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Nou, daar word ik ook niet vrolijk van...
Hoop eerlijk gezegd op acts als Muse en floggin molly.
Ook een zooi anderen, maar dan kan ik blijven doorgaan.
quote:Eehm...
Op maandag 13 januari 2003 20:27 schreef Seborik het volgende:
Lijkt me niet dat ze bands twee jaar achter elkaar gaan programmeren...
quote:ow jee, hoever zit ik er naast?
Op maandag 13 januari 2003 20:28 schreef Zander het volgende:[..]
Eehm...
Eerste categorie:
Moby
Anouk (NL)
Krezip (NL)
Beef (NL)
Linkin Park
Audioslave
Sum 41
Foo Fighters
Saybia (DK)
Relax (NL)
Zornik (B)
The Libertines
Tweede categorie
R.E.M.
Robbie Williams
Danko Jones
Avril Lavigne
Placebo
Gazzoleen (B)
quote:Waarom zouden we anders in godsnaam hier in reageren welke bands we op pp willen
Op maandag 13 januari 2003 20:37 schreef Roellio het volgende:
Vinden mensen pinkpop nou echt LEUK ???
* Roellio gaat voor Lowlands.
Dan zetten we het wel in een topic over lowlands
-edit: niet schelden-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 13-01-2003 21:54]
PS: zal niet meer schelden, sorry.
quote:Van de huidige Pinkpop site:
Op maandag 13 januari 2003 17:44 schreef Squall het volgende:
Het zal al wel besproken zijn hoor , maar geen zin om 5 series door te lezen... wanneer en waar kunnen kaarten gekocht worden?????
quote:Kaarten zijn te koop bij Ticketservice; de grotere postkantoren en GWK's
De voorverkoop van Pinkpop 2003 start op zaterdag 15 maart en de persmeeting is op dinsdag 11 maart a.s. in Paradiso te Amsterdam.
quote:Geen idee. Dat is wel iets wat Jan Smeets wilt. Maar vorig jaar waren nog wel 10.000 kaarten voor alleen de maandag.
Op maandag 13 januari 2003 23:34 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Maareh kun je nog wel losse dagen gaan of is dat nu toch definitief voorbij?
quote:Twee jaar geleden gaf niemand iets om QOTSA
Op dinsdag 14 januari 2003 00:24 schreef IsaacD het volgende:
Poep zeg! Komen echt wel veel leuke dingen! Nu maar hopen dat Queens of the Stone Age niet stilletjes het PinkPop Festijn voorbij rijdt...
quote:Ik wel
Op dinsdag 14 januari 2003 12:49 schreef Flaw het volgende:[..]
Twee jaar geleden gaf niemand iets om QOTSA
Goed er bestaat nog een klein kansje en ze kunnen natuurlijk van gedachten veranderen maar ik zou er niet al te veel op hopen.
quote:ik wel
Als ze komen is het al de moeite waard, al ga ik toch wel, voor de gezelligheid.
PJ zou top zijn, die mis ik echt in mijn concertlijst. Metallica mogen ook wel komen al heb ik die al 3 keer gezien. RHCP zou ik ook kunnen waarderen...
quote:Vorig jaar had je de keuze tussen een weekendkaart en een maandagkaart. Neem aan dat dit jaar hetzelfde zal zijn...
Op maandag 13 januari 2003 23:34 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Maareh kun je nog wel losse dagen gaan of is dat nu toch definitief voorbij?
quote:Tsja.. ik had ook al QOTSA en Rated R van ze heur en vond het te gekke muziek, maar nu ze Songs for the Deaf hebben uitgebracht kunnen ze mij echt niet meer stuk. Dus moet ik ze wel nog een keer live zien.
Maar om de Red Hot Chili Peppers gaven mensen ook geen kloot voordat ze BloodSugerSexMagik hadden uitgebracht dus ja...
Populariteit is niet te vermijden als je steengoede albums maakt..
quote:Welke? Die van de Chili Pepers of die van QOTSA?
Op dinsdag 14 januari 2003 15:37 schreef Flaw het volgende:
Op Pukkelpop stond die bassist in adams-kostuum te jammen, ik kan ze wel waarderen die gasten.
In juni treed ze iig op een duits festival op!
Denk alleen dat Pinkpop te druk voor haar is, of zij te rustig voor Pinkpop.
quote:Ze is al eens geweest. En het was best leuk. Het is een heel klein kaboutervrouwtje, maar kan zeker goed zingen
Op dinsdag 14 januari 2003 20:55 schreef calvobbes het volgende:
Iemand voor Bjork op Pinkpop?In juni treed ze iig op een duits festival op!
quote:Waarschijnlijk niet, Jan Smeets wil er een volwaardig 3daags festival van maken met alleen kaarten voor 3 dagen. Dan alleen nog de keuze tussen wel of geen camping erbij.
Op dinsdag 14 januari 2003 17:28 schreef Tackleberry het volgende:[..]
Vorig jaar had je de keuze tussen een weekendkaart en een maandagkaart. Neem aan dat dit jaar hetzelfde zal zijn...
quote:bjork mag van mij komen
Op dinsdag 14 januari 2003 20:55 schreef calvobbes het volgende:
Iemand voor Bjork op Pinkpop?In juni treed ze iig op een duits festival op!
quote:WT is toch hardtstikke doodgebloed?
Op woensdag 15 januari 2003 02:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Aangezien in 2001 Within Temptation er stond en in 2002 After Forever en 'gothic' erg in zullen ze waarschijnlijk Autumn laten komen, het kleine zusje van die 2. Of anders The Gathering? hoelang is het geleden dat die er stonden?
WT en AF verwacht ik in ieder geval niet.
quote:Qua TMF publiek misschien, onder de fans zeer zeker niet.
Op woensdag 15 januari 2003 02:46 schreef static het volgende:[..]
WT is toch hardtstikke doodgebloed?
quote:België, Limburg.... Zoveel verschil maakt dat toch niet??
Op dinsdag 14 januari 2003 14:19 schreef Skull het volgende:
Pearl Jam kunnen we denk ik wel vergeten. Die hebben min of meer laten weten niet naar Europa te komen met uizondering van een enkel optreden in waarschijnelijk Belgie. Dit werd gezegd in een interview waarin ze vroegen waarom ze video opnamens zaten te maken. Dat was dus voor een soort dvd (en niet een videoclip) die dan als goedmakertje naar Europa komt.Goed er bestaat nog een klein kansje en ze kunnen natuurlijk van gedachten veranderen maar ik zou er niet al te veel op hopen.
quote:In België hebben ze ook een Limburg
Op woensdag 15 januari 2003 09:16 schreef snellejelle het volgende:[..]
België, Limburg.... Zoveel verschil maakt dat toch niet??
quote:jaja
Op woensdag 15 januari 2003 10:25 schreef Tackleberry het volgende:[..]
In België hebben ze ook een Limburg
quote:Dat zal dan waarschijnlijk Werchter worden, waar 3 jaar geleden net de dag na het Roskildedrama zouden hebben gespeeld...
Op dinsdag 14 januari 2003 14:19 schreef Skull het volgende:
Pearl Jam kunnen we denk ik wel vergeten. Die hebben min of meer laten weten niet naar Europa te komen met uizondering van een enkel optreden in waarschijnelijk Belgie. Dit werd gezegd in een interview waarin ze vroegen waarom ze video opnamens zaten te maken. Dat was dus voor een soort dvd (en niet een videoclip) die dan als goedmakertje naar Europa komt.Goed er bestaat nog een klein kansje en ze kunnen natuurlijk van gedachten veranderen maar ik zou er niet al te veel op hopen.
quote:Wanneer zou dat nieuwe album er aan moeten komen? Herfst jaar?
Op woensdag 15 januari 2003 02:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Qua TMF publiek misschien, onder de fans zeer zeker niet.
Internationale re-release van Mother Earth, 2 maanden op Europese tour met Paradise Lost, nieuwe single binnenkort, druk bezig met het nieuwe album. Nee, er gebeurd genoeg rondom WT hoor
quote:Damn dat was vermoeiend ja. Elk jaar op Werchter komt er op het laatste moment iets niet wat ik heel gaaf vindt.
Op woensdag 15 januari 2003 10:32 schreef sweek het volgende:[..]
Dat zal dan waarschijnlijk Werchter worden, waar 3 jaar geleden net de dag na het Roskildedrama zouden hebben gespeeld...
quote:Inderdaad... dit was al de tweede of derde keer dat ze er zouden hebben gespeeld, maar op het laatste moment hebben afgezegd.
Op woensdag 15 januari 2003 10:55 schreef ullie het volgende:[..]
Damn dat was vermoeiend ja. Elk jaar op Werchter komt er op het laatste moment iets niet wat ik heel gaaf vindt.
quote:Die van QOTSA, dat was Pukkelpop'01, ik kan me ook Flea herinneren op Woodstock'99 inderdaad!
Op dinsdag 14 januari 2003 20:10 schreef IsaacD het volgende:[..]
Welke? Die van de Chili Pepers of die van QOTSA?
quote:Ik denk dat elke WT fan blij is dat ze niet meer op TMF komen
Op woensdag 15 januari 2003 02:46 schreef static het volgende:[..]
WT is toch hardtstikke doodgebloed?
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 12:34 schreef Frenkel het volgende:
Bands met nieuwe albums die van mij wel mogen komen:3 Doors down
Lifehouse
Coldplay
wel een paar leuke dingetjes, SOAD weer
beetje weinig metal, maar het maakt eigenlijk niet heel veel uit
ik kom toch
Jammer dat het zo'n bagger lijstje is ja, muse mag van mij wel komen trouwens
quote:
Op maandag 20 januari 2003 21:49 schreef Flaw het volgende:
Lacuna Coil en Nightwish staan op mijn verlanglijstje
quote:jawel Danko is gaaf!
Op dinsdag 21 januari 2003 10:57 schreef Sir_Mix_A_Lot het volgende:
Danko Jones heeft bekend gemaakt ook op te zullen treden op pinkpop.
Tot nu toe dus niet veel boeiends op pinkpop.
quote:Inderdaad! Danko Jones is de Rock 'n' Roll koning! Weer een pluspunt in mijn overweging om naar Pinkpop te gaan dit jaar.
Op dinsdag 21 januari 2003 11:23 schreef spacemangraig het volgende:[..]
jawel Danko is gaaf!
Koop of download eens Lovercall van Danko Jones .. geheid verkocht!
[Trouwens Danko Jones is ook beetje voorstander van downloaden. Dat zei hij in een interview op Lowlands afgelopen jaar.. ]
quote:En kijk.. iedereen valt in katzwijm bij Danko Jones..
Op dinsdag 21 januari 2003 16:12 schreef superheist het volgende:
eey, dis bes wel strak
ik heb het alles eerder gehoord op Kinkfm, maar kwist niet hoe het heette
danko jones-lovercall
quote:
Op maandag 20 januari 2003 21:49 schreef Flaw het volgende:
Lacuna Coil en Nightwish staan op mijn verlanglijstje
quote:Tijdens hun jaar er tussenuit, nee dan komen ze ook echt
Op maandag 20 januari 2003 16:16 schreef StarGazer het volgende:
Ik stel voor dat Nightwish komt.
Volgens hun site zijn ze nog te boeken, maar ze staan op mijn verlanglijstje, het zou leuk zijn ALS ze komen, ook al is dat onwaarschijnlijk.
quote:Ze hadden de mogelijkheid opgengelaten om op een festival als Wacken op te treden, alleen denk ik niet dat ze voor zoiets als Pinkpop dat ook doen.
Op dinsdag 21 januari 2003 17:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
[..]Tijdens hun jaar er tussenuit, nee dan komen ze ook echt
quote:Ja so? ik denk echt wel dat ze niet alle festivals aan zich voorbij zullen laten gaan.
Op dinsdag 21 januari 2003 17:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
[..]Tijdens hun jaar er tussenuit, nee dan komen ze ook echt
quote:MUSE RULES!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _0_
Op maandag 20 januari 2003 17:24 schreef superheist het volgende:
Vorig jaar vond ik Muse live niet echt geweldig,
maar iedereen ze eigen smaak
quote:MUSE RULES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op maandag 20 januari 2003 17:24 schreef superheist het volgende:
Vorig jaar vond ik Muse live niet echt geweldig,
maar iedereen ze eigen smaak
quote:zoals hierboven ook al staat, en ik heb het Tuomas zelf gevraagd: ze gaan dit jaar nog wel op enkele festivals spelen. Dus ja, dan komen ze echt tijdens hun jaar er tussenuit. Of ze naar pinkpop komen is dan maar de vraag natuurlijk. Hopelijk niet, want daar passen ze IMO niet.
Op dinsdag 21 januari 2003 17:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Tijdens hun jaar er tussenuit, nee dan komen ze ook echt
quote:En
Op dinsdag 21 januari 2003 19:54 schreef oYo het volgende:
Dus er zijn pas twee echt bevestigde acts? Anouk en Danko Jones?
Daarnaast is Moby al genoemd als zeker op 3FM!
quote:Hij was vorig jaar op Lowlands! Zekers de moeite van het kijken waard. Trouwens ook de moeite waard.....zijn CD's kopen.
Op dinsdag 21 januari 2003 18:40 schreef Sir_Mix_A_Lot het volgende:
Ik had toch ongelijk, FF wat van Danko Jones geluisterd en die kerel die rockt. Dus bij deze: hehe der komt toch eindelijk wat leuks op pinkpop
Ik las trouwens ook ergens dat Peter Pan Speed Rock op pinkpop kwam
quote:Wel jammer dat Coldplay niet komt dan... Van Metallica was dat wel al bekend.
Uitslag Gouden Tip Pinkpop 2003Ook voor de 34e editie van Pinkpop deed de organisatie, traditiegetrouw weer een oproep aan de festivalgangers. Per post, e-mail en op de website www.pinkpop.nl kon men tot 15 januari vijf favoriete bands opgeven.
Kreeg de organisatie in het begin gemiddeld zo'n 1000 briefkaarten en brieven per post, bij de opkomst van de e-mail groeide afgelopen jaar de belangstelling naar meer dan 5000 deelnemers.Dit jaar werd dit aantal stemmen zelfs meer dan verdubbeld tot 10.826 deelnemers. Hoogste aantal stemmen zijn behaald door de groep Coldplay en Metallica. Deze bands zullen echter niet op een van de drie podia van Pinkpop 2003 verschijnen en ook van een aantal andere bands kan met zekerheid gezegd worden dat er geen plannen zijn voor een tournee in Europa, laat staan in Nederland.
Desalniettemin is de programmacommissie wel in serieuze onderhandeling met diverse bands die wel een groot aantal stemmen hebben verworven. Het hopelijk definitieve programma wordt pas bekendgemaakt op de persmeeting in Paradiso te Amsterdam op dinsdag 11 maart 2003.
Pinkpop zal plaatsvinden in het Pinksterweekend 7,8 en 9 juni op het evenemententerrein Megaland in de gemeente Landgraaf.
De top 25 van de Gouden Tip 2003" is als volgt:
01 Coldplay
02 Metallica
03 Linkin Park
04 Foo Fighters
05 Red Hot Chili peppers
06 Audioslave
07 Anouk
08 Queens of the Stone Age
09 System of a Down
10 Korn
11 Rammstein
12 Muse
13 Pearl Jam
14 Live
15 Kane
16 Di-rect
17 Krezip
18 Within Temptation
19 Tool
20 Sum 41
21 Incubus
22 Avril Lavigne
23 Moby
24 Faithless
25 Saybia
Nummer 3 Linkin Park dan wel?
03 Linkin Park *
04 Foo Fighters *
05 Red Hot Chili peppers
06 Audioslave *
07 Anouk *
08 Queens of the Stone Age *
09 System of a Down
10 Korn
11 Rammstein
12 Muse
13 Pearl Jam
14 Live
15 Kane
16 Di-rect
17 Krezip *
18 Within Temptation
19 Tool
20 Sum 41
21 Incubus
22 Avril Lavigne
23 Moby *
24 Faithless
25 Saybia *
Let wel, de volgende bands hebben al eerder op Pinkpop gestaan:
Anouk, Queens of the Stone Age, System of a Down, Korn, Rammstein, Muse, Pearl Jam, Live, Kane, Di-rect, Krezip, Within Temptation, Tool, Moby en Faithless. En misschien ben ik er nog vergeten.
Best schokkend, toch?
Hoe vaak kom ik nadat ik een festival heb bezocht achter dat de muziek die er speelde toch best vet was en die ik toen niet heb gezien. BV Tool op Pinkpop was er dat jaar, maar niet gezien kende ze nog niet nu helemaal te gek! Zou ze wel willen zien. Na Lowlands 2002 ben ik ook achter een stel bands gekomen die vet zijn. terwijl ik ze niet live heb gezien.
Niet zeiken en anders probeer maar eens een festival te organiseren daar gaat veel tijd in zitten!!!
ps. Cultureel festival virus (25 mei Tu/e), heeft ook plannen om grote namen te boeken, let op!
quote:Nee hè, niet weer Moby. Ik heb hem al et vaak gezien. Twee jaar geleden twee keer op Werchter....ik bedoel er zijn toch wel meer lekkere dance-acts, Praga Khan bijvoorbeeld!
Op woensdag 22 januari 2003 10:55 schreef calvobbes het volgende:[..]
En
- Beef
- Krezip
- RelaxDaarnaast is Moby al genoemd als zeker op 3FM!
Helemaal mee eens. Ik heb Moby ook zeker 5 keer gezien. Ik was der ook bij Werchter toen die 2 keer kwam.
2de optreden was toch ter vervanging van the Eurythmics want der had er eentje last van z'n rug
quote:Het zal mij verbazen als QOTSA het Pinkpop weekend niet aandoen.
Op vrijdag 24 januari 2003 22:20 schreef mouzzer het volgende:
En weer een paar bands officieel:Ausserdem bestätigt: Queens Of The Stone Age, Disturbed, Absolute Beginner, Patrice und Deichkind.
Van: www.rockamring.de
quote:Disturbed zou ik persoonlijk helemaal top vinden...
Op vrijdag 24 januari 2003 22:31 schreef amnesiac het volgende:[..]
Het zal mij verbazen als QOTSA het Pinkpop weekend niet aandoen.
quote:Als dat lijstje uitkomt dan ga ik nu spontaan voor het postkantoor bivakkeren.
Op donderdag 23 januari 2003 22:51 schreef Flaw het volgende:
Ik zeg dat de volgende bands die uit de gouden tip komen ook daadwerkelijk zullen staan op Pinkpop'03:Linkin Park *
Foo Fighters *
Audioslave *
Anouk *
Queens of the Stone Age *
Krezip *
Saybia *Let wel, de volgende bands hebben al eerder op Pinkpop gestaan:
---------> Queens of the Stone Age <------
Twee jaar geleden waren the Hives en Queens of the Stone Age ook op Pinkpop en die heb ik toen gewoon met mijn domme kop gemist!
Maar ja, het is altijd een bron van frustratie als je op een festival met goede bands staat en je wordt pas fan van een band nadat je ze op het festival gemist hebt...
quote:Zo herkenbaar... Mede door de weersomstadigheden heb ik de Hives op Lowlands '01 niet gezien, terwijl ik nu best wel een grote fan ben
Maar ja, het is altijd een bron van frustratie als je op een festival met goede bands staat en je wordt pas fan van een band nadat je ze op het festival gemist hebt...
quote:ik blij
Queens Of The Stone Age is officieel bevestigd voor het duitse dubbelfestival Rock am Ring /Rock im Park (6-8 juni).Ze zullen zo goed als zeker ook op Pinkpop te zien zijn
Lijkt me niet echt een festival artiest maar hij is wel in Europa rondom die tijd
quote:mjah, is het wel heel snel uitverkocht
Op woensdag 29 januari 2003 18:45 schreef calvobbes het volgende:
Is het wenselijk als Emninem komt optreden?Lijkt me niet echt een festival artiest maar hij is wel in Europa rondom die tijd
Godsmack zou heel vet zijn....
quote:Metallica en Coldplay komen 100% zeker NIET! Bevestigd door de Pinkpop organisatie.
Op donderdag 30 januari 2003 13:50 schreef Komakie het volgende:
Metallica komt trouwens wel naar Rock am ring dus ik zou niet helemaal uitsluiten dat ze niet komen.....
disturbed is daar ook dus daar hoop ik echt op.....
Linkin Park moet ook zeker komen.....Godsmack zou heel vet zijn....
Disturbed, Linkin Park en Queens of the Stoneage maken wel hele goeie kans.
quote:ze zouden kunnen liegen...
Op donderdag 30 januari 2003 16:14 schreef mouzzer het volgende:
Metallica en Coldplay komen 100% zeker NIET! Bevestigd door de Pinkpop organisatie.Disturbed, Linkin Park en Queens of the Stoneage maken wel hele goeie kans.
quote:Denk dat ze het eerder doen om de komende maand niet meer lastig gevallen te worden met mailtjes, telefoontjes etc. dat metallica moet komen.
Op donderdag 30 januari 2003 17:05 schreef superheist het volgende:[..]
ze zouden kunnen liegen...
en dan op 11 maart als verassing zeggen dat ze wel komen
Leuk nieuws is dat Saybia op hun homepage hebben aangegeven dat zr deze zomer op de Europese festivals spelen!
quote:Reken er maar niet op
Op donderdag 30 januari 2003 17:05 schreef superheist het volgende:ze zouden kunnen liegen...
en dan op 11 maart als verassing zeggen dat ze wel komen
En waarom dan wel?
- Ze zijn bezig met een nieuw album, nieuw materiaal promoten dus.
- In juni spelen ze ook al op het Southside en Hurricane festival in Duitsland.
Red Hot Chili Peppers
Primus
Korn
Rammstein
Faithles
Krezip
Beef
RadioHead
Alice in Chains
Within Temptation
VNV stond vorig jaar iig op Lowlands (ik was er helaas niet).
quote:Metallica zal waarschijnlijk nooit op PInkpop staan.
Op donderdag 30 januari 2003 13:50 schreef Komakie het volgende:
Metallica komt trouwens wel naar Rock am ring dus ik zou niet helemaal uitsluiten dat ze niet komen.....
disturbed is daar ook dus daar hoop ik echt op.....
Linkin Park moet ook zeker komen.....Godsmack zou heel vet zijn....
quote:En de 13de op een festival in Zwededen. Dus Pinkpop past daar precies voor!
Op zaterdag 1 februari 2003 20:50 schreef amnesiac het volgende:
Mijn gevoel zegt heel sterk dat Radiohead dit jaar weer op Pinkpop komt.En waarom dan wel?
- Ze zijn bezig met een nieuw album, nieuw materiaal promoten dus.
- In juni spelen ze ook al op het Southside en Hurricane festival in Duitsland.
Ik hoop dat er toch wat zeer goede namen komen...
quote:jaaaaaaaaa zoals Bon Jovi en Robbie Williams
Op woensdag 5 februari 2003 15:07 schreef Tackleberry het volgende:
De artiesten die nu bevestigd zijn (hetzij door PP zelf, hetzij door de artiest(en)) zorgen er niet voor dat ik naar Landgraaf afreis...Ik hoop dat er toch wat zeer goede namen komen...
quote:mmm.. tis toch meer bospop muziek...
Op woensdag 5 februari 2003 10:44 schreef IllOgical het volgende:
IllOgical gokt dit jaar op Porcupine Tree.
quote:Ach het maakt mij niks uit want ik ga toch naar allebij. Trouwens saaie uurtjes niks doen? Ik maak mn eigen feestje wel als er een keer niks boeiends optreedt. Gezellig wordt het toch wel. Ennuh, lowlands duurt nog zolang (alhoewle ik wel al het kaartje heb
Op woensdag 5 februari 2003 15:29 schreef Melluh het volgende:
Als ik zie dat Placebo (ow yeah!!!), Counting Crows (erg mooi
) en Moby (dansen!) komen dan denk ik "Ik ga!"
Maar dan denk ik weer aan de vele uurtjes waar geen hol te beleven valt behalve dan die Anouk/kane/live/di-rect etc.
Ik hoop heel erg dat vooral Placebo weer naar Lowlands komt, want van die gasten kan ik geen genoeg krijgen. En lowlands staat garant voor minstens 3x24 uur plezier.
Anouk
Beef
Counting Crows
Danko Jones
Krezip
Linkin Park
Placebo
Relax
quote:Blijft weinig interessants over he...
Op woensdag 5 februari 2003 16:22 schreef Sir_Mix_A_Lot het volgende:
Er zijn weer een paar nieuwe namen bij gekomen. Linkin Park, placebo en de counting crows.
en hier even het overzichtje wat tot nu toe bekend is:Anouk
Beef
Counting Crows
Danko Jones
Krezip
Linkin Park
Placebo
Relax
quote:Hm, lijktme niet interessant nee...
Op woensdag 5 februari 2003 16:25 schreef R2cksson het volgende:[..]
Blijft weinig interessants over he...
quote:Het enige wat leuk is, is hollenjers voor de gek houden. Daar is toch niks voor nodig...
Op woensdag 5 februari 2003 16:42 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Hm, lijktme niet interessant nee...
Jammer.
quote:Heej, er is niets mis met Bon Jovi(
Op woensdag 5 februari 2003 15:10 schreef spacemangraig het volgende:[..]
jaaaaaaaaa zoals Bon Jovi en Robbie Williams
quote:Zou dan een ding zijn waar ik voor zou komen
Op woensdag 5 februari 2003 17:16 schreef greatgonzo het volgende:
als ik ergens mijn geld op moet zetten, zijn het wel de guano apes
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 15:10 schreef spacemangraig het volgende:
jaaaaaaaaa zoals Bon Jovi en Robbie Williams
quote:Dan moet je een 3 dagen kaart kopen want ze spelen op de zaterdag
Op vrijdag 7 februari 2003 14:20 schreef Evil_Cloontje het volgende:
ik wil dat placebo komt
quote:ik ook van jou
Op woensdag 5 februari 2003 19:37 schreef Tackleberry het volgende:[..]
quote:leuk.. had ik toch niet verwacht zoiets op pinkpop
Op zaterdag 8 februari 2003 17:28 schreef Sjimmie het volgende:
Hoorde op de radio dat Avril Laveigne op de zaterdag staat
quote:dan ga ik niet, wie dr verder ook komen, als zíj
maarja, ookal komt ze, ik ga toch
quote:Nou die zijn dan zaterdag meteen na het concert weg, en hebben jullie zondag en maandag meer ruimte! Mooi toch
Op zaterdag 8 februari 2003 19:30 schreef superheist het volgende:er komen dan allemaal van die kleine kinderen alleen voor Avril
![]()
quote:
Eigenlijk zou ik wel eens een echte pit willen starten bij die teef, gelijk al die 13 jarigen de kop kapot hehe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |